-
Brilliant اگه توضیحشو وقت کردی بنویسی که ممنون میشم. چون زبون پاسخنامه ش رو نفهمیدم.
این سوالای قلمچیه، از رو پی دی اف اسکرین گرفتم.@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
Brilliant اگه توضیحشو وقت کردی بنویسی که ممنون میشم. چون زبون پاسخنامه ش رو نفهمیدم.
این سوالای قلمچیه، از رو پی دی اف اسکرین گرفتم.فکر کردم خودت نوشتی به این صورت باشه حتما می نویسم می فرستم یه توضیح کلی م در مورد اونیکه بدم بعدا جواب کامل هر دوشون عکس میگیرم می فرستم
جواب قبلی درست بود!؟؟
موفق باشی🌹 -

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
درمورد این سوال به نظرم
کاهش جرم ناشی از خروج so2
درمورد این سوال بعد نوشتن واکنش موازنه کسر مول رو هم برای m2s3هم برای so2می نویسم
تو مخرج کسر مول واکنش دهنده جرم مولی mمجهول نگه میداریم
بعد کسر ها رو که ضریب هم توشون تاثیر داده شده برابر قرار میدهیم وجرم پیدا می کنیم -

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
اینطوری میشه؟ -
@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
درمورد این سوال به نظرم
کاهش جرم ناشی از خروج so2
درمورد این سوال بعد نوشتن واکنش موازنه کسر مول رو هم برای m2s3هم برای so2می نویسم
تو مخرج کسر مول واکنش دهنده جرم مولی mمجهول نگه میداریم
بعد کسر ها رو که ضریب هم توشون تاثیر داده شده برابر قرار میدهیم وجرم پیدا می کنیمBrilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
درمورد این سوال به نظرم
کاهش جرم ناشی از خروج so2
درمورد این سوال بعد نوشتن واکنش موازنه کسر مول رو هم برای m2s3هم برای so2می نویسم
تو مخرج کسر مول واکنش دهنده جرم مولی mمجهول نگه میداریم
بعد کسر ها رو که ضریب هم توشون تاثیر داده شده برابر قرار میدهیم وجرم پیدا می کنیمبه نظرم منظورش از کاهش جرم معادل ۰/۶گرم در جرم محتوای واکنش نیست بلکه خود واکنش دهنده ست
چون اونطوری که اول گفتم نمی خونه
شایدم محاسباتم اشتباه ست :thinking_face: -
@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
اینطوری میشه؟ -
@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
Brilliant مرســــی🌷
آره، کاهش جرمش رو ناشی از خروج so2 در نظر نگرفته نمیدونم چرا😶
خواهش عزیزم 🌹💙جوابش کدوم گزینه میشه یک نمیشه !؟تونستی یه اسکرین بزار از پاسخش
فکر کنم 0/6گرم رو هم جرم so2گرفته وهم mo2 باهم یعنی جرم فراورده درکل -
@Amir-Bernousi وای ممنــــون
اگه ببینین روش پاسخنامه رو،ینی من ک تشنج کردم😂 نمیدونم اون از چ روشی رفته.
ولی جواب همینه.خیلی ممنون🌷@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi وای ممنــــون
اگه ببینین روش پاسخنامه رو،ینی من ک تشنج کردم😂 نمیدونم اون از چ روشی رفته.
ولی جواب همینه.خیلی ممنون🌷تونستی لطفا بزار پاسخ نامه
رو 🌹
منم از همون روش آقای برنوسی رفتم
ببینم این روش قلمی چی چی بوده😶😁😁😂امان از این پاسخ نامه ها -
Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

اینم بود راستی💌
همیار رتبه-های-انجمن-آلاء
درمورد این سوال به نظرم
کاهش جرم ناشی از خروج so2
درمورد این سوال بعد نوشتن واکنش موازنه کسر مول رو هم برای m2s3هم برای so2می نویسم
تو مخرج کسر مول واکنش دهنده جرم مولی mمجهول نگه میداریم
بعد کسر ها رو که ضریب هم توشون تاثیر داده شده برابر قرار میدهیم وجرم پیدا می کنیمبه نظرم منظورش از کاهش جرم معادل ۰/۶گرم در جرم محتوای واکنش نیست بلکه خود واکنش دهنده ست
چون اونطوری که اول گفتم نمی خونه
شایدم محاسباتم اشتباه ست :thinking_face:Brilliant
کاهش جرم مربوط به گاز خروجی نیست، چون اون طرف معادله هم گاز داریم.نفهمیدم چطوری حل میشه :/
-
Brilliant
کاهش جرم مربوط به گاز خروجی نیست، چون اون طرف معادله هم گاز داریم.نفهمیدم چطوری حل میشه :/
@Amir-Bernousi طرف واکنش دهنده ها گاز نداریم ...
-
@Amir-Bernousi طرف واکنش دهنده ها گاز نداریم ...
@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi طرف واکنش دهنده ها گاز نداریم ...
خب، پس چطوری SO2 و MO2 تشکیل شده؟ باید اکسیژن باشه دیگه
-
@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi طرف واکنش دهنده ها گاز نداریم ...
خب، پس چطوری SO2 و MO2 تشکیل شده؟ باید اکسیژن باشه دیگه
@Amir-Bernousi خب من اینجوری برداشت کردم نمیدونم درسته یا نه
با اکسیژن هوا ترکیب میشه قبول ولی 12 گرمی که گفته مربوط به جامده M2S3 هست -
@Amir-Bernousi خب من اینجوری برداشت کردم نمیدونم درسته یا نه
با اکسیژن هوا ترکیب میشه قبول ولی 12 گرمی که گفته مربوط به جامده M2S3 هست@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi خب من اینجوری برداشت کردم نمیدونم درسته یا نه
با اکسیژن هوا ترکیب میشه قبول ولی 12 گرمی که گفته مربوط به جامده M2S3 هستخب بله درسته، ولی باز نمیفهمم چطور حل میشه :/ سوال جالبیم هست :|
-
@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi خب من اینجوری برداشت کردم نمیدونم درسته یا نه
با اکسیژن هوا ترکیب میشه قبول ولی 12 گرمی که گفته مربوط به جامده M2S3 هستخب بله درسته، ولی باز نمیفهمم چطور حل میشه :/ سوال جالبیم هست :|
@Amir-Bernousi
0.6 گرمی که کم میشه رو جرم SO2 بگیریم حل نمیشه؟ -
@Amir-Bernousi
0.6 گرمی که کم میشه رو جرم SO2 بگیریم حل نمیشه؟@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi
0.6 گرمی که کم میشه رو جرم SO2 بگیریم حل نمیشه؟گرفتم اصلا جور درنمیاد، از پایستگی جرمم رفتم موندم باز :/
@zedtwo
پاسخ نامه لازمیم :face_without_mouth: -
@m__sadra__b در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
@Amir-Bernousi
0.6 گرمی که کم میشه رو جرم SO2 بگیریم حل نمیشه؟گرفتم اصلا جور درنمیاد، از پایستگی جرمم رفتم موندم باز :/
@zedtwo
پاسخ نامه لازمیم :face_without_mouth:@Amir-Bernousi
بنظرم سوال جرم o2 رو هم در نظر گرفته ... -
سلام.ممنون که وقت گذاشتید بچه ها🌷
اون سوال(120) که همون راه آقای برنوسیه
این سوال هم جوابش اینه.
زهرا جان اگه از این روش رفتی ممنون میشم یه توضیح ساده تر بدی🌸

@zedtwo :face_with_open_mouth: :smiling_face_with_heart-eyes: :smiling_face_with_heart-eyes:
-
سلام.ممنون که وقت گذاشتید بچه ها🌷
اون سوال(120) که همون راه آقای برنوسیه
این سوال هم جوابش اینه.
زهرا جان اگه از این روش رفتی ممنون میشم یه توضیح ساده تر بدی🌸

@zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:
سلام.ممنون که وقت گذاشتید بچه ها🌷
اون سوال(120) که همون راه آقای برنوسیه
این سوال هم جوابش اینه.
زهرا جان اگه از این روش رفتی ممنون میشم یه توضیح ساده تر بدی🌸

این روش بهتر از اونی که من رفتم
خب من اول دیدم که کاهش جرم برابر گاز خروجی نگرفته حالا به هر دلیلی
بعد گفتم که کاهش جرم خب برابر همون اختلاف دو ماده جامده
واکنش دهنده که ۷/۲گرم هست برای گرم فراورده مول واکنش دهنده روحساب کردم (تومخرجش جرم مولی بر حسب mمجهول نوشتم )بعد ضرب در ضریب فراورده جامدش کردم شد مول فراورده جامد بعد مول فراورده جامد ضرب در جرم مولیش کردم (بازم mمجهول هست حالا به جای گرم فراورده جامد یه کسر داریم که صورت ومخرجش هر دو مجهول mرو داره ) حالا جرم واکنش دهنده رو منهای جرم فراورده جامد که برحسب mبه دست اومد می کنیم وبرابر کاهش جرم قرار میدیم ومحاسبات وانجام میدیمتوی این روش درمورد تناسبی که بسته اول یه توضیح بدم احتمالا دیدگاها میان تناسب میبندن که به ازای داشتن این مول فراورده چند مول گاز تولید میشه یا اینقدر مول فراورده جامد تولید میشه
که این مدل تناسب برای راحتی کار میبندن
مثلا اینجا به خاطر اینکه مستقیم با همون جرم به مجهول برسه ودیگه سراغ تبدیل به مول نره این تناسب بسته
بستن تناسب هم باید جوری باشه که مجهول سوال بهمون بده ما حتی تو همون حل برحسب گاز خارج شده که جواب نمی داد می خواستیم با توجه به جرم مولیm2s3 به مجهول برسیم پس حالا هم توی بستن تناسب از جرم مولی استفاده می کنیم
وچون توی فراورده جامد هم mداریم وبا mواکنش دهنده ساده میشه پس میشه راحت کاهش جرم به ازای یک مول که جرمی برابر با جرم مولی داره رو به دست اورد
شرمنده 😥😅😅😅کلی طولانی شد
ان شاالله عکس حلش میزارم با روشی که رفتم
روش پاسخ تشریحی ش خلاقانه تره 🌹
زهرا جان عزیزم بابت هر دو سوال ممنون واقعا سوالات عالی بودن 🌹🌹🌹
کاش کل پی دی افش بزاری 😅
سلام سلاااام🤩
بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌
هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗
پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁
دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝
خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤
راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم
@مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan
@فارغ-التحصیلان-آلاء
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
سلام به همه دوستان
امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن
آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟
منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد
اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
سلام قشنگا
اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲
بچهها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابیای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذرهای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمیشد و الان خیلی راحت میتونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))!
و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع میشن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخوندهم تا آخر خرداد جمع کنم🤦♀️!
حالا ازتون کمک و مشورت میخوام💕
اصلا نمیدونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربههاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟
کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوهی بچههای ترمای بالاتره که بعید میدونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه
@فارغ-التحصیلان-آلاء
@دانشجویان-پزشکی
@دانشجویان-پیراپزشکی
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت.
:date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه).
بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire:
موفق باشید :rose: :heart:
:information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down:
:male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها
:male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها
@دوازدهم
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم
تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست
کتاب تست هم دارم
برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی
دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز
یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم
تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم..
معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سلام....
هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم...
تاحالا نمیدونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمیدونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،میخوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛


