سلام دوستانی که امسال قراره برن یازدهم به شما هم گفتن امتحانات یازدهم نهاییه؟یا فقط مدرسه ماست که هی داره گوشزد میکنه🥲
هیچ جاهم درست حسابی توضیح ندادن درباره این.الان موندیم همه کتابارو دونه به دونه حفظ کنیم یا نه فقط سوالای معلم رو...
مخصوصا کتاب تاریخ و زمینش🥴
@تجربیا
@ریاضیا
@یازدهم
@دانش-آموزان-آلاء
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان عزیز
راستش من این تاپیک رو زدم که همه رفیقای گل آلایی رو جمع کنم اینجا که چکارکنیم؟
که با کمک هم آیندمون رو بسازیم ودرکمال دوستی وصداقت تک تک اجر های دیوار رو بنا کنیم.وبتونیم با هم در برابر مشکلات بایستیم.مثلا یه چیزی مثل
دیوار چین
اما داستان این دیوار بزرگ چیه؟واقعیتش من اول می خواستم عنوان رو بذارم«سازندگان دیوار کنکور۱۴۰۱ » اما وقتی باخودم فکر کردم گفتم موفقیت که فقط کنکورنیست ما
باید در کنار هم در برابر تمام سختی ها ایستادگی کنیم که کنکور فقط یکی از اونهاست.
لذا این تاپیک انشاالله با کمک شما تاریخ انقضا نخواهد داشت و همه در کنار هم بعداز کنکور هم خواهیم ماند.
اما قراره تو این تاپیک چکار کنیم:
۱_یادگیری همه جانبه
ببینید اکثر بچه های کنکوری سعی می کنند که یه منبع برای کنکور انتخاب کنند (خدا وکیلی آدم نمیرسه چند منبع رو با هم بخونه)به خصوص که منابع هم فراووونند.
ما در اینجا می خوایم با همکاری همدیگه چکیده تمام این منابع ها رو بریزم وسط. حالا اینها میتونند قلق تستی ،روش های محاسباتی،کلک های تستی و... باشند منابع هم میتونه از استادای گرانقدر آلا ،استادای عزیز دیگر ،کتاب ها ،حتی مطلب وعکسی توی فضای مجازی اینترنت ،تلگرام و...باشه.همه باهم برای هم
۲_فرصتی برای تدریس برتر
تو اینجا میتونید همون نکات و قلق هایی رو که یاد گرفتید به زبان خودتون تدریس کنید.برای این کار میتونید عکسی رو آپلود کنید و سپس دربارش توضیح بدید یا از صفحه گوشی همراه با آموزش فیلم بگیرید یا پاورپوینت درست کنید ویا...... خلاصه هر جور که مایلید توضیح بدید.تازه با این کار ۱۰برابر بیشتر خودتون یادمیگیرید یعنی بیشتر تو حافظتون میمونه.باور نمی کنید!پس به نمودار زیر نگاه کنید👇IMG_20210723_095518.jpg
۳_شکوفایی ابداعات ونوآوری ها
همه ما قطعاً ابداعات و رموز هایی در یادگیری(هر چند مسخره و خنده دار)برای خودمان گذاشتیم. اینجا میتونیم اینها رو به اشتراک بذاریم.تا همه استفاده کنند.
یادتون باشه بقول آقای موقاری رمز درسی هر چقدر مسخره تر باشه بیشتر تو ذهن میمونه.😂
۴_انتقال تجربیات
همچنین میتونید تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک بگذارید علی الخصوص دانشجو های عریز خیلی میتونن تو این بخش کمک کنند.
این تاپیک مخصوص چه کسانیه؟
درست تاپیک رو توی راه ابریشم زدم اما این تاپیک مخصوص تمام راه ابریشمیا غیر ابریشمیا ،کنکوری ها و غیر کنکوری ها خلاصه همه همه میتونند اینجا فعالیت کنند.
%(#ff0000)[توجه توجه]!
قوانین:
۱_یکی از کار های بامزه ای که به ذهنم خورده این که مگه ما نمی خوایم این دیوار رو با هم بسازیم .پس برای ساختنش نیاز به آجر داریم.حالا آجر چیه؟
آجر تو این تاپیک به تمام پست های آموزشی(درسی،انگیزشی،غیر درسی و...)گفته میشه.فقط دقت کنید حتما باید آموزشی باشه مثلاً سلام احوال پرسی یا سوال پرسیدن جزو اجر هانمیشه.پس ما به جای پست های آموزشی میگیم آجر شماره فلان. شما هر پست آموزشی که میذارید باید با فاصله از عنوان شماره آجر رو بنویسید.مثل شکل زیر👇👇
IMG_20210723_101749.jpg
شماره آجر رو از کجا بیاریم؟
کافیه شماره آجر آخرین پست های آموزشی رو نگاه کنید
مثلاً اخرین پست، آجر ۲۵بود قاعدتاً شما آجر ۲۶ رو توی پستتون قرار میدید.توجه: حتما چندتا پست اخر رو نگاه کنید ممکن یکی تو آجر گذاری اشتباه کرده باشه
مثلاً اخرین پست ها :۸_۹_۱۰_۱۵
اونی که ۱۵گذاشته در اصل ۱۱هست شما با یه نقل قول
باجمله«شماره آجر شما۱۱بود»اون رواصلاح کنید. که قاطی نشه و ادامه رو شماره گذاری کنید.
فایده این آجر ها چیه؟
فایدش اینه که بعد از مثلاً یکسال اخرین پست آموزشی مثلاشمارش۲۴۵۶
اینطوری میتونیم بفهمیم دیوارمون چقدر پیشرفت کرده و دوستانی که بعدا اضافه می شوند گیج نمیشن و میتونن از همه اجرها استفاده کنند.
یه جورایی میشه مث شناسنامه پست ،میشه راحت پست های آموزشی رو از بقیه جدا کرد.
۲_سعی کنید عنوان های پستاتون برجسته باشه ترجیحا از عنوان های ساده و مستقیم استفاده نکنید.بهتره غیر مستقیم بیان کنید مثلاً میخواین نکته درباره هیدروکربن ها بگید عنوان رو مثلاً بذارید «طلای سیاه»که یکم جذاب تر بشه.
۳_احترام به نظرات همدیگر و پاسخ درست و با حوصله هم از ملزومات این تاپیکه.
در پایان:
دوستان من با تمام وجودم چیز هایی رو که یاد گرفتم با شما به اشتراک میذارم🖐️🖐️
هر کی با این طرح هست بسم الله
#همه_با_هم_برای_هم
من برم کلنگ رو بیارم که طرح رو افتتاح کنیم.🙂
موفق وپیروز باشید.
سلام به همه💞
توی این تاپیک قصد دارم پی دی اف هایی که مدرسه لطف میکنه برامون میفرسته رو به اشتراک بذارم.
تست دروس هستند همراه با پاسخنامه.
https://s19.picofile.com/file/8431235984/4_5909231913842772276.pdf.html
✅ تست دینی سال دهم
◀️ درس های ۷ تا ۹
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
https://s19.picofile.com/file/8431236692/4_6015020243993233742.pdf.html
✅ جزوه تست فارسی سال دهم
◀️ 100 تست از قرابت معنایی
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
انشالله مورد استفاده قرار بگیره.🌹
باز هم هست که کم کم به اشتراک میذارم سر فرصت.
@تجربیا
@انسانیا
@دهم
@دانش-آموزان-آلاء
سوال
-
1.مصدر درودن=درو کردن از نظر گذر و ناگذر در مبحث دستور فارسی چطوره؟
2.فعل امر غایب ماضی و مضارع از نظر معرب مبنی در عربی چطور بحساب میاد؟
3.این جمله (I think you,r a bit too young to watch this film.)
a bit too young از نظر گرامر درسته ؟/
معنیش چطور میشه؟
در کنار تشدید کننده too از کلمه abit استفاده شده.
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا -
milad saeedi در سوال گفته است:
1.مصدر درودن=درو کردن از نظر گذر و ناگذر در مبحث دستور فارسی چطوره؟
2.فعل امر غایب ماضی و مضارع از نظر معرب مبنی در عربی چطور بحساب میاد؟
3.این جمله (I think you,r a bit too young to watch this film.)
a bit too young از نظر گرامر درسته ؟/
معنیش چطور میشه؟
در کنار تشدید کننده too از کلمه abit استفاده شده.
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلافعل امر از ماضي كه نداريم فقط از مضارع ميشه امر ساخت
-
milad saeedi سلام؛ جواب سوال سه: بله؛ از لحاظ گرامری و معنایی کاملا درسته. معنیش: تو یه مقدار زیادی جوونی که [بخوای] این فیلم رو نگاه کنی!
-
ehsankarami در سوال گفته است:
milad saeedi سلام؛ جواب سوال سه: بله؛ از لحاظ گرامری و معنایی کاملا درسته. معنیش: تو یه مقدار زیادی جوونی که [بخوای] این فیلم رو نگاه کنی!
abit معنیش مگه نمیشه (یه کمی)؟
با too متناقض نمیشه؟/ -
milad saeedi در سوال گفته است:
ehsankarami در سوال گفته است:
milad saeedi سلام؛ جواب سوال سه: بله؛ از لحاظ گرامری و معنایی کاملا درسته. معنیش: تو یه مقدار زیادی جوونی که [بخوای] این فیلم رو نگاه کنی!
abit معنیش مگه نمیشه (یه کمی)؟
با too متناقض نمیشه؟/نه متناقض نمیشه. البته باید بگم که این جمله spoken هست و توی نوشته ها استفاده نمیشه. به همین خاطر ممکنه یه مقدار نسبت به گرامر تئوری عجیب بیاد.
ببینید، این جمله اول این بوده: you are a bit young. و بعد یه too بهش اضافه شده. این too برای توصیف young بودن هست. یعنی میخواد بگه چقدر جوان (خیلی جوان). علاوه بر این همونطور که می بینید، با توجه به ترجمه ای که خدمتتون گفتم این رو تو فارسی محاوره ای هم استفاده می کنیم. بازم میگم که از اونجا که این جمله محاوره ای هست، ممکنه متناقض "به نظر بیاد". (همچنین توی انگلیسی محاوره ای، از یک سری عبارات و کلمات استفاده میشه که حتی خیلی اوقات تاثیری توی منظور ندارن. این هم تقریبا یکی از اوناست. از انواع این عبارت ها: kind of، sort of, like و ... . ) -
@ملي در سوال گفته است:
milad saeedi در سوال گفته است:
@ملي
امر غایب مضارع مثل فعل(لِیذهبنَ) مبنی یا معرب؟/تا جايي كه من ميدونم همه ي فعلاي امر مبني هستن بازم ميپرسم واستون
بله همه ي امرها كلا مبتي هستن چه غايب چه متكلم چه مخاطب
-
milad saeedi در سوال گفته است:
ehsankarami در سوال گفته است:
milad saeedi سلام؛ جواب سوال سه: بله؛ از لحاظ گرامری و معنایی کاملا درسته. معنیش: تو یه مقدار زیادی جوونی که [بخوای] این فیلم رو نگاه کنی!
abit معنیش مگه نمیشه (یه کمی)؟
با too متناقض نمیشه؟/ميدونين too معني زياد ميده ولي منفيه يعني وقتي ميگيم too young منظورمون بيش از حد جوونه. You are too patient يعني تو بيش از حد صبوري، زيادي صبوري ( داره نكوهش ميكنه ) خب تو فارسي هم گاهي قبل زيادي يه كمو مياريم. مثلا ميگيم يه كم زيادي تو سايت نيستي؟ يه جورايي تيكه داره ميندازه
-
milad saeedi در سوال گفته است:
1.مصدر درودن=درو کردن از نظر گذر و ناگذر در مبحث دستور فارسی چطوره؟
2.فعل امر غایب ماضی و مضارع از نظر معرب مبنی در عربی چطور بحساب میاد؟
3.این جمله (I think you,r a bit too young to watch this film.)
a bit too young از نظر گرامر درسته ؟/
معنیش چطور میشه؟
در کنار تشدید کننده too از کلمه abit استفاده شده.
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلادر مورد سوال اول هم درودن يعني چيزي را درو كردن پس گذرا به مفعول ميشه به نظر من
-
ehsankarami
@ملي
خیلی ممنون