Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
D

D.fateme.r

@D.fateme.r
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
621
موضوع ها
16
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
77
دنبال‌شونده‌ها
32

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • چگونه در کنکور قبول نشویم ؟!
    D D.fateme.r

    @هبیج پناه بر خدا
    اخرین پست این تاپیک ۷ سال پیشه و من یادمه

    مشاوره تحصیلی

  • دانشگاه فرهنگیان؟(علاقه یا درامد مسئله این است)
    D D.fateme.r

    خب سلام :))
    یکم دو دل بودم که جواب تاپیکت رو بدم یا نه اما خب شاید بهتر باشه بشنوی
    اول این که عقیده ات در مورد شغل، علاقه، کسب درامد و این مسائل هیچ به روز نیست
    یادته بچه بودیم میپرسیدن میخوای چه کاره شی؟ همه میخواستن دکتر، خلبان و پلیس بشن؟ به عنوان یه کنکوری باید شغل های بیشتری رو بشناسی و بدونی خیلی وقت ها، (خیلی خیلی خیلی خیلی وقت ها) رشته ی تحصیلی تو بازار کار مستقیم نداره
    خیلیا مهندسی خوندن و تنها ایده اشون از شغل، استخدام شدن تو یه شرکت بوده و در نتیجه الان بیکارن اما عده ی نسبتا کمی هستن که از رشته ی تحصیلی شون صرفا برای پیدا کردن مسیر استفاده کردن و اتفاقا خیلی موفقن (یکی از کارفرماهای من مهندسی کامپیوتر خونده بود و کتابفروشی آنلاین داشت)
    خلاصه این که به نظرم دیدگاهت نسبت به شغل و رشته خیلی به مطالعه و تحقیق نیاز داره و بهتر انقدر عجله نکنی
    اما در مورد فرهنگیان؛
    بهتره عاشق این کار باشی، نه این که صرفا بهش علاقه داشته باشی
    میخوای بدونی عاشقش هستی یا نه؟ در موردش مطالعه کن، سعی کن بشناسیش، این که فلانی چقدر حقوق میگیره و تابستونا سر کار نمیره، شناخت نیست
    من امسال تدریس میکنم (با این که هنوز دانشجوی سال آخر هستم)، طی 5 ساعتی که تو مدرسه هستم، کمتر از نیم ساعت میشینم و بقیه اش رو سر پام تا حواسم به بچه ها باشه. در خسته ترین حالتم هم جواب صدا زدن بچه ها رو با «جانم پسرم» میدم. وقتی برمیگردم خونه، انگار یه تریلی 35 چرخ از روم رد شده ولی حالم خوبه. عالم و آدم بهم گفته بودن پایه ی اول سخت ترین پایه ی ممکنه و سرویس میشی اما پامو کردم تو یه کفش تا کلاس اول بردارم و هیچ پشیمون نیستم.
    اما آیا روزی که اومدم فرهنگیان هم این طوری بود؟ نه! خوب یادمه کلی دلخور بودم که کاش معلم زیست میشدم تا بتونم مثلا کنکوری کار کنم با بچه ها (چون درسای پایه های پایین تر به نظرم مسخره میومد) اما الان کلاس های تیزهوشان ششم رو قبول نمیکنم چون الان تیزهوشان به نظرم مسخره اس 😂
    تو این سه سال، تمام تلاشم رو کردم تا شغلم رو بشناسم و خوش شانس بودم که وقتی شناختمش، فهمیدم همون چیزیه که دوست دارم تا آخر عمرم انجام بدم حتی اگه هیچ وقت نتونم با درامدش ماشین مورد علاقه ام رو بخرم.
    همه مثل منن؟ نه! خیلی از دوستای من انگار سر کلاس شکنجه میشن! اتفاقات کلاسی که برای من بینهایت لذت بخشه، برای همکلاسیم چندش و لوسه.
    در نهایت دوباره بهت پیشنهاد میکنم شغل های مختلف رو خوب بشناسی، چون فقط در این صورته که میتونی بفهمی آیا دوستش داری یا نه.

    سوال مشاوره ای

  • دانشگاه فرهنگیان؟(علاقه یا درامد مسئله این است)
    D D.fateme.r

    خب سلام :))
    یکم دو دل بودم که جواب تاپیکت رو بدم یا نه اما خب شاید بهتر باشه بشنوی
    اول این که عقیده ات در مورد شغل، علاقه، کسب درامد و این مسائل هیچ به روز نیست
    یادته بچه بودیم میپرسیدن میخوای چه کاره شی؟ همه میخواستن دکتر، خلبان و پلیس بشن؟ به عنوان یه کنکوری باید شغل های بیشتری رو بشناسی و بدونی خیلی وقت ها، (خیلی خیلی خیلی خیلی وقت ها) رشته ی تحصیلی تو بازار کار مستقیم نداره
    خیلیا مهندسی خوندن و تنها ایده اشون از شغل، استخدام شدن تو یه شرکت بوده و در نتیجه الان بیکارن اما عده ی نسبتا کمی هستن که از رشته ی تحصیلی شون صرفا برای پیدا کردن مسیر استفاده کردن و اتفاقا خیلی موفقن (یکی از کارفرماهای من مهندسی کامپیوتر خونده بود و کتابفروشی آنلاین داشت)
    خلاصه این که به نظرم دیدگاهت نسبت به شغل و رشته خیلی به مطالعه و تحقیق نیاز داره و بهتر انقدر عجله نکنی
    اما در مورد فرهنگیان؛
    بهتره عاشق این کار باشی، نه این که صرفا بهش علاقه داشته باشی
    میخوای بدونی عاشقش هستی یا نه؟ در موردش مطالعه کن، سعی کن بشناسیش، این که فلانی چقدر حقوق میگیره و تابستونا سر کار نمیره، شناخت نیست
    من امسال تدریس میکنم (با این که هنوز دانشجوی سال آخر هستم)، طی 5 ساعتی که تو مدرسه هستم، کمتر از نیم ساعت میشینم و بقیه اش رو سر پام تا حواسم به بچه ها باشه. در خسته ترین حالتم هم جواب صدا زدن بچه ها رو با «جانم پسرم» میدم. وقتی برمیگردم خونه، انگار یه تریلی 35 چرخ از روم رد شده ولی حالم خوبه. عالم و آدم بهم گفته بودن پایه ی اول سخت ترین پایه ی ممکنه و سرویس میشی اما پامو کردم تو یه کفش تا کلاس اول بردارم و هیچ پشیمون نیستم.
    اما آیا روزی که اومدم فرهنگیان هم این طوری بود؟ نه! خوب یادمه کلی دلخور بودم که کاش معلم زیست میشدم تا بتونم مثلا کنکوری کار کنم با بچه ها (چون درسای پایه های پایین تر به نظرم مسخره میومد) اما الان کلاس های تیزهوشان ششم رو قبول نمیکنم چون الان تیزهوشان به نظرم مسخره اس 😂
    تو این سه سال، تمام تلاشم رو کردم تا شغلم رو بشناسم و خوش شانس بودم که وقتی شناختمش، فهمیدم همون چیزیه که دوست دارم تا آخر عمرم انجام بدم حتی اگه هیچ وقت نتونم با درامدش ماشین مورد علاقه ام رو بخرم.
    همه مثل منن؟ نه! خیلی از دوستای من انگار سر کلاس شکنجه میشن! اتفاقات کلاسی که برای من بینهایت لذت بخشه، برای همکلاسیم چندش و لوسه.
    در نهایت دوباره بهت پیشنهاد میکنم شغل های مختلف رو خوب بشناسی، چون فقط در این صورته که میتونی بفهمی آیا دوستش داری یا نه.

    سوال مشاوره ای

  • نتایج نهایی کنکور اعلام شد
    D D.fateme.r

    مبارکتون باشه آلایی ها ❤

    مشاوره تحصیلی

  • شعر و انیمیشن دبستانی! :))
    D D.fateme.r

    @Isatis-Olga ممنونم ازت

    سوال مشاوره ای

  • شعر و انیمیشن دبستانی! :))
    D D.fateme.r

    سلام بچه ها
    احتمالا شما یا خواهر برادراتون دی وی دی آموزشی برای دبستان داشتین؟
    اینایی که تو نت دیدم تدریس دروسه، من شعر و انیمیشن لازم دارم
    اگه سراغ داشته باشین کمک بزرگی بهم میکنید ❤
    دانش-آموزان-آلاء

    سوال مشاوره ای

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    mriaw در مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r اگه برای تدریس از ما خواستن چیزی رو درس بدیم باید چیکار کنیم؟
    حتما باید مباحث بچه های ابتدایی باشه؟ مثلا نمیشه عربی درس داد؟ 😂

    یکی از استادهای ما میگفت که ما ازتون انتظار نداریم مثل یه معلم تدریس کنید، چون در واقع قراره تو این چهار سال معلم شدن رو یاد بدیم بهتون
    میگفت هدف ما بیشتر دیدن اعتماد بنفس و این چیزاست
    نه هر مبحثی خواستی میتونی تدریس کنی

    مشاوره تحصیلی

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    mriaw در مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r راسی اگه بگن خدا رو با یه مثال و کامل برای یک بچه توضیح بده چی بگیم؟

    سوال سختیه 🤔

    مشاوره تحصیلی

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    mriaw بله

    مشاوره تحصیلی

  • مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    mriaw هستم که
    ولی فکر کنم همه چی رو گفتم، پارسال یه جزوه اپلود کرده بودم ظاهرا هنوز جوابه

    مشاوره تحصیلی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    مجتبی ازاد در معرفی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r میگم مثلا اگر من ترازم بین 6 هزار تا 6500 بشه ولی خب از خیلی های هم رشتم بالاتر باشم امکان قبولی هست ؟ یا نه میرن از شهرهای دیگه نیرو میگیرن ؟ با توجه به اینکه امسال دو برابر نیرو میخوان :|

    نمیدونم ولی احتمالش کمه
    چون ظرفیت های فرهنگیان پایینه، مثلا یکی دو نفر برای هر کد رشته
    حالا دو برابر شه نهایتا میشه چهار نفر برای هر کد رشته

    دانشگاهی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    Sx x در معرفی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r و ببخشید یه سوال دیگه الان دارم شرایط ارشد فرهنگیان را میخونم نوشته سه سال سابقه تدریس یا خدمت اداری در آموزش و پرورش . این سه سال از دوران تعهد باشه مشکلی نیست ؟ یا همون دوران خوندن کارشناسی دوره آموزش نداره که به عنوان سابقه در نظر گرفته بشه و بشه زودتر برای ارشد اقدام کرد ؟

    به محض فارغ التحصیلی میتونید کنکور بدین و ارشد بخونید
    موافقت آموزش و پرورش لازمه فقط

    دانشگاهی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    Sx x بازنشسته ها هم میتونن فیش کسر از حقوق بگیرن
    ببین فکر میکنم یه اشتباهی شد
    شما میتونی تو هر دانشگاهی که خواستی ارشد بخونی، حالا ارشد فرهنگیان هم صرفا یکی از این دانشگاه هاس که برتری خاصی نسبت به بقیه نداره (تفاوتش احتمالا تو تایم کلاس ها باشه که مثلا مطابق با برنامه ی معلم ها میچینن)

    دانشگاهی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    Sx x در معرفی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    @D-fateme-r در معرفی دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    Sx x اره ضامن منم فرهنگی بود
    خود فرهنگیان ارشد هم داره اما محدوده، مثلا تبریز فقط ادبیات و اینا داره
    بعد برای ارشد خوندن تو فرهنگیان سه سال سابقه تدریس میخواد، منتها دیگه کلاساش دنگ و فنگ کمتری داره
    ببین کسی که ابتدایی خونده میتونه کل رشته های زیرگروه ابتدایی رو بخونه و نمیتونن قبول نکنن، استادهای ما میگفتن رشته های زیرگروه روانشناسی رو هم قبول میکنن برای ابتدایی
    ادبیات بخونید یا مدرکتون رو به ادبیات تبدیل کنید؟
    فکر کنم ادبیات بشه همون حالت دوم که رشته مرتبط نیست، ولی مطمئن نیستم
    برای دیدن رشته های ارشد دفترچه رو دانلود کن، دفترچه ی جدید رو سنجش همین یکی دو هفته پیش منتشر کرده

    ضامن فقط یک نفر میخواد ؟
    و اینکه اگه فرهنگی از استان دیگه ای هم باشه قبول میکنن ؟ و فرهنگی بازنشسته چطور امکانش هست ؟
    منظورتون از تبدیل مدرک به ادبیات چی هست ؟
    من خیلی دبیری ادبیات دوست دارم اما رشته ام تجربیه
    حالا یا اینکه کارشناسی یا ارشد زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه معتبر بگیرم و بعد برای ارتقاء از اون مدرک استفاده کنم یا اینکه الان فهمیدم شما گفتید خود فرهنگیان هم ارشد داره .
    حالا برای حالت دوم که میگید بازم اون مدرکو میشه از خود دانشگاه فرهنگیان گرفت ؟

    بعد این که گفتین رفتم چک کردم و دیدم ضامنم فرهنگی نبود، بازنشسته ی یه وزارت دیگه بوده، نگران نباشین
    بله فقط یه نفر میخواد
    متوجه نشده بودم که سوالتون در مورد اینه که وضعیتتون رو از آموزگاری به دبیری ادبیات تغییر بدید یا ارشد ادبیات بخونید
    راستش چون تبریز رشته ی من رو نداره، من زیاد در مورد ارشد گرفتن تو خود فرهنگیان نمیدونم، من بیشتر پیگیر رشته های مجازی دولتی هستم که با مدرسه تداخل نداشته باشه

    دانشگاهی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    Sx x اره ضامن منم فرهنگی بود
    خود فرهنگیان ارشد هم داره اما محدوده، مثلا تبریز فقط ادبیات و اینا داره
    بعد برای ارشد خوندن تو فرهنگیان سه سال سابقه تدریس میخواد، منتها دیگه کلاساش دنگ و فنگ کمتری داره
    ببین کسی که ابتدایی خونده میتونه کل رشته های زیرگروه ابتدایی رو بخونه، استادهای ما میگفتن رشته های زیرگروه روانشناسی رو هم قبول میکنن برای ابتدایی
    ادبیات بخونید یا مدرکتون رو به ادبیات تبدیل کنید؟
    فکر کنم ادبیات بشه همون حالت دوم که رشته مرتبط نیست، ولی مطمئن نیستم
    برای دیدن رشته های ارشد دفترچه رو دانلود کن، دفترچه ی جدید رو سنجش همین یکی دو هفته پیش منتشر کرده

    دانشگاهی

  • معرفی دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    Sx x سلام
    ضامن اکثر همکلاسی های من معلم بودن، راستش الان یادم رفته که بقیه ی کارمندهای دولت هم میتونن ضامن باشن یا نه
    این رو تو نت پیدا کردم، تعهد ما هم مثل همین بود
    تبدیل وضعیت از ابتدایی به دبیری امکان پذیره که البته یه سری شرایط داره (مثلا تموم شدن دوران تعهد، موافقت محل خدمت و ...)
    شما قبل از تموم شدن دوران تعهد هم میتونید تو ارشد هر چیزی که دلتون خواست بخونید، حالا اینجا دو تا حالت داره؛
    یک این که رشته ای که میخونید مرتبط با رشته ی خودتون باشه (مثلا من که کارشناسیم ابتداییه، یکی از رشته های زیرگروه علوم تربیتی یا روانشناسی رو بخونم) اینجا یه تعهد 8 ساله ی دیگه باید به آموزش و پرورش بدم تا مدرکم رو قبول کنه و افزایش حقوق بزنه برام
    حالت دوم هم اینه که یه رشته ی غیر مرتبط بخونید (مثلا ارشد شیمی بخونید در حالی که کارشناسی فیزیک دارید) این رو تعهد و این چیزاش رو در جریان نیستم زیاد، فقط میدونم باید آموزش و پرورش اجازه بده که اگه کلاس هاتون تداخل نداشته باشه با مدرسه میده، در کل این حالت رو صبر کنید دو ماه دیگه وضعیت دوستم مشخص میشه میگم بهتون 😂

    دانشگاهی

  • مشورت با مدیرم در ارتباط با مشکلات روانی‌م
    D D.fateme.r

    sun shine خب اوکیه این طوری
    اگه بخوام صادقانه بگم شما با باشگاه ذهن سازی و آلا درمان نمیشی چون اینا اتاق درمان نیستن.
    مشورت با مدیرتون هم حالت راهنمایی و مشاوره داره بیشتر، نه درمان. چون درمان یه پروسه اس و شرایط خاص خودش رو داره.
    اگه مدیرتون وقتش رو داره که به درمان شما کمک کنه، (درمان نه توصیه های ده دقیقه ای) خیلی عالیه. اما اگه این طور نیست، خودت پیگیر شو.
    ممکنه لازم باشه دارو مصرف کنی (که تو برهه ی کنکور خیلی سریع تر از روان درمانی مشکلت رو کنترل می کنه) و یا جلسات روان درمانی بری.
    هر دو از طریق پزشک ها و روانشناس هایی که ویزیت آنلاین می کنن امکان پذیره و نیاز نیست خونواده ات در جریان باشن چندان.

    سوال مشاوره ای

  • مشورت با مدیرم در ارتباط با مشکلات روانی‌م
    D D.fateme.r

    مدیرتون روانشناس هستن؟ رشته شون روانشناسی بوده یا مشاوره؟

    سوال مشاوره ای

  • دانشگاه فرهنگیان
    D D.fateme.r

    سید حسین قربانی 1 در دانشگاه فرهنگیان گفته است:

    Ali Sanfary سلام، شما بعد دوران دانشجویی ۴ سال تعهد خدمت دارید و بعد اگر بخواید انصراف بدید باید حقوقتون توی ۸ سال رو پس بدید

    دو برابر طول دوران تحصیل تعهد خدمت محضری داره

    سوال مشاوره ای

  • رشته
    D D.fateme.r

    رشته های فرهنگیان از نظر تقاضا کلا این طورین:
    دبیری ها
    آموزگاری
    استثنایی
    من دیدم که بچه های انسانی بیشتر ادبیات رو تو اولویت اول انتخاب می کنن ( البته خب، انتخاب ها صرفا بر اساس علاقه نیست. یعنی معمولا بر اساس محل خدمت، نزدیک بودن پردیس و در نهایت علاقه انتخاب می کنن)

    سوال مشاوره ای
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع