سلام
اقا سهراب ببخشید اسلایدای اقای پازوکی زیست پیش دانشگاهی رو نمیذارید؟
تو فیلم مشخص نیست اخه خوب:ambivalence:
سارا فرنام
دیدگاهها
-
مشکلات جزوات -
مسابقه ی حل نمونه سوالات شیمی 2ایزومر ساختاری رو میشه توضیح بدید..:cower::ambivalence::30:
-
مسابقه ی حل نمونه سوالات شیمی 2mohammadi;2254 said:
سوال 2 :
چند الکترون در 1 اتم داری اعداد کوانتومی زیر هستند؟
n=4 l=1 ms=+1/2سلام:)
با توجه به سوال..ارایش الکترونی به 4pبه توان سه ختم میشه..
چراشم برا اینکه s,p,d,f به ترتیب از چپ به راست lشون 0و1و2و3 ست..پس l=1 برا p هستش m/s هم که 1/2+ یعنی تو اربیتال ها جهت فلشی که میکشیم باید رو به بالا باشه(درجهت عقربه های ساعت)
n=4 هم یعنی زیرلایه چهارم پس ارایش الکترونی میشه 4pبه توان سه دیگه..تو هر خونه ارایش اوربیتالی یه الکترون با 1/2+ میکشیم و چون طبق رابطه 2l+1تعدادخونه های اوربیتال ها بدست میادطبق سوال ال که مساوی یکه تو فرمولمون ال رو یک قرار میدیم جواب میشه 3 و ارایش اربیتالیمون 3 خونه ایه و سه تا فقط میشه الکترون با 1/2+ رسم کرد
"چند روز پیش اینو داشتم تایپ میکردم بذارم ک همینکه ارسالش کردم اکانتم تموم شد دلم نیومد نذارمش دوباره:nevreness:"