Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
D

Dr.Aryan

@Dr.Aryan
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
2.4k
موضوع ها
102
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
56
دنبال‌شونده‌ها
0

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • مشاوره ویژه شب کنکور 1400 ریاضی، تجربی انسانی
    D Dr.Aryan

    sohrab
    درمورد اموزش هم جزوه فیزیک خیلی جاها انگار خلاصه شده بود
    خیلی جاها دبیر کنکوری درس میدادن و ی چیزایی رو نمیگفتن با اینکه ما مدرسمون باز نبود و فقد امیدمون ب راه ابریشم بود
    از همون اول هم منشن کردیم مدیر رو همون فرسنگ اول ک اومد اطلاع دادیم و گفتن ک بهشون اطلاع میدن و حل میشه ولی نشد هرچی گفتیم نشید
    درمورد جزوه ها هم ک ب مرور اپلود میشد
    ارع ما قبول داریم حجم زیاده و طول میکشه ولی میشد لااقل کل جزوه های ی فرسنگ رو توی همون هفته اول منتشر کرد نمیشد؟
    تا هفته اخر هر فرسنگ هی اپلود میشد هی ماهم فلش بدست باید بود کپی مرکزی باشیم و هی پرینت و هی منگنه و هی بیرون رفتن بخاطر صحافی و تا تموم میشد این هفته اخر باز دوباره فرسنگ بعد و جزوه های جدید باز هی باید بود بریم برا کپی و ...
    میدونین من حس میکنم قربانی شدیم ما
    قربانی مشکلاتی ک خیلیاشو ب گوشتون رسوندیم ولی درست نشدن یکیش همین جزوه و درسنامه فیزیک اقای کازرانیان

    شما میدونستین امسال مدارس کلا تعطیله
    و حتی برا معرفی راه ابریشم هم ی مقدار تاخیر خورد
    توی این تاخیرا در طول دوره هم نمیشد این مشکلات رو حل کرد؟

    یا حتی همین جزوه اقای موقاری ارش اینهمه ما منتظر بودیم و میگفتن طول میکشه وقتی هم اومد همون جزوه راه ابریشم بود نمیشد ب بچه های راه ابریشم زودتر اطلاع بدید ؟
    توی پست قبل هم گفتم نتیجه همه اینا شد افسردگی
    افسردگی ای چون ک ی چیز ایده الی ک تو ذهن ما بود اینقد مشکل داشت ک وسط راه جا موندیم
    شاید بگید هر پکی مشکلات خدشو داره
    ولی وقتی بهتون میگفتیم میتونستید حلش کنین
    حتی همون لایوی ک اینقد منتظر بودیم و درخواست داده شد اما برگزار نشد
    و با کمال احترامی ک براتو قائل هستم بنظرم تحلیلتون کاملا غلطه
    شما میگین 700 میلیون هزینه ی چیز دیگ کردیم این هزینش زیر 1 میلیون بوده برا همین بیخیال دیگ؟؟؟
    ینی ی چیزیو ک بچه ها این دم کنکوری واقعا نیاز دارن با این تحلیل ک هیچ ربطی نداره بیخیال میشید؟ ینی چون هزینه تولیدش پایینه بیخیال و دیگ نیازی بهش نیست؟

    من خودم ی مدت نمیدونم وسواس گرفته بودم ک اخرین پست هام ک نمایش داده میشه ی چیز مشاوره ای باشه و مفید باشه برا همین تودلی ک حرف میزدم پاک میکردم و ی هفته اخراج شدم اره درسته قبلش تذکر گرفتم ولی اون موقع ک اخراج شدم داشتم تایپ میکردم ک چشم دیگ پاک نمیکنم
    و اینکه اومدن توی تاپیک اخراجی ها اسم منو گذاشتن و نوشتن ک اخراج شد
    ب دلیل بی توجهی ب تذکرات
    یادمه شما گفته بودین ما ابروی کسی رو نمیبریم
    من نمیگم ابروم رفت یا چیزی وقتی تو اون تاپیک نوشتن
    اما
    اما
    حس مجرما بهم دست داد
    با اینکه فقط ب علت پاک کردن پستام اخراج شده بودم

    و ای کاش وقت بزاید 1 ساعت و بیاید با بچه ها یکم در این موارد صحبت کنید
    و یا مدیر منشن هاشون رو جواب بدن

    در اخر هم بگم
    همینجور ک دریا دریایی گفتن

    • ما دشمن الا نیستیم ما الایی هستیم و
      اگه نقدی میکنیم یا چیزی میگیم فقط به خاطر محبت مون به آلا ست که میخوایم همیشه بدرخشه
    مشاوره رسمی آلاء

  • ریلود ↔ Reload
    D Dr.Aryan

    کسایی که میخوان توی این تاپیک فعالیت داشته باشن اعلام کنن نباید زمانمون رو از دست بدیم و از همین فردا شب شروع میکنیم.:grinning_face_with_smiling_eyes:

    • %(#006aff)[طَاعَه الله سُبحانَه لا یَحُوزها إلاّ مَن بَذل الجِدّ واستَفرَغ الجَهد؛]
      به طاعت خدای سبحان دست نیابد مگر کسی که تلاش کند و نهایت کوشش خود را به کار گیرد.
      (غررالحکم،۶۰۰۹)
    مشاوره تحصیلی

  • این داستان: برنامه ریزی
    D Dr.Aryan

    %(#ff0000)[۱۰ اصل برنامه مطالعاتی خوب کنکور]
    اگه میخوای یه برنامه درسی عالی داشته باشی باید ۱۰ تا اصل زیر رو حتما توش رعایت کنی:

    %(#00aeff)[۱-به برنامه ریزی خودتون تعهد داشته باشید:]
    اگه اول کاری بخواید به برنامه‌ ریزی که که مال شماس به توجهی کنید و بزنیدش کنار هرکسی دیگه هم براتون برنامه بریزه همینکارو میکنید پس به برنامتون متعهد باشید و براش ارزش قائل باشید
    %(#00aeff)[۲- تناسب تعداد تست با درسنامه در برنامه ریزی کنکور:]
    تناسب-تعداد-تست-با-برنامه-ریزی-کنکور-300x194.png
    خیلی از بچه‌ها هستن که فقط درسنامه میخونن ولی گزارش کار که میفرستن میبینی کلا ۳۰تا تست زدن این اصلا خوب نیست
    %(#00aeff)[۳- احساسی عمل نکردن و جوگیر نبودن.]
    حتی بهترین برنامه ریزی کنکور رو هم بخواید توی اجراش جوگیر بشید قطعا زمین میخورید ینی مثلا ی نفر که روزانه 8 ساعت مطالعه داره برنامش رو هرروز پر 12 ساعت بزاره و اخرش هم هیچی ب هیچکدوم نمیرسه و نامید میشه

    %(#00aeff)[۴-داشتن یه برنامه ریزی روتین و منظم برای کنکور:]
    بچه‌ها نظم تو سال کنکور خیلی مهمه،
    اینکه شلخته نباشی شلخته درس نخونی. اینجوری نباشه که هرچی عشقت بکشه بخونی و باید طبقه قاعده و اصول بری جلو
    %(#00aeff)[۵-تنوع مطالعاتی در برنامه درسی:]
    تنوع-مطالعاتی-در-برنامه-درسی-کنکور-300x277.png
    تنوع مطالعاتی در برنامه درسی کنکور خیلی مهمه و نباید ی روز مثلا 10 ساعت شیمی رو خوند و دلیل هم جمع کردن شیمیس بوده ن این کار اشتباهیه
    %(#00aeff)[۶- ساعت خواب درست:]
    دست گذاشتم رو نقطه ضعف بچه‌ها. خواب یکی از پارامترهای مهم برنامه ریزی برای کنکور هست. نمیدونم چی میشه که توی سال کنکور همش ادم دلش میخواد بخوابه. شباهم که میشه از جغد بدتر میشیم.

    بچه‌ها برای اینکه شبا راحت خوابتون ببره سعی کنید قبل از خواب یه فعالیت بدنی مثل دوچرخه سواری پیاده روی و امثال اینا رو داشته باشید که راحت بیوفتید تو رخت خواب تا خوابتون ببره.
    %(#00aeff)[۷-مرور در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱:]
    یعنی اگه تو برنامه‌های مطالعاتی برای کنکور به اندازه کافی مرور نباشه‌ها کلات پس معرکس.

    اصلا روایت داریم درسی که هزار ساعت براش وقت بذاری ده هزار تا تست هم بزنی براش اگه مرورش نکنی به درد لای جرز دیوار میخوره.
    %(#00aeff)[۸-برنامه کنکور باید انعطاف پذیر باشه:]
    انعطاف پذیر یعنی چی؟ یعنی اینکه اگه خدای نکرده مشکلی پیش اومد که نتوستی یه قسمتی از برنامه درسی خودت رو اجرا کنی به چه کنم چه کنم نیوفتی. و بتونی با یه سری تغییرات کوچیک به اون هدف و برنامه‌ای که مشخص کردع بودی برسی
    %(#00aeff)[۹- برنامه ریزی کنکور باید مخصوص خودت باشه:]
    بچه‌ها این خیلی مهمه. بعضی از بچه‌ها فک میکنن آقا اگه بریم برنامه کنکور رتبه ۱ رو بگیریم و طبق همون بخونیم
    ۱۰۰درصد رتبه ۱ میشیم.نه تنها رتبه ۱ نمیشن بلکه رتبه ۱ملیون هم نمیشن.

    برنامه مطالعاتی درس های برای کنکور باید منحصر به فرد باشه بچه‌ها. باید مخصوص خودتون باشه. اگه دیدید مشاورتون داره یه برنامه‌ای میده که برای کل دانش اموزاش یکیه باهاش صحبت کنید و بگید برنامه بصورت شخصی سازی شده برای خود خود شما باشه.
    %(#00aeff)[۱۰-اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برنامه خودتون رو مشخص کنید:]
    یعنی توی برنامه ریزی هفتگی برای کنکور خودتون تعیین کنید که قراره آخر هفته توی هر درس به کجا برسید و بعدش آخر ماه قراره چه مباحثی رو خونده باشید یا جمع بندی کنید . این ویژگی برنامتون خیلی خیلی کمکتون میکنه تا ارامش داشته باشید.
    برنامه-درسی-نداشتن-مهم-ترین-مشکل-دانش-اموز-کنکوری-300x175.png
    منبع: سایت ایران دانش نوین
    دوازدهم تجربیا ریاضیا انسانیا دانش-آموزان-آلاء دهم یازدهم

    مشاوره تحصیلی

  • انگيزه
    D Dr.Aryan

    B_hudgpg020.jpg

    مشاوره تحصیلی

  • انگيزه
    D Dr.Aryan

    و زخمِ هر شکستِ من، حضور یک جوانه شد🌱

    ایرج جنتی عطایی

    مشاوره تحصیلی

  • زین بی قرار ابریشم
    D Dr.Aryan

    Abolfazl Mousavi در زین بی قرار ابریشم گفته است:

    Ali Zahiri در زین بی قرار ابریشم گفته است:

    Abolfazl Mousavi سلام

    نظر شما محترم
    ولی ما راه ابریشم رو میخوایم بگیریم چون تو مدرسه دولتی درس میخونیم و تدریس عالی هم نداشتیم
    امکان کلاس اضافه و ...هیچ چیزی رو هم نداشتیم
    و تنها امید مون به همین راه ابریشم هست
    شاید شما آموزش بهتری داشتید که این آموزش ها براتون کم بود

    بر عکس من هم دولتی هستم‌ و آموزشی نداشتم

    اتفاقا من مدارس برتر بودم و نمونه دولتی هم بودم ولی باز راه ابریشم و ب همه چی ترجیح میدم (اینو گفتم ک بدونی مدارس دولتی بودن و نمونه و تیزهوشان بودن توی انتخاب راه ابریشم تاثیری نداره)
    دلیل ریپلی دومم اینه ک توی پست قبل فراموش کردم بگم ک ن من عالی نیستم منم ی دانش اموزم مثل بقیه بچه های اینجا
    ک سعی میکنم درکنار دوستای الاییم رشد کنم و بی دلیل جو رو متشنج نمیکنم

    و %(#00c8ff)[مطمئنن اگر کسی خواست جو رو متشنج کنه همه باهم جلوش قد علم میکنیم]
    بهتره یکم درک کنی ک اینجا ی انجمن درسیه ک ارامش خاصی توش برقراره و تو حق اینو نداری ک این ارامشو بهم بزنی
    امیدوارم دیگ ریپلی نزنی چون دلیلی نمیبینم دیگ جواب بدم و جو رو متشنج کنم تا بچه هایی ک میان اینجا با روح و روانی اروم بتونن سطح درسی خودشون رو ارتقا بدن (یکم تفکر میخواد درک این جملات)

    راه ابریشم آلاء راه ابریشم

  • تحلیل ساعت مطالعه کنکور 1400
    D Dr.Aryan

    %(#cf3902)[«سلام من به آن پرند سپیده وشادمان،که در سپیده با نسیم ترانه ساز می شود»]
    حالتون چطوره؟ امیدوارم همگی سرحال و شاداب باشید.
    همونطور که میبینید این تاپیک رو برای تحلیل تایم مطالعمون میزنم تا مکملی باشه برای %(#0055ff)[تاپیک گزارش کار کنکور 1400] و هم این که از اسپم دادن توی اون تاپیک جلوگیری شه.
    اینجا تایم هاتون رو که توی تاپیک گزارش ارسال کردید باهم تحلیل کنید، به کمک هم نقاط ضعفاتون رو به نقاط قوتتون تبدیل کنید. مثلا شما میتونید اینجا فرد مورد نظرتونو منشن کنید و درمورد خوب بودن تایم مطالعش و کم بودن تست هاش صحبت کنید اگه میتونید کمکش کنید و درکنار هم %(#0dcf02)[رشد] کنیم.:four_leaf_clover: :deciduous_tree:
    پس اینجا صحبتاتون رو کنید. :speaking_head:
    تاپیک گزارش کار بچه های کنکور1400 :backhand_index_pointing_left: https://forum.alaatv.com/topic/16584/گزارش-کار-و-باهم-درسخوندن-بچه-های-کنکور1400/2?_=1603052341457

    دوازدهم بچه-های-کنکور-تجربی-1400 تجربیا ریاضیا انسانیا

    مشاوره تحصیلی

  • گزارش کار و باهم درسخوندن بچه های کنکور1400
    D Dr.Aryan

    سلام 27مهر99
    تایم مطالعم 8 🌱 61تست

    • %(#0055ff)[وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ(۱۳۹-آل عمران)]
      %(#0055ff)[سست نشوید ، غمگین نشوید شما پیروزید اگر ایمان داشته باشید]
    مشاوره تحصیلی

  • این داستان(قسمت 2): تعهد به برنامه ریزی
    D Dr.Aryan

    %(#00a2ff)[تعهد به برنامه ریزی یک مشکل اساسی:]
    تعهد-به-برنامه-ریزی-کنکور-230x300.png
    همین اول کاری بهت بگم که برنامه ریختن کار زیاد سختی نیست. این تعهده که سخته، تعهد به برنامه‌ای که ریختی و باید تا آخرین نفس بهش عمل کنی.
    %(#ff0000)[خواهشا جوگیر نشید:]
    جوگیر-شدن-در-درس-خواندن-300x277.png
    آقا دیدی طرف در کل ۱۲ سال دوره تحصیلش روی هم ۲۰ ساعت هم درس نخونده‌هاااا و همه رو با تقلب اومده بالا. بعد که میخواد برای خودش برنامه ریزی کنه یا به مشاورش برمیگرده میگه آقا برای من روزی ۱۳ ساعت رو بذار که میخوام بترکونم،میخوام مرز‌‍های علم رو جا به جا کنم،میخوام دکتر سمیعی شماره ۲ بشم و از اینجور چرت پرتا.

    بعدش که شروع میکنه به درس خوندن میبینه نه آقا به اون سادگیا هم که بقیه میگفتن نیست گاو نر میخواهدو مرد کهن. بعد دوباره افسردگی میگیره درس زده میشه .
    %(#00b7ff)[افزایش تدریجی ساعت مطالعه در برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۰:]
    پس بچه‌ها توی شروع کار حد خودتون رو بدونید بگو آقا من حدم برای شروع بطور مثال روزی ۵ ساعته باید با روزی ۵ ساعت بیام جلو بعدش هفته به هفته یا ماه به ماه اینو بیشترش میکنیم. نرمالش اینجوریه بچه‌ها. همیشه یاد بگیرید پله پله پیشرفت کنید یاد بگیرید طبق اصول و قاعده جلو برید
    یا میاد میگه وااااای من کلا توی برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هفتگی فقط ۵ ساعت خوندم یا میاد میگه من روزی ۲۶ ساعت درس میخونم ۱ساعت شبا دیرتر میخوابم ۱ساعت هم صبحا زودتر پا میشم و از این دست دروغ‌های رنگو وارنگ
    %(#00ccff)[برنامه خودت رو داشته باش:]
    پس دیگه بهت تذکر ندم که سرت تو کار خودت باشه و هرکی‌هم هرچی گفتش بگو آره تو خوبی! تو اصلا زورو تو سوپرمن

    %(#00ccff)[برنامه ریزی گام به گام و منطقی]
    اینجوری نباش که اولِ راه مثل یه ماشین سرعتی استارت بزنی، ولی نزدیک هدفت که بشی انگیزه تو از دست بدی و دست و دلت به کار نره.

    خب چرا این بلا سرمون میاد اصلا؟

    یکی از اصلی ترین دلایلش اینه که تمام توان و پتانسیلمون رو همون اول کار خرج می‌کنیم. میشه جریان مسابقه خرگوش و لاک پشت!

    ما مشاورا یه اصل مشترک با مامان بزرگا داریم که بهش میگیم اصل آهسته و پیوسته (خودت شعرشو بلدی دیگه من نگم برات …) و واقعا اصل به درد بخوریه. پس یادت نره حتما مد نظرت قرارش بدی.

    %(#00ccff)[شناخت میزان توانایی یادگیری و مطالعه شخصی]
    یه دلیل دیگه اینکه برنامه ریزی صحیح نداریم. مثلا میگی من توی دو روز باید کل فلان مبحث رو تموم کنم! بعدِ دو روز که هیچی، چهار روز میگذره و اون مبحث رو نصفم نکردی و خب بعدش استرس میگیری و فکر میکنی اشکال کار از توئه. با اینکه اشکال از تو نیست، اشکال از توقع زیادته!

    برنامه باید جوری باشه که بتونی انجامش بدی. اگه مشاورت برنامه ی سنگین تر از حد توانت بنویسه، عاقبت میبینی به نصفش نرسیدی. بعد میگی من که به نصفش نرسیدم، پس به بقیه ش هم نمیرسم و میذاریش کنار! خودمونی تر بگم لقمه اندازه دهنت بردار. اگه تا الآن روزی سه ساعت درس میخوندی، یهو نگو از شنبه باید روزی هشت ساعت درس بخونم! اینجوری فقط خودتو خسته و ناامید می‌کنی و دلسرد میشی. اندک اندک باید زیاد کرد.

    %(#00ccff)[منعطف بودن برنامه ریزی و عدم احساس شکست]
    برنامه ترجیحا نباید ساعت بندی رباتی داشته باشه. میگی من ساعت شش صبح بیدار می‌شوم! زد و به جای شیش، ده صبح از خواب پا شدی بعد میگی امروز که از دست رفت و دیگه نمیرسم! و برنامه رو میذاری کنار.

    برنامه باید منعطف باشه. اینکه بنویسی صبح باید حتما حتما اولین کار مثلا دویدن باشه ولی مجبور شی برای نگهداری از خواهر کوچیکت صبح رو خونه بمونی باعث میشه هم به جون خواهرت غر بزنی که ندویدی هم اون روز کلا ندوی و اون ساعت رو تخت ولو باشی. باید این آپشن رو داشته باشی که تایم درس خوندن مثلا عصر رو بذاری صبح و دویدن رو ببری جاش. (حالا این یه مثال بود، با شرایط خودت میتونم ده تا مثال دیگه واست بزنم)

    %(#00ccff)[ستون جبرانی برای قبولی!]
    برنامه هفتگی باید یه سری ستون خالی داشته باشه که من بهشون میگم ستون های جبرانی! واسه این که اگه یه جایی از برنامه حوصله نداشتی یا اتفاقی افتاد و مشکلی پیش اومد، اون قسمت رو توی یکی از ستون های جبرانی روزای آینده جبران کنی.

    %(#00ccff)[خاص باش، تقلید ممنوع!]
    هیچوقت نمیشه برنامه دو نفر شبیه هم باشه! شرایط آدما واقعا با هم فرق داره و برنامه هرکس باید فقط و فقط مخصوص خودش و طبق شرایط خودش باشه. اگه برای فلان امتحان دوستت یه برنامه توپ ریخته، فکر نکن اون برنامه برای تو هم کاربردیه. آدما با هم فرق دارن!

    %(#00ccff)[بهتره ساعت چند استارت درس خوندن و اجرای برنامه ریزی کنکور رو بزنیم؟]
    بچه‌ها برای یه کنکوری خیلی خوبه که ساعت ۷ صبح استارت درس خوندنش بخوره یعنی حداقل نیم ساعت قبلش از خواب بیدار شده باشه.حالا این برای دانش اموز به دانش اموز متفاوته یه دانش آموز میگه میخوام از بهمن برای کنکور شروع به درس خواندن کنم و برای پزشکی دانشگاه بهشتی یا شیراز یا تبریز خلاصه یه دانشگاه تاپ تلاش کنم. این مطمئنا باید حداکثر ساعت ۶ یا حتی زودتر از ساعت ۵ استارتش رو بزنه چون چن ماهی هستش که از بقیه عقب تره و باید عقب موندگیش رو جبران کنه.

    %(#00ccff)[تنظیم ساعت خواب:]
    سحر-خیزی-برای-شروع-اجرای-برنامه-ریزی-کنکور-265x300.png
    یکی از نکات مهم تو برنامه ریزی برای کنکور اینه که چطوری ساعت بیولوژیک بدنمون یا همون الگو خوابمون اصلاحش کنیم؟ بچه‌ها خیلی سادس فقط باید یکم سمج باشید.مثلا همیشه ۹صبح از خواب پامیشی درسته؟

    هفته اول این ساعت ۹ رو بکنش ۸نیم یا یک ربع به ۹ بعد هفته دوم نیم ساعت یه یک ربع بکشش عقب بکنش همون ۸ یا ۸نیم هفته سوم دوباره به همین منوال ساعت خوابت رو اصلاحش کن.سر ۱ماه نشده بطور اتوماتیک مثل قرقی از خواب پامیشی ولی میگم دیگه نیاز به تمرین ممارست داره و به همین سادیگاهم که اینجا نوشتیم نیست.

    %(#00ccff)[ساعت چند بخوابیم؟ توی شب خواندن خوبه یا نه؟]
    من جواب این سوال رو همیشه میگم که بچه‌ها حداکثر ساعت ۱۲ باید خواب باشن تا بتونن از اون طورف زود بیدارشن.

    اما خیلی از بچه‌ها هستن که میان میگن آقا ما شبا میتونیم خوب بخونیم شبا تمرکزمون بالاس وصبحا نمیوتونیم زود بیداربشیم.

    خیلی از این بچه‌ها دارن خودشون گول میزنن و از ترس صبح بیدارشدن و فرار کردن این حرفا رو میزنن که من بهشون میگم مطمئنی کیفیتی که مثلا ساعت ۱ میخونی با کیفیتی که ساعت ۷صبح میخونی یکیه؟ میگه ارره اقای دکتر تازه ساعت ۱ کیفیتش خیلی بیشتره اما بعضیا هم هستن که واقعیت رو قبول میکنن و تلاش میکنن تا ساعت بیولوژیک بدنشون رو درست کنن.

    اما بعضیا هم هستن که واقعا شبا تمرکزشون بیشتره یا اینکه چون خونشون شلوغه شبا که همه خوابن اونا دنبال شکار نکات درسی هستن پس در آخر من به همه دانش اموزا میگم که خودت که خودت گول نمیزنی پس ببین تو کدوم ساعت بهترین و بیشترین بازده رو داری پس تو اون تایم درس بخون

    %(#00ccff)[ظهرا بخوابیم یا نه؟]
    فوری به این سوال جواب بدم که بهتره ساعت ۱نیم ظهر تا ۳ رو توی برنامه ریزی درسی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خودت به استراحت اختصاص بدی تا بقیه طول روز انرژی داشته باشی. استراحت معنیش این نیست که زود بپری سمت موبایل‌هاااا. استراحت یعنی اینکه یه ناهار بخوری اگه هم دوست داشتی یه چرت ریزی بزنی تا بدنت شارژ بشه
    منبع: سایت ایران دانش نوین
    دهم یازدهم دوازدهم تجربیا ریاضیا انسانیا دانش-آموزان-آلاء
    بچه-های-کنکور-تجربی-1400 بچه-های-تجربی-راه-ابریشم بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم

    مشاوره تحصیلی

  • برنامه مطالعاتی راه ابریشم ویژه تابستان
    D Dr.Aryan

    Nazanin Rahdar ببینید هرطور باشه باید باید باید برنامه رو شخصی سازی کنین باتوجه ب چیزی ک از خدتون میشناسید مثلا شاید یکی زودتر بیدار شه یکی دیرتر
    بازم تاکید میکنم حتمن حتمن برنامتون رو شخصی سازی کنین اگ میخواین موفق بشین

    دوازدهم بچه-های-تجربی-راه-ابریشم بچه-های-کنکور-ریاضی-1400

    راه ابریشم آلاء

  • این داستان(قسمت3): تمرکز
    D Dr.Aryan

    %(#ff0000)[تمرکز چیست ؟]
    تمرکز ینی تمام حواس ما درلحظه فقط درگیرِ یک موضوع باشه و به بقیه افکار و ایده ها در اون لحظه فکر نکنیم.

    %(#0095ff)[اهمیت تمرکز:]
    بذارید با یک مثال براتون روشن کنم. فرض کنید یک کارخونه با صدتا کارگر دارید،اگه همزمان تمام کارگرا یک کار مشخص رو انجام بدن محصول نهایتا یک روزه آماده میشه اما اگه همزمان دوتا کارو انجام بدن ممکنه دو یا سه روز طول بکشه. آخرشم احتمالا محصولتون اونی که میخواستین نشده و تازه خیلی هم دیرتر آماده شده!

    اهمیت تمرکز دقیقا همینجاس ؛ فرض کنید اون کارگرا %(#ff0000)[سلولهای مغز شما] هستن. وقتی در لحظه درگیر چن تا کار باشن قطعا بازدهی و راندمانشون خیلی افت پیدا میکنه. و نتیجه اینه که مطالعه شما مفید نیست و علی رغم اینکه مطالعه میکنید اما نتیجه مطلوب و دلخواهتونو نمی‌گیرید.
    تمرکز-داشتن-با-تکنیک-تندخوانی-1.png

    %(#ff0000)[راه های افزایش تمرکز هنگام مطالعه:]

    %(#0099ff)[۱- انگیزه و هدف خود را پیدا کنید:]
    حتما تاحالا براتون پیش اومده که تمام حواستون به انجام کاری مثل خوندن رمان بوده و هرچقدر اطرافیان صداتون کردن متوجه اونا نشدید! یا به انجام کاری اونقدر علاقه داشتین که با تمام خستگی بازم به فردا موکولش نکردین!

    حتما متوجه شدین که دارم از علاقه، انگیزه و هدف صحبت میکنم. وقتی شما برای کاری هدف و انگیزه دارید، زمان و تمرکز بیشتری را صرف مطالعه آن خواهید کرد.بچه ها گاهی وسط درس خوندن حواستون پرت میشه و بی حوصله میشین اینجا یکی از راهکارها یادآوری هدفتونه که اصلا برای چی اینقدر تلاش میکنین ، آینده ای که دوست دارینو متصور بشین تا ذهنتون سریعا خودشو بازیابی کنه و بتونه دوباره متمرکز بشه.

    همینطور خوندن درسی که در آن ضعف داریم در ابتدای روز ممکنه ما رو بی انگیزه کنه پس بهتره روزمون رو با درسی که علاقه بیشتری بهش داریم، شروع کنیم.
    %(#0099ff)[۲- برای افزایش تمرکز برنامه ریزی حجمی-زمانی داشته باشید:]
    اگه بخوایم خیلی سریع راجبش صحبت کنیم یعنی قبل از مطالعه یه تایم تقریبی برای حجم مطلبی که میخوایم مطالعه کنیم در نظر بگیریم و سعی کنیم‌ به اجرای برنامه در زمان مقرر پایند باشیم و به ذهنمون اجازه ندیم به افکار پراکنده و بیهوده دامن بزنه….

    وقتی با برنامه سراغ درس برید ، ذهن کمتر به خودش اجازه میده که به موضوعات دیگه فکر کنه چون میدونه که تو تایم مشخص باید حجم مطلب مشخصی رو بخونه. اینجوری میتونید مطمئن بشید که تا حدی تمرکز هنگام مطالعه رو تو مشت خودتون دارید.
    %(#0099ff)[۳- تندخوانی برای افزایش تمرکز حین درس خواندن:]
    شنیدین میگن موش تو کاسه آدم وسواس میره! الانم دقیقا همینه.بچه ها خواهشا دست از کندخوانی و چندبار خوندن بردارین و وسواس نداشته باشین.

    خیلیا فکر میکنن هر چقدر شمرده شمرده و کلمه به کلمه درس بخونن یادگیریشون بالاتر میره در صورتی که کاملا برعکسه. چون اولا ذهن با مفاهیم سروکار داره نه با کلمات.

    دوما هر چه سرعت درس خوندنمون بالاتر بره مطالب سریعتر به ذهنمون وارد میشن و ذهن دیگه‌ هیچ راه در رو ای نداره برای حواس‌ پرتی، و اینجوری تمرکزمون هنگام درس خواندن بیشتره .

    سوما سرعت چشم شما از سرعت پردازش ذهن خیلی کمتره پس نگران نباشید. ببینین عزیزان اگه دچار وسواس شدین و دوست داشتی برگردی دوباره بخونی، از هر مبحث مورد مطالعه، یکی یا دو پاراگراف رو خواستی برگردی بخونی اشکال نداره اما گاهی وسواس ما خیلی خیلی بیشتره؛

    تو همچین شرایطی پیشنهاد من اینه مطلبو بخونید و رد بشید و نگران این نباشین که یاد نگرفتم. چون مرحله اول تست زنی بلافاصله بعد از مطالعه اولیه ست که در ادامه بیشتر توضیح میدم.
    %(#0099ff)[۴- خودآزمایی با تست و تمرین:]
    تمرکز-داشتن-با-تست-و-خودآزمایی.png
    بچه ها شدیدا توصیه میکنم بعد از مطالعه چندتا حل تست و تمرین انجام بدین. اگر واقعا دیدین اون قسمتها رو مشکل دارین برگردین و همونجاهای مشکل دار رو مجدد بخونین اما خیلی موقع ها وقتی میرین سراغ تمرین میبینید که حستون صرفا وسواس بوده و شما مطلب رو یاد گرفتین.

    آقا اینکار به این درد میخوره که ذهن شما ملزم بشه هر آنچه که داره میخونه رو باید جواب پس بده. و اینطور نیست که فعلا داره روزنامه وار و دستگرمی میخونه. بلکه با همین اطلاعاتی که قراره بدست بیاره باید بلافاصه بعد مطالعه بره تو رینگ آزمون و با تستا گلاویز بشه! پس اینجوری مجبوره تمرکز هنگام مطالعه رو بطور کامل حفظ کنه.

    یا اصلا اگر حل تمرین و تست هم نبود، کتاب رو ببند و اون قسمت رو واسه خودت توضیح بده و درچند جمله تفسیر کن . این ذهن مار‌و ملزم میکنه که با تمرکز بیشتری درس رو بخونه و یاد بگیره . پس درمجموع بعد مطالعه پرسش و پاسخ داشته باشین تا ذهنتون تمرکز بیشتری هنگام مطالعه داشته باشه.
    %(#0099ff)[۵- مکان مطالعه تونو فقط برای مطالعه شرطی کنید:]
    دچار سوتفاهم نشید؛ منظور من این نیست که فقط در یک مکان خاص درس بخونید. شما تو اتوبوس، زنگ تفریح مدرسه و کلا هر جایی که بودی میتونی از زمان های مرده‌ت استفاده کنی و درس بخونی.اما حرف من اینه یک جایی که اکثرا اونجا درس میخونی بطور مثال پشت میزت، اونجای خاص ، فقط درس بخونی.

    پس برای داشتن یه تمرکز عالی هنگام درس خوندن نه حق داری گوشی دستت بگیری، نه بخوابی ، نه بخوری، نه اینترنت وصل بشی ، نه با کسی صحبت کنی نه هیچ کار دیگه ای. اگر دیدی کارت خیلی ضروریه عب نداره چند دقیقه از محل مطالعه‌ت فاصله بگیر و برو جای دیگه اما عادت و شرطی بودن اون مکان رو برای درس خوندن از دست نده!
    %(#0099ff)[۶- یادداشت برداری برای حفظ تمرکز هنگام مطالعه:]
    یادتون باشه همیشه موقع مطالعه ، قلم و کاغذ کنارتون باشه! زمانی‌که شما قصد یادداشت برداری داشته باشید، ذهنتون خودشو آماده میکنه که دقیق‌تر بخونه و تمرکز بیشتری هنگام مطالعه داشته باشه.

    درکل یادداشت برداری نوعی تکرار کردن محسوب میشه که باعث میشه ذهن شما بخواد خودشو بازیابی بکنه و دوباره مطلبو تکرار بکنه. درواقع ذهن و چشم شما دوباره درگیر همون مطلب میشه.

    پس بچه ها همیشه سعی کنید قلم و کاغذ همراهتون باشه و از مطلبی که میخونید ، کوتاه و خلاصه، یادداشت بردارید. حتی همونجا میتونین با طرح یکی دوتا سوال ذهنتونو بیشتر به چالش بکشید و بیش از پیش فعالش کنید. مطمئن باشید که به متمرکز کردن ذهنتون خیلی خیلی کمک میکنه.
    %(#0099ff)[۷- نشانه گیری برای افزایش تمرکز هنگام مطالعه:]
    اگه یک اسلحه به شما بدن، قبول دارین که اگر لیزر روش نصب باشه چقدررر به هدفگیری شما کمک میکنه! مطالعه هم همینه اگه با مداد یا خودکار یا انگشتون یا هر وسیله دیگه ای خطی که میخونید رو دنبال کنید ذهنتون بیشتر متمرکز رو همون خط میشه.چشم هم فقط همون خطو دنبال میکنه و به خط‌های بالایی و پایینی کاری نداره. اینجوری ذهن و چشم شما کمتر خسته میشه و همچنین باعث میشه خیلی روان تر مطالعه کنید.
    منبع: سایت ایران دانش نوین
    دهم یازدهم دوازدهم تجربیا ریاضیا انسانیا دانش-آموزان-آلاء بچه-های-کنکور-تجربی-1400 بچه-های-تجربی-راه-ابریشم بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم

    مشاوره تحصیلی

  • این داستان(قسمت4): نحوه مطالعه درس زبان انگلیسی کنکور
    D Dr.Aryan

    %(#ff7700)[به نام خالق هستی]
    %(#0044ff)[اصول شروع مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور:]
    در روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور اگه بخوایم اصولی شروع کنیم باید گام به گام و خط به خط پیش بریم. به چه صورت؟

    %(#089ed4)[نحوه یادگیری و روش مطالعه لغات زبان انگلیسی کنکور]
    یعنی ما متنِ کتاب رو مطالعه می کنیم و هرجا اگه لغتی رو بلد نبودیم زیر اون لغت خط می کشیم.
    بعد از اینکه اون خط تموم شد میایم خودمون لغت رو حدس می زنیم معنیش رو؛ اگه تونستیم خب چه عالی، اگه نتونستیم خب معنیش رو پیدا می کنیم. و معنی اون لغت رو بالای همون لغت یادداشت می کنیم.
    گام به گام می ریم پایین تا تموم بشه کل متن.
    بعد حالا که تموم شد لغات رو دوباره میایم می خونیم و بالای کلمه اون لغات رو حفظ می کنیم. یعنی دو سه بار دیگه از روی لغت مطالعه میشه تا حدودی به حافظه سپرده بشه.
    %(#089ed4)[اهمیت تمرین های کتاب درسی در روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور:]
    تمرین های کتاب هم خیلی مهم هستند یعنی شما فکر نکنید که حتما باید بصورت تستی کار کنید. تمرین های کتاب خیلی کمک می کنه یادگیری گرامر زبان انگلیسی کنکور .

    %(#089ed4)[اهمیت حل تمرین های کتاب و حفظ لغات در یادگیری گرامر زبان انگلیسی:]
    بعد از اینکه شما لغات رو حفظ کردید و تمرینات کتاب رو حل کردید و متن رو خودتون ترجمه کردید، حتی اگه گرامر هم کار نکنید با نحوه ی سوال هایی که توی گرامر در کنکور ارائه میشه آشنا می شید؛ به چه صورت؟

    همونطور که زبان فارسی رو کسی بهتون یاد نداده ولی از بچگی می دونید اسم کجا، فعل کجا، صفت، قید همه رو به ترتیب چطور در جمله بکار ببرید. در زبان انگلیسی کنکور هم وقتی متن رو مطالعه کنید، readingها رو که بخونید ناخودآگاه توی ذهنتون شکل می گیره که به چه صورت افعال و صفت ها و قیدهای زبان انگلیسی توی متن آورده میشه.

    پس تجربه مطالعه reading خیلی بهتون کمک می کنه که یاد بگیرید چطور میشه گرامر رو جواب داد.

    %(#089ed4)[اهمیت روش مطالعه و نحوه مرور زبان انگلیسی:]
    بعد از اینکه ما یک دور به این صورت مطالعه کردیم، کل لغت ها رو یاد گرفتیم، reading رو مطالعه کردیم و گرامر رو خوندیم باید به روش موضوعی در روش خواندن زبان انگلیسی روی بیاوریم.

    %(#089ed4)[روش مطالعه موضوعی هنگام مرور زبان انگلیسی:]
    در دور دوم که چند ماه بعد میشه ما میایم به صورت موضوعی می خونیم.
    یعنی لغات رو جداگانه مطالعه می کنیم.
    هر شب یا هر شب یک بار reading ( ریدینگ ) جدا تست هاش رو جواب می دیم.
    close test ( کلوز تست ) رو جدا جواب می دیم که سرعت عملمون زیاد بشه.
    یعنی کتاب های مخصوص reading ( ریدینگ ) هست، کتاب های close test ( کلوز تست ) هست. به نسبت توانایی هایی که دانش آموز داره و شما دارید می تونید این رو تقسیم کنید و هر شب به یک قسمت اختصاص بدید و سعی کنید در زبان انگلیسی دامنه ی لغاتتون خیلی زیاد بشه.

    %(#089ed4)[اهمیت یادگیری لغات زبان انگلیسی:]
    در روش مطالعه زبان انگلیسی کنکور یک نکته پراهمیت آن است که شما برای هر کلمه بتونید چندتا مترادف داشته باشید. و این کار هم با تمرین و تکرار صورت می گیره.

    %(#d4081d)[مرور] ؛ %(#08a8d4)[یک بخش مهم در یادگیری و روش خواندن زبان انگلیسی:]
    بعضی دانش آموزان میگن ما هرچی زبان می خونیم یاد نمی گیریم، فراموش می کنیم؛ خب طبیعیه، یک مطلب رو شما که کامپیوتر نیستید که با یک بار مطالعه ی اون مبحث کامل به خاطره و ذهنوتون سپرده بشه، باید بارها و بارها تکرار کرد، مرور کرد.
    %(#ff0000)[جعبه لایتنر یک روش خیلی خیلی کاربردی و مفیده برا مرور لغات و موندنشون تو حافظمون حتما برا لغات استفاده کنید از جعبه لایتنر]
    %(#08a8d4)[اصولی ترین روش یادگیری لغات زبان انگلیسی کنکور:]
    اصولی ترین روش یادگیری و مطالعه لغات زبان انگلیسی کنکور اینه که یک لغت رو توی متن (مثل متن کتاب)و با مثال یاد بگیرید. مطمئن باشید اگر این کارها رو انجام بدید به راحتی از پس تست های reading و لغت برمیاید. و گرامر هم همونطور که گفتم اگر reading رو بخونید تا حدی آشنا می شید و یاد می گیرید گرامر رو.
    منبع: سایت ایران دانش نوین
    دانش-آموزان-آلاء تجربیا انسانیا ریاضیا دهم یازدهم دوازدهم

    مشاوره تحصیلی

  • این داستان(قسمت7): ورزش کنکوری
    D Dr.Aryan

    %(#ff0000)[ورزش های مفید هنگام آمادگی برای کنکور]

    ورزش کردن نه تنها بدن شما را سلامت نگه میدارد بلکه مغزتان نیز سلامت خواهد ماند. طبق ضرب المثل معروف که میگوید:”عقل سالم در بدن سالماست ” و تحقیقات همگی براین گواه اند که افرادی که ورزش را در برنامه کاری خود دارند افراد موفق تری هستند. ورزش همچنین به شما کمک میکند که مطالب را زودتر به یاد آورید.در این مقاله به ۸ روش تمرینی در حین درس خواندن میپردازیم:

    %(#0095ff)[اسکات صندلی:]
    برای مطالعه باید مدت زیادی را بر روی صندلی بنشینید که این موضوع شما را خسته می کند. برای رفع این خستگی این تمرین بسیار کاربردیست. تمام کاری که باید انجام دهید اینست که به صورت نیم خیز به مدت ۱۰ ثانیه از روی صندلی بلند شوید و این عمل را ۲۰ بار تکرار کنید تا خستگی حاصل نشستن زیادتان رفع شود. نحوه ی انجام این تمرین به شکل زیر است.
    5656.png
    %(#0095ff)[حرکت کششی رو به آسمان:]

    این یک خیلی آسان است. از جایتان برخیزید و دستانتان را در آسمان بکشید.بعد از ۱۰ ثانیه احساس سبکی می کنید. این کار بعد از یک تمرین کوتاه به سرد شدن بدن شما نیز کمک می کند.images-5.jpg
    %(#0095ff)[دمبل زدن با بطری نوشیدنی:]

    حتما تا بحال شده که همراه خود در جلسات مطالعه آب بیاورید. اگر اینطوری نیست از این به بعد این کار را انجام دهید. می توانید با استفاده از بطری آب معدنی خود به تعداد ۱۵ بار دمبل بزنید. این کار قدرت مفاصل شما را بالا می برد که هم می تواند در زمان هایی که به صورت طولانی مدت می نشینید، خستگیتان را رفع کند و هم می تواند به شما در تست های ورزشی مدرسه کمک کند. 496.jpg
    %(#0095ff)[شانه هایتان را بالا بیاندازید:]

    شانه هایتان را بالا بیاندازید. شانه هایتان را تا جای گوشتان بالا ببرید و ۵ ثانیه در آن حالت نگاه دارید. این کار به شما در تقویت عضلات گردن و ترقوه کمک می کند و استرستان را کم می کند. این کار را تکرار کنید. این کار علاوه بر تمامی فوایدی که برایش ذکر شد، به شما کمک می کند تا بتوانید مطالب را راحت تر به یاد آورید.
    دانش-آموزان-آلاء بچه-های-کنکور-تجربی-1400 دوازدهم دهم یازدهم

    مشاوره تحصیلی

  • گزارش مطالعه کنکور 1401
    D Dr.Aryan

    و ی نکته مهم
    ما ربات نیستیم ک هرروز تایم مطالعمون ی عدد خاص باشه ن اینطور نیست
    ما انسانیم و هرروز نوسان داره تایممون و این %(#00ff1e)[کاملا طبیعیه]
    اما باید تلاش کنیم ک نوسانمون رو کم کنیم و میانگینمون رو روی تایم دلخواه نگه داریم
    تجربیا دوازدهم

    مشاوره تحصیلی

  • سرعت سایت
    D Dr.Aryan

    بچه ها اینجور مشکلات توی دوران کنکور هست ب شکلای مختلف
    شما باید یاد بگیرین ک با خونسردی و چطور باهاشون برخورد کنین
    اگ تا ی مشکل پیش اومد استرس بگیرین و هی سر اطرافینتون و بقیه غر بزنین
    تا کنکور چیزی از اعصابتون نمونه ک ببرید سر کنکور
    پس لطفا این حرفای منو جدی بگیرید

    دانش-آموزان-آلاء

    سایت

  • ریلود ↔ Reload
    D Dr.Aryan

    ی توضیح بدم فک میکنم بدرد خیلیا بخوره
    نوبت اول دوازدهم رو بیخیال شید چون الان دیگه کل کشور وارد نوبت دوم شدن
    اگر هیچکدوم از پایه هارو نخوندید

    • %(#12bde3)[نوبت دوم و پایه یازدهم رو تا حدودای 22 اسفند خونده میشه]
      توی اسفند میشه نوبت اول رو توی برنامه جا داد
      اگرم نشد نوبت اول دوازدهم رو میزاریم توی عید و کامل و با تست خونده میشه.

    • %(#12bde3)[دهم رو هم میشه از 22 اسفند تا 7 فروردین خوند 70-80دصدشو هم که خونده بشه عالیع]

    • %(#12bde3)[7 فروردین تا 30 فروردین هم نوبت اول دوازدهم خونده میشه]

    • %(#12bde3)[ اگرهم مبحثی از دهم موند توی اردیبهشت خونده میشه]

    • خ%(#12bde3)[رداد هم که امتحانات نهایی هست و باید درسای دوازدهم رو دوره کنیم هم تستی هم تشریحی. تشریحیش بخاطر امتحان نهایی و تستی بخاطر کنکور.]
      اینم ی برنامه الگو نیازی نیس دقیقا روی این پیش برید چون برنامه و وضعیت هرکس کاملا متفاوته اما میتونه بهتون کمک کنه.
      ی نظر کلی روی این چن ماه تا کنکور بود ک بدونی اگ بخای میشه:winking_face:
      به قول استاد موقاری: %(#12e338)[بخواه ، بخون ، توکل کن.]

    مشاوره تحصیلی

  • برنامه مطالعاتی راه ابریشم ویژه تابستان
    D Dr.Aryan

    Arshia Yazdian سلام عالیه برنامه فقط بنظرتون برای بچه هایی ک میخوان از 6 7 ساعت تو تابستون شروع کنن و بیان بالا یکم سنگین نیس؟

    راه ابریشم آلاء

  • انگيزه
    D Dr.Aryan

    download (1).jpg

    مشاوره تحصیلی

  • شروع حرکت کاروان راه ابریشم 💪🏾
    D Dr.Aryan

    Arshia Yazdian اقای یزدیان امکانش هس ی قابلیت رو فراهم کنین و اینکه جزوه ها نسبت ب پارسال هر تغییراتی داشت اعلام کنین ؟
    برای اینکه اینجور بعضی جزوه ها نمیخواد از اول پرینت گرفته بشه و صرفه جویی میشه و اسراف هم نمیشه چون کسایی ک پارسال پرینت گرفتن اگ باز بخان پرینت بگیرن هم جوهر هم کاغذ خیلی جاها اسراف میشه و ب طبیعت ضرر میرسونه و بچه ها هم برای پرینت مجدد استرس بیشتری میگیرن

    راه ابریشم آلاء راه ابریشم
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 74
  • 75
  • 2 / 75
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع