Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
H

Helen Alinia 2

@Helen Alinia 2
دانش آموزان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
105
موضوع ها
20
Shares
0
گروه‌ها
1
دنبال‌کننده‌ها
3
دنبال‌شونده‌ها
1

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • محصولی که خریدم کجاست
    H Helen Alinia 2

    جزا ماد ازمون ازمایشی همون ازمون گزینه ۲ و قلمچی و گاجه؟ شرکت تو ازمونم اخیاریه؟
    سه ا رو کی و چجوری شرکت کنم؟ ببخشید خیلی شد اخه هیچی نمیدونم ازشون

    پشتیبانی فنی آلاء

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    سلام بچه ها امیدوارم دلتون خوش باشه🌸🌸🌸
    یه چند تا سوال از گفتار اول داشتم خیلی گیج شدم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    اول اینکه میگیم بعضی نورون ها ممکن است فاقد اکسون و دندریت باشن، خب اگه دندریت نداشته باشه جسم سلولی میتونه پیامو دریافت کنه ولی اگه اکسون نباشه چجوری منتقلش کنه؟

    دوم اینکه وقتی میگیم دو سوی غشای نورون اختلاف پتانسیلی هست یعنی تعداد k تو سلول از تعداد Naبیرون سلول بیشتره ؟(یعنی کلا تعداد بار های توی سلول از بیرونش بیشتره؟)

    و سوم اینکه میگیم چون غشا به k نفوذپذیری بیشتری داره پس k بیشتر از سلول خارج میشه مثلا ۱۰ تا . از اونور پمپ سدیم پتاسیم داره هی k رو ۲تا ۲تا میاره تو. خب طبیعتا این که یه دفعه ۱۰ تا ریخته بیرون خیلی طول میکشه ۲ تا ۲تا اون ۱۰ تا برگرده پس این نظم که k توی سلول بیشتره بهم میریزه و تا پمپ بیاد درستش کنه دوباره ۱۰ تای دیگه از k ریخته بیرون و همین مسئله تکرار میشه. پس اصلا پتانسیل ارامش ایجاد نمیشه یعنی k فرصت نمیده

    تهنا امیدم به پیدا کردن جواب سوالام همینجاست لطفا کمک کنید.💐🙏🏻ببخشید طولانی شد.
    تجربیا یازدهم دوازدهم فارغ-التحصیلان-آلاء همیار

    زیست شناسی

  • محصولی که خریدم کجاست
    H Helen Alinia 2

    جزا ماد بله پرو هست ولی هنوز پیام ندادن و نمدونم دقیقا کجا برم ازمون بدم
    خیلی ممنون از راهنماییاتون

    پشتیبانی فنی آلاء

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    hamed bagheri 0 میخام یه تصوری از حرکاتشون داشته باشم ولی نمیتونم یعنی این سوالا برام پیش میاد

    زیست شناسی

  • محصولی که خریدم کجاست
    H Helen Alinia 2

    جزا ماد نه هیچ ازمونی شرکت نکردم

    پشتیبانی فنی آلاء

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    hamed bagheri 0 سلام ببخشید یه سوال فکر کنم قسمت اول که نوشتید ۲ عامل باعث میشه
    قسمت ۱ تعداد k انتشار یافته به خارج کمتر از Na انتشار یافته به داخل

    فکر کنم به جای کمتر باید بیشتر باشه ها درسته؟

    زیست شناسی

  • محصولی که خریدم کجاست
    H Helen Alinia 2

    دوستان من تو اون قسمت که مدیر گفته( پیام بدید تو قسمت ویژه راه ابریشمی ها عوضتون کنم) نمیتونم پیام بدم که عضوم کنن چیکار کنم؟☹

    پشتیبانی فنی آلاء

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    سلاام🌱💚
    بچه ها این نکته یعنی چی : اختلاف پتانسیل ۷۰- میلی ولته نه خوده پتانسیل سلول.
    اصلا این پتانسیل ینی چی🤔
    تجربیا یازدهم دوازدهم

    زیست شناسی

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    گیرنده ناقل های عصبی که نوعی کانال دریچه دار سدیمیه یا پتاسیمی هستش
    از نوع پروتیین ها قسمت سراسری و قسمت گیرنده هاست؟ یا قسمت کانال ها؟

    زیست شناسی

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi میگیم سه نوع پروتیین سراسری داریم ۱ ناقل : که پمپ سدیم پتاسیم از اونه
    ۲ کانال ها که دو دسته ان دریچه دار و بدون دریچه (نشتی)
    ۳ گیرنده ها
    این پروتیین که تو شکل ص ۷ زیست۲ هست از کدوم نوعه؟

    زیست شناسی

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    Helen Alinia 2 16339807810192329097535918049590.jpg

    زیست شناسی

  • چند تا سوال از فصل اول زیست۲
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi اهان من چون فیزیک دهم بلد نیستم به خاطر همین اینو متوجه نمیشم؟
    خیلییی ممنونم که جواب دادی خیلی خوب توضیح میدی🌹🌹🌹

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    سلام به همگی امیدوارم حالتون عالی باشه❤
    بچه ها من تو قسمت نخاع زیست دو به چند تا مشکل برخوردم
    شکل ص ۱۵ که نوشته عصب نخاعیه دقیقا چی هست این شکله؟ نخاعه؟ ستون مهره است؟ هیچی راجب نخاع نفهمیدم
    مایع مغزی نخاعی تو این سوراخ وسط چیکار میکنه؟ میگیم از بیرون اول ستون مهره است بعد پرده مننژ که زیر قسمت عنکبوتیه مایع مغزی نخاعیه بعدش سد خونی مغزی نخانی. میشه لطفا توضیح بدید؟🙏🏻😢😭😭
    تجربیا یازدهم دوازدهم راه-ابریشمی-ها-زیست z Gheibi

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    1636113008446171528995111280189.jpg
    اینم شکل ص ۱۵

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi ممنونم به خوبیت😍😘
    خب ینی این عکس اول نخاعه؟ یا ستون مهرست؟ 😂اون سوراخ وسط چی

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi کاملا متوجه شدم چی گفتینا ولی نمیتونم با شکل هماهنکش کنم که کجا کجاعه

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi میگما
    اون شکل ۱۹ چیه😂😅

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    منظورم شکل اوله ها بالاییه

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi میشه اگه امکانش هست یه توضیح کلی بدین. من توضیح اولتونو متوجه شدم جریان چیه ولی شکلرو نمیفهمم
    شکل ۱۹ ک نوشته عصب نخاعی ینی چی دقیقا؟

    زیست شناسی

  • نخاع
    H Helen Alinia 2

    z Gheibi اینو خیلی خوب متوجه شدم. ولی تو شکل نخاع و ستون مهره کدومه؟

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 3 / 4
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع