z Gheibi بله ممنون
ببخشیدا خیلی سوال پرسیدم
شکل رو نمیفهمم شکل بالا چیه نخاعه ستون مهرست؟
Helen Alinia 2
دیدگاهها
-
نخاع -
نخاعz Gheibi پس از بیرون به داخل میشه ستون مهره _ پرده مننژ _ نخاع _عصب نخاعی (شکل ۱۹) که این عصب وسط بافت عصبی نخاعه و وسطش سوراخ داره تو سوراخ بازم مایع مغزی نخاعی جریان داره
-
نخاعHelen Alinia 2 در نخاع گفته است:
z Gheibi پس از بیرون به داخل میشه ستون مهره _ پرده مننژ _ نخاع _عصب نخاعی (شکل ۱۹) که این عصب وسط بافت عصبی نخاعه و وسطش سوراخ داره تو سوراخ بازم مایع مغزی نخاعی جریان داره
فک کنم کلا چرت گفتم
ولش کن ممنون😅 -
نخاعz Gheibi اهااااان متوجه شدم ممنونممم😍😍😍😍😘
-
نخاعz Gheibi ببخشید یه سوال دیگه داشتم
انواع عصب ۱ عصب حسی: دندریت نورون حسی +غلاف پیوندی ۲ عصب حرکتی: اکسون نورون حرکتی + غلاف پیوندی ۳عصب مخطط : دندریت و اکسون+غلاف پیوندی
مثلا تو قسمت عصب حسی چجوریه که فقط دندریتش هست و جسم سلولی و اکسونش نیست؟ این دندریت جدا و تنها از کجا اومده؟
همچنین بره عصب حرکتی -
نخاعz Gheibi خیلی ممنونم❤🙏🏻
-
فصل۲ زیست۲سلام دوستان امیدوارم حالتون خوب باشه و تنتون سلامت💖
گیرنده های حسی سه نوع هستن دیگه۱_ سلول غیر عصبی 2_سلول عصبی(غیر نورون حسی) ۳_بخشی از سلول
تو قسمت دوم میگیم به هیچ عنوان نورون حسی نمیتونه گیرنده باشه ولی تو سمت سوم اقای موقاری میگن که انتهای دندریت یا دندریت هایی از یک یا چند نورون حسی
مگه نمیگیم نورون حسی نمیتونه گیرنده باشه؟ پس چرا قسمت سوم دندریتش گیرنده هست؟🤔و یه سوال دیگه😅
میشه این قسمت محرک، گیرنده رو تحریک میکنه و در گیرنده پیام عصبی تولید میشه. بعد این هدایت و انتقالو من متوجه نمیشم که استاد موقاری توضیح میدن و هی تاکید میکنن انتفاله نه هدایت و اینا
میشه بگین دقیقا چه اتفاقی میوفته با هدایت و انتقال ممنون 🌹🙏🏻
تجربیا یازدهم دوازدهم