@dr.sobhan در مشاوره و برنامه ریزی محمد علی امینی راد - تصویری گفته است:
سلام آقا میشه یکی جواب سوالمو بده!!! من سهمیه ندارم ولی مگه سهمیه برداشته نشد ؟ ! :|
نخیر بعید میدونم اصلا برداشته بشه هرگز!
@dr.sobhan در مشاوره و برنامه ریزی محمد علی امینی راد - تصویری گفته است:
سلام آقا میشه یکی جواب سوالمو بده!!! من سهمیه ندارم ولی مگه سهمیه برداشته نشد ؟ ! :|
نخیر بعید میدونم اصلا برداشته بشه هرگز!
banoo در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
سلام نمیدونم الان این میشه جالب توجه یا نه
ولی لطفا برام حلش کنین و مثال نقضاشو بنویسین که رد گزینه میشه
مرسی مرسی
سوال 55 میشه گزینه 2؟
سوال 52 میشه گزینه 2؟
@parastu23
وقتی سطح سوال ها پایین باشه با دیدن روش حل سوال ها یاد میگیرید دیگه
روش دیگه ای بلد نیستم من همه ی درس هام رو با کتاب یاد میگیرم :v:
ده به توان منفی ph میشه همون غلطت یون هیدرونیوم
ده به توان منفی poh هم میشه همون غلطت یون هیدروکسید
خب نسبت این دوتارو بهمون داده 10 به توان 10.4
تقسیم میکنیم به هم
بعد ما هر کسری رو معکوس کنیم توان هاشون توی یه منفی ضرب میشن دیگه
منم همین کارو کردم
برعکس کردم توان هارو قرینه کردم
بعد ده به توان poh تقسیم بر ده به توان ph کنیم، میشه پایه رو نوشت، توان بالایی رو منهای پایینی کرد
میشه ده به توان poh منهای ph که دیگه همش کلا ریاضه از عکسی که دادم معلومه بقیش
moein در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
سوال اول رو من ترجيح دادم ك حفظش كنم😑اگ ميخواين توضيح كتاب خيلي سبزو براتون بگم تاليف آقاي سروش موييني
اما سوال دوم اول رابطه رو بصورت f(a,b)=f(c,d)l در صورت امكان(اگ غير قابل انجام باشه هم ارزي رد ميشه)درش بياريد از اونجا به بعد ساده ميشه ويژگي هاشو بررسي كرد...اينا برا اين آزمونه؟من چرا اينارو آزمون قبل جمع كردم پ😐
شما 55 رو چی حفظ کردین؟
sara703 آقای ثابتی ویدئو های خوبی دارن استفاده کنید
banoo توان دو نیست کههه
فهمیدم که چیو نفهمیدیننن
ببینید اون این کارو کرده بذارید با عکس بگم...
http://uupload.ir/files/ptpy_photo_2017-02-26_21-13-02.jpg
راه حل برای اون سواله دومیه (52)
شرمنده کیفیت گوشیم خیلی داغونه :/
ببینید من خودم رشتم ریاضی هست
از درس های حفظی متنفر هستم کاملا!
درصد دینی عربی و ادبیاتم تا 20 روز پیش 0 بود
ترازمم 6000 بود تو قلمچی (تراز عمومی 3500 میومد تراز اختصاصی 6800 باهم جمع میشد اینجوری میشد!!)
اما الان تراز عمومیمو تونستم به 6000 برسونم خداروشکر و بیشتر هم میشه قطعا به امید خدا
اما از چند روز پیش با این روش شروع کردم به خوندن :
اول از همه خلاصه درس رو کامل مطالعه میکنم و سعی میکنم نکات درس رو یاد بگیرم
متن درس رو کامل میخونم از روی کتاب. از اونجایی که قبلش خلاصه ی درس رو خوندم، اینجا خیلی سرعتم زیاد میشه و توی یک ربع کل درس تموم میشه
(پس حتما قبل از اینکه درس رو بخونید خلاصه شو بخونید اگه خلاصه نویسی کردید یا کتابی دارید که خلاصه کرده باشه)
حالا وقت تست های آموزشی هست. باید با زدن تست های آموزشی بلافاصله بعد از خوندن خلاصه و متن درس، مفهوم درس رو توی ذهنتون تثبیت کنید
اما نباید تست های کنکور رو تلف کنید صرفا برای آموزش. از تست های کنکور فقط برای آزمایش باید استفاده کرد
پس حتما در این مرحله تست های تالیفی بزنید
خیلی خوبه و جواب میده
و احتمال زیاد تعداد غلط هاتون هم زیاد هست اما هیچ اشکالی نداره
بعد از اینکه تست های تالیفی رو به "قصد آموزش" زدید همون لحظه که تموم شد برید تمام اونهارو تحلیل کنید و غلط هاتون رو علامت گذاری کنید
با این کار دفعه ی بعدی دیگه لازم نیست همه ی تست هارو بزنید
فقط بخشی از اونهارو (که دفعه ی اول غلط زده بودید) میزنید
خب وقتی که تالیفی ها تموم شد دیگه سراغ تست نرید
اصلا کلا اون کتاب رو بذارید کنار تا فرداش
فردای اون روز که تمام مراحل بالارو انجام دادین بشینید و تست های کنکور همون مبحث رو بزنید
قطعا با تعداد غلط فوق العاده کمی مواجه میشید و درصد بالایی میزنید
این مطلب صرفا توضیح روش شخصی بنده بود و نه تاییدش میکنم نه منکرش میشم
صلاح کار خویش خسروان دانند
موفق باشید
دلیل این ابهام به خاطر داشتن دو تا هیدروژن اسیدی هست
ببینید ما طبق تعریف داریم :
ده به توان منفی ph با mna برابره
خب n برای سولفوریک اسید 2 هست اما برای هیدروکلریک اسید 1 هست
من اگه باشم گزینه ی 3 رو انتخاب میکنم
Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
m.jafari9877
55 فکر کنم 1 میشه
آخه اگه اشتراک بگیریم یه سری از اعضا حذف میشن خاصیت تعدی بهم میریزه
این پایینی رو شک دارم ببین خودت همینطوری حل کردی؟
در مورد 52 هم بازتابی رو نداره و تقارنی رو داره پس قطعا پادتقارنی رو نداره تعدی هم یه مثال نقض که زدم نداشت
دوستمون هم میگه اشتراک
ببین اگه کلا شرط اتفاق نیوفته دیگه جواب شرط مهم نیست
وقتی دو تا مجموعه تعدی باشن، و باهم اشتراک بگیریم از اونجایی که هردوتاشون صددرصد تعدی هستن، اشتراک هم بگیریم تعدی باقی میمونن
درسته بعضیا حذف میشن ولی حذف شدن مشکلی ایجاد نمیکنه
چون خود شرط هم پاک میشه
یاد مثال آقای شامیزاده افتادم که زد:
الان من بگم اگه فردا بارون بیاد نمیام مدرسه
اگه فردا بارون نیاد و مدرسه نیام کارم درست بوده
چون نگفتم اگه نیاد حتما میام :D
کلا وقتی شرط اتفاق نیوفته جواب شرط اوکیه
نظر من بود البته، با راه حل حلش نکردم با همین استدلال جواب گفتم
Pouya_shirazi
خیر
دلیلش هم اینه که هر فردی تا یه جایی کشش داره برای این سه درس
مثلا دیگه شما اگه روزی 60 ساعت هم ریاضیات بخونید فوقش تا 90 کشش دارید
و اضافه کردن تایم برای بیشتر مطالعه کردن اونها اشتباه هست
من هم مثل شما سال سوم تراز عمومیم 4000 میومد و تراز اختصاصیم 7500!
ولی این اشتباه محض هست و الان به شدت داره بهم فشار میاد
دلیلش هم اینه که شما اگه یه خورده وقت بذارید از الان عمومی هارو بخونید به راحتی میتونید به میانگین درصد 50 برسید (مثل آب خوردن)
ولی اگه یه ذره بیشتر تلاش کنید میتونید به میانگین 70 درصد برسید و این فوق العاده بهتون کمک میکنه و به جای فیزیک شریف میتونید برق شریف قبول بشید با این اوصاف!
موفق باشید
banoo آفرین دقیقا همینطوره
اصلا اینو یادتون باشه:
ph کمتر -> غلظت هیدرونیوم بیشتر
poh کمتر -> غلظت هیدروکسید بیشتر
moein در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
http://uupload.ir/files/9cy_img_1049.jpg
#فراري از مثال نقض😑
ياحق فعلا✋️❤
دیگه وقتی تقارنی داره لازم نیست پاد تقارنی رو چک کنید هاااا
مجموعه ای که تقارنی باشه و بین اعضاش رابطه باشه صد در صد پاد تقارنی نیست
کلللا هیچ مجموعه ای نمیتونه همزمان هم تقارنی باشه هم پادتقارنی به جز مجموعه ای که بین دو عضو مختلف رابطه نباشه
یعنی مجموعه ی یک و یک، دو و دو، سه و سه (یعنی اگه گرافشو بکشیم فقط طوقه داره)
@سید-علی
همونطور که عرض کردم
اولا سعی کنید روزی 80 قسمت فیلم نبینید!!
مثل مدرسه باشه
سه درس انتخاب کنید و از هرکدوم یه قسمت ببینید
یا اینکه دو درس انتخاب کنید از هرکدوم دو قسمت ببینید
یا کلا مثلا یه محدودیتی ایجاد کنید که در طول روز از ساعت 7 تا 12 فیلم ببینید
بینش استراحت کنید
و حتما حتما بعد از اون تایم تست بزنید و مباحث تدریس شده رو کار کنید و بخونید
banoo
نه دیگه فسفریک اسید خیلییی ضعیفه
فاصله ی سولفوریک اسید و هیدروکلریک اسید فقط یه خونه است و برای ka هردوتاشون هم نوشته خیلی بزرگ
ولی فسفریک اسید خییییلی ضعیفه
ده به توان منفی 3 داره اصلا
Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
m.jafari9877
یه چیزو من نفهمیدم
خاصیت بازتابی رو هم تقارنی میشه در نظر گرفت هم پادتقارنی؟
نه نه
خاصیت بازتابی ربطی نداره به تقارنی و پادتقارنی
هر مجموعه ای ممکنه بازتابی باشه ولی نه تقارنی باشه نه پادتقارنی
بذارید اینجوری بگم
یه گراف توی ذهنتون تصور کنید که چند تا نقطه داره
این نقطه ها اگه به همدیگه وصل نشن در هر حالتی هرجوری هم که باشه (چه طوقه داشته باشه چه نداشته باشه، چه هزار تا طوقه داشته باشه چه نه...) به هر حال هم تقارنی هستن هم پادتقارنی
اما اگه فقط یه خط، یه دونه خط داشته باشیم که دو نقطه ی مختلف رو به همدیگه وصل کنه دیگه امکان نداره هم تقارنی داشته باشیم هم پادتقارنی
فقط یکیشون ممکنه
اما برای بازتابی بودن باید همممه عضو هاش طوقه داشته باشن همه شون از دم!
mina raeesi در سلام شما کدوم درستون درصد بالایی دارید و در کدام دروس از فیلم های این سات استفاده میکنید چطوری استفاده میکنید با تشکر راهنمایی کنید دعاگویتان هستم گفته است:
m.jafari9877 سلام . من نمیتونم سرعت رو زیاد کنم انجام دادم نشد
شاید کلید های اشتباهی میزنید
این کارو بکنید:

banoo اصلا طراح گزینه هارو طوری نمیده که اینجور سوال هارو اشتباه بزنید
چون این سوال ها بر مبنای تخمین هستن
مثل همین سوال که گزینه ی مد نظر شمارو نداشت
طبیعی ترین گزینه شماره ی 3 میمونه
Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:
moein
سوال من رو خوب متوجه نشدید هر دو
من منظورم اینه که چرا یه طوقه باید خاصیت پادتقارنی بسازه؟
این قراردادی هست یا قابل اثباته؟
آخه یه طوقه یه رابطه متقارنه دیگه
من کی همچین حرفی زدم رضا جان؟ :|
پاد تقارنی بودن ربطی به طوقه نداره اصلا