Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
m.jafari9877M

m.jafari9877

@m.jafari9877
دانش آموزان آلاء
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
269
موضوع ها
2
Shares
0
گروه‌ها
2
دنبال‌کننده‌ها
8
دنبال‌شونده‌ها
4

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • مشاوره و برنامه ریزی محمد علی امینی راد - تصویری
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @dr.sobhan در مشاوره و برنامه ریزی محمد علی امینی راد - تصویری گفته است:

    سلام آقا میشه یکی جواب سوالمو بده!!! من سهمیه ندارم ولی مگه سهمیه برداشته نشد ؟ ! :|

    نخیر بعید میدونم اصلا برداشته بشه هرگز!

    مشاوره رسمی آلاء

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    سلام نمیدونم الان این میشه جالب توجه یا نه
    ولی لطفا برام حلش کنین و مثال نقضاشو بنویسین که رد گزینه میشه
    مرسی مرسی

    http://uupload.ir/files/kkpr_photo_2017-02-26_17-08-57.jpg

    http://uupload.ir/files/nnuc_photo_2017-02-26_17-09-10.jpg

    سوال 55 میشه گزینه 2؟
    سوال 52 میشه گزینه 2؟

    گسسته

  • کمک!!ریاضی !!!!
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @parastu23
    وقتی سطح سوال ها پایین باشه با دیدن روش حل سوال ها یاد میگیرید دیگه
    روش دیگه ای بلد نیستم من همه ی درس هام رو با کتاب یاد میگیرم :v:

    ریاضی تجربی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo

    ده به توان منفی ph میشه همون غلطت یون هیدرونیوم
    ده به توان منفی poh هم میشه همون غلطت یون هیدروکسید

    خب نسبت این دوتارو بهمون داده 10 به توان 10.4
    تقسیم میکنیم به هم
    بعد ما هر کسری رو معکوس کنیم توان هاشون توی یه منفی ضرب میشن دیگه
    منم همین کارو کردم
    برعکس کردم توان هارو قرینه کردم
    بعد ده به توان poh تقسیم بر ده به توان ph کنیم، میشه پایه رو نوشت، توان بالایی رو منهای پایینی کرد
    میشه ده به توان poh منهای ph که دیگه همش کلا ریاضه از عکسی که دادم معلومه بقیش

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    moein در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    سوال اول رو من ترجيح دادم ك حفظش كنم😑اگ ميخواين توضيح كتاب خيلي سبزو براتون بگم تاليف آقاي سروش موييني
    اما سوال دوم اول رابطه رو بصورت f(a,b)=f(c,d)l در صورت امكان(اگ غير قابل انجام باشه هم ارزي رد ميشه)درش بياريد از اونجا به بعد ساده ميشه ويژگي هاشو بررسي كرد...اينا برا اين آزمونه؟من چرا اينارو آزمون قبل جمع كردم پ😐

    شما 55 رو چی حفظ کردین؟

    گسسته

  • کمک!!ریاضی !!!!
    m.jafari9877M m.jafari9877

    sara703 آقای ثابتی ویدئو های خوبی دارن استفاده کنید

    ریاضی تجربی

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo توان دو نیست کههه
    فهمیدم که چیو نفهمیدیننن

    ببینید اون این کارو کرده بذارید با عکس بگم...

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    http://uupload.ir/files/ptpy_photo_2017-02-26_21-13-02.jpg

    راه حل برای اون سواله دومیه (52)

    شرمنده کیفیت گوشیم خیلی داغونه :/

    گسسته

  • کمک درباره جمع بندی
    m.jafari9877M m.jafari9877

    navayedell

    ببینید من خودم رشتم ریاضی هست
    از درس های حفظی متنفر هستم کاملا!
    درصد دینی عربی و ادبیاتم تا 20 روز پیش 0 بود
    ترازمم 6000 بود تو قلمچی (تراز عمومی 3500 میومد تراز اختصاصی 6800 باهم جمع میشد اینجوری میشد!!)
    اما الان تراز عمومیمو تونستم به 6000 برسونم خداروشکر و بیشتر هم میشه قطعا به امید خدا

    اما از چند روز پیش با این روش شروع کردم به خوندن :

    1. اول از همه خلاصه درس رو کامل مطالعه میکنم و سعی میکنم نکات درس رو یاد بگیرم

    2. متن درس رو کامل میخونم از روی کتاب. از اونجایی که قبلش خلاصه ی درس رو خوندم، اینجا خیلی سرعتم زیاد میشه و توی یک ربع کل درس تموم میشه
      (پس حتما قبل از اینکه درس رو بخونید خلاصه شو بخونید اگه خلاصه نویسی کردید یا کتابی دارید که خلاصه کرده باشه)

    3. حالا وقت تست های آموزشی هست. باید با زدن تست های آموزشی بلافاصله بعد از خوندن خلاصه و متن درس، مفهوم درس رو توی ذهنتون تثبیت کنید
      اما نباید تست های کنکور رو تلف کنید صرفا برای آموزش. از تست های کنکور فقط برای آزمایش باید استفاده کرد
      پس حتما در این مرحله تست های تالیفی بزنید
      خیلی خوبه و جواب میده
      و احتمال زیاد تعداد غلط هاتون هم زیاد هست اما هیچ اشکالی نداره
      بعد از اینکه تست های تالیفی رو به "قصد آموزش" زدید همون لحظه که تموم شد برید تمام اونهارو تحلیل کنید و غلط هاتون رو علامت گذاری کنید
      با این کار دفعه ی بعدی دیگه لازم نیست همه ی تست هارو بزنید
      فقط بخشی از اونهارو (که دفعه ی اول غلط زده بودید) میزنید
      خب وقتی که تالیفی ها تموم شد دیگه سراغ تست نرید
      اصلا کلا اون کتاب رو بذارید کنار تا فرداش

    4. فردای اون روز که تمام مراحل بالارو انجام دادین بشینید و تست های کنکور همون مبحث رو بزنید
      قطعا با تعداد غلط فوق العاده کمی مواجه میشید و درصد بالایی میزنید

    این مطلب صرفا توضیح روش شخصی بنده بود و نه تاییدش میکنم نه منکرش میشم
    صلاح کار خویش خسروان دانند

    موفق باشید

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo

    دلیل این ابهام به خاطر داشتن دو تا هیدروژن اسیدی هست
    ببینید ما طبق تعریف داریم :

    ده به توان منفی ph با mna برابره
    خب n برای سولفوریک اسید 2 هست اما برای هیدروکلریک اسید 1 هست
    من اگه باشم گزینه ی 3 رو انتخاب میکنم

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    m.jafari9877
    55 فکر کنم 1 میشه
    آخه اگه اشتراک بگیریم یه سری از اعضا حذف میشن خاصیت تعدی بهم میریزه
    این پایینی رو شک دارم ببین خودت همینطوری حل کردی؟
    در مورد 52 هم بازتابی رو نداره و تقارنی رو داره پس قطعا پادتقارنی رو نداره تعدی هم یه مثال نقض که زدم نداشت

    دوستمون هم میگه اشتراک
    ببین اگه کلا شرط اتفاق نیوفته دیگه جواب شرط مهم نیست
    وقتی دو تا مجموعه تعدی باشن، و باهم اشتراک بگیریم از اونجایی که هردوتاشون صددرصد تعدی هستن، اشتراک هم بگیریم تعدی باقی میمونن
    درسته بعضیا حذف میشن ولی حذف شدن مشکلی ایجاد نمیکنه
    چون خود شرط هم پاک میشه
    یاد مثال آقای شامیزاده افتادم که زد:
    الان من بگم اگه فردا بارون بیاد نمیام مدرسه
    اگه فردا بارون نیاد و مدرسه نیام کارم درست بوده
    چون نگفتم اگه نیاد حتما میام :D
    کلا وقتی شرط اتفاق نیوفته جواب شرط اوکیه
    نظر من بود البته، با راه حل حلش نکردم با همین استدلال جواب گفتم

    گسسته

  • عدم مطالعه ی دروس عمومی و تمرکز روی 3 درس اصلی و تخصصی
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Pouya_shirazi
    خیر
    دلیلش هم اینه که هر فردی تا یه جایی کشش داره برای این سه درس
    مثلا دیگه شما اگه روزی 60 ساعت هم ریاضیات بخونید فوقش تا 90 کشش دارید
    و اضافه کردن تایم برای بیشتر مطالعه کردن اونها اشتباه هست
    من هم مثل شما سال سوم تراز عمومیم 4000 میومد و تراز اختصاصیم 7500!
    ولی این اشتباه محض هست و الان به شدت داره بهم فشار میاد
    دلیلش هم اینه که شما اگه یه خورده وقت بذارید از الان عمومی هارو بخونید به راحتی میتونید به میانگین درصد 50 برسید (مثل آب خوردن)
    ولی اگه یه ذره بیشتر تلاش کنید میتونید به میانگین 70 درصد برسید و این فوق العاده بهتون کمک میکنه و به جای فیزیک شریف میتونید برق شریف قبول بشید با این اوصاف!
    موفق باشید

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo آفرین دقیقا همینطوره
    اصلا اینو یادتون باشه:

    ph کمتر -> غلظت هیدرونیوم بیشتر
    poh کمتر -> غلظت هیدروکسید بیشتر

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    moein در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    http://uupload.ir/files/9cy_img_1049.jpg
    #فراري از مثال نقض😑
    ياحق فعلا✋️❤

    دیگه وقتی تقارنی داره لازم نیست پاد تقارنی رو چک کنید هاااا
    مجموعه ای که تقارنی باشه و بین اعضاش رابطه باشه صد در صد پاد تقارنی نیست
    کلللا هیچ مجموعه ای نمیتونه همزمان هم تقارنی باشه هم پادتقارنی به جز مجموعه ای که بین دو عضو مختلف رابطه نباشه
    یعنی مجموعه ی یک و یک، دو و دو، سه و سه (یعنی اگه گرافشو بکشیم فقط طوقه داره)

    گسسته

  • استفاده از فیلم های سایت
    m.jafari9877M m.jafari9877

    @سید-علی

    همونطور که عرض کردم

    اولا سعی کنید روزی 80 قسمت فیلم نبینید!!
    مثل مدرسه باشه
    سه درس انتخاب کنید و از هرکدوم یه قسمت ببینید
    یا اینکه دو درس انتخاب کنید از هرکدوم دو قسمت ببینید
    یا کلا مثلا یه محدودیتی ایجاد کنید که در طول روز از ساعت 7 تا 12 فیلم ببینید
    بینش استراحت کنید
    و حتما حتما بعد از اون تایم تست بزنید و مباحث تدریس شده رو کار کنید و بخونید

    • من خودم فیلم هارو با kmplayer میبینم با این نرم افزار میتونید سرعت فیلم رو زیاد کنید (کلید های ترکیبی shift و +)
      سرعت فیلم هارو روی 150% میذارم
      اینطوری یه فیلم 60 دقیقه ای رو توی 40 دقیقه میبینم!
      دقت کنید که حتما جزوه بردارید
      حتتتتما لازم نیست که یه فیلم 60 دقیقه ای رو توی 40 دقیقه ببینید
      مهم کیفیت کار هست
      اگه لازمه جایی استاپ کنید و جزوه بردارید حتی اگه ده دیقه بیشتر از زمان فیلم طول بکشه، این کارو انجام بدید
    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo
    نه دیگه فسفریک اسید خیلییی ضعیفه
    فاصله ی سولفوریک اسید و هیدروکلریک اسید فقط یه خونه است و برای ka هردوتاشون هم نوشته خیلی بزرگ
    ولی فسفریک اسید خییییلی ضعیفه
    ده به توان منفی 3 داره اصلا

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    m.jafari9877
    یه چیزو من نفهمیدم
    خاصیت بازتابی رو هم تقارنی میشه در نظر گرفت هم پادتقارنی؟

    نه نه
    خاصیت بازتابی ربطی نداره به تقارنی و پادتقارنی
    هر مجموعه ای ممکنه بازتابی باشه ولی نه تقارنی باشه نه پادتقارنی
    بذارید اینجوری بگم

    یه گراف توی ذهنتون تصور کنید که چند تا نقطه داره
    این نقطه ها اگه به همدیگه وصل نشن در هر حالتی هرجوری هم که باشه (چه طوقه داشته باشه چه نداشته باشه، چه هزار تا طوقه داشته باشه چه نه...) به هر حال هم تقارنی هستن هم پادتقارنی
    اما اگه فقط یه خط، یه دونه خط داشته باشیم که دو نقطه ی مختلف رو به همدیگه وصل کنه دیگه امکان نداره هم تقارنی داشته باشیم هم پادتقارنی
    فقط یکیشون ممکنه

    اما برای بازتابی بودن باید همممه عضو هاش طوقه داشته باشن همه شون از دم!

    گسسته

  • استفاده از فیلم های سایت
    m.jafari9877M m.jafari9877

    mina raeesi در سلام شما کدوم درستون درصد بالایی دارید و در کدام دروس از فیلم های این سات استفاده میکنید چطوری استفاده میکنید با تشکر راهنمایی کنید دعاگویتان هستم گفته است:

    m.jafari9877 سلام . من نمیتونم سرعت رو زیاد کنم انجام دادم نشد

    شاید کلید های اشتباهی میزنید

    این کارو بکنید:

    0_1486828913461_kmplayer-how-to-change-the-playback-sped-of-videos-1.jpg

    سوال مشاوره ای

  • اسید و باز
    m.jafari9877M m.jafari9877

    banoo اصلا طراح گزینه هارو طوری نمیده که اینجور سوال هارو اشتباه بزنید
    چون این سوال ها بر مبنای تخمین هستن
    مثل همین سوال که گزینه ی مد نظر شمارو نداشت
    طبیعی ترین گزینه شماره ی 3 میمونه

    شیمی

  • تست های جالب توجه گسسته
    m.jafari9877M m.jafari9877

    Reza.Tah در تست های جالب توجه گسسته گفته است:

    moein
    سوال من رو خوب متوجه نشدید هر دو
    من منظورم اینه که چرا یه طوقه باید خاصیت پادتقارنی بسازه؟
    این قراردادی هست یا قابل اثباته؟
    آخه یه طوقه یه رابطه متقارنه دیگه

    من کی همچین حرفی زدم رضا جان؟ :|
    پاد تقارنی بودن ربطی به طوقه نداره اصلا

    گسسته
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع