Pinar F عوامل مختلفی هس ک یکی از این عوامل اینک گیرنده ها نسبت ب انسولین مقاومت دارن ب دلیل عوامل ژنتیکی بخاطر همین در بعضی مواقع میان انسولین تزریق میکنن ب این افراد تا سطح هورمون انسولین بالاتره بره و یا داروهایی میدن ک باعث اقزایش سطح انسولین میشه تا بتونه مقاومت گیرنده هارو نسبت ب انسولین کهش بده
mehdi askari
@mehdi askari
دیدگاهها
-
دیابت -
کورتیزول@Z-H-Z هومونایی مث اپی نفرین و نور اپی نفرین و گلوکاگون ک با تجزیه ی گلیکوژن و همچنین کورتیطول ک با تجزیه ی پروتین باعث افزایش فند موجود در خوناب میشن، مصرف گلوکوزو توسط سلول ها بالا نمیبرن و فقط گلوکز در دسترس سلول هارو زیاد میکنن.. برای اینک گلوکز وارد سلول بشه باید هورمون انسولین بیاد وسط و گلکوزو بده ب سلولا
-
انقباض بطن و باز شدن دریچه سینی@Z-H-Z باز شدن دریچه های سینی کمی بعد از بسته شدن دریچه های دهلیزی بطنی اتفاق میفته.. ینی اول بطن منقبض میشه دریچه های دهلیزی بطنی رو میبنده ک میشه صدای اول تو این لحظه هر چار تا دریچه بسته اند.. اما کمی بعد ک قدرت انقباض بطن رفته رفته داره زیاد میشه دریچه های سینی رو باز میکنه... بنظرم خونگیری دهلیزها موقع انقباضشون متوقف میشه چون فشار داخل دهلیز تو انقباض میره بالا و نمیذاره خون از سیاهرگ ها وارد دهلیز بشه
-
سوال زیستی از هورمونM Tg گزینه 4