Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
MohsenTaheriM

MohsenTaheri

@MohsenTaheri
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
323
موضوع ها
0
Shares
0
گروه‌ها
0
دنبال‌کننده‌ها
13
دنبال‌شونده‌ها
4

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • فاصله نقطه از خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    ببین یا خطه عرضش بالاتر از عرض نقطه آ ست یا پایین تر
    ک پس باید تفاضل عرض ها رو تو قدرمطلق بنویسیم...
    IMG_۲۰۲۲۱۰۱۲_۲۱۵۶۲۲.jpg

    ریاضی تجربی

  • فصل ۶ یازدهم
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    بله حق با شماست. باید کلمه ی "طبیعی" رو برداشت تا درست بشه چون نشانگان داون(تریزومی 21) همواره و به صورت طبیعی رخ نمی ده و در هر 600 تولد فقط 1 مورد داون شاید داشته باشیم. اینجا فک کنم منظور طراح از طبیعی رو باید "سلول سالم" در نظر بگیریم یعنی منظورش این بوده که در نهایت به تولد نوزاد منجر می شود!! ولی خب ایراد داره دیگه!
    اینجور سوالا رو از گزینه ها برگردید به عقب بخونید راحت تر میشه به جواب رسید: یعنی مثلا برای مورد "د" بگید خب یه سلولی قراره تو انسان لقاح کنه اون چی میتونه باشه؟ آهان گامت...حالا آیا شرط خاصی هست براش؟ آره چون گامتا هاپلوئیدند و کروموزوم همتا طبیعتا نباید داشته باشن ولی چون صورت سوال گفته"هر" پس موارد نقص هم در نظر می گیریم مثل داون!

    زیست شناسی

  • واکنش صابون با آب سخت!
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    یه سوال: الان قبول داری که تو محیط صابون+ آب سخت هم یون سدیم داریم و هم یون منیزیم؟؟؟ طبق واکنش زیر:
    caabb7aa-2b3b-47c9-882c-495e4a7af752-image.png

    شیمی

  • فاصله نقطه از خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @Farzam-Yousefi در فاصله نقطه از خط گفته است:

    MohsenTaheri
    ببخشید من مشکلم با این a-3 است واقعا نمیفهمم چجوری اومده میشه خیلی ساده اینو بگین لطفا
    ممنون

    وقتی از نقطه آ میخوای فاصله رو تا خط بگیری باید عمود وارد کنی حالا محل برخورد عمود فرض کن نقطه بی باشه ..
    فاصله این دو نقطه میشه تفاوت عرض هاشون چون طولا شون یکیه همه برابر دو هستن..
    IMG_۲۰۲۲۱۰۱۲_۲۲۰۰۱۹.jpg

    ریاضی تجربی

  • قلب
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    سلول های میوکاردی حاصل تمایز در اواخر دوران جنینی اند و برای عمل انقباضی اختصاصی شده اند ولی سلول های بافت گرهی تخصصشون تولید تحریکات قلب هست...اگر همچین چیزی تو کتابتون مطرح شده طراح میتونه استنباط کرده باشه...

    زیست شناسی

  • واکنش صابون با آب سخت!
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @Infinitie-A نترس عزیزم!:face_with_tears_of_joy: خدا بزرگه!
    حالا خوب گوش کن! اشتباه شما اینه که فک می کنی جاذبه ی یون سدیم با صابون بیشتر از نیروی جاذبه ی بین یون منیزیم با صابونه! در حالی که وقتی سدیم با 11 تا الکترون یک الکترون و یک لایه الکترونی از دست میده و به یون سدیم یک بار مثبت تبدیل میشه شعاع بزرگتر و بار کمتری نسبت به یون منیزیم داره( می دونیم که منیزیم هم تناوب با سدیم بوده و 12 الکترو داره که وقتی میشه یون منیزیم دو بار مثبت و 2 الکترون از دست میده یک لایه ی الکترونی هم از دست داده و به آرایش گاز نجیب نئون میرسه دقیقا مثل یون سدیم!! ولی چون پروتون بیشتری داره پس شعاع کوچکتری پیدا میکنه!!) یعی دوجا به نفع یون منیزیم تموم شد : یکیش بار سطحی بیشتر و یکی هم شعاع کوچکتر پس چگالی بار سطحی ش بیشتره از یون سدیم و نتیجتا جاذبه ای که با بخش منفی صابون برقرار میکنه بیشتره و سدیم یک مثبت میره با سر منفی مولکول های آب جاذبه بزنه و احاطه بشه!( سر اکسیژن).....اینجوریه که صابون رسوب میکنه ب جای اینکه کف کنه!! چون توسط منیزیم رسوب داده شد!
    3c95f893-e62a-42a5-a535-60277790d8f4-image.png

    شیمی

  • فاصله نقطه از خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @Farzam-Yousefi در فاصله نقطه از خط گفته است:

    MohsenTaheri
    دستتون درد نکنه
    فردا امتحان دارم
    دلیلش رو نمیدونستم چجوری بنویسم که گفتین

    🙏🇮🇷

    ریاضی تجربی

  • کلسی تونین
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @sara-haghighatrad در کلسی تونین گفته است:

    MohsenTaheri
    ممنونم🌹

    خواهش می کنم

    زیست شناسی

  • واکنش صابون با آب سخت!
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @mitra-ism-rahmani الان واست می فرستم صب کن!

    شیمی

  • قرینه نقطه نسبت به خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    سلام...
    فک کنم این جوری باشه...
    در کل قرینه یعنی باید فاصله ی هر کدوم از این نقطه ها تا خط برابر هم باشن پس تو فرمول میذاریم و بعدم برابر هم قرار میدیم...
    IMG_۲۰۲۲۱۰۱۳_۲۲۲۲۰۸.jpg

    ریاضی تجربی

  • انسولین
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @sara-haghighatrad در انسولین گفته است:

    MohsenTaheri
    ممنونم🌹
    برای کنکور چطوری در نظر میگیرند؟

    اغلب سلولای بدن رو لحاظ می کنن....ولی اثرات انسولین به صورت کامل و مبسوط تو کتابا نیست که بخوان زیاد روش مانور بدن...همون متن کتاب رو حفظ کنید.

    زیست شناسی

  • واکنش صابون با آب سخت!
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @mitra-ism-rahmani وقتی میخوای موضوع تازه بفرستی شماره 2 رو بزن:
    Untitled.png

    شیمی

  • قرینه نقطه نسبت به خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @Farzam-Yousefi در قرینه نقطه نسبت به خط گفته است:

    MohsenTaheri
    ببخشید این سوالم هم با این روش جواب میده؟
    Screenshot (20).png

    ن باید با فاصله نقطه از نقطه بری اینو
    الان حلش می کنم

    ریاضی تجربی

  • پیک شیمیایی
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    شاید منظورش یه چیز دیگه بوده...!
    چون این که نشد سوال...
    کیا پیک شیمیایی میسازن خب پیک شیمیایی یا هورمونه یا ناقل عصبی که خب میشه دستگاه درون ریز + دستگاه عصبی....
    ولی ما یکسری سلول درون ریز هم داریم که اینا هم هورمون میسازن ولی اون اندامی که توش قرار دارن جزء دستگاه درون ریز نیست مثلا سلولهای پوششی معده گاسترین ساز یا سلولهای پوششی سکرتین ساز روده ی باریک یا مثلا کبد هم هورمون میسازه ولی چون کار اصلیش یه چیز دیگه ست(ساخت چربی و سم زدایی و ...) جزو دستگاه درون ریز نیست ولی سلول درون ریز داره...
    این فک کنم خواسته یه همچین چیزی بگه ولی در کل سوالو مناسب طرح نکرده ب نظرم...!
    بقیه شو خدا داند...

    زیست شناسی

  • شیمی دهم
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    Shadow Runner اگه مضارب دیگه ای از 11 هم تو گزینه ها بود قبول می کردیم؟ مثلا سدیم11 یا آرسنیک33 یا...تست عجیبیه! فک کنم طراح خواسته خودی نشون بده ولی ...
    Patrikam انگشتت رو سوال 49 نمیذاره حلش کنیم! :face_with_tears_of_joy: یه داده دیگه میخوایم!:face_without_mouth:

    شیمی

  • قرینه نقطه نسبت به خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    @Farzam-Yousefi در قرینه نقطه نسبت به خط گفته است:

    MohsenTaheri
    ببخشید این سوالم هم با این روش جواب میده؟
    Screenshot (20).png

    جوابش فک کنم گرینه ۳ هست...
    یا شایدم غلط حل کردم..
    IMG_۲۰۲۲۱۰۱۳_۲۲۵۶۰۴.jpg

    ریاضی تجربی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    پیوند قطبی داره ولی اینا که اونقدر قطبیت پیوندشون زیاد نیست(اختلاف الکترونگاتیوی دو عنصر در گیر تو پیوندای مواد آلی زیاد نیست برخلاف یونها!!) اونقدری نیست که مثلا مولکول آب بخواد کلا اینا رو جدا کنه از هم....تو ترکیبات یونی کلا می کنه می بره اون ور...
    ولی گروه های عاملیش(مثل اتری و آمیدی) در کل کمی باعث انحلال پذیریش می شن یعنی تا حدودی با مولکولهای آب پیوند هیدروژنی برقرار می کنن....(ولی این پیوند هیدروژنی جاذبه ی ضعیفیه و اصلا نمی تونه بر پیوند کوالانسی بین اتمی قوی اتمهای ساختار غلبه کنه....!)
    حله داداش؟!

    زیست شناسی

  • شیمی دهم
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    Shadow Runner فرقی نمی کنه با چه روشی بریم چون سر آخر به یه مضرب 11 نیاز داریم چ از راه شما چ از راه های دیگه ولی منظورم اینه سوال میتونه جوابای دیگه ای هم داشته باشه ظاهرا!

    شیمی

  • قرینه نقطه نسبت به خط
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    ببخشید من ایکسو اوردم شد منفی دو پنجم این عرض رو خواسته که ضربدر دو میشه میشه منفی چار پنجم گزینه چهار
    ...
    همیش خواسته سوالو اخر کار دوباره چک کنید

    ریاضی تجربی

  • انحلال پذیری اوریک اسید
    MohsenTaheriM MohsenTaheri

    Saudade 19 0 تو جدولی که پاولینگ برای اندازه گیری نسبی الکترونگاتیوی عناصر ارائه کرد عدد الکترونگاتیوی نسبی عناصر کربن، اکسیژن و نیتروژن به ترتیب زیرند:
    2.5 کربن
    3.5 اکسیژن
    3 نیتروژن
    اختلاف اینا رو بگیری هیچ کدوم از 1.4 بالاتر نمی رن....یعنی پیوند درسته قطبی هست ولی یونی نیست....وقتی هم یون تشکیل نشه ینی انحلال پذیری مولکولی بود....ولی از طرفی همه ی مولکول ها حل نمی شن و 100 هم تفکیکی تو کار نیست!!
    انحلال پذیری اوریک اسید کمه...

    زیست شناسی
  • 1 / 1
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع