mahdi zarei سوال اول به نظر من بله چون اول از همه برای رشته ی پلی پپتید mRNAلازمه پس رونویسی لازمه بعدش برای اینکه امینواسیدای رشته ی پلی پپتید حمل شن tRNAنیازه و اینم رونویسی می خواد و خود ریبوزوم که در پروتئین سازی نقش داره در ساختارش rRNAهست که برای ساخت اینم رونویسی باید انجام شه
و سوال دومتون اولا که رونویسی از یک رشته ی ژن صورت میگیره و ما هم نمیتونیم بگیم اولین نوکلئوتیدمناسب و دوتای بعدیش برای رونویسی TACبوده منظورم اینه همیشه که اون سه نوکلئوتید اولی که ازش رونویسی اغاز میشه TACنیست که باعث شه mRNAاولین نوکلئوتیداش AUGبشه!پس قبل از کدون اغاز کدون های دیگه ام هست،درمورد کدون پایان هم همینطوره مثلا همیشه اینطور نیست که اخرین نوکلئوتیدای رونویسی شده ATT/ACT/ATCباشه که باعث شه اخرین نوکلئوتیدای mRNA کدون پایان باشن پس بعد کدونای پایانم توالی هست باز اجازه بدید بقیه هم جواب بدن شاید من اشتباه میکنم
Nila YS
دیدگاهها
-
پروتئین سازی -
نتیجه ی نهایی اسمز@m-sina نه عبارت اول غلظت”محلول”رو گفته و دومی پتانسیل”اب”
-
نوکلوئتیدلطفا ۳و۴رو برام توضیح بدید🌷
-
کارت ورود به جلسهسلام ببخشید کسی میدونه این دقیقا یعنی چی:
مشمول اعمال سوابق تحصیلی می باشید ولی سوابق تحصیلی شما به سازمان سنجش ارسال نشده است
من باید کد جدیدی بگیرم یا خودش قراره ثبت شه بعدا؟نهایی۱۴۰۰
اینو تو کارت ورود کنکور نوشته
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا z Gheibi -
گفتار۱mehranmirzaei مرسی
-
نتیجه ی نهایی اسمزnima H ممنون
-
نوکلوئتید@N-n-good تست نشر الگوعه من خودمم فکر میکنم هر دو درست باشن
-
راهنمای انتخاب رشته@حمید-صباحی مرسی خیلی خوب میشه
-
-شکل و نکته8-1mehranmirzaei ساقه پذیرنده درtRNA دارای توالی
CCA
یک توالی حفاظت شده ست که باید در همه tRNAها وجودداشته باشه هرچند امینواسید به Aمتصل میشه؛و برای ساخت پروتئین مورد نیازه (من از دبیرمون پرسیده بودم چرا با اینکه امینواسید به یکی از اون نوکلئوتیدا وصل میشه سه نوکلئوتید بعنوان جایگاه اتصال امینواسید مشخص شده و ایشون این نکته رو گفتن)البته یه مطالب دیگه ای هم فرستادن که فکر میکنم خارج از کتاب باشه. -
نتیجه ی نهایی اسمز@m-sina خوب این همون سوالیه که به خاطرش این جمله رو مطرح کردم:(
-
این جمله درسته؟؟؟؟؟؟H_R منظورش اینه که اگه قراره بشکونه حتما با خاصیت انزیمی این کارو میکنن انزیم ها هم که دهم خوندیم جایگاه فعال دارن که پیش ماده شون اونجا قرار میگیره
-
چیزهایی که داشجویان ترم اولی باید بدوننmaryam111 ببخشید میشه صفحه ی چت رو چک کنید🙏🏻🙏🏻
-
درست یا نادرست ؟مسئله این است ...mehranmirzaei یک نادرسته چون رناپلیمراز برای تشخیص راه انداز در یوکاریوتا نیاز به کمک این پروتئینا داره نه پروکاریوتا
۲هم درسته رنای پیک اینتروناش حذف میشن و رنای ناقل تا میخوره -
نتیجه ی نهایی اسمز@m-sina چرا دیگه می دونم منتها اینکه چه عاملی باعث میشه غلظت محلول در دو سو برابر نباشه در حالی که پتانسیل اب یکسان شده رو نمی دونستم
-
درست یا نادرست؟مسئله این است...(7-9)mehranmirzaei ب چرا نادرسته وقتی اون موقع فکر می کرده عاملش باکتریه و بخاطر همون رو باکتری تحقیق کرده
-
اضافه کردن واحد -
درست یا نادرست ؟مسئله این است ...mehranmirzaei
۳هم درسته چون انزیم پروتئینیه و برای ساخت رشته ی پلی پپتید رنای پیک باید ترجمه شه و رنای پیک با فعالیت رناپلیمراز ۲ساخته میشه -
لوله گوارشmehrdad z من این موضوعو از کتابای مختلف که نگاه می کردم بعضی جاها گفته بود خوب چون رگ هست بافت پوششی درفلان لایه می توان یافت در مورد شبکه ی عصبی هم یه جا نوشته بود از لایه ی بیرونی عبور می کند،اما اگه اشتباه نکنم تو کتاب پایه ی میکرو یه جمله ای بود که یه ذره با توضیحای سایر کتابا فرق می کرد گفته بود اگه بخوایم با احتساب اینکه رگ بافت پوششیه و عصب ،بافت عصبی سوالات رو جواب بدیم بافت شناسی بی معنی میشه چون همه جا رگ هست/یه قسمتیش هم نوشته بود لایه ی مخاطی خودش شبکه ی عصبی نداره و توسط زیرمخاطی عصبدهی میشه
در بعضی تستای نشر الگو هم درمورد مخاط وقتی تو گزینه میومد رگ های فراوان دارد غلط می شد و استدلالش این بود که رگهای فراوان ویژگی لایه ی زیرمخاطیه -
درست یا نادرست؟مسئله این است...(7-9)mehranmirzaei گزينه ٩غلطه چون پیوندی بین باز الی و فسفات برقرار نمیشه
-
ابهامmehranmirzaei خیلی خیلی ممنون