Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
omid ostadiO

امید استادی

@omid ostadi
درباره‌‌ی من
دیدگاه‌ها
69
موضوع ها
2
Shares
0
گروه‌ها
1
دنبال‌کننده‌ها
1
دنبال‌شونده‌ها
2

دیدگاه‌ها

تازه‌ها بهترین Controversial

  • الان دقیقا کدوم اثر گذاره !!!
    omid ostadiO omid ostadi

    محمد فواد ببین داداش خواص شیمیایی کلااا به ذره های باردار مربوطه یعنی هم پروتون و هم الکترون پس این حرفتون فقط برای عناصر خنثی صدق میکنه درنتیجه صرفا نمیشه گفت فقط عدد اتمی

    برای همین از نظر من هم به تعداد الکترون و هم عدد اتمی (یعنی تعداد پروتون )مربوطه

    شیمی

  • الان دقیقا کدوم اثر گذاره !!!
    omid ostadiO omid ostadi

    @Hanie-Jahanpour در الان دقیقا کدوم اثر گذاره !!! گفته است:

    محمد فواد سلام عدد اتمی
    چون جدول مندلیف بر اساس خواص شیمیایی اتم ها چیده شده و خواص شیمیایی وابسته به عدد اتمیه نه الکترون
    چرا؟ چون وقتی یون میشه تعداد الکترون ها کم و زیاد میشه ولی خواص تغییر نمیکنه همونطور که عدد اتمی تغییر نمیکنه
    در واقع پروتون هم نقش در خواص شیمیایی داره نه الکترون

    به نظر شما آلومینیوم بدون بار با آلومینیوم 3 بار مثبت خواص شیمیایی یکسانی دارن؟

    قطعا نه
    پس خواص شیمیایی به تعداد الکترون ها وابستس

    توی جدول تناوبی درسته بر اساس خواص شیمیایی اتم ها چیده شده ولی چون تو جدول عناصر خنثی در نظر گرفته شدن پس تعداد الکترون ها با عدد اتمی برابره

    شیمی

  • طول کروموزوم
    omid ostadiO omid ostadi

    fatemeh pourjafar در طول کروموزوم گفته است:

    سلام بچه ها کسی میدونه طول کروموزوم یا دنایی که داخل کروموزومه چقدره؟

    تو یه مقاله خوندم کروماتین 6 فوته که یعنی حدودا 2 متر

    زیست شناسی @زیستشناسی @کنکوری ها @تجربیا

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib در پیوند هیدروژنی ! tRNA ! گفته است:

    omid ostadi
    یه اشتباهی کردم
    من باز های آلی رو تو ذهنم نمیدونم چرا پیوند هیدروژنی در نظر گرفتم
    تقصیر شماس دیگه وسط ریاضی خوندن میاین سوال زیست میپرسین

    فداااا سرت عزیزمم ازین اشتباهات پیش میاد
    غمت نباشه تو بهترینیی💕

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib

    همین اسکرین شات داره میگه بین دنا و رنای پیک(حین رونویسی داریم) پیوند هیدروژنی تشکیییییییلللل میشه نه این چیزی که تو میگی

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib در پیوند هیدروژنی ! tRNA ! گفته است:

    omid ostadi
    اصن یه نکته رو الان یادم اومد
    اگه mRNA پیوند هیدروژنی نداشته باشه چطوری میتونه با tRNA رابطه مکملی برقرار کنه و جریان ترجمه رخ بده و منجر به ساخت پروتئین بشه؟

    پیوند هیدروژنی تشکیللللل میدن نه این که پیوند هیدروژنی دارن ولی جلوش خالیه بعد دنا یا پروتیین بهش متصل شن .مگه قلابه؟؟

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib در پیوند هیدروژنی ! tRNA ! گفته است:

    omid ostadi
    تمام RNA ها جه بالغ و نابالغ پیوند هیدروژنی دارن ولی این پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید مکمل نیست
    یعنی یه پیوند هیدروژنی هست که جلوش خالیه و از یک سمت به نوکلئوتید وصله

    عجبب 😂😂😂😂

    پیوند یعنی چی؟ رابطه ی بین دو چیزو میگن پیوند یعنی اگه یک کدوم نباشه پیوندی هم نیست

    یعنی چیی یه پیوند هیدروژن هست که جلوش خالیه؟

    پیوند که وجود خارجیی نداره که
    مثلادر یک نوکلوئتید رنا میگیم گروه فسفات داره ربوز داره باز آلی داره نمیگیم که پیوند هیدروژنی داره فسفو دی استر داره چون پیوند ها ساختاری نیستن ارتباطین گرفتی؟؟

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib در پیوند هیدروژنی ! tRNA ! گفته است:

    مه ی RNA ها هم پیوند هیدروژنی دارن

    کی گفته همه ی RNA ها پیوند هیدروژنی دارن؟

    مثلا کجای mRNA پیوند هیدروژنی داره؟

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @amir-reza-babahabib زمانی که نابالغ باشه پیوند هیدروژنی نداره
    وقتی بالغ میشه پیوند هیدروژنی میده

    زیست شناسی

  • پیوند هیدروژنی ! tRNA !
    omid ostadiO omid ostadi

    @Allen-Gamer سلام داداش
    هر tRNA ای پیوند هیدروژنی نداره بلکه فقط tRNA های بالغ پیچ و تاب میخورن و پیوند هیدروژنی تشکیل میدن

    زیست شناسی

  • عصب ها...
    omid ostadiO omid ostadi

    aila afshar در عصب ها... گفته است:

    سلام اعصاب نخاعی توسط نخاع به مغز متصل میشن آیا اعصاب مغزی هم توسط نخاع متصل میشن یا جداگانه؟

    عکس این اعصاب داخل کتاب هست

    زیست شناسی

  • تنفس
    omid ostadiO omid ostadi

    ramses kabir در تنفس گفته است:

    omid ostadi در هیچ کدوم از مراحل ما غیر فعال شدن تهویه رو نداریم
    چون به هر حال هوای باقی مانده همیشه باعث در جریان بودن تهویه ی ششی میشه
    حتی موقع بازدم

    حرفت کاملااا درسته داداش تهویه هیج وقت غیر فعال نمیشه (مگه موقع مرگ)

    اما گمون کنم منظور طراح سوال مرحله ای است که انجام تهویه به صورت غیرفعاله (یعنی بازدم عادی )

    غیر فعال شدن تهویه با انجام تهویه به صورت غیرفعال مثل هم نیستن :))

    زیست شناسی

  • تنفس
    omid ostadiO omid ostadi

    Kiana Aminnia بازدم عادی

    زیست شناسی

  • تنفس
    omid ostadiO omid ostadi

    @Fatemeh-Shafiee از نظرم
    هردو غلط

    هرچی ذخیره دمی بیشتر شه (یعنی هوای بیشتری در شش ها دمیده شه )کشسانی شش ها هم بیشتر میشه پس رابطه ی مستقیم دارن نه معکوس

    تو حجم جاری میخونیم مقدار هوای یک دم عادی یااااا یک بازدم عادی 0.5 لیتره پس وقتی حجم شش ها از 3 لیتر بیاد به 2.5 لیتر میگیم بازدم عادیه نه از 6 لیتر بیاد به 3 لیتر ! درنتیجه غلطه

    زیست شناسی

  • فیزیک پتانسیل
    omid ostadiO omid ostadi

    Kiana Aminnia الان متوجه گیرت شدمم

    کار دست به میدان و بار ذره کار نداره و فقططط به نیروی خود دست و جابه جایی ذره کار دارهه
    w=fd

    توی همین سوال نیروی دست به سمت پایینه مگه نه؟
    جابه جایی ذره هم به سمت پایینه

    پس نیروی دست هم جهته با جا به جایی

    و چون این و در جهتن درنتیجه کار دست مثبته ولی اگه در خلاف جهت هم باشن کار منفی میشه

    فیزیک

  • فیزیک پتانسیل
    omid ostadiO omid ostadi

    Kiana Aminnia از نظرم طبق فرمول
    w=-u پس در خلاف جهتند

    فیزیک

  • فیزیک پتانسیل
    omid ostadiO omid ostadi

    Kiana Aminnia در فیزیک پتانسیل گفته است:

    16661127843376785277480669284696.jpg بچه ها می شه بگیم انرژی پتانسیل همیشه هم علامت با انرژی دست یانه ؟ اگه نه می شه لطفا بگید چطور علامت کار دست رو تشخیص بدیم ؟

    به هیج وجه

    وقتی ذره به سمت مثبت های میدان میره (به هر شکل و نحوه ای ) انرژی و ولتاژ مثبت تر میشه

    و وقتی به سمت منفی های میدان میریم انرژی و ولتاژ منفی تر میشه

    فیزیک

  • فیزیک پتانسیل
    omid ostadiO omid ostadi

    Kiana Aminnia در فیزیک پتانسیل گفته است:

    omid ostadi بله

    یه فرمول بیشتر نداره اونم

    u=v.q
    البته حواست به یکاها باشه یکای ولتاژ ولت باشه و یکای بار کولن ( که اینجا گفته میکروو کولن)

    فیزیک

  • زیست یازدهم
    omid ostadiO omid ostadi

    mlika hoveida در زیست یازدهم گفته است:

    ۲۰۲۲۱۰۱۸_۱۹۴۹۲۱.jpg
    تجربیا

    الف) سددددددیم بددددددون انرژی میاد به ددددددددرون (منظور از قسمتی از محیط داخلی,مایع بین یاختییه یعنی بیرون)پس این مورد غلطه

    ب) در حالت آرامش پیام عصبیی منتقل نمیشه پس این مورد غلطه

    ج)پتاسیم با مصرف انرژی میاد به درون (یعنی وارد سیتوپلاسم میشه) پس این مورد صحیحه

    د) همون توضیحات الف

    در نتیجه از نظرم میشه گزینه ی 3 درست گفتم؟

    زیست شناسی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 2 / 4
  • درون آمدن

  • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

  • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
  • اولین پست
    آخرین پست
0
  • دسته‌بندی‌ها
  • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع