Amir ali Nikfard سلام وقت بخیر
یائسگی » چرخه فولیکلولی نداریم » به همین دلیل استروژن پروژسترونم ترشح نمیشه » پس هیچ اووسیتی هم میوز یک خودش رو تکمیل نمیکنه » اووسیت ثانویه هم تشکیل نمیشه
نکته مهم : در این دوران ترشح هورمون جنسی به مقدار کم در بخش قشری غده فوق کلیه داریم به مقدار اندک ولی از غدد جنسی نه

