آیا توالی پایان رونویسی جزء توالی های تنظیمی محسوب میشه؟
یا قفط راه انداز و بسته به پروکاریوت بودن یا یوکاریوت بودن توالی افزاینده و اپراتور رو جایگاه اتصال پروتئین فعال کننده؟
آیا توالی پایان رونویسی جزء توالی های تنظیمی محسوب میشه؟
یا قفط راه انداز و بسته به پروکاریوت بودن یا یوکاریوت بودن توالی افزاینده و اپراتور رو جایگاه اتصال پروتئین فعال کننده؟
سلام و درود دوستان عزیز
امیدوارم حال و احوالتون خوب باشه
خوب تقریبا یه هفتاد روزی مونده به کنکور، آزمون جامعا کم کم شروع میشن و ...
میخواستم بیاید شر کنید چه راه کارایی دارید که باعث میشه یا شده که این نفسای آخر درصد سازی کنیم ؟ درسی که هفتاد میزنیم همیشه، چجوری بشه هشتاد و نود؟ درسی که هشتاد میزنیمو چیکار کنیم صد شه؟
چجوری درصدامونو تثبیت کنیم؟
با تجربه ها و این راهو رفته ها به کمکتون بسی نیازمندم😊🖐
سپاس
دانش-آموزان-آلاء
همیار
482144
mmd mmdi 0 آخه تو کتاب منتشران نوشته بود
پس غلطع
اوکی ممنون
@kosar-mottaghi ممنونم عزیزم 💛
@sara-haghighatrad خیلی ممنونم زحمت کشیدید😘
@m-ba78 اوکی ممنونم
فایل که امکانش هست؟
سلام بچه ها
این دوتا جمله چرا غلطن؟
_در زن مبتلا به کم خونی داسی شکل ژنگان با افراد عادی متفاوت است.
_خزانه ی ژنی یک جمعیت درحال تعادل در برگیرنده ی همه ی اطلاعات ژنوم آن جمعیت است.
تجربیا
zoohre hocini میشه منفی ۱/۲ آخرش
سلام نه از شروع پروفاز شروع به فشرده شدن میکنن بطوریکه به تدریج با میکروسکوپ دیده میشن این فشردگی بیشتر میشه تا تو متافاز به ماکس میرسه پس تو تمام این مراحل میشه دیدشون حتی در آنافاز و ابتدای تلوفاز هم میشه دیدشون چون شکل کتاب رو اگه دقیق بررسی کرده باشی در تلوفاز پوشش هسته در حال تشکیل و کروموزوم ها هم هنوز فشرده هستند.
zoohre hocini سلام ببخشید خیلی بهم ریختس
ولی این نسبت فقط تو گزینه ۳ هست
شاید اگه از اطلاعات قسمت دوم استفاده کنید دقیق هرکدومو بدست بیارید ولی خوب این راحتتره
سلام بچه ها ایام به کام
این سوال پایین که معادله درجه سه رو تجزیه کرده چجوری انقد سریع انجام بدیم؟ راه میانبری داره یا چی؟
دانش-آموزان-آلاء
همیار

امیرحسین صیدی سلام، ببین به نظر من بستگی داره. اگه شکل کتاب رو تو میتوز دقیق دیده باشی، درحالی که سیتوکینز داره انجام میشه و پوشش هسته هم داره تشکیل میشه در مرحله تلوفاز، هنوز کروموزوم ها به صورت کروماتینن، یعنی باید تقدم و تاخر رو رعایت کنه یعنی مثلا اول بگه تشکیل پوشش هسته بعد کروماتینی شدن
@mr-fantastic شمام ۰.۳۷۵ در میارید؟
@kosar-mottaghi مرسی عزیزم🌷🌷
امیرحسین صیدی خوب ببینید در آنافاز که کروماتید ها از هم جدا شدن دیگه بهشون میگیم کروموزوم حالا اگر بنظرمن در این مرحله تخریب کل رشته ی دوک داشته باشیم از دو یاخته ی حاصل یکیش فاقد کروموزوم میشه یکیش میشه 4n غیر مضاعف( اگر یاخته امون از اول 2n باشه) پس یاخته ی حاصلمون براش پلی پلوئیدی شدن اتفاق افتاده اما خوب زیاد اهمیت دار نیست چون پلی پلوئیدی شدن یا باهم ماندن در میوزه که خطرناکه بیشتر و تست طرح میشه ازش
sallar savadkoohi تقسیم کردم تو کسر آخر به خاطر دوبرابر بودن سرعت تجزیه دی نیتروژن پنتااکسید