Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. تست های تالیفی زیست یازدهم
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

تست های تالیفی زیست یازدهم

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
73 دیدگاه‌ها 10 کاربران 1.8k بازدیدها 9 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • binamB binam

    کدام مورد صحیح میباشد؟
    1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
    2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
    3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
    4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

    D آفلاین
    D آفلاین
    DarkMind
    اخراج شده
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #16

    @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

    کدام مورد صحیح میباشد؟
    1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
    2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
    3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
    4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

    گزینه 2؟

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • binamB binam

      کدام مورد صحیح میباشد؟
      1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
      2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
      3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
      4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

      S آفلاین
      S آفلاین
      slml
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط slml انجام شده
      #17

      @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

      کدام مورد صحیح میباشد؟
      1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
      2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
      3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
      4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

      گزینه 1..درسته ...چون یاخته هایی که از تقسیم لنفوسیت بی ایجاد میشن بعدا دوباره تقسیم شده خاطره و پلاسموسیت پدید میارن
      گزینه 2 ..میتونه از طریق زخم وارد شه که مستقیم با خط 2 مواجه میشه
      گزینه 3..پادتن ها به لنفوسیت بی وصل میشن
      گزینه 4..به دو نوع نمیتونه

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • binamB binam

        4-کدام گزینه صحیح میباشد؟

        1)در همه مراحل چرخه یاخته ای یک یاخته که میتوز میکند و اطراف یک هسته 2 جفت سانتریول وجود دارد پوشش هسته درحال تخریب است.
        2) در درمان به روش شیمی درمانی در هردو سرطان خوش خیم و بدخیم تقسیمات یاخته ای کاهش پیدا می کنند.
        3) در هر مرد بالغ یاخته هایی وجود دارند که درآن ها چند کروموزوم X وجو دارد.
        4)هنگامی که در پوست انسان زخم ایجاد میشود در زیر پوست و محل زخم نوعی عامل رشد تولید میشود.

        S آفلاین
        S آفلاین
        slml
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #18

        @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

        4-کدام گزینه صحیح میباشد؟

        1)در همه مراحل چرخه یاخته ای یک یاخته که میتوز میکند و اطراف یک هسته 2 جفت سانتریول وجود دارد پوشش هسته درحال تخریب است.
        2) در درمان به روش شیمی درمانی در هردو سرطان خوش خیم و بدخیم تقسیمات یاخته ای کاهش پیدا می کنند.
        3) در هر مرد بالغ یاخته هایی وجود دارند که درآن ها چند کروموزوم X وجو دارد.
        4)هنگامی که در پوست انسان زخم ایجاد میشود در زیر پوست و محل زخم نوعی عامل رشد تولید میشود.

        گزینه 3 ولی گزینه یک هم درسته چون گفته سانتریول در اطراف هسته یعنی هسته داریم میشه مرحله پروفاز و اوایل پرومتافاز که پوشش هسته در حال تخریبه

        D 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • S slml

          @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

          4-کدام گزینه صحیح میباشد؟

          1)در همه مراحل چرخه یاخته ای یک یاخته که میتوز میکند و اطراف یک هسته 2 جفت سانتریول وجود دارد پوشش هسته درحال تخریب است.
          2) در درمان به روش شیمی درمانی در هردو سرطان خوش خیم و بدخیم تقسیمات یاخته ای کاهش پیدا می کنند.
          3) در هر مرد بالغ یاخته هایی وجود دارند که درآن ها چند کروموزوم X وجو دارد.
          4)هنگامی که در پوست انسان زخم ایجاد میشود در زیر پوست و محل زخم نوعی عامل رشد تولید میشود.

          گزینه 3 ولی گزینه یک هم درسته چون گفته سانتریول در اطراف هسته یعنی هسته داریم میشه مرحله پروفاز و اوایل پرومتافاز که پوشش هسته در حال تخریبه

          D آفلاین
          D آفلاین
          DarkMind
          اخراج شده
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #19

          @Adler نه دیگه ۱ غلطه تو اینترفاز که هسته در حال تخریب نیس

          S 1 پاسخ آخرین پاسخ
          2
          • D DarkMind

            @Adler نه دیگه ۱ غلطه تو اینترفاز که هسته در حال تخریب نیس

            S آفلاین
            S آفلاین
            slml
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #20

            DarkMind اوکی مرسی

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • binamB binam

              4-کدام گزینه صحیح میباشد؟

              1)در همه مراحل چرخه یاخته ای یک یاخته که میتوز میکند و اطراف یک هسته 2 جفت سانتریول وجود دارد پوشش هسته درحال تخریب است.
              2) در درمان به روش شیمی درمانی در هردو سرطان خوش خیم و بدخیم تقسیمات یاخته ای کاهش پیدا می کنند.
              3) در هر مرد بالغ یاخته هایی وجود دارند که درآن ها چند کروموزوم X وجو دارد.
              4)هنگامی که در پوست انسان زخم ایجاد میشود در زیر پوست و محل زخم نوعی عامل رشد تولید میشود.

              binamB آفلاین
              binamB آفلاین
              binam
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط binam انجام شده
              #21

              @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

              4-کدام گزینه صحیح میباشد؟

              1)در همه مراحل چرخه یاخته ای یک یاخته که میتوز میکند و اطراف یک هسته 2 جفت سانتریول وجود دارد پوشش هسته درحال تخریب است.
              2) در درمان به روش شیمی درمانی در هردو سرطان خوش خیم و بدخیم تقسیمات یاخته ای کاهش پیدا می کنند.
              3) در هر مرد بالغ یاخته هایی وجود دارند که درآن ها چند کروموزوم X وجو دارد.
              4)هنگامی که در پوست انسان زخم ایجاد میشود در زیر پوست و محل زخم نوعی عامل رشد تولید میشود.

              پاسخ :

              1. در اینترفاز سانتریول همانند سازی میکند ولی پوشش هسته درحال تخریب نیست.
              2. تومور خوش خیم و بدخیم داریم نه سرطان!!
                3)ماهیچه های اسکلتی چند هسته دارن که هر کدوم یدونه X داره.(:heavy_check_mark: )
                4)در پوست نوعی عامل رشد تولید میشود نه زیر پوست.

              پیدا کردن جواب این سوال سخت نبود و لازم نبود که بقیه گزینه ها رو بدونین.

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • binamB binam

                کدام مورد صحیح میباشد؟
                1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
                2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
                3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
                4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

                binamB آفلاین
                binamB آفلاین
                binam
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #22

                @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                کدام مورد صحیح میباشد؟
                1)هیچ کدام از یاخته هایی که به طور مستقیم از تقسیم لنفوسیت B بدست می آیند توانایی ترشح پادتن ندارند.
                2)هیچ بیگانه خواری نمی تواند قبل از عبور ویروس از خط اول با آن مبارزه کند.
                3)پادتن های که پلاسموسیت ترشح می کند نمی توانند به یاخته های سالم بدن متصل شوند.
                4)هیچ پادتنی نمیتواند همزمان به 2 باکتری متصل شود.

                پاسخ :
                1)بله درسته چون تا این یاخته ها تمایز پیدا نکنن و یاخته پادتن ساز ساخته نشه ترشح پادتن هم نداریم.
                2)خیر مثلا یاخته های دارینه ای با توجه به شکل کتاب میتونن درون پوست بیگانه خواری کنن یعنی ویروس هنوز از خط اول نگذشته.
                3)باتوجه به شکل کتاب میتونن به درشت خوار ها متصل بشن.
                4)با توجه به شکل فصل ایمنی هنگام به هم چسباندن میکروب ها میتونن.

                جواب دادن به این سوال یکم سخت بود ولی تحلیل درست همه گزینه ها سخت تر .!!

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                2
                • binamB آفلاین
                  binamB آفلاین
                  binam
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط binam انجام شده
                  #23

                  جواب این تست رو سریع گذاشتم ولی از این به بعد چندین ساعت بعد و شاید روز بعد جواب رو گذاشتم تا همه کامل بتونن جواب بدن.
                  درضم اگر فکر میکنید جوابتون اشتباهه اشکال نداره بازم جوابتون بفرستید تا من ببینم که دارید غلط میزنید و انگیزه بگیرم برای تستای بعدی.:joy: :joy:

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  1
                  • binamB آفلاین
                    binamB آفلاین
                    binam
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #24

                    -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                    الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                    ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                    پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                    ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                    1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                    D binamB 2 پاسخ آخرین پاسخ
                    2
                    • binamB binam

                      -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                      الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                      ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                      پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                      ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                      1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                      D آفلاین
                      D آفلاین
                      DarkMind
                      اخراج شده
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #25

                      @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                      -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                      الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                      ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                      پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                      ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                      1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                      همش غلطه

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • binamB binam

                        -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                        الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                        ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                        پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                        ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                        1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                        binamB آفلاین
                        binamB آفلاین
                        binam
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط binam انجام شده
                        #26

                        @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                        -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                        الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                        ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                        پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                        ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                        1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                        پاسخ :

                        الف) در مرحله آنافاز هم بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد اما در مرحله متافاز هر کروموزوم به 2 رشته ی دوک متصل میشود.
                        ب)میتوز فرآیندی پیوسته است ولی زیست شناسان برای سادگی آن را مرحله بندی میکنند.
                        پ)با توجه به شکل کتاب قبل از اتمام میتوز حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                        ت)اسپرماتوسیت های ثانویه با میوز 2 هسته خود را تقسیم میکنند که بسیار شبیه میتوز است.

                        دام سوال : با دیدن عبارت "یاخته های هاپلوئید" در عبارت آخر شاید آن را بدلیل تقسیم نشدن اسپرماتید ها و اسپرم ها غلط گرفته باشید اما دقت کنید که در این مورد هیچ قیدی بکار نرفته و متن دقیقا درمورد یاخته هایی که تقسیم میشوند حرف میزند.

                        بنابراین گزینه 2 صحیح است.

                        D S 2 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • binamB binam

                          @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                          -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                          الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                          ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                          پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                          ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                          1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                          پاسخ :

                          الف) در مرحله آنافاز هم بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد اما در مرحله متافاز هر کروموزوم به 2 رشته ی دوک متصل میشود.
                          ب)میتوز فرآیندی پیوسته است ولی زیست شناسان برای سادگی آن را مرحله بندی میکنند.
                          پ)با توجه به شکل کتاب قبل از اتمام میتوز حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                          ت)اسپرماتوسیت های ثانویه با میوز 2 هسته خود را تقسیم میکنند که بسیار شبیه میتوز است.

                          دام سوال : با دیدن عبارت "یاخته های هاپلوئید" در عبارت آخر شاید آن را بدلیل تقسیم نشدن اسپرماتید ها و اسپرم ها غلط گرفته باشید اما دقت کنید که در این مورد هیچ قیدی بکار نرفته و متن دقیقا درمورد یاخته هایی که تقسیم میشوند حرف میزند.

                          بنابراین گزینه 2 صحیح است.

                          D آفلاین
                          D آفلاین
                          DarkMind
                          اخراج شده
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط DarkMind انجام شده
                          #27

                          @Danter-group یاخته های دیواره لوله های اسپرم ساز همشون 2nدیپلویید هستن (اسپرماتوگونی) :|

                          binamB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • D DarkMind

                            @Danter-group یاخته های دیواره لوله های اسپرم ساز همشون 2nدیپلویید هستن (اسپرماتوگونی) :|

                            binamB آفلاین
                            binamB آفلاین
                            binam
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #28

                            DarkMind در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                            @Danter-group یاخته های دیواره لوله های اسپرم ساز همشون 2n هستن (اسپرماتوگونی) :|

                            مگه اسپرماتوسیت های ثانویه یاخته های دیواره حساب نمیشن؟ فکر کنم با لایه زاینده اشتباه گرفتین.

                            D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • binamB binam

                              DarkMind در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                              @Danter-group یاخته های دیواره لوله های اسپرم ساز همشون 2n هستن (اسپرماتوگونی) :|

                              مگه اسپرماتوسیت های ثانویه یاخته های دیواره حساب نمیشن؟ فکر کنم با لایه زاینده اشتباه گرفتین.

                              D آفلاین
                              D آفلاین
                              DarkMind
                              اخراج شده
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #29

                              @Danter-group من فکر میکنم وقتی حرف از دیواره میشه فقط داریم درباره لایه زاینده صحبت میکنیم :| اسپرماتوسیت ها جزو یاخته های لوله اسپرم ساز هستن ولی واسه دیواره نیستن
                              من ک اینطور فکر میکنم :|

                              S binamB 2 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • binamB binam

                                @Danter-group در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                                -چند مورد در مورد مراحل تقسیم میتوز درست است؟
                                الف)قطعا در مرحله ای که بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد هر کروموزوم به 2 رشته دوک وصل میشود.
                                ب)بعد از وقفه ای کوتاه و شروع مرحله آنافاز تعداد سانترومر های یاخته دو برابر میشود.
                                پ)بعد از انجام این مراحل به وسیله ی پروتئین هایی که در ماهیچه های اسکلتی نیز وجود دارند حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                                ت) این تقسیم هسته بسیار شبیه تقسیمی است که در آن هسته ی یاخته های هاپلوئید دیواره لوله های اسپرم ساز تقسیم میشود.

                                1)صفر 2) یک 3)دو 4)سه

                                پاسخ :

                                الف) در مرحله آنافاز هم بیشترین فشردگی کروموزوم ها وجود دارد اما در مرحله متافاز هر کروموزوم به 2 رشته ی دوک متصل میشود.
                                ب)میتوز فرآیندی پیوسته است ولی زیست شناسان برای سادگی آن را مرحله بندی میکنند.
                                پ)با توجه به شکل کتاب قبل از اتمام میتوز حلقه ای در وسط یاخته ایجاد میشود.
                                ت)اسپرماتوسیت های ثانویه با میوز 2 هسته خود را تقسیم میکنند که بسیار شبیه میتوز است.

                                دام سوال : با دیدن عبارت "یاخته های هاپلوئید" در عبارت آخر شاید آن را بدلیل تقسیم نشدن اسپرماتید ها و اسپرم ها غلط گرفته باشید اما دقت کنید که در این مورد هیچ قیدی بکار نرفته و متن دقیقا درمورد یاخته هایی که تقسیم میشوند حرف میزند.

                                بنابراین گزینه 2 صحیح است.

                                S آفلاین
                                S آفلاین
                                slml
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #30

                                @Danter-group پ رو متوجه نمیشم 😕

                                binamB 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • D DarkMind

                                  @Danter-group من فکر میکنم وقتی حرف از دیواره میشه فقط داریم درباره لایه زاینده صحبت میکنیم :| اسپرماتوسیت ها جزو یاخته های لوله اسپرم ساز هستن ولی واسه دیواره نیستن
                                  من ک اینطور فکر میکنم :|

                                  S آفلاین
                                  S آفلاین
                                  slml
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #31

                                  DarkMind لایه زاینده بخشی از دیواره هست

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • D DarkMind

                                    @Danter-group من فکر میکنم وقتی حرف از دیواره میشه فقط داریم درباره لایه زاینده صحبت میکنیم :| اسپرماتوسیت ها جزو یاخته های لوله اسپرم ساز هستن ولی واسه دیواره نیستن
                                    من ک اینطور فکر میکنم :|

                                    binamB آفلاین
                                    binamB آفلاین
                                    binam
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط binam انجام شده
                                    #32

                                    DarkMind در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                                    @Danter-group من فکر میکنم وقتی حرف از دیواره میشه فقط داریم درباره لایه زاینده صحبت میکنیم :| اسپرماتوسیت ها جزو یاخته های لوله اسپرم ساز هستن ولی واسه دیواره نیستن
                                    من ک اینطور فکر میکنم :|

                                    اگه کتابتون رو باز کنید تو گفتار یک فصل هفت اینطوری نوشته : تمایز اسپرم ها در دیواره لوله از خارج به داخل است. یعنی شما باید تمام یاخته های اسپرماتوگونی ، اسپرماتوسیت ، اسپرماتید و یاخته های سرتولی رو جزو دیواره بدونید. تو شکل کتاب درسی کاملا مشخصه و نمیدونم که شما چرا اینطوری فکر میکنید.

                                    D 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • S slml

                                      @Danter-group پ رو متوجه نمیشم 😕

                                      binamB آفلاین
                                      binamB آفلاین
                                      binam
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط binam انجام شده
                                      #33

                                      @Adler در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                                      @Danter-group پ رو متوجه نمیشم 😕

                                      اگر کتاب درسی رو باز کنید و مراحل تقسیم میتوز رو نگاه کنید در مرحله آخر یعنی تلوفاز وسط یاخته فرو رفتگی ایجاد شده. یعنی قبل از پایان تقسیم میتوز تقسیم سیتوپلاسم شروع شده.

                                      S 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • binamB binam

                                        DarkMind در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                                        @Danter-group من فکر میکنم وقتی حرف از دیواره میشه فقط داریم درباره لایه زاینده صحبت میکنیم :| اسپرماتوسیت ها جزو یاخته های لوله اسپرم ساز هستن ولی واسه دیواره نیستن
                                        من ک اینطور فکر میکنم :|

                                        اگه کتابتون رو باز کنید تو گفتار یک فصل هفت اینطوری نوشته : تمایز اسپرم ها در دیواره لوله از خارج به داخل است. یعنی شما باید تمام یاخته های اسپرماتوگونی ، اسپرماتوسیت ، اسپرماتید و یاخته های سرتولی رو جزو دیواره بدونید. تو شکل کتاب درسی کاملا مشخصه و نمیدونم که شما چرا اینطوری فکر میکنید.

                                        D آفلاین
                                        D آفلاین
                                        DarkMind
                                        اخراج شده
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #34

                                        @Danter-group عجب
                                        من چرا باز اومدم تو تاپیک زیست نظام جدید :joy:
                                        کتابه ما کلا ی چیز دیگه گفته بیخیال دیگه تو زیست نظام جدید وارد نمیشم :joy:

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • binamB binam

                                          @Adler در تست های تالیفی زیست یازدهم گفته است:

                                          @Danter-group پ رو متوجه نمیشم 😕

                                          اگر کتاب درسی رو باز کنید و مراحل تقسیم میتوز رو نگاه کنید در مرحله آخر یعنی تلوفاز وسط یاخته فرو رفتگی ایجاد شده. یعنی قبل از پایان تقسیم میتوز تقسیم سیتوپلاسم شروع شده.

                                          S آفلاین
                                          S آفلاین
                                          slml
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #35

                                          @Danter-group کتاب من نوشته تقسیم سیتوپلاسم تازه اصلاحیه هم زدم براش شد تلوفاز و تقسیم سیتوپلاسم ..تلوفاز خالی نداره 😕

                                          binamB 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع