سلام دوستانی که امسال قراره برن یازدهم به شما هم گفتن امتحانات یازدهم نهاییه؟یا فقط مدرسه ماست که هی داره گوشزد میکنه🥲
هیچ جاهم درست حسابی توضیح ندادن درباره این.الان موندیم همه کتابارو دونه به دونه حفظ کنیم یا نه فقط سوالای معلم رو...
مخصوصا کتاب تاریخ و زمینش🥴
@تجربیا
@ریاضیا
@یازدهم
@دانش-آموزان-آلاء
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوستان عزیز
راستش من این تاپیک رو زدم که همه رفیقای گل آلایی رو جمع کنم اینجا که چکارکنیم؟
که با کمک هم آیندمون رو بسازیم ودرکمال دوستی وصداقت تک تک اجر های دیوار رو بنا کنیم.وبتونیم با هم در برابر مشکلات بایستیم.مثلا یه چیزی مثل
دیوار چین
اما داستان این دیوار بزرگ چیه؟واقعیتش من اول می خواستم عنوان رو بذارم«سازندگان دیوار کنکور۱۴۰۱ » اما وقتی باخودم فکر کردم گفتم موفقیت که فقط کنکورنیست ما
باید در کنار هم در برابر تمام سختی ها ایستادگی کنیم که کنکور فقط یکی از اونهاست.
لذا این تاپیک انشاالله با کمک شما تاریخ انقضا نخواهد داشت و همه در کنار هم بعداز کنکور هم خواهیم ماند.
اما قراره تو این تاپیک چکار کنیم:
۱_یادگیری همه جانبه
ببینید اکثر بچه های کنکوری سعی می کنند که یه منبع برای کنکور انتخاب کنند (خدا وکیلی آدم نمیرسه چند منبع رو با هم بخونه)به خصوص که منابع هم فراووونند.
ما در اینجا می خوایم با همکاری همدیگه چکیده تمام این منابع ها رو بریزم وسط. حالا اینها میتونند قلق تستی ،روش های محاسباتی،کلک های تستی و... باشند منابع هم میتونه از استادای گرانقدر آلا ،استادای عزیز دیگر ،کتاب ها ،حتی مطلب وعکسی توی فضای مجازی اینترنت ،تلگرام و...باشه.همه باهم برای هم
۲_فرصتی برای تدریس برتر
تو اینجا میتونید همون نکات و قلق هایی رو که یاد گرفتید به زبان خودتون تدریس کنید.برای این کار میتونید عکسی رو آپلود کنید و سپس دربارش توضیح بدید یا از صفحه گوشی همراه با آموزش فیلم بگیرید یا پاورپوینت درست کنید ویا...... خلاصه هر جور که مایلید توضیح بدید.تازه با این کار ۱۰برابر بیشتر خودتون یادمیگیرید یعنی بیشتر تو حافظتون میمونه.باور نمی کنید!پس به نمودار زیر نگاه کنید👇IMG_20210723_095518.jpg
۳_شکوفایی ابداعات ونوآوری ها
همه ما قطعاً ابداعات و رموز هایی در یادگیری(هر چند مسخره و خنده دار)برای خودمان گذاشتیم. اینجا میتونیم اینها رو به اشتراک بذاریم.تا همه استفاده کنند.
یادتون باشه بقول آقای موقاری رمز درسی هر چقدر مسخره تر باشه بیشتر تو ذهن میمونه.😂
۴_انتقال تجربیات
همچنین میتونید تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک بگذارید علی الخصوص دانشجو های عریز خیلی میتونن تو این بخش کمک کنند.
این تاپیک مخصوص چه کسانیه؟
درست تاپیک رو توی راه ابریشم زدم اما این تاپیک مخصوص تمام راه ابریشمیا غیر ابریشمیا ،کنکوری ها و غیر کنکوری ها خلاصه همه همه میتونند اینجا فعالیت کنند.
%(#ff0000)[توجه توجه]!
قوانین:
۱_یکی از کار های بامزه ای که به ذهنم خورده این که مگه ما نمی خوایم این دیوار رو با هم بسازیم .پس برای ساختنش نیاز به آجر داریم.حالا آجر چیه؟
آجر تو این تاپیک به تمام پست های آموزشی(درسی،انگیزشی،غیر درسی و...)گفته میشه.فقط دقت کنید حتما باید آموزشی باشه مثلاً سلام احوال پرسی یا سوال پرسیدن جزو اجر هانمیشه.پس ما به جای پست های آموزشی میگیم آجر شماره فلان. شما هر پست آموزشی که میذارید باید با فاصله از عنوان شماره آجر رو بنویسید.مثل شکل زیر👇👇
IMG_20210723_101749.jpg
شماره آجر رو از کجا بیاریم؟
کافیه شماره آجر آخرین پست های آموزشی رو نگاه کنید
مثلاً اخرین پست، آجر ۲۵بود قاعدتاً شما آجر ۲۶ رو توی پستتون قرار میدید.توجه: حتما چندتا پست اخر رو نگاه کنید ممکن یکی تو آجر گذاری اشتباه کرده باشه
مثلاً اخرین پست ها :۸_۹_۱۰_۱۵
اونی که ۱۵گذاشته در اصل ۱۱هست شما با یه نقل قول
باجمله«شماره آجر شما۱۱بود»اون رواصلاح کنید. که قاطی نشه و ادامه رو شماره گذاری کنید.
فایده این آجر ها چیه؟
فایدش اینه که بعد از مثلاً یکسال اخرین پست آموزشی مثلاشمارش۲۴۵۶
اینطوری میتونیم بفهمیم دیوارمون چقدر پیشرفت کرده و دوستانی که بعدا اضافه می شوند گیج نمیشن و میتونن از همه اجرها استفاده کنند.
یه جورایی میشه مث شناسنامه پست ،میشه راحت پست های آموزشی رو از بقیه جدا کرد.
۲_سعی کنید عنوان های پستاتون برجسته باشه ترجیحا از عنوان های ساده و مستقیم استفاده نکنید.بهتره غیر مستقیم بیان کنید مثلاً میخواین نکته درباره هیدروکربن ها بگید عنوان رو مثلاً بذارید «طلای سیاه»که یکم جذاب تر بشه.
۳_احترام به نظرات همدیگر و پاسخ درست و با حوصله هم از ملزومات این تاپیکه.
در پایان:
دوستان من با تمام وجودم چیز هایی رو که یاد گرفتم با شما به اشتراک میذارم🖐️🖐️
هر کی با این طرح هست بسم الله
#همه_با_هم_برای_هم
من برم کلنگ رو بیارم که طرح رو افتتاح کنیم.🙂
موفق وپیروز باشید.
سلام به همه💞
توی این تاپیک قصد دارم پی دی اف هایی که مدرسه لطف میکنه برامون میفرسته رو به اشتراک بذارم.
تست دروس هستند همراه با پاسخنامه.
https://s19.picofile.com/file/8431235984/4_5909231913842772276.pdf.html
✅ تست دینی سال دهم
◀️ درس های ۷ تا ۹
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
https://s19.picofile.com/file/8431236692/4_6015020243993233742.pdf.html
✅ جزوه تست فارسی سال دهم
◀️ 100 تست از قرابت معنایی
🔰 همراه با پاسخنامه
👆🏻🪴☘️👆🏻🪴☘️👆🏻
انشالله مورد استفاده قرار بگیره.🌹
باز هم هست که کم کم به اشتراک میذارم سر فرصت.
@تجربیا
@انسانیا
@دهم
@دانش-آموزان-آلاء
سوال روز....
-
@silent_thoughts دادا اینطوری درنظر نگیر که زنجیره بین فتو1و2 ATP تولید میکنه یا بخوایم آنزیم ATPساز رو جز زنجیره بگیریم
در واقع انرژی ای که تولید شده در زنجیره در نهایت منجر به تولید مولکول پرانرژی ای (ATP) میشه .
تو صورت سوال گفته در هر زنجیره بعدش تو گزینه 4 میگه اون انرژی تولید شده در زنجیره درنهایت میشه ATP -
@silent_thoughts
در حالت کلی شرط نزولی بودن اینه که مشتق کوچکتر مساوی صفره و شرط اکیدا نزولی اینه که مشتق کوچکتر از صفر باشه
ولی یه سری نقاط ممکنه تو تابع باشن که مشتق شون صفره ولی تابع بازم اکیدا نزولیه
مثل تابع x3- که نزولی اکیده ولی در نقطه صفر مشتق صفره به خاطر همین برا این سوالا با اینکه گفته نزولی اکید ولی مشتقو کوچک تر مساوی صفر میذاریم -
@silent_thoughts
نچ
این دو ضابطه ای هستش تو بازه ای که اکیدا صعودیه یعنی همون 2) رسمش کن تو اون بازه که از 3- باز تا صفر بسته هستش میشه اکیدا صعودی
قسمت اول ضابطه تابع ثابته کاری باش نداریم
اون چیزی که گفتم برای تابع درجه 3 بود مثل x3 که ممکنه توش یه نقطه پیدا شه مشتق صفر باشه وگرنه تابع درجه 1 که مشخصه درجه دو هم که غیر یکنواست بلکه بازه جدا بش بدن -
MahdiNOVE
اره
خب الان سوال من اینه،واکنش های وابسته ب نور رو مستقم در نظر میگیرن،ولی اگ مثلا گزینه جیم رو نگاه کنی،کجاش پمپ مستقیم ب تابش وابسته س،
درحالکیه واسطه ی الکترون رو داره
(یعنی منظورم اینه خود پمپ با نورمستقیم کار نمیکنه،بلکه باید نور بخوره فتوسیستم2،رنگیزه الکترون برانگیخته کنه،اونم بره انرژی رو کمی ازش بده ب پمپ)
نمیدونم منظورمو تونستم برسونم یا نه -
@silent_thoughts
بله حق با شماست من خودم هنوز از این مبحث تست نزدم ولی اونجوری که فهمیدم واکنش هایی که تا چرخه کربس اتفاق میوفته رو میگن واکنشمستقیم وابسته به نور بعد اون غیر مستقیم وابسته به نور این حرف شما درسته که خود نور به طور مستقیم باعث پمپ هیدروژن نمیشه ولی چون خود کتاب دو دسته کرده که همون واکنش های وابسته به نور و مستقل از نور اینا هم رو همون حساب تست طرح میکنن شما واکنش های به طور مستقیم از نور رو از اول تا چرخه کربس در نظر بگیر دیگه بیشتر نمیتونم منظورم رو برسونم سعی کن کنار بیای ((:
-
@ડꪶꫀꪀ اشتباهه
مشتق باید یک عدد منفی باشه همیشه
بعد اومده گفته ن عیبی نداره ی جاهایی هم صفر بشه
از کی تا حالا صفر جزو اعداد منفیه
درسته تغییر علامت نداده و ریشه مضاعفه ولی خب بازم ریشه هس
ینی صفر شده واسه ی نقطه در صورتی که طبق شرط فقط و فقط باید یه عدد منفی باشه
سعی نکنید چون کتاب کمک اموزشی اومده اینجوری پاسخ داده واسه خودتون استدلال کنید ک اشکال نداره بعد بیخیالش بشید :|