پرسش و پاسخ عربی
-
99 امر دیگه
-
نوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۲ آخرین ویرایش توسط انجام شده
99 اون که مجزوم میشه
-
99 اون که مجزوم میشه
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
خب میدونم ولی تو این جمله چی؟/
نری صدیقا لیذهب الی المدرسه -
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
خب میدونم ولی تو این جمله چی؟/
نری صدیقا لیذهب الی المدرسهنوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶ آخرین ویرایش توسط انجام شده99 اعرابش اینجا محلیه، ولی مجزوم نیست، محلا مجزوم میشه
-
99 اعرابش اینجا محلیه، ولی مجزوم نیست، محلا مجزوم میشه
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اعرابش اینجا محلیه، ولی مجزوم نیست، محلا مجزوم میشه
میبینیم دوستی را که باید به مدرسه برود
مگه صدیقا نکره نیست و بعدش لیذهب فعله خب میشه جمله وصفیه
اعراب صفت تابع موصوفش یعنی صدیقا که مفعوله میشه منصوب محلا -
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اعرابش اینجا محلیه، ولی مجزوم نیست، محلا مجزوم میشه
میبینیم دوستی را که باید به مدرسه برود
مگه صدیقا نکره نیست و بعدش لیذهب فعله خب میشه جمله وصفیه
اعراب صفت تابع موصوفش یعنی صدیقا که مفعوله میشه منصوب محلانوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹ آخرین ویرایش توسط انجام شده99 اون تو نقش کل جملشه، دوتا اسم دارن یادم رفته، در کل توی جمله میشه محلا منصوب، ولی جدا نگاش کنیم میشه محلا مجزوم
-
99 اون تو نقش کل جملشه، دوتا اسم دارن یادم رفته، در کل توی جمله میشه محلا منصوب، ولی جدا نگاش کنیم میشه محلا مجزوم
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون تو نقش کل جملشه، دوتا اسم دارن یادم رفته، در کل توی جمله میشه محلا منصوب، ولی جدا نگاش کنیم میشه محلا مجزوم
-
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
@Amir-Bernousi در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 اون که مجزوم میشه
خب میدونم ولی تو این جمله چی؟/
نری صدیقا لیذهب الی المدرسهنوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰ آخرین ویرایش توسط انجام شده99 داداش اومدم جواب بدم سایت قطع شد ببخشید!
الان این جمله ک نوشتی از خودتون بود یا ی جایی دیدی؟ رای صدیقا لیذهب... -
99 داداش اومدم جواب بدم سایت قطع شد ببخشید!
الان این جمله ک نوشتی از خودتون بود یا ی جایی دیدی؟ رای صدیقا لیذهب...@Mohsen-M-T در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 داداش اومدم جواب بدم سایت قطع شد ببخشید!
الان این جمله ک نوشتی از خودتون بود یا ی جایی دیدی؟ رای صدیقا لیذهب...اره قطع شد
یه مثال گفتین بزن که منصوب باشه اینم مثالش بود خودم گفتم -
@Mohsen-M-T در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 داداش اومدم جواب بدم سایت قطع شد ببخشید!
الان این جمله ک نوشتی از خودتون بود یا ی جایی دیدی؟ رای صدیقا لیذهب...اره قطع شد
یه مثال گفتین بزن که منصوب باشه اینم مثالش بود خودم گفتمنوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱ آخرین ویرایش توسط انجام شده99 آخه نمی تونیم بگییریم جمله وصفیه میدونی چرا...چون تو فعل امر اون کسی ک بهش امر میشه رو می شناسیم یعنی معرفه هستش ولی تو جمله وصفیه باید برگرده ب یک اسم نکره!
عربی با فارسی فرق داره ی کم!!!
لیذهب: یعنی او باید برود. یعنی می شناسیم طرف رو!
ی مثال بگم از اون قاعده ک میگه اعراب یک فعل محلی میشه وقتی بخواد اعراب بگیره(البته ن همیشه): آیه قرآن: إنّ الصلاةَ تنهی عن الفحشاء والمنکر: اینجا الصلاة میشه اسم انّ و منصوب/و تنهی که یک فعل هست میشه خبر إنّ و محلا مرفوع -
99 آخه نمی تونیم بگییریم جمله وصفیه میدونی چرا...چون تو فعل امر اون کسی ک بهش امر میشه رو می شناسیم یعنی معرفه هستش ولی تو جمله وصفیه باید برگرده ب یک اسم نکره!
عربی با فارسی فرق داره ی کم!!!
لیذهب: یعنی او باید برود. یعنی می شناسیم طرف رو!
ی مثال بگم از اون قاعده ک میگه اعراب یک فعل محلی میشه وقتی بخواد اعراب بگیره(البته ن همیشه): آیه قرآن: إنّ الصلاةَ تنهی عن الفحشاء والمنکر: اینجا الصلاة میشه اسم انّ و منصوب/و تنهی که یک فعل هست میشه خبر إنّ و محلا مرفوع@Mohsen-M-T در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 آخه نمی تونیم بگییریم جمله وصفیه میدونی چرا...چون تو فعل امر اون کسی ک بهش امر میشه رو می شناسیم یعنی معرفه هستش ولی تو جمله وصفیه باید برگرده ب یک اسم نکره!
عربی با فارسی فرق داره ی کم!!!
لیذهب: یعنی او باید برود. یعنی می شناسیم طرف رو!
ی مثال بگم از اون قاعده ک میگه اعراب یک فعل محلی میشه وقتی بخواد اعراب بگیره(البته ن همیشه): آیه قرآن: إنّ الصلاةَ تنهی عن الفحشاء والمنکر: اینجا الصلاة میشه اسم انّ و منصوب/و تنهی که یک فعل هست میشه خبر إنّ و محلا مرفوعما اون شخص را که نمیشناسیم میشه نکره خطابش نمیکنیم که بشناسیم اینطور فرض کن من یه دوستی دارم باید درس بخواند الآن شما دوست منو میشناسین؟/ واسه من شناخته شدست ولی واسه شما نه . پس واسه شما نکره میشه واسه من معرفه . من هم که چیزی رو بهش امر نکردم که .
توی اون سوال هم اون شخص واسه طراح معرفست واسه ما که نکره است
چه پیچیده شد -
@Mohsen-M-T در پرسش و پاسخ عربی گفته است:
99 آخه نمی تونیم بگییریم جمله وصفیه میدونی چرا...چون تو فعل امر اون کسی ک بهش امر میشه رو می شناسیم یعنی معرفه هستش ولی تو جمله وصفیه باید برگرده ب یک اسم نکره!
عربی با فارسی فرق داره ی کم!!!
لیذهب: یعنی او باید برود. یعنی می شناسیم طرف رو!
ی مثال بگم از اون قاعده ک میگه اعراب یک فعل محلی میشه وقتی بخواد اعراب بگیره(البته ن همیشه): آیه قرآن: إنّ الصلاةَ تنهی عن الفحشاء والمنکر: اینجا الصلاة میشه اسم انّ و منصوب/و تنهی که یک فعل هست میشه خبر إنّ و محلا مرفوعما اون شخص را که نمیشناسیم میشه نکره خطابش نمیکنیم که بشناسیم اینطور فرض کن من یه دوستی دارم باید درس بخواند الآن شما دوست منو میشناسین؟/ واسه من شناخته شدست ولی واسه شما نه . پس واسه شما نکره میشه واسه من معرفه . من هم که چیزی رو بهش امر نکردم که .
توی اون سوال هم اون شخص واسه طراح معرفست واسه ما که نکره است
چه پیچیده شدنوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۳۶ آخرین ویرایش توسط Mohsen Taheri انجام شده99 نه عزیز اینجوری نیست! گفتم عربی فرق داره و نباس اینجوری تحلیل کنی اینکه برای من معرفه ست و برای اون نکره و فلان و بهمان...باید با ساختار ها پیش بری!!
الان اینی ک شما گفتی با ساختار جمله ی وصفیه جور درنمیاد: رای(!!!!) فلانی لیذهب..2 جمله ست و جور در نمیاد.
جمله ی وصفیه: رایتُ تلمیذاً یذهب الی المدرسه: دانش آموزی را دیدم که می رفت به مدرسه! یذهب داره به تلمیذ نکره رجوع میکنه و راجع بهش توضیح میده!
الان عبارت شما 2 جملست درواقع:رایتُ صدیقا....لیذهب دیگه جمله ی جدیده!
ی آش شلم شوربایی پختی تو این جمله ت ک نگو -
نوشتهشده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۳۷ آخرین ویرایش توسط انجام شده
من ایشون رو هم منشن می کنم تا کمکتون کنن
@خانوم-وكيل -
@Mohsen-M-T
متوجه شدم مرسی -
نوشتهشده در ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵ آخرین ویرایش توسط MahdiNOVE انجام شده
-
سلام دوستان ببخشید دوتا سوال دارم .
تو این جمله بعد افعال ناقص فعل اومده اصلا مگه افعال ناقصه بر سر جمله اسمیه نمیان ؟ اصلا کدوم مبتدا کدوم خبر چی اسم فعل ناقصه هست چی خبر فعل ناقصه هست ؟
تو این سوال جمله دوم خودش مبتدا داره خبرش کدومه ؟
-
افعال ناقص فعل اومده اصلا مگه افعال ناقصه بر سر جمله اسمیه نمیان
دوستان ببخشید اینو سوتی دادم مسخرم نکنید
نوشتهشده در ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳ آخرین ویرایش توسط انجام شدهMahdiNOVE سلام مهدی جوون.
%(#ff0000)[کُنّ] می تونست قبل المسلمات هم بیاد ولی در اون صورت باید مفرد مونث می شد: کانت المسلمات یحاولن فی سبیل الله...(چون فعل ابتدای جمله باید مفرد بیاد و الا دوتا فاعل یا دوتا اسم می گیره که خب نمیشه!)
حالت1)کانت المسلمات یحاولنمعنی: زنان مسلمان در راه خدا تلاش می کردند( ماضی استمراری)/ المسلماتُ: اسم کانت /یحاولن: خبر کانت و محلا منصوب
حالت2) المسلمات کنّ یحاولنمعنی: زنان مسلمان در راه خدا تلاش می کردند( مثل قبلی)/ اسم کُنّ: ن در کنّ و محلا مرفوع/ خبر کنّ: یحاولن و محلا منصوب
-
سلام دوستان ببخشید دوتا سوال دارم .
تو این جمله بعد افعال ناقص فعل اومده اصلا مگه افعال ناقصه بر سر جمله اسمیه نمیان ؟ اصلا کدوم مبتدا کدوم خبر چی اسم فعل ناقصه هست چی خبر فعل ناقصه هست ؟
تو این سوال جمله دوم خودش مبتدا داره خبرش کدومه ؟
نوشتهشده در ۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۶ آخرین ویرایش توسط انجام شدهMahdiNOVE اون جمله دوم که خودش کلا در نقش خبر هم هست: مبتداش که لون میشه نوشتی خودتم/ خبرشم: از نوع شبه جمله هست و محلا مرفوع: همون عبارت کلونِ العسلِ
-
نوشتهشده در ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲ آخرین ویرایش توسط انجام شده
سلام به همگی دوستان این سوال جوابش کدوم گزینه میشه ؟