سلام وقتتون بخیر ❤️
ببخشید وقتتون رو میگیرم اگر در تستی بگه در آزمایش ایوری مخلوط شدن باکتری کپسول دار مرده و باکتری بدون کپسول زنده
این عبارت غلطه ؟
به خاطر اینکه نگفته عصاره باکتری کپسول دار یا اینکه مخلوط نشدن واقعا من فکر میکنم چون عصاره باکتری رو به باکتری بدون کپسول اضافه کرد میشه بهش گفت مخلوط؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
1.گفته در تخمدان یک نوزاد دختر 8 ماهه هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی...
با توجه به اینکه نوزان هست و به دنیا اومده فقط اووسیت اولیه رو در نظر بگیرم یا چون توی کتاب چیزی نگفته و سوال گفته هر یاخته حاصل از تقسیم میتوز یاخته های اووگونی ، اووگونی رو هم در نظر بگیرم؟
2کراسینگ اوور با توجه به اینکه محتوای ژنی یاخته رو تغییر نمی دهد جهش محسوب نمیشه؟
3 چرا نمیتونیم بگیم هر هرم کلیه مجرایی انحصاری برای تخلیه به ساختار قیف مانند دارد؟
@تجربیا
سلام
صورت تست این هست:
کدام گزینه درباره ی مراحل همانند سازی درست است؟
و گزینه ی جواب میشه:
آنزیم شکننده ی پیوند های هیدروژنی، فقط به بخش های فاقد پروتئین دنا وصل می شوند.
پاسخنامه در ادامه برای این گزینه بیان کرده:
آنزیم هلیکاز فقط پس از جدا شدن پروتئین های همراه دنا به آن وصل می شود.
سوال من اینه منظورش از فاقد پروتئین
اینه که هیچ پروتئینی نباشه یا فقط هیستون؟
چون تو متن کتاب داریم که: قبل همانند سازی دنا باید پیچ و تاب فامینه، باز و پروتئین های همراه آن یعنی هیستون ها از آن جدا شوند.
(تست از آزمون ماز هستش)
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
سلام بچه ها
توی شکل بی کیفیت ۶ صفحه ی ۲۰ زیست دهم نشون داده دو تا غدد زیرزبانی و زیرآرواره ای به هم متصل اند از طریق یک مجرا
بعد نشون داده که زیرزبانی تعدادی مجرا داره به سمت دهان ولی من مجرایی برای زیر آرواره ای به سمت دهان نمیبینم
آیا میشه گفت غده ی زیر آرواره ای مجرا نداره؟
یا تو شکل نشون نداده و برای کنکور سوال نمیاد؟!
@همیار
@دوازدهم
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1401
Screenshot_2025-01-01-23-27-53-938_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2025-01-01-23-28-26-076_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر
ببخشید تو سوال 10منظورش آکسون ولی چرا باید غلط باشه پایانه اکسونی انشعاب داره و جز آکسون یا من منظور این سوال نمیفهمم؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
IMG_20241205_110806.jpg
[متن لینک](آدرس لینک)
IMG_20241205_110916.jpg
سلام. اون قسمتی که دورش خط کشیدم زائده عقبی ستون مهره هست؟
یک سوال دیگه هم داشتم. طبق شکل کتاب نیم لگن راست از نمای جلویی حالت برآمده داره و از نمای پشتی فرورفته تر از فرورفتگی نمای عقبی نیم لگن چپ هست. حالا در تصویر دوم، دقیقا همون برآمدگی مشابه برآمدگی نیم لگن راست از نمای جلویی مشاهده میشه اما در جزوه استادم نوشته شده بود که نیم لگن راست از نمای پشتی. نمای پشتی نیم لگن راست که حالت برآمده نداره. این سوالی که پرسیدم برداشت من از شکل کتاب بود و اطلاعی از اینکه واقعا درست باشه یا نه ندارم.
@یازدهم
@دوازدهم
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
گشتم نبود نگرد نیست!
منم دو روزه در به در دارم دنبال جزوه استاد میگردم ولی درییییغ -
elika در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
گشتم نبود نگرد نیست!
منم دو روزه در به در دارم دنبال جزوه استاد میگردم ولی درییییغمن جزوه ی کامل سوم اقای رحیمی رو دارم
اما اینجا بلد نیستم چجوری ی pdfبفرستم -
اگر به بودجه بندی سوالات زیست شناسی سال 93 و 94 و 95 نگاه دقیقی بکنید، می بینید که بین 9 تا 12 سوال کنکور از مباحث گیاهی سوال میاد
یعنی یه عددی حدود 18 تا 24 درصد!
موضوع بعدی اینه که سوالات چند سال گیاهی پخته تر طراحی میشه و خودشون رو به پای مباحث جانوری و ژنتیک رسوندن
اما مباحث گیاهی شامل چه بخش هایی میشه
1-مولکول های گیاهی (فصل 1 سال دوم)
2-سلول های گیاهی (فصل 2 سال دوم)
3-#بافتهای_گیاهی (فصل 2 سال دوم)
4-#گردش_مواد_در_گیاهان (فصل 6 سال دوم)
5-دفع مواد زاید در گیاهان (فصل 7 سال دوم)
6-#حرکت_در_گیاهان (فصل 8 سال دوم)
7-#ایمنی_در_گیاهان (فصل 1 سال سوم و فصول 6 و 9 و 10 و 11 پیش دانشگاهی)
8-#تولیدمثل_گیاهان (فصل 9 سال سوم)
9-#رشد_نمو_در_گیاهان (فصل 10 سال سوم)
10-#فتوسنتز (بخش اول فصل 8 پیش دانشگاهی)
مباحثی که با # مشخص کردم بیشتر مورد توجه طراح ها هستند
حالا اگر یه نگاهی به بازار کتاب ها و سی دی های کمک آموزشی بازار بندازیم اگرچه همشون مثلاً آپدیت! هستن و با نکاتی که دارن فقط میشه #تستهای_بخش_گیاهی کنکورهای قبل از سال 90 رو جواب داد**%(#ff0000)[استاد گیاهی لطفا :-(]
-
intllignt اونا کل گیاهی نیست که دوست عزیز !کل گیاهی ها رو داریم میگیم ! یعنی ترکیبی و کامل مباحث گیاهی
استاد تو یکی از ویدیوهاش گفته بودن هرسال جزوشونو کامل تر میکنن ! پس اگه اون 2 فصل هم دوباره درس بدن مطمئن باش حرف های جدید و مفیدی دارن واسه گفتن که خیلی بهمون کمک میکنه -
کاش استاد فصل 10 سوم هم تدریس میکردن
-
سلام بچه ها . این فیلما در حال ضبطه ؟ پس چرا ننوشتن در حال برگزاری ؟
-
mina raeesi سلام!چون ماله جمع بندیه کنکور 95ه! ولی بعد کنکور هم ادامه داشته ! و امیدواریم داشته باشه
-
اگه اینا فیلمای پارساله که حس میکنم بعضی فصلا نیست . چیکار کنیم آیا ؟ من حال درسیم خوب نیست . کمکم کنید
-
mina raeesi حس کاملا درستی میکنید آره بعضی فصلا تدریس نشدن ! ولی فصل های مهم بجز ترکیبیه گیاهی تدریس شدن !
-
پس به درد منکه هنوز نیاز به مفهوم دارم نمیخوره؟
-
سلام ، آقای رحیمی در توضیح تناوب نسل ترکیب گامت ها رو میفرماین لقاح ولی در شکل صفحه228کتاب درسی برای تناوب نسل در برای کاهوی دریایی همجوشی گفته و به جای اون در چرخه هاپلوییدی ترکیب گامت ها رو آقای رحیمی همجوشی میگن در صورتی که در متن کتاب برای کلامیدوموناس که چرخه هاپلوییدی داره از لقاح استفاده کرده، احتمال زیاد اشتباه لفظی بوده از آقای رحیمی عزیز ولی گفتم که اشتباه یادنگیرید! ناگفته نماند که هیچ جای دنیا نمیشه تولید مثل گیاهان رو به این خوبی که آقای رحیمی میگن یاد گرفت