سلام. برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی یک اتم مشخص که دارای جفت الکترون ناپیوندی هست، الکترون های ناپیوندی خود اون عنصر رو جز قلمرو حساب میکنیم؟
IMG_20240905_224327.jpg
برای مثال در این شکل، برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی عنصر گوگرد، دو جفت الکترون ناپیوندی خود گوگرد رو جز قلمرو حساب نکرده.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
IMG_20240831_164229.jpg
سلام. منظور از جرم اتمی، میتونیم بگیم جرم مولی هست؟
یک سوال کلی دیگه هم داشتم. این عمل درست هست که در برخی مسائل درصورت نیاز، جرم مولی، جرم اتمی و عدد جرمی یک عنصر رو برابر بدونیم و اون سوال رو حل کنیم؟ به طور مثال در همین تست، اگر جرم اتمی فلز موردنظر رو میخواد یعنی باید جرم مولی اون فلز بدست بیاد.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240825_190152.jpg IMG_20240825_190117.jpg IMG_20240825_190045.jpg
سلام. برای استفاده از کسر های پیش ساخته حتما باید با هم متفاوت باشند؟ برای مثال، اگر حجم گازی (برحسب میلی لیتر) رو داده باشه و حجم یک گاز دیگه (برحسب میلی لیتر) رو باتوجه به واکنش موازنه شده بخواد، برای استفاده از کسر تبدیل نمیتونیم به صورتی که در تصویر ارسال شده نوشتم عمل کنیم؟ دلیلش چی هست و چرا پاسخنامه اومده جرم اتانول رو بدست آورده؟
@دهم @یازدهم @دوازدهم @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240819_010552.jpg
سلام. در این تست نیاز هست که تعداد زیادی از شبه فلزات رو همراه اعداد اتمی حفظ باشیم. در صورتی که استاد شیمی به ما گفته بود که از شبه فلزات فقط سیلیسیم و ژرمانیم رو بدونید کافی هست. به نظر شما باید چه کرد؟ چون تنها داشتن اطلاعات درباره این دو شبه فلز کمکی در حل سوال نمیکنه.
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@ریاضیا
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240815_210918.jpg
سلام. در صورتی که دو نمونه آب در اختیار داشته باشیم که در یکی از آنها ایزوتوپ پروتیم و در نمونه دیگر ایزوتوپ دوتریم به کار رفته باشد، آیا درسته که بگیم خواص شیمیایی دو نمونه آب با هم مشابه هست؟ باتوجه به اینکه ایزوتوپ ها خواص شیمیایی یکسان (نه مشابه) دارند؟ به نظر من این گزینه باید به جای واژه مشابه از یکسان استفاده می کرد ولی در هر صورت پاسخنامه این گزینه رو صحیح درنظر گرفته.
@تجربیا
@ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
amirh_hmyf
سوال درمورد اینه که باتوجه به سوال وقتی که به ما اختلاف تعداد الکترون و تعداد نوترون رو میدن از کجا بفهمیم که تعداد نوترون ها بیشتر بوده (n-e=اختلاف ) و یا تعداد الکترون ها بیشتر بوده (e-n=اختلاف)
اگه جوابش رو میدونید تا توی تاپیک منشنتون کنم توی اون تاپیک یه تست هم به عنوان مثال اورده شده
-
عکس نمیتونم بفرستم متاسفانه
-
گزینه 1 ) منفی غلطه
گزینه 2 ) افزایش انتروپی غلطه
انتروپی صفره ( در حد کنکور )
گزینه 3 ) پایدار تر غطله سطح انرژیش بالاتره
گزینه4 ) درسته چون واکنش گرماگیره و انتالپی مثبته
و چون سوال گفته واکنش انجام میشه پس یه عامل مساعدی باید باشه که انجام بشه و اونم انتروپیه که میتونیم مثبت در نظر بگیریم و چون هر دو مثبتند واکنش در دما های بالا انجام میشه -
Yaqma در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
_MILAD_ جواب رو استاد گفته گزینه 4 میشه اما بهش نمیرسم
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/10/21/3700
از دقیقه 25 نگاه کنید .خود استاد حل میکنن!
-
Yaqma من هر چی میگردم جزوه ها رو سوال 62 پیدا نمیکنم
میشه لینک جزوه ت رو بدی -
سلام.ممنون میشم یکی بگه سایر مباحث کی تدریس میشن؟؟خیلی گشتم نفهمیدم
-
-
سلام
ببخشید فیلم های مبحث واکنش نویسی تموم شد یا ادامه داره؟؟؟؟
بعد از واکنش نویسی، چه مبحثی تدریس میشه؟؟؟؟
و کلا کی کل شیمی دو و فصل چهار و پنجش رو تدریس می کنن استاد؟؟؟ -
1377raminaslani در شیمی محمد رضا آقاجانی صفر تا صد کنکور (96-95) گفته است:
سلام
ببخشید فیلم های مبحث واکنش نویسی تموم شد یا ادامه داره؟؟؟؟
بعد از واکنش نویسی، چه مبحثی تدریس میشه؟؟؟؟
و کلا کی کل شیمی دو و فصل چهار و پنجش رو تدریس می کنن استاد؟؟؟جنابِ آقاجانی قبل از اینکه واکنش نویسی بیاد رویِ سایت،داخل کانالشون گفتن که تویِ 10 قسمت کُلِ واکنش نویسی جمع میشه،پس 1 قسمت باید مونده باشه ازش و ادامه واکنش های حفظی باید باشه!
در مورد 2 سوال دیگه تون هم من بی اطلاع هستم