Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. سوال زیست دهم
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

سوال زیست دهم

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
20 دیدگاه‌ها 6 کاربران 174 بازدیدها 6 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • nima HN nima H

    MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

    سلام دوستان الایی وقتتون بخیر چندتا سوال زیست داشتم .

    یک اینکه تو یه کتابی نوشته بود فقط دریچه های دو لختی و سه لختی اسکلت فیبری دارن تو یه کتاب دیگه نوشته بود همه دریچه ها اسکلت فیبری دارن کدومشون درسته ؟

    دو اینکه تو یکی از قسمت های همایش ارش زیست اقای امینی راد گفت حواسمون باشه هرچی که تو خون هست میتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه بعد مثال زد که حواسمون باشه مثلاتریگلیسرید و فسفولیپید اینا تو لنف هستن پس نمیشه گفت اینا از مویرگ خونی انتشار پیدا میکنن خوب میگه اخر سراینا به سیاهرگ های ترقوه نمیریزن و وارد جریان خون نمیشن ؟

    سوم اینکه کلیکوژن هم تو کبد ذخیره میشه هم تو ماهیچه حالا یه سری از کتابا مثل میکرو و ... گفتن که گلیکوژن فقط تو کبد تجزیه میشه ولی مثلا تو موج ازمون گفته شده هم تو کبد و هم تو ماهیچه تجزیه میشه کدومشون درسته ؟ و اینکه هورمون گلوکاگون اندام هدفش فقط کبد هست ؟

    Capture.PNG

    تو این قسمت از همایش اقای امینی راد نوشته سمپاتیک معمولا کاهش میده فعالیت گوارشی رو حالا این استثناش چی هست ؟

    ببخشید طولانی شد .

    تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

    سلام عزیز

    1. طبق متن کتاب در ساختار هر 4 دریچه قلب، اسکلت فیبری هم به کار رفته. بخواین بیشتر توضیح میدم
    2. اشتباهه. مثلا گلبول های قرمز هیچوقت از خون خارج نمیشن و مولکول های بزرگ هم انتشار ندارن. ضمنا ریختن لنف به سیاهرگ های زیرترقوه ای چپ و راست طی انتشار نیست. لنف بهشون می‌پیونده. همین
    3. طبق شکل کتاب درسی گلیکوژن در کبد ذخیره میشه. علاوه بر کبد در ماهیچه اسکلتی هم ذخیره میشه.
    • اون قسمتی که گفته دیگر یاخته ها نیز گلوکز بیشتری جذب خواهند کرد به این دلیله که خیلی از یاخته های بدن گیرنده انسولین دارن که تو کتاب درسی نیست
    1. بله اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست
    2. برای دستگاه گوارش، شما به جای معمولا، همواره در نظر بگیرید
    Hoorieh shH آفلاین
    Hoorieh shH آفلاین
    Hoorieh sh
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #3

    nima H تو سوال 3 میگید طبق شکل
    میشه بگید کجاست شکلش؟؟:folded_hands:

    nima HN 1 پاسخ آخرین پاسخ
    1
    • nima HN nima H

      MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

      سلام دوستان الایی وقتتون بخیر چندتا سوال زیست داشتم .

      یک اینکه تو یه کتابی نوشته بود فقط دریچه های دو لختی و سه لختی اسکلت فیبری دارن تو یه کتاب دیگه نوشته بود همه دریچه ها اسکلت فیبری دارن کدومشون درسته ؟

      دو اینکه تو یکی از قسمت های همایش ارش زیست اقای امینی راد گفت حواسمون باشه هرچی که تو خون هست میتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه بعد مثال زد که حواسمون باشه مثلاتریگلیسرید و فسفولیپید اینا تو لنف هستن پس نمیشه گفت اینا از مویرگ خونی انتشار پیدا میکنن خوب میگه اخر سراینا به سیاهرگ های ترقوه نمیریزن و وارد جریان خون نمیشن ؟

      سوم اینکه کلیکوژن هم تو کبد ذخیره میشه هم تو ماهیچه حالا یه سری از کتابا مثل میکرو و ... گفتن که گلیکوژن فقط تو کبد تجزیه میشه ولی مثلا تو موج ازمون گفته شده هم تو کبد و هم تو ماهیچه تجزیه میشه کدومشون درسته ؟ و اینکه هورمون گلوکاگون اندام هدفش فقط کبد هست ؟

      Capture.PNG

      تو این قسمت از همایش اقای امینی راد نوشته سمپاتیک معمولا کاهش میده فعالیت گوارشی رو حالا این استثناش چی هست ؟

      ببخشید طولانی شد .

      تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

      سلام عزیز

      1. طبق متن کتاب در ساختار هر 4 دریچه قلب، اسکلت فیبری هم به کار رفته. بخواین بیشتر توضیح میدم
      2. اشتباهه. مثلا گلبول های قرمز هیچوقت از خون خارج نمیشن و مولکول های بزرگ هم انتشار ندارن. ضمنا ریختن لنف به سیاهرگ های زیرترقوه ای چپ و راست طی انتشار نیست. لنف بهشون می‌پیونده. همین
      3. طبق شکل کتاب درسی گلیکوژن در کبد ذخیره میشه. علاوه بر کبد در ماهیچه اسکلتی هم ذخیره میشه.
      • اون قسمتی که گفته دیگر یاخته ها نیز گلوکز بیشتری جذب خواهند کرد به این دلیله که خیلی از یاخته های بدن گیرنده انسولین دارن که تو کتاب درسی نیست
      1. بله اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست
      2. برای دستگاه گوارش، شما به جای معمولا، همواره در نظر بگیرید
      MahdiNOVEM آفلاین
      MahdiNOVEM آفلاین
      MahdiNOVE
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط MahdiNOVE انجام شده
      #4

      nima H

      سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

      توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
      خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
      تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

      nima HN 2 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • Hoorieh shH Hoorieh sh

        nima H تو سوال 3 میگید طبق شکل
        میشه بگید کجاست شکلش؟؟:folded_hands:

        nima HN آفلاین
        nima HN آفلاین
        nima H
        دانش آموزان آلاء اخراج شده
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #5

        Hoorieh sh در سوال زیست دهم گفته است:

        nima H تو سوال 3 میگید طبق شکل
        میشه بگید کجاست شکلش؟؟:folded_hands:

        بله البته
        شکل مربوط به انسولین. آخر فصل 4 زیست یازدهم

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • MahdiNOVEM MahdiNOVE

          nima H

          سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

          توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
          خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
          تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

          nima HN آفلاین
          nima HN آفلاین
          nima H
          دانش آموزان آلاء اخراج شده
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط nima H انجام شده
          #6

          MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

          nima H

          سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

          توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
          خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
          تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

          خواهش میکنم عزیز
          بله انواع لیپید ها در ساختار لیپوپروتئین و کیلومیکرون در خون دیده میشن ولی ورودشون به خون از طریق انتشار نبوده چون هر دو از مولکول های بزرگ هستن. کیلومیکرون به لنف وارد میشه و بعد ها به سیاهرگ تحت ترقوه ای وارد میشه (بگیم می‌ریزه شاید بهتر مفهومو متوجه بشید) ولی لیپوپروتئین مستقیما به خون وارد میشه
          مکانیستم ورود و خروجشون به رگ و یاخته ها درون بری و برون رانی نیستا. تو کتاب هم توضیحی نداده. منم بازش نمیکنم

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          2
          • MahdiNOVEM MahdiNOVE

            nima H

            سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

            توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
            خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
            تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

            nima HN آفلاین
            nima HN آفلاین
            nima H
            دانش آموزان آلاء اخراج شده
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط nima H انجام شده
            #7

            MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

            nima H

            سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

            توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
            خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
            تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

            درباره سوال بعدیتون هم بله ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن داره. ضمنا گلیکوژن ذخیره شده در ماهیچه اسکلتی به عنوان منبع انرژی فقط برای یاخته های خودشون به کار میرن (تو کتاب نیست)

            MahdiNOVEM 1 پاسخ آخرین پاسخ
            2
            • nima HN nima H

              MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

              nima H

              سلام خیلی ممنون بابت اینکه وقت گزاشتید و توضیح دادید .

              توی سوال دوم من اشتباه تایپی کردم معذرت میخوام استاد امینی راد گفتن هرچی تو خون باشه نمیتونه از مویرگ خونی انتشار پیدا کنه .
              خوب سوال من اینه اقای امینی راد گفتن مثلا تری گلیسیرید و فسفولیپید چون تو خون نیستن پس نمیتونن از دیواره مویرگ خونی انتشار پیدا کنن حالا سوال من اینه مگه در اخر مایع لنفی وارد خون نمیشه از طریق سیاهرگ های زیر تر قوه ؟ خوب اینجوری میشه گفت فسفولیپید و تری گلیسیرید هم تو خون موجود هستن دیگه ؟!
              تو سوال 3 هم در مورد تجزیه پرسیدم نه ذخیره با توجه به اینکه اندام هدف گلوکاگون فقط کبد هست پس گلیکوژنی که تو ماهیچه هست هم تو خود ماهیچه تجزیه میشه ؟ یعنی ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن رو داره ؟

              درباره سوال بعدیتون هم بله ماهیچه توانایی تجزیه گلیکوژن داره. ضمنا گلیکوژن ذخیره شده در ماهیچه اسکلتی به عنوان منبع انرژی فقط برای یاخته های خودشون به کار میرن (تو کتاب نیست)

              MahdiNOVEM آفلاین
              MahdiNOVEM آفلاین
              MahdiNOVE
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #8

              nima H

              خیلی ممنون بابت توضیحات کامل و جامع مرسی :yellow_heart: :yellow_heart:

              nima HN 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • MahdiNOVEM MahdiNOVE

                nima H

                خیلی ممنون بابت توضیحات کامل و جامع مرسی :yellow_heart: :yellow_heart:

                nima HN آفلاین
                nima HN آفلاین
                nima H
                دانش آموزان آلاء اخراج شده
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #9

                MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

                nima H

                خیلی ممنون بابت توضیحات کامل و جامع مرسی :yellow_heart: :yellow_heart:

                خواهش میکنم
                موفق باشید :)

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                2
                • MahdiNOVEM آفلاین
                  MahdiNOVEM آفلاین
                  MahdiNOVE
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #10

                  سلام وقتون بخیر دوستان ببخشید یه سوال در مورد جریان توده داشتم .
                  Capture.PNG

                  طبق متن کتاب عامل حفظ فشار اسمزی پروتئین های پلاسماست . حالا تو فشار تراوشی که ابتدای مویرگ بیشتر از انتهای مویرگ هست پلاسما خارج میشه ولی پروتئین ها خارج نمیشن پس قائدتا فشار اسمزی باید توی مویرگ بیشتر بشه پس چرا تو شکل بالا که برای کتاب هست فشار اسمزی ثابت هست ؟

                  Hoorieh shH 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • MahdiNOVEM MahdiNOVE

                    سلام وقتون بخیر دوستان ببخشید یه سوال در مورد جریان توده داشتم .
                    Capture.PNG

                    طبق متن کتاب عامل حفظ فشار اسمزی پروتئین های پلاسماست . حالا تو فشار تراوشی که ابتدای مویرگ بیشتر از انتهای مویرگ هست پلاسما خارج میشه ولی پروتئین ها خارج نمیشن پس قائدتا فشار اسمزی باید توی مویرگ بیشتر بشه پس چرا تو شکل بالا که برای کتاب هست فشار اسمزی ثابت هست ؟

                    Hoorieh shH آفلاین
                    Hoorieh shH آفلاین
                    Hoorieh sh
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #11

                    MahdiNOVE سلام دوست عزیز فک نکنم پلاسما خارج بشع
                    چون ابتدای همین قسمت گفته تبادل مواد حالا مثل اکسیژن و co2و...

                    MahdiNOVEM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • Hoorieh shH Hoorieh sh

                      MahdiNOVE سلام دوست عزیز فک نکنم پلاسما خارج بشع
                      چون ابتدای همین قسمت گفته تبادل مواد حالا مثل اکسیژن و co2و...

                      MahdiNOVEM آفلاین
                      MahdiNOVEM آفلاین
                      MahdiNOVE
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط MahdiNOVE انجام شده
                      #12

                      Hoorieh sh

                      سلام .
                      اخه تو بیماری ادم کتاب گفته این مایعاتی که خارج شدن برنمیگردن .

                      خوب تو این مایعات پروتئین نیست گلبول قرمز هم نیست فقط اب و مواد مغذی هست دیگه اب هم که بره بیرون باید فشار اسمزی تغیر پیدا کنه ؟!

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • MahdiNOVEM آفلاین
                        MahdiNOVEM آفلاین
                        MahdiNOVE
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط MahdiNOVE انجام شده
                        #13

                        سلامی دباره به دوستان الایی .

                        Capture14.PNG

                        ببخشید یه سوال چرا استاد امینی راد تو همایش میگن وقتی خون قلیایی میشه ترشح هیدوژن کاهش پیدا میکنه و بازجذب بیکربنات هم کاهش پیدا میکنه ؟ منظورم اینه مگه موقعی که خون قلیایی میشه نباید اینجوری بگیم که بازجذب هیدروژن افزایش پیدا میکنه و ترشح بیکربنات افزایش ؟! جواب سوال پاینی رو هم لطفا اگه میدونید بگید ممنون .

                        تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

                        دریا دریایید Dr.ArianD 2 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • M آفلاین
                          M آفلاین
                          Mohammad Javad Mo Ja
                          دوازدهم
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #14

                          کاملا درست گفته استاد یکم دقت کنی متوجه میشی

                          MahdiNOVEM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          2
                          • M Mohammad Javad Mo Ja

                            کاملا درست گفته استاد یکم دقت کنی متوجه میشی

                            MahdiNOVEM آفلاین
                            MahdiNOVEM آفلاین
                            MahdiNOVE
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #15

                            Mohammad Javad Mo Ja

                            میشه بگید لطفا :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • MahdiNOVEM MahdiNOVE

                              سلامی دباره به دوستان الایی .

                              Capture14.PNG

                              ببخشید یه سوال چرا استاد امینی راد تو همایش میگن وقتی خون قلیایی میشه ترشح هیدوژن کاهش پیدا میکنه و بازجذب بیکربنات هم کاهش پیدا میکنه ؟ منظورم اینه مگه موقعی که خون قلیایی میشه نباید اینجوری بگیم که بازجذب هیدروژن افزایش پیدا میکنه و ترشح بیکربنات افزایش ؟! جواب سوال پاینی رو هم لطفا اگه میدونید بگید ممنون .

                              تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

                              دریا دریایید آفلاین
                              دریا دریایید آفلاین
                              دریا دریایی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط دریا دریایی انجام شده
                              #16

                              MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

                              سلامی دباره به دوستان الایی .

                              Capture14.PNG

                              ببخشید یه سوال چرا استاد امینی راد تو همایش میگن وقتی خون قلیایی میشه ترشح هیدوژن کاهش پیدا میکنه و بازجذب بیکربنات هم کاهش پیدا میکنه ؟ منظورم اینه مگه موقعی که خون قلیایی میشه نباید اینجوری بگیم که بازجذب هیدروژن افزایش پیدا میکنه و ترشح بیکربنات افزایش ؟! جواب سوال پاینی رو هم لطفا اگه میدونید بگید ممنون .

                              تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

                              وقتی خون قلیایی میشه یون بیکربنات که خاصیت بازی داره در خون افزایش پیدا کرده پس باید بازجذب بیکربنات کاهش پیدا کنه تا این یون از طریق ادرار دفع بشه
                              و از طرفی یون هیدرونیوم که خاصیت اسیدی داره باید در خون باشه تا خون رو بهPH خنثی برگردونه پس ترشحش کم میشه تا از طریق ادرار دفع نشه

                              MahdiNOVEM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • دریا دریایید دریا دریایی

                                MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

                                سلامی دباره به دوستان الایی .

                                Capture14.PNG

                                ببخشید یه سوال چرا استاد امینی راد تو همایش میگن وقتی خون قلیایی میشه ترشح هیدوژن کاهش پیدا میکنه و بازجذب بیکربنات هم کاهش پیدا میکنه ؟ منظورم اینه مگه موقعی که خون قلیایی میشه نباید اینجوری بگیم که بازجذب هیدروژن افزایش پیدا میکنه و ترشح بیکربنات افزایش ؟! جواب سوال پاینی رو هم لطفا اگه میدونید بگید ممنون .

                                تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

                                وقتی خون قلیایی میشه یون بیکربنات که خاصیت بازی داره در خون افزایش پیدا کرده پس باید بازجذب بیکربنات کاهش پیدا کنه تا این یون از طریق ادرار دفع بشه
                                و از طرفی یون هیدرونیوم که خاصیت اسیدی داره باید در خون باشه تا خون رو بهPH خنثی برگردونه پس ترشحش کم میشه تا از طریق ادرار دفع نشه

                                MahdiNOVEM آفلاین
                                MahdiNOVEM آفلاین
                                MahdiNOVE
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #17

                                دریا دریایی
                                خوب سوال من اینه وقتی خون قلیایی میشه اصلا چرا میگیم باید بازجذبش کم بشه ؟ خوب بازجذب نشه فقط ترشح بشه از اون طرف چرا یون هیدروژن کم تر ترشح میشه موقعی که خون قلیایی هست ؟ خوب اصلا ترشح نشه و بازجذبش افزایش پیدا کنه .

                                دریا دریایید 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                • MahdiNOVEM MahdiNOVE

                                  دریا دریایی
                                  خوب سوال من اینه وقتی خون قلیایی میشه اصلا چرا میگیم باید بازجذبش کم بشه ؟ خوب بازجذب نشه فقط ترشح بشه از اون طرف چرا یون هیدروژن کم تر ترشح میشه موقعی که خون قلیایی هست ؟ خوب اصلا ترشح نشه و بازجذبش افزایش پیدا کنه .

                                  دریا دریایید آفلاین
                                  دریا دریایید آفلاین
                                  دریا دریایی
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #18

                                  MahdiNOVE در سوال زیست دهم گفته است:

                                  دریا دریایی
                                  خوب سوال من اینه وقتی خون قلیایی میشه اصلا چرا میگیم باید بازجذبش کم بشه ؟ خوب بازجذب نشه فقط ترشح بشه از اون طرف چرا یون هیدروژن کم تر ترشح میشه موقعی که خون قلیایی هست ؟ خوب اصلا ترشح نشه و بازجذبش افزایش پیدا کنه .

                                  ببینید برای تشکیل ادرار سه مرحله ی تراوش و بازجذب و ترشح باید رخ بده نمیشه که کلا یه مرحله رو حذف کنیم بگیم بازجذب نشه کلا ولی فقط ترشح بشه

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • MahdiNOVEM MahdiNOVE

                                    سلامی دباره به دوستان الایی .

                                    Capture14.PNG

                                    ببخشید یه سوال چرا استاد امینی راد تو همایش میگن وقتی خون قلیایی میشه ترشح هیدوژن کاهش پیدا میکنه و بازجذب بیکربنات هم کاهش پیدا میکنه ؟ منظورم اینه مگه موقعی که خون قلیایی میشه نباید اینجوری بگیم که بازجذب هیدروژن افزایش پیدا میکنه و ترشح بیکربنات افزایش ؟! جواب سوال پاینی رو هم لطفا اگه میدونید بگید ممنون .

                                    تجربیا دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا همیار

                                    Dr.ArianD آفلاین
                                    Dr.ArianD آفلاین
                                    Dr.Arian
                                    تجربی اخراج شده
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #19

                                    MahdiNOVE
                                    یاعلی

                                    MahdiNOVEM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • Dr.ArianD Dr.Arian

                                      MahdiNOVE
                                      یاعلی

                                      MahdiNOVEM آفلاین
                                      MahdiNOVEM آفلاین
                                      MahdiNOVE
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #20

                                      @Dr-Arian

                                      چیشده :beaming_face_with_smiling_eyes: :beaming_face_with_smiling_eyes:

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      پاسخ
                                      • پاسخ به عنوان موضوع
                                      وارد شوید تا پست بفرستید
                                      • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                      • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                      • بیشترین رای ها


                                      • درون آمدن

                                      • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                      • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                      • اولین پست
                                        آخرین پست
                                      0
                                      • دسته‌بندی‌ها
                                      • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                      • جدیدترین پست ها
                                      • برچسب‌ها
                                      • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                      • دوره‌های آلاء
                                      • گروه‌ها
                                      • راهنمای آلاخونه
                                        • معرفی آلاخونه
                                        • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                        • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                        • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                        • معرفی گروه‌ها
                                        • لینک‌های دسترسی سریع