Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. ریاضی پایه
  4. رادیکال اعداد منفی
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

رادیکال اعداد منفی

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده ریاضی پایه
194 دیدگاه‌ها 17 کاربران 8.1k بازدیدها 15 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • zeinab dehghaniZ zeinab dehghani

    @BlAcK-Wo_oLF فشار کنکور روشه همه چی رو قاطی کرده :/

    Amin MojarradiA آفلاین
    Amin MojarradiA آفلاین
    Amin Mojarradi
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #147

    zeinab dehghani 😂😂

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • BlAcKWO_OLFB BlAcKWO_OLF

      Shadow Runner

      1b024b31-043d-4424-9cde-de3ffb03980f-image.png

      دیگه خود دانی .. اگه سعی نکنی بفهمی سال بعد هم پشت کنکور می مونی .. چون سنت بیشتره به دونسته هات تکیه نکن ..

      MohsenTaheriM آفلاین
      MohsenTaheriM آفلاین
      MohsenTaheri
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #148

      @BlAcK-Wo_oLF در رادیکال اعداد منفی گفته است:

      Shadow Runner

      1b024b31-043d-4424-9cde-de3ffb03980f-image.png

      دیگه خود دانی .. اگه سعی نکنی بفهمی سال بعد هم پشت کنکور می مونی .. چون سنت بیشتره به دونسته هات تکیه نکن ..

      احسنت..زنده باد!!:flexed_biceps_medium-light_skin_tone: :ok_hand:

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • I Infinitie. A

        سلام دوستان
        علت اینکه جواب رادیکال باید یه عدد نامنفی باشه چیه؟
        خب منفی ۷ به توان دو هم میشه ۴۹ پس ممکنه منفی ۷ هم جذرش باشه!؟
        پ.ن:یادم رفته،!یه وقت فکر نکنید دارید با کند ذهن حرف میزنید😕
        ریاضیا

        _Mitra__ آفلاین
        _Mitra__ آفلاین
        _Mitra_
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط _Mitra_ انجام شده
        #149

        @Infinitie-A سلام جواب را یکی از بچه ها داد نمیدونم فهمیدید یا نه ولی سوالتون جالب بود خودم چند دقیقه فکر کردم تا به ذهنم رسید به این عکس نگاه کن
        16026720533441838376324.jpg

        ببین چیزی که بین جواب رادیکال ۹ و ۳ وجود داره قدر مطلقی هست که ما اون را طبق یه قانون که همیشه مثبت بیاد بیرون در نظر گرفتیم که خب این برای فرجه زوج ها هم هست در اصل باید این را بنویسیم ولی خیلی از دبیرا این را به صورت یک موضوع حفظی به خوردمون دادن امیدوارم متوجه شده باشید اگه متوجه نشدید بگید تا بگم

        میبینم آن شکفتن شادی را (:

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • MohsenTaheriM آفلاین
          MohsenTaheriM آفلاین
          MohsenTaheri
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط MohsenTaheri انجام شده
          #150

          دوستان واقعا چ خبرتونه اون پایین؟؟ چرا می پرید رو سر و کله ی هم؟؟؟ شرمتان باد:face_with_tears_of_joy:
          چرا به سوال طرف جواب نمی دید و می پیچوید؟؟؟ ایشون پرسید جواب رادیکال 49 چی میشه؟؟؟ اون وقت شما می گید -7 ضربدر-7 هم میشه 49؟؟؟ بابا عجب!!! سوالشو دور نزنید!!
          بله من هم قبول دارم -7 ضرب در -7 میشه 49 ولی شما عمل %(#ff0000)[رادیکال] گیری( ریشه گیری یا...) رو تبدیل به عمل %(#0062ff)[توان] رسانی کردید و سوال رو دور زدید...:face_with_raised_eyebrow:
          چون اصولا توان با رادیکال فرق داره چرا؟؟؟ چو تابع رادیکال با تابع توانی فرق داره میگی نه؟ پس به نمودارهاشو( دامنه و برد و همه چی شون) نیگا کن:
          2f02bcfd-854d-486a-ab39-30961b3337c4_yx2.jpg 1.jpg
          اصولا م اعتقاد دارم اگه بشه سوال رو با رسم نمودار حل کرد دیگه هیچ نیازی به حل جبری نیست ولی...الان طبق کاری که دوست خوبمون اون پایین کردن معلومه که -2 مثلا میتونه به توان دو برسه و 4 رو خلق کنه ولی پر واضحه که -2 اصلا جزو بُرد تابع رادیکالی نیست و نمیتونه حاصلش باشه!!
          در مورد تفاوت "ریشه" و "جذر" هم شما کلا بیخیال بشید و صرف نظر کنید چون به درد شما نمی خوره...و دلیلش اینه که ما ادبیات علمی نداریم دوستان!! چون "علم" به زبان ما پایه گذاری نشده.
          1602663630495-5b9a9fbe-b11f-45e6-926f-72cd22088767-image.png

          Shadow RunnerS BlAcKWO_OLFB 3 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • MohsenTaheriM MohsenTaheri

            دوستان واقعا چ خبرتونه اون پایین؟؟ چرا می پرید رو سر و کله ی هم؟؟؟ شرمتان باد:face_with_tears_of_joy:
            چرا به سوال طرف جواب نمی دید و می پیچوید؟؟؟ ایشون پرسید جواب رادیکال 49 چی میشه؟؟؟ اون وقت شما می گید -7 ضربدر-7 هم میشه 49؟؟؟ بابا عجب!!! سوالشو دور نزنید!!
            بله من هم قبول دارم -7 ضرب در -7 میشه 49 ولی شما عمل %(#ff0000)[رادیکال] گیری( ریشه گیری یا...) رو تبدیل به عمل %(#0062ff)[توان] رسانی کردید و سوال رو دور زدید...:face_with_raised_eyebrow:
            چون اصولا توان با رادیکال فرق داره چرا؟؟؟ چو تابع رادیکال با تابع توانی فرق داره میگی نه؟ پس به نمودارهاشو( دامنه و برد و همه چی شون) نیگا کن:
            2f02bcfd-854d-486a-ab39-30961b3337c4_yx2.jpg 1.jpg
            اصولا م اعتقاد دارم اگه بشه سوال رو با رسم نمودار حل کرد دیگه هیچ نیازی به حل جبری نیست ولی...الان طبق کاری که دوست خوبمون اون پایین کردن معلومه که -2 مثلا میتونه به توان دو برسه و 4 رو خلق کنه ولی پر واضحه که -2 اصلا جزو بُرد تابع رادیکالی نیست و نمیتونه حاصلش باشه!!
            در مورد تفاوت "ریشه" و "جذر" هم شما کلا بیخیال بشید و صرف نظر کنید چون به درد شما نمی خوره...و دلیلش اینه که ما ادبیات علمی نداریم دوستان!! چون "علم" به زبان ما پایه گذاری نشده.
            1602663630495-5b9a9fbe-b11f-45e6-926f-72cd22088767-image.png

            Shadow RunnerS آفلاین
            Shadow RunnerS آفلاین
            Shadow Runner
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #151

            @Mohsen-Taheri-0 از شما دیگه بعید بود :cat_face_with_tears_of_joy:
            در هر صورت ما خیلی سعی کردیم بگیم
            اولین بارمم نیس میخوام کسیو متقاعد کنم ولی نفر قبلی که سعی کردم چیزی بهش یاد بدم گوش نکرد تو کنکور چوبشو خورد تو همین انجمنم هس :cat_face_with_tears_of_joy:
            موفق باشید

            MohsenTaheriM 1 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • MohsenTaheriM MohsenTaheri

              دوستان واقعا چ خبرتونه اون پایین؟؟ چرا می پرید رو سر و کله ی هم؟؟؟ شرمتان باد:face_with_tears_of_joy:
              چرا به سوال طرف جواب نمی دید و می پیچوید؟؟؟ ایشون پرسید جواب رادیکال 49 چی میشه؟؟؟ اون وقت شما می گید -7 ضربدر-7 هم میشه 49؟؟؟ بابا عجب!!! سوالشو دور نزنید!!
              بله من هم قبول دارم -7 ضرب در -7 میشه 49 ولی شما عمل %(#ff0000)[رادیکال] گیری( ریشه گیری یا...) رو تبدیل به عمل %(#0062ff)[توان] رسانی کردید و سوال رو دور زدید...:face_with_raised_eyebrow:
              چون اصولا توان با رادیکال فرق داره چرا؟؟؟ چو تابع رادیکال با تابع توانی فرق داره میگی نه؟ پس به نمودارهاشو( دامنه و برد و همه چی شون) نیگا کن:
              2f02bcfd-854d-486a-ab39-30961b3337c4_yx2.jpg 1.jpg
              اصولا م اعتقاد دارم اگه بشه سوال رو با رسم نمودار حل کرد دیگه هیچ نیازی به حل جبری نیست ولی...الان طبق کاری که دوست خوبمون اون پایین کردن معلومه که -2 مثلا میتونه به توان دو برسه و 4 رو خلق کنه ولی پر واضحه که -2 اصلا جزو بُرد تابع رادیکالی نیست و نمیتونه حاصلش باشه!!
              در مورد تفاوت "ریشه" و "جذر" هم شما کلا بیخیال بشید و صرف نظر کنید چون به درد شما نمی خوره...و دلیلش اینه که ما ادبیات علمی نداریم دوستان!! چون "علم" به زبان ما پایه گذاری نشده.
              1602663630495-5b9a9fbe-b11f-45e6-926f-72cd22088767-image.png

              Shadow RunnerS آفلاین
              Shadow RunnerS آفلاین
              Shadow Runner
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #152

              @Mohsen-Taheri-0 دقت کنید اولین نفری که به تابع رادیکالی اشاره کرد خودم بودم
              و گفتم که در واقع سهمی افقیه که با شرایطی به تابع تبدیلش کردن

              MohsenTaheriM 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • Shadow RunnerS Shadow Runner

                @Mohsen-Taheri-0 از شما دیگه بعید بود :cat_face_with_tears_of_joy:
                در هر صورت ما خیلی سعی کردیم بگیم
                اولین بارمم نیس میخوام کسیو متقاعد کنم ولی نفر قبلی که سعی کردم چیزی بهش یاد بدم گوش نکرد تو کنکور چوبشو خورد تو همین انجمنم هس :cat_face_with_tears_of_joy:
                موفق باشید

                MohsenTaheriM آفلاین
                MohsenTaheriM آفلاین
                MohsenTaheri
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط MohsenTaheri انجام شده
                #153

                Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                @Mohsen-Taheri-0 از شما دیگه بعید بود :cat_face_with_tears_of_joy:
                در هر صورت ما خیلی سعی کردیم بگیم
                اولین بارمم نیس میخوام کسیو متقاعد کنم ولی نفر قبلی که سعی کردم چیزی بهش یاد بدم گوش نکرد تو کنکور چوبشو خورد تو همین انجمنم هس :cat_face_with_tears_of_joy:
                موفق باشید

                خب بگو! نه من با آغوش باز می پذیرم...
                والا تنها تاپیکی بود که رفتم از اول تا آخر نظرات رو خوندم به نظرم دوستان روی واژه" ریشه/جذر/حاصل رادیکال و اینا" گیر کردن ولی بقه ش مورد خاصی نبود!
                هر عددی که در خودش ضرب شود و فلان عدد را ب وجود بیاورد می شود جذر آن عدد و ریشه...م اینو توی فرهنگ لغتا گشتم ولی علمی ش ( ریاضی) رو من پایی گفتم ب خدااا...م یادم نیست کسی ازم پرسیده باشه رادیکال 9 و من بهش گفته باشم مثبت و منفی 3 ولی جواب x به توان دو اگه 4 می شد مثلا ما می گفتیم این 2 و منفی دو بوده!
                منم مث شمام ب خدا k عربم ن ریاضی دان..ولی ب نظر شخصیم این درست بود

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • Shadow RunnerS Shadow Runner

                  @Mohsen-Taheri-0 دقت کنید اولین نفری که به تابع رادیکالی اشاره کرد خودم بودم
                  و گفتم که در واقع سهمی افقیه که با شرایطی به تابع تبدیلش کردن

                  MohsenTaheriM آفلاین
                  MohsenTaheriM آفلاین
                  MohsenTaheri
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #154

                  Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                  @Mohsen-Taheri-0 دقت کنید اولین نفری که به تابع رادیکالی اشاره کرد خودم بودم
                  و گفتم که در واقع سهمی افقیه که با شرایطی به تابع تبدیلش کردن

                  خب ای یعنی چی؟؟؟ با شرایطی که میشه بفرمایید!

                  Shadow RunnerS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • I Infinitie. A

                    سلام دوستان
                    علت اینکه جواب رادیکال باید یه عدد نامنفی باشه چیه؟
                    خب منفی ۷ به توان دو هم میشه ۴۹ پس ممکنه منفی ۷ هم جذرش باشه!؟
                    پ.ن:یادم رفته،!یه وقت فکر نکنید دارید با کند ذهن حرف میزنید😕
                    ریاضیا

                    حسین زندیح آفلاین
                    حسین زندیح آفلاین
                    حسین زندی
                    اخراج شده
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #155
                    این پست پاک شده!
                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • MohsenTaheriM MohsenTaheri

                      Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                      @Mohsen-Taheri-0 دقت کنید اولین نفری که به تابع رادیکالی اشاره کرد خودم بودم
                      و گفتم که در واقع سهمی افقیه که با شرایطی به تابع تبدیلش کردن

                      خب ای یعنی چی؟؟؟ با شرایطی که میشه بفرمایید!

                      Shadow RunnerS آفلاین
                      Shadow RunnerS آفلاین
                      Shadow Runner
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #156

                      @Mohsen-Taheri-0 نمیدونم اون شرایط چیه ولی خب احتمالا قرارداد کردن وگرنه چیزی به اسم تابع رادیکالی نداشتیم
                      ینی تابع حساب نمیشد ...میشد ی چیزی شبیه همون سهمی افقی

                      MohsenTaheriM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • Shadow RunnerS Shadow Runner

                        @Mohsen-Taheri-0 نمیدونم اون شرایط چیه ولی خب احتمالا قرارداد کردن وگرنه چیزی به اسم تابع رادیکالی نداشتیم
                        ینی تابع حساب نمیشد ...میشد ی چیزی شبیه همون سهمی افقی

                        MohsenTaheriM آفلاین
                        MohsenTaheriM آفلاین
                        MohsenTaheri
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #157

                        Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                        @Mohsen-Taheri-0 نمیدونم اون شرایط چیه ولی خب احتمالا قرارداد کردن وگرنه چیزی به اسم تابع رادیکالی نداشتیم
                        ینی تابع حساب نمیشد ...میشد ی چیزی شبیه همون سهمی افقی

                        داداش الان من بگم حق با توئه باهام دوست می مونی؟؟:face_with_tears_of_joy: جون حاجی از ما ناراحت نباش!! ب خدا الان پایینم گفته بودی پزشکی قبول شدی خیلی برات خوشحال شدم ان شاالله همیشه موفق باشی...این بحثام چیزیه ک با دانش ناقصم جواب می دم ولی هرگز ارزششو نداره بحثا به جای باریکی بکشه!!

                        Shadow RunnerS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • MohsenTaheriM MohsenTaheri

                          Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                          @Mohsen-Taheri-0 نمیدونم اون شرایط چیه ولی خب احتمالا قرارداد کردن وگرنه چیزی به اسم تابع رادیکالی نداشتیم
                          ینی تابع حساب نمیشد ...میشد ی چیزی شبیه همون سهمی افقی

                          داداش الان من بگم حق با توئه باهام دوست می مونی؟؟:face_with_tears_of_joy: جون حاجی از ما ناراحت نباش!! ب خدا الان پایینم گفته بودی پزشکی قبول شدی خیلی برات خوشحال شدم ان شاالله همیشه موفق باشی...این بحثام چیزیه ک با دانش ناقصم جواب می دم ولی هرگز ارزششو نداره بحثا به جای باریکی بکشه!!

                          Shadow RunnerS آفلاین
                          Shadow RunnerS آفلاین
                          Shadow Runner
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #158

                          @Mohsen-Taheri-0 عزیزه دل من ک چیزی نگفتم منو شما از قبل دوست هستیم اگر بشناسی :cat_face_with_tears_of_joy:
                          قربونت هنوز ک چیزی معلوم نیس شاید مصاحبه رد شدم :cat_face_with_tears_of_joy:
                          اره کلا ما ک سوادمون در حد دبیرستانه بهتره بحث این چیزارو نکنیم
                          من با اون رفیقمون یکم بحث کردم چون خیلی ب استادش مینازید :cat_face_with_tears_of_joy:

                          MohsenTaheriM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • Shadow RunnerS Shadow Runner

                            @Mohsen-Taheri-0 عزیزه دل من ک چیزی نگفتم منو شما از قبل دوست هستیم اگر بشناسی :cat_face_with_tears_of_joy:
                            قربونت هنوز ک چیزی معلوم نیس شاید مصاحبه رد شدم :cat_face_with_tears_of_joy:
                            اره کلا ما ک سوادمون در حد دبیرستانه بهتره بحث این چیزارو نکنیم
                            من با اون رفیقمون یکم بحث کردم چون خیلی ب استادش مینازید :cat_face_with_tears_of_joy:

                            MohsenTaheriM آفلاین
                            MohsenTaheriM آفلاین
                            MohsenTaheri
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #159

                            Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                            @Mohsen-Taheri-0 عزیزه دل من ک چیزی نگفتم منو شما از قبل دوست هستیم اگر بشناسی :cat_face_with_tears_of_joy:
                            قربونت هنوز ک چیزی معلوم نیس شاید مصاحبه رد شدم :cat_face_with_tears_of_joy:
                            اره کلا ما ک سوادمون در حد دبیرستانه بهتره بحث این چیزارو نکنیم
                            من با اون رفیقمون یکم بحث کردم چون خیلی ب استادش مینازید :cat_face_with_tears_of_joy:

                            نه ان شاالله قبولی حاجی..والله دقیق نمی شناسمت:face_without_mouth: :face_with_tears_of_joy: ولی مشکلی نیست من با همه دوستم!! بله حق با شماست

                            Shadow RunnerS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • MohsenTaheriM MohsenTaheri

                              Shadow Runner در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                              @Mohsen-Taheri-0 عزیزه دل من ک چیزی نگفتم منو شما از قبل دوست هستیم اگر بشناسی :cat_face_with_tears_of_joy:
                              قربونت هنوز ک چیزی معلوم نیس شاید مصاحبه رد شدم :cat_face_with_tears_of_joy:
                              اره کلا ما ک سوادمون در حد دبیرستانه بهتره بحث این چیزارو نکنیم
                              من با اون رفیقمون یکم بحث کردم چون خیلی ب استادش مینازید :cat_face_with_tears_of_joy:

                              نه ان شاالله قبولی حاجی..والله دقیق نمی شناسمت:face_without_mouth: :face_with_tears_of_joy: ولی مشکلی نیست من با همه دوستم!! بله حق با شماست

                              Shadow RunnerS آفلاین
                              Shadow RunnerS آفلاین
                              Shadow Runner
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #160

                              @Mohsen-Taheri-0 ممنون داداش ایشالا موفق باشی شمام :cat_face_with_tears_of_joy:

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              1
                              • MohsenTaheriM MohsenTaheri

                                دوستان واقعا چ خبرتونه اون پایین؟؟ چرا می پرید رو سر و کله ی هم؟؟؟ شرمتان باد:face_with_tears_of_joy:
                                چرا به سوال طرف جواب نمی دید و می پیچوید؟؟؟ ایشون پرسید جواب رادیکال 49 چی میشه؟؟؟ اون وقت شما می گید -7 ضربدر-7 هم میشه 49؟؟؟ بابا عجب!!! سوالشو دور نزنید!!
                                بله من هم قبول دارم -7 ضرب در -7 میشه 49 ولی شما عمل %(#ff0000)[رادیکال] گیری( ریشه گیری یا...) رو تبدیل به عمل %(#0062ff)[توان] رسانی کردید و سوال رو دور زدید...:face_with_raised_eyebrow:
                                چون اصولا توان با رادیکال فرق داره چرا؟؟؟ چو تابع رادیکال با تابع توانی فرق داره میگی نه؟ پس به نمودارهاشو( دامنه و برد و همه چی شون) نیگا کن:
                                2f02bcfd-854d-486a-ab39-30961b3337c4_yx2.jpg 1.jpg
                                اصولا م اعتقاد دارم اگه بشه سوال رو با رسم نمودار حل کرد دیگه هیچ نیازی به حل جبری نیست ولی...الان طبق کاری که دوست خوبمون اون پایین کردن معلومه که -2 مثلا میتونه به توان دو برسه و 4 رو خلق کنه ولی پر واضحه که -2 اصلا جزو بُرد تابع رادیکالی نیست و نمیتونه حاصلش باشه!!
                                در مورد تفاوت "ریشه" و "جذر" هم شما کلا بیخیال بشید و صرف نظر کنید چون به درد شما نمی خوره...و دلیلش اینه که ما ادبیات علمی نداریم دوستان!! چون "علم" به زبان ما پایه گذاری نشده.
                                1602663630495-5b9a9fbe-b11f-45e6-926f-72cd22088767-image.png

                                BlAcKWO_OLFB آفلاین
                                BlAcKWO_OLFB آفلاین
                                BlAcKWO_OLF
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #161

                                @Mohsen-Taheri-0

                                کاملا درست و صحیح .. ماشالله ..

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • amirh_hmyfA آفلاین
                                  amirh_hmyfA آفلاین
                                  amirh_hmyf
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط amirh_hmyf انجام شده
                                  #162

                                  رادیکال معنیش میدونی چیه؟ خلاصه اگه بخوام بگم میشه برعکس ضرب، انگار 2 ضربدر 2 میشه 4
                                  الان برعکس اینو بخوایم بریم از رادیکال استفاده میکنیم
                                  اینم جواب سوالت: هیچ عددی وجود ندارد که وقتی به توان زوج برسد، حاصل منفی باشد
                                  اینجاشم بدیهی هستش
                                  چون منفی در منفی مثبت هستش هر چقدر هم فرجه مون زوج باشه،بازم + میاد بیرون

                                  قرار نیست منو هرجایی پیدا کني
                                  فقط میتونی از دور تو اوج ببینی

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • I Infinitie. A

                                    سلام دوستان
                                    علت اینکه جواب رادیکال باید یه عدد نامنفی باشه چیه؟
                                    خب منفی ۷ به توان دو هم میشه ۴۹ پس ممکنه منفی ۷ هم جذرش باشه!؟
                                    پ.ن:یادم رفته،!یه وقت فکر نکنید دارید با کند ذهن حرف میزنید😕
                                    ریاضیا

                                    دانشجو شریفد آفلاین
                                    دانشجو شریفد آفلاین
                                    دانشجو شریف
                                    رتبه های آلاخونه
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #163

                                    @Infinitie-A در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                                    سلام دوستان
                                    علت اینکه جواب رادیکال باید یه عدد نامنفی باشه چیه؟
                                    خب منفی ۷ به توان دو هم میشه ۴۹ پس ممکنه منفی ۷ هم جذرش باشه!؟
                                    پ.ن:یادم رفته،!یه وقت فکر نکنید دارید با کند ذهن حرف میزنید😕
                                    ریاضیا

                                    سلام وقتون بخیر
                                    ببینید اگر

                                    X=a√ باشد پس a به توان 2 نیز برابر x باید باشد
                                    می دانیم که هر عدد به توان 2 مثبت است پس عدد x ( که برابر توان 2 a است )نمی تواند منفی باشد

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • I آفلاین
                                      I آفلاین
                                      Infinitie. A
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Infinitie. A انجام شده
                                      #164

                                      دوستان از همگی متشکرم
                                      ببخشید بخدا نمیخواستم بین خودتون بخاطر سوال من دلخوری پیش بیاد از همتون متشکرم
                                      محمدمهدی طاهری @BlAcK-Wo_oLF Shadow Runner M Tg M Tg zeinab dehghani @Dr-Arian-M3p-M143 @Mohsen-Taheri-0 محمدمهدی طاهری حس-یخی
                                      دانشجو شریف 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
                                      پ.ن:ولی خودمونیما،تا حالا برای یه تاپییکم ۱۶۳ تا پست نیومده بود😹😹😹

                                      Do What is Right, Not What is Easy

                                      M TgM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • I Infinitie. A

                                        دوستان از همگی متشکرم
                                        ببخشید بخدا نمیخواستم بین خودتون بخاطر سوال من دلخوری پیش بیاد از همتون متشکرم
                                        محمدمهدی طاهری @BlAcK-Wo_oLF Shadow Runner M Tg M Tg zeinab dehghani @Dr-Arian-M3p-M143 @Mohsen-Taheri-0 محمدمهدی طاهری حس-یخی
                                        دانشجو شریف 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
                                        پ.ن:ولی خودمونیما،تا حالا برای یه تاپییکم ۱۶۳ تا پست نیومده بود😹😹😹

                                        M TgM آفلاین
                                        M TgM آفلاین
                                        M Tg
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #165

                                        @Infinitie-A در رادیکال اعداد منفی گفته است:

                                        دوستان از همگی متشکرم
                                        ببخشید بخدا نمیخواستم بین خودتون بخاطر سوال من دلخوری پیش بیاد از همتون متشکرم
                                        محمدمهدی طاهری @BlAcK-Wo_oLF Shadow Runner M Tg M Tg zeinab dehghani @Dr-Arian-M3p-M143 @Mohsen-Taheri-0 محمدمهدی طاهری حس-یخی
                                        دانشجو شریف 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
                                        پ.ن:ولی خودمونیما،تا حالا برای یه تاپییکم ۱۶۳ تا پست نیومده بود😹😹😹

                                        خواهش ولی بهتر از همه من گفتمااااا قبول داری؟😂

                                        دلتنگی چیز قشنگیه ولی برای آدمش...♡

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • I Infinitie. A

                                          سلام دوستان
                                          علت اینکه جواب رادیکال باید یه عدد نامنفی باشه چیه؟
                                          خب منفی ۷ به توان دو هم میشه ۴۹ پس ممکنه منفی ۷ هم جذرش باشه!؟
                                          پ.ن:یادم رفته،!یه وقت فکر نکنید دارید با کند ذهن حرف میزنید😕
                                          ریاضیا

                                          ali mohamadi 0A آفلاین
                                          ali mohamadi 0A آفلاین
                                          ali mohamadi 0
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #166

                                          @infinitie-a

                                          بعد این همه پست الان نتیجه گیری چی شد؟

                                          الان چی درسته چی غلط؟

                                          I 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 6
                                          • 7
                                          • 8
                                          • 9
                                          • 10
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع