Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. سوالات بسیار فنی🙄
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

سوالات بسیار فنی🙄

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
34 دیدگاه‌ها 4 کاربران 551 بازدیدها 4 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • ramses kabirR ramses kabir

    Mono
    سلام
    ببین با توجه به شکل کتاب صفحه ۹ میتونیم بگیم آره تالاموس هم بخش سفید داره هم خاکستری
    و مخچه با توجه به کتاب توی احساسات و هیجانت نقش نداره
    و سوال سوم اگه پیام شما دستوری باشه که مثلا بگه شما کنترل و نظارتت رو بیشتر کن با نورون حرکتی میان ولی ولی اینو هم باید در نظر بگیریم که پیام هایی مثل پیام هایی که مخچه از بخش اعصاب تعادلی گوش دریافت میکنه به صورت مستقیم بهش میرسن پس میتونیم بگیم اعصاب حسی هم هستن
    سوال ۴ باتوجه به سه خط مونده به آخر صفحه ۳۰ کتاب درسی که میگه آسه یاخته های عصبی دهلیزی عصب‌گوش را تشکیل میدهند که پیام عصبی را به مغز و به ویژه مخچه میبرد میتونه درست باشه و از اونجایی هم که چشم پیامشو اول از مغز عبور میده و بعد این پیام ها وارد قسمت مخچه میشن پس اینجا هم میتونیم بگیم نورون رابطه و همچنین نورون حسیه که این کارو انجام میده
    خب این هم هر دوتاش میتونن باشن ببین نورون رابط کارش ارتباط برقرار کردنه درست پس این هم میتونه درست باشه چرا که مخچه از گوش که پیام تعادلی دریافت میکنه از طریق عصب حسی با یه نورون رابطی سیناپس میتونه بده که پیام هاشو از طریق مخچه به سایر قسمت های مغز بفرسته دقت کن اگ پیام به بخش خارجی مخچه ارسال بشه و این بخش بخواد پیام رو بدون اینکه بخواد از قسمت قشریش خارج بشه به قشر مخ بفرسته قطعا این فقط نورون رابطه اما اگه بخواد از قسمت درخت زندگی عبور کنه پس نورون حرکتی هم میشه گفت

    FaMiF آفلاین
    FaMiF آفلاین
    FaMi
    تجربی
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #12

    ramses kabir ببینید ما با توجه به تغییرات کتاب درسی به راحتی میتونیم بگیم هر جایی از مغز امکام دارد نورون حسی، رابط و حرکتی داشته باشد حتی در بخش خاکستری.ما میتوانیم نورون حرکتی یا حسی فاقد میلین پیدا کنیم.پس دسته بندی حسی و حرکتی و رابط یکم به هم میریزه و ما حکم قطعی در این زمینه نمیتونیم بدیم.باید متناسب با سوال مطرح شده تصمیم بگیریم و البته حتما باید واژه میتواند رو داشته باشیم.
    پس نمیتونیم بگیم مخچه فقط حسی یا رابط داره یا مثلا درخت زندگی چون سفید هست برخلاف بخش خارجی مخچه که خاکستری هست دارای نورون های حرکتی یا حسی هست.

    FaMiF MonoM 2 پاسخ آخرین پاسخ
    2
    • FaMiF FaMi

      ramses kabir ببینید ما با توجه به تغییرات کتاب درسی به راحتی میتونیم بگیم هر جایی از مغز امکام دارد نورون حسی، رابط و حرکتی داشته باشد حتی در بخش خاکستری.ما میتوانیم نورون حرکتی یا حسی فاقد میلین پیدا کنیم.پس دسته بندی حسی و حرکتی و رابط یکم به هم میریزه و ما حکم قطعی در این زمینه نمیتونیم بدیم.باید متناسب با سوال مطرح شده تصمیم بگیریم و البته حتما باید واژه میتواند رو داشته باشیم.
      پس نمیتونیم بگیم مخچه فقط حسی یا رابط داره یا مثلا درخت زندگی چون سفید هست برخلاف بخش خارجی مخچه که خاکستری هست دارای نورون های حرکتی یا حسی هست.

      FaMiF آفلاین
      FaMiF آفلاین
      FaMi
      تجربی
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #13

      در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

      ramses kabir ببینید ما با توجه به تغییرات کتاب درسی به راحتی میتونیم بگیم هر جایی از مغز امکام دارد نورون حسی، رابط و حرکتی داشته باشد حتی در بخش خاکستری.ما میتوانیم نورون حرکتی یا حسی فاقد میلین پیدا کنیم.پس دسته بندی حسی و حرکتی و رابط یکم به هم میریزه و ما حکم قطعی در این زمینه نمیتونیم بدیم.باید متناسب با سوال مطرح شده تصمیم بگیریم و البته حتما باید واژه میتواند رو داشته باشیم.
      پس نمیتونیم بگیم مخچه فقط حسی یا رابط داره یا مثلا درخت زندگی چون سفید هست برخلاف بخش خارجی مخچه که خاکستری هست دارای نورون های حرکتی یا حسی هست.

      Mono

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • ramses kabirR ramses kabir

        Mono
        سلام
        ببین با توجه به شکل کتاب صفحه ۹ میتونیم بگیم آره تالاموس هم بخش سفید داره هم خاکستری
        و مخچه با توجه به کتاب توی احساسات و هیجانت نقش نداره
        و سوال سوم اگه پیام شما دستوری باشه که مثلا بگه شما کنترل و نظارتت رو بیشتر کن با نورون حرکتی میان ولی ولی اینو هم باید در نظر بگیریم که پیام هایی مثل پیام هایی که مخچه از بخش اعصاب تعادلی گوش دریافت میکنه به صورت مستقیم بهش میرسن پس میتونیم بگیم اعصاب حسی هم هستن
        سوال ۴ باتوجه به سه خط مونده به آخر صفحه ۳۰ کتاب درسی که میگه آسه یاخته های عصبی دهلیزی عصب‌گوش را تشکیل میدهند که پیام عصبی را به مغز و به ویژه مخچه میبرد میتونه درست باشه و از اونجایی هم که چشم پیامشو اول از مغز عبور میده و بعد این پیام ها وارد قسمت مخچه میشن پس اینجا هم میتونیم بگیم نورون رابطه و همچنین نورون حسیه که این کارو انجام میده
        خب این هم هر دوتاش میتونن باشن ببین نورون رابط کارش ارتباط برقرار کردنه درست پس این هم میتونه درست باشه چرا که مخچه از گوش که پیام تعادلی دریافت میکنه از طریق عصب حسی با یه نورون رابطی سیناپس میتونه بده که پیام هاشو از طریق مخچه به سایر قسمت های مغز بفرسته دقت کن اگ پیام به بخش خارجی مخچه ارسال بشه و این بخش بخواد پیام رو بدون اینکه بخواد از قسمت قشریش خارج بشه به قشر مخ بفرسته قطعا این فقط نورون رابطه اما اگه بخواد از قسمت درخت زندگی عبور کنه پس نورون حرکتی هم میشه گفت

        MonoM آفلاین
        MonoM آفلاین
        Mono
        اخراج شده
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #14

        ramses kabir مگ ارتباط بین دستگاه مرکزی با رابط نیس؟ مگ مخچه جزو مرکزی نیس؟ پس چرا حرکتی پیام و از نخاع بیاره؟

        ramses kabirR 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • FaMiF FaMi

          ramses kabir ببینید ما با توجه به تغییرات کتاب درسی به راحتی میتونیم بگیم هر جایی از مغز امکام دارد نورون حسی، رابط و حرکتی داشته باشد حتی در بخش خاکستری.ما میتوانیم نورون حرکتی یا حسی فاقد میلین پیدا کنیم.پس دسته بندی حسی و حرکتی و رابط یکم به هم میریزه و ما حکم قطعی در این زمینه نمیتونیم بدیم.باید متناسب با سوال مطرح شده تصمیم بگیریم و البته حتما باید واژه میتواند رو داشته باشیم.
          پس نمیتونیم بگیم مخچه فقط حسی یا رابط داره یا مثلا درخت زندگی چون سفید هست برخلاف بخش خارجی مخچه که خاکستری هست دارای نورون های حرکتی یا حسی هست.

          MonoM آفلاین
          MonoM آفلاین
          Mono
          اخراج شده
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #15

          FaMi اصن ی سوال پیش میاد مگ پیام شنوایی اول به تالاموس نمیره؟
          پس میشه گف فقد عصب تعادلی باهاش مستقیم در ارتباطه؟

          FaMiF 1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • MonoM Mono

            ramses kabir مگ ارتباط بین دستگاه مرکزی با رابط نیس؟ مگ مخچه جزو مرکزی نیس؟ پس چرا حرکتی پیام و از نخاع بیاره؟

            ramses kabirR آفلاین
            ramses kabirR آفلاین
            ramses kabir
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #16

            Mono
            ببین اینجا رو دقت کن
            مثلا اگ مغز بخواد به مخچه دستور بده که تو دقتتو باید بیشتر کنی
            و یا اینکه مثلا یک دستور تحریکی به مخچه بده
            باید سلول حرکتی این دستور رو برسونه نه رابط گرفتی چی شد؟

            اگ کامل نیستی
            مثه ماه بدرخش

            FaMiF MonoM 2 پاسخ آخرین پاسخ
            1
            • MonoM Mono

              FaMi اصن ی سوال پیش میاد مگ پیام شنوایی اول به تالاموس نمیره؟
              پس میشه گف فقد عصب تعادلی باهاش مستقیم در ارتباطه؟

              FaMiF آفلاین
              FaMiF آفلاین
              FaMi
              تجربی
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #17

              Mono ن ببین تو اصلا دنبال فقط ها نباش.چون مخچه علاوه بر اینکه از گوش پیام میگیره از چشم و چند تا جای دیگه از جمله ماهیچه ها پیام میگیره.الان ما دقیقا از همش اطلاع نداریم.حتی مثلا ما این رو خوندیم که حس وضعیت هم به مخچه پیام میده واینکه صرفا عصب تعادلی گوش پیام رو مستقیم به مخچه میبره و بقیه غیر مستقیم درست نیست.

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • FaMiF FaMi

                ramses kabir سلام
                شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                FaMiF آفلاین
                FaMiF آفلاین
                FaMi
                تجربی
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #18

                ramses kabir ?

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • ramses kabirR ramses kabir

                  Mono
                  ببین اینجا رو دقت کن
                  مثلا اگ مغز بخواد به مخچه دستور بده که تو دقتتو باید بیشتر کنی
                  و یا اینکه مثلا یک دستور تحریکی به مخچه بده
                  باید سلول حرکتی این دستور رو برسونه نه رابط گرفتی چی شد؟

                  FaMiF آفلاین
                  FaMiF آفلاین
                  FaMi
                  تجربی
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط FaMi انجام شده
                  #19

                  ramses kabir خب حتی اگه حرکتی هم باشه باز نهایتا نورون رابط ارتباط برقرار میکنه در این مسیر.به نظر من این سوال واقعا به شکلی نیست که بشه بر اساس چند تا مثال در کتاب براش قید قطعی پیدا کرد.فکر کنم همین که ما مثال هارو کامل یاد گرفته باشیم کافیه و اینکه دقیقا چطوره رواحتمالا در اینده اگر وارد رشته های پزشکی شدیم میخونیم.
                  در واقع میشه گفت در بدن محدودیت ها خیلی کم هستن.و کمتر پیش میاد که یک چیزی اصلا نباشه.مثلا من جایی خوندم که هر بخشی از نورون میتونه با هر بخش دیگه ای از نورون وارد سیناپس بشع.پس اصلا برخلاف اون چیزی که ما خوندین در سیناپس هیچ گونه محدودیتی برای نورون ها وجود نداره😉
                  Mono

                  ramses kabirR 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • FaMiF FaMi

                    ramses kabir سلام
                    شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                    تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                    ramses kabirR آفلاین
                    ramses kabirR آفلاین
                    ramses kabir
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط ramses kabir انجام شده
                    #20

                    FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                    ramses kabir سلام
                    شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                    تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                    تصویر کتاب مربوط به قشر مخ نیست!!!
                    اگ مربوط به قشر مخ بود همه ی شکل باید خاکستری میشد اکی
                    پس تصویر مربوطه هم قشر مخ و هم بخش های داخلی مغز هستش
                    و با توجه به شکل و اینکه ما میدونیم محل تالاموس ها دقیقا زیر رابط سه گوشه و اگه مغزو دایره فرض کنیم تقریبا میشه گفت که در مرکزشه پس تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری اکی

                    اگ کامل نیستی
                    مثه ماه بدرخش

                    MonoM FaMiF 2 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • FaMiF FaMi

                      ramses kabir خب حتی اگه حرکتی هم باشه باز نهایتا نورون رابط ارتباط برقرار میکنه در این مسیر.به نظر من این سوال واقعا به شکلی نیست که بشه بر اساس چند تا مثال در کتاب براش قید قطعی پیدا کرد.فکر کنم همین که ما مثال هارو کامل یاد گرفته باشیم کافیه و اینکه دقیقا چطوره رواحتمالا در اینده اگر وارد رشته های پزشکی شدیم میخونیم.
                      در واقع میشه گفت در بدن محدودیت ها خیلی کم هستن.و کمتر پیش میاد که یک چیزی اصلا نباشه.مثلا من جایی خوندم که هر بخشی از نورون میتونه با هر بخش دیگه ای از نورون وارد سیناپس بشع.پس اصلا برخلاف اون چیزی که ما خوندین در سیناپس هیچ گونه محدودیتی برای نورون ها وجود نداره😉
                      Mono

                      ramses kabirR آفلاین
                      ramses kabirR آفلاین
                      ramses kabir
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #21

                      FaMi ببین زیست یه درسیه که کلا حتی دانشمندای زیست شناسی هم خودشون نمیدونن که جریانش چیه بذا تا بهت بگم
                      مثلا رو داشتن یا نداشتن رشته های کلاژن و الاستیک تو بافت چربی و خون هنوز هیچ نظر واحدی نیست
                      من تو یه مقاله خوندم که دارن
                      تو یکی خوندم که ندارن
                      و اکثر علم زیست شناسی هنوز کشف نشده باقی مونده
                      پس تو زیست همه چی ممکنه

                      اگ کامل نیستی
                      مثه ماه بدرخش

                      FaMiF 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      2
                      • ramses kabirR ramses kabir

                        Mono
                        ببین اینجا رو دقت کن
                        مثلا اگ مغز بخواد به مخچه دستور بده که تو دقتتو باید بیشتر کنی
                        و یا اینکه مثلا یک دستور تحریکی به مخچه بده
                        باید سلول حرکتی این دستور رو برسونه نه رابط گرفتی چی شد؟

                        MonoM آفلاین
                        MonoM آفلاین
                        Mono
                        اخراج شده
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #22

                        ramses kabir در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                        Mono
                        ببین اینجا رو دقت کن
                        مثلا اگ مغز بخواد به مخچه دستور بده که تو دقتتو باید بیشتر کنی
                        و یا اینکه مثلا یک دستور تحریکی به مخچه بده
                        باید سلول حرکتی این دستور رو برسونه نه رابط گرفتی چی شد؟

                        عاها گرفدم

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • MonoM Mono

                          صعلام صعلام من اومدم😁🖐
                          ممنون میشم این سوالاتو پاسخ بدین😇💙


                          ۱ اینکه تالاموس ها و هیپو تالاموس ایا دارای بخش های سفید و خاکستری اند؟
                          ۲ اینکه ایا مخچه در احساسات و هیجانات هم نقش دارد؟
                          ۳پیام هایی که به مخچه از سمت مغز و نخاع می ایند با نورون حسی می ایند یا رابط؟
                          ۴ایا از مخچه اعصاب خارج می شود و مخچه مستقیما می تواند از اندام های حسی پیام بگیر یا اینکه اعصاب از مخچه خارج نمیشود و پیام های حسی اندام های حسی از طریق نخاع و ساقه مغز وارد مخ و بعد وارد مخچه می‌شوند؟
                          ۵وقتی مخچه پیام به مغز و نخاع می فرستد توسط نورون حرکتی می فرستد یا رابط؟
                          تجربیا
                          Bio
                          FaMi
                          یازدهم

                          MonoM آفلاین
                          MonoM آفلاین
                          Mono
                          اخراج شده
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #23

                          ramses kabir
                          FaMi
                          خیلی ممنون لطف کردین 🤩💙

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          2
                          • ramses kabirR ramses kabir

                            FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                            ramses kabir سلام
                            شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                            تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                            تصویر کتاب مربوط به قشر مخ نیست!!!
                            اگ مربوط به قشر مخ بود همه ی شکل باید خاکستری میشد اکی
                            پس تصویر مربوطه هم قشر مخ و هم بخش های داخلی مغز هستش
                            و با توجه به شکل و اینکه ما میدونیم محل تالاموس ها دقیقا زیر رابط سه گوشه و اگه مغزو دایره فرض کنیم تقریبا میشه گفت که در مرکزشه پس تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری اکی

                            MonoM آفلاین
                            MonoM آفلاین
                            Mono
                            اخراج شده
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #24

                            ramses kabir در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                            FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                            ramses kabir سلام
                            شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                            تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                            تصویر کتاب مربوط به قشر مخ نیست!!!
                            اگ مربوط به قشر مخ بود همه ی شکل باید خاکستری میشد اکی
                            پس تصویر مربوطه هم قشر مخ و هم بخش های داخلی مغز هستش
                            و با توجه به شکل و اینکه ما میدونیم محل تالاموس ها دقیقا زیر رابط سه گوشه و اگه مغزو دایره فرض کنیم تقریبا میشه گفت که در مرکزشه پس تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری اکی

                            اخه من ی جا خوندم تالاموس و هیپوتالاموس از جنس ماده خاکستری ان و بخش سفید ندارن

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • ramses kabirR ramses kabir

                              FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                              ramses kabir سلام
                              شما چطوری بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه رسیدید که تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری?!!!
                              تصویر کتاب مربوط به قشر مخ هست و تالاموس ها جز بخش های اصلی مغز نیستن بلکه جز ساختار های دیگر مغزن.

                              تصویر کتاب مربوط به قشر مخ نیست!!!
                              اگ مربوط به قشر مخ بود همه ی شکل باید خاکستری میشد اکی
                              پس تصویر مربوطه هم قشر مخ و هم بخش های داخلی مغز هستش
                              و با توجه به شکل و اینکه ما میدونیم محل تالاموس ها دقیقا زیر رابط سه گوشه و اگه مغزو دایره فرض کنیم تقریبا میشه گفت که در مرکزشه پس تالاموس ها هم بخش سفید دارن و هم خاکستری اکی

                              FaMiF آفلاین
                              FaMiF آفلاین
                              FaMi
                              تجربی
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط FaMi انجام شده
                              #25

                              ramses kabir من اشتباهی گفتم قشر مخ ولی منظورم این بود که شما الان گردو رو از وسط یک برش عرضی بدی همون شکل کتاب ما میشه .به نظر من که اینجا تالاموس ها در نظر گرفته نشدن .شما شکل صفحه 11 رو هم ببینید تالاموس هارو قرمز نشون داده .ن خاکستری یا سفید .فکر نمیکنم بشه بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه برسیم.البته از لحاظ علمی من اطلاعی ندارم اما بر اساس کتاب فکر نمیکنم بشه استنباط کرد.
                              mehranmirzaei استاد میشه لطفا راهنمایی کنید🙏

                              mehranmirzaeiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              2
                              • ramses kabirR ramses kabir

                                FaMi ببین زیست یه درسیه که کلا حتی دانشمندای زیست شناسی هم خودشون نمیدونن که جریانش چیه بذا تا بهت بگم
                                مثلا رو داشتن یا نداشتن رشته های کلاژن و الاستیک تو بافت چربی و خون هنوز هیچ نظر واحدی نیست
                                من تو یه مقاله خوندم که دارن
                                تو یکی خوندم که ندارن
                                و اکثر علم زیست شناسی هنوز کشف نشده باقی مونده
                                پس تو زیست همه چی ممکنه

                                FaMiF آفلاین
                                FaMiF آفلاین
                                FaMi
                                تجربی
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #26

                                ramses kabir منم همین رو به Mono گفتم.گفتم بهتر خیلی دنبال فقط ها نباشی چون اغلب یک مثال نقض پیدا میشه🙂

                                MonoM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                2
                                • FaMiF FaMi

                                  ramses kabir منم همین رو به Mono گفتم.گفتم بهتر خیلی دنبال فقط ها نباشی چون اغلب یک مثال نقض پیدا میشه🙂

                                  MonoM آفلاین
                                  MonoM آفلاین
                                  Mono
                                  اخراج شده
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #27

                                  FaMi عاها فهمیدم معرسی😁💙

                                  FaMiF 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • MonoM Mono

                                    FaMi عاها فهمیدم معرسی😁💙

                                    FaMiF آفلاین
                                    FaMiF آفلاین
                                    FaMi
                                    تجربی
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #28

                                    Mono خواهش میکنم🙂

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • MonoM Mono

                                      صعلام صعلام من اومدم😁🖐
                                      ممنون میشم این سوالاتو پاسخ بدین😇💙


                                      ۱ اینکه تالاموس ها و هیپو تالاموس ایا دارای بخش های سفید و خاکستری اند؟
                                      ۲ اینکه ایا مخچه در احساسات و هیجانات هم نقش دارد؟
                                      ۳پیام هایی که به مخچه از سمت مغز و نخاع می ایند با نورون حسی می ایند یا رابط؟
                                      ۴ایا از مخچه اعصاب خارج می شود و مخچه مستقیما می تواند از اندام های حسی پیام بگیر یا اینکه اعصاب از مخچه خارج نمیشود و پیام های حسی اندام های حسی از طریق نخاع و ساقه مغز وارد مخ و بعد وارد مخچه می‌شوند؟
                                      ۵وقتی مخچه پیام به مغز و نخاع می فرستد توسط نورون حرکتی می فرستد یا رابط؟
                                      تجربیا
                                      Bio
                                      FaMi
                                      یازدهم

                                      mehranmirzaeiM آفلاین
                                      mehranmirzaeiM آفلاین
                                      mehranmirzaei
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #29

                                      Mono در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                                      صعلام صعلام من اومدم😁🖐
                                      ممنون میشم این سوالاتو پاسخ بدین😇💙


                                      ۱ اینکه تالاموس ها و هیپو تالاموس ایا دارای بخش های سفید و خاکستری اند؟
                                      ۲ اینکه ایا مخچه در احساسات و هیجانات هم نقش دارد؟
                                      ۳پیام هایی که به مخچه از سمت مغز و نخاع می ایند با نورون حسی می ایند یا رابط؟
                                      ۴ایا از مخچه اعصاب خارج می شود و مخچه مستقیما می تواند از اندام های حسی پیام بگیر یا اینکه اعصاب از مخچه خارج نمیشود و پیام های حسی اندام های حسی از طریق نخاع و ساقه مغز وارد مخ و بعد وارد مخچه می‌شوند؟
                                      ۵وقتی مخچه پیام به مغز و نخاع می فرستد توسط نورون حرکتی می فرستد یا رابط؟
                                      تجربیا
                                      Bio
                                      FaMi
                                      یازدهم

                                      سلام 🖐🏻
                                      ۱-بله ،تالاموس و هیپوتالاموس ،مغز میانی و پل مغزی و بصل النخاع و... توشون هسته های خاکستری دارن که هر کدوم از این هسته ها مرکز یکاری هستن مثلاً شما خوندیم مراکز تنفسی در پا مغزی و مغز میانی قرار داره و این. مراکز در حقیقت هسته های خاکستری مغز هستن (ایشالله در دانشگاه تو درس فیزیولوژی و نوروآناتومی کامل دربارشون می‌خونید 🙌🏻)
                                      ۲-کتاب در موردش چیز خاصی نگفته ولی در واقعیت نقش داره چونکه پیام هاشو از بخش های مختلف مغزی میگیره .
                                      ۳-بصورت شبکه (مدار) نورونی میان و هم کسی داره و هم رابط .⛔دقت کنید یک نورون در این کار دخالت نداره بلکه شبکه ای نورون ها در انتقال سیگنال های عصبی نقش دارن
                                      ۴-مخچه علاوه بر مغز و نخاع از بخش های دیگه ای از بدن مثل چشم ها ،گوش ها ،مفاصل ،ماهیچه ها و ... پیام حسی میگیره .
                                      ۵-اینم دقیقا اینطوریه که با یک نوع نورون ارسال نمیکنه بلکه با شبکه ای از نورون های مختلف پیامشو به قسمت های خاصی از قشر مخ می‌فرسته تا مثلاً قشر حرکتی در مح رو وادار به تولید پیام حرکتی برای اندامی مثل دست و پا بشه .

                                      تجربیا

                                      MonoM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      4
                                      • FaMiF FaMi

                                        ramses kabir من اشتباهی گفتم قشر مخ ولی منظورم این بود که شما الان گردو رو از وسط یک برش عرضی بدی همون شکل کتاب ما میشه .به نظر من که اینجا تالاموس ها در نظر گرفته نشدن .شما شکل صفحه 11 رو هم ببینید تالاموس هارو قرمز نشون داده .ن خاکستری یا سفید .فکر نمیکنم بشه بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه برسیم.البته از لحاظ علمی من اطلاعی ندارم اما بر اساس کتاب فکر نمیکنم بشه استنباط کرد.
                                        mehranmirzaei استاد میشه لطفا راهنمایی کنید🙏

                                        mehranmirzaeiM آفلاین
                                        mehranmirzaeiM آفلاین
                                        mehranmirzaei
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #30

                                        FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                                        ramses kabir من اشتباهی گفتم قشر مخ ولی منظورم این بود که شما الان گردو رو از وسط یک برش عرضی بدی همون شکل کتاب ما میشه .به نظر من که اینجا تالاموس ها در نظر گرفته نشدن .شما شکل صفحه 11 رو هم ببینید تالاموس هارو قرمز نشون داده .ن خاکستری یا سفید .فکر نمیکنم بشه بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه برسیم.البته از لحاظ علمی من اطلاعی ندارم اما بر اساس کتاب فکر نمیکنم بشه استنباط کرد.
                                        mehranmirzaei استاد میشه لطفا راهنمایی کنید🙏

                                        سلام 🤗
                                        بطور مفصل توضیح دادم

                                        FaMiF 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        2
                                        • mehranmirzaeiM mehranmirzaei

                                          FaMi در سوالات بسیار فنی🙄 گفته است:

                                          ramses kabir من اشتباهی گفتم قشر مخ ولی منظورم این بود که شما الان گردو رو از وسط یک برش عرضی بدی همون شکل کتاب ما میشه .به نظر من که اینجا تالاموس ها در نظر گرفته نشدن .شما شکل صفحه 11 رو هم ببینید تالاموس هارو قرمز نشون داده .ن خاکستری یا سفید .فکر نمیکنم بشه بر اساس شکل صفحه 9 به این نتیجه برسیم.البته از لحاظ علمی من اطلاعی ندارم اما بر اساس کتاب فکر نمیکنم بشه استنباط کرد.
                                          mehranmirzaei استاد میشه لطفا راهنمایی کنید🙏

                                          سلام 🤗
                                          بطور مفصل توضیح دادم

                                          FaMiF آفلاین
                                          FaMiF آفلاین
                                          FaMi
                                          تجربی
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #31

                                          mehranmirzaei سلام استاد جان
                                          خیلی ممنون از توضیحتون🙏🙂

                                          mehranmirzaeiM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          3
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع