Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زبان انگلیسی
  4. گرامر
  5. گرامر به سبک انجمن-جلسه اول-افعال مدال(درس چهارم پایه دهم)
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

گرامر به سبک انجمن-جلسه اول-افعال مدال(درس چهارم پایه دهم)

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده گرامر
دورهمی گرامریگرامر کنکور
27 دیدگاه‌ها 18 کاربران 1.2k بازدیدها 21 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • Ali MasouminyaA آفلاین
    Ali MasouminyaA آفلاین
    Ali Masouminya
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Ali Masouminya انجام شده
    #1

    دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
    حالتون چطوره؟
    امیدوارم که عالی باشید.
    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
    سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
    درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

    امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

    • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
      ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
      3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
    ما در انگلیسی به افعالی همچون
    .....,can,must,may,should
    افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

    • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
      ۱)can
      این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
      ?Ex; Can you repair this car
      آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
      :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
      ۲)must
      این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
      .Ex; You must not drive over the speed limit
      شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
      🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
      ۳)may
      این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
      .Ex; You may fail the exam.
      ممکنه در امتحان شکست بخوری.
      🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
      ۴) should
      این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
      .Ex; You should check your homework before send it
      تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
    درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
    داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
    متن جایگزین

    راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
    درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
    خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
    گرامریست-های-آلاء
    دانش-آموزان-آلاء
    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
    ریاضیا تجربیا انسانیا
    دهم یازدهم دوازدهم

    ابوالفضل ریسیا Amir SiavshA marziyeh fallahM M SuccinateS 8 پاسخ آخرین پاسخ
    19
    • FragileF آفلاین
      FragileF آفلاین
      Fragile
      اخراج شده
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      سلام
      ممنون بابت توضیحتون
      من کنکوری ام ولی اصلا توانایی تست زدن ندارم ازمون های ازمایشی هم کلا زبان نمیزنم😐
      فک کنم سطحم معلوم شد

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      3
      • SaghiaS آفلاین
        SaghiaS آفلاین
        Saghia
        دانشجویان مهندسی
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        سلام خسته نباشید🙏خیلی ممنون از توضیحاتتون 😊
        من یه سه چهار سال بیشتر کلاس زبان میرفتم😁

        -چو تخته پاره بر موج رها رها رها من ...

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        3
        • mohammad s 0M آفلاین
          mohammad s 0M آفلاین
          mohammad s 0
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          سلام . ممنون بابت توضیحتون :tulip:

          Ali MasouminyaA 1 پاسخ آخرین پاسخ
          2
          • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

            دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
            حالتون چطوره؟
            امیدوارم که عالی باشید.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
            سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
            درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

            امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

            • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
              ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
              3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
            ما در انگلیسی به افعالی همچون
            .....,can,must,may,should
            افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

            • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
              ۱)can
              این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
              ?Ex; Can you repair this car
              آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
              :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
              ۲)must
              این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
              .Ex; You must not drive over the speed limit
              شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
              🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
              ۳)may
              این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
              .Ex; You may fail the exam.
              ممکنه در امتحان شکست بخوری.
              🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
              ۴) should
              این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
              .Ex; You should check your homework before send it
              تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
            درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
            داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
            متن جایگزین

            راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
            درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
            خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            گرامریست-های-آلاء
            دانش-آموزان-آلاء
            دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
            ریاضیا تجربیا انسانیا
            دهم یازدهم دوازدهم

            ابوالفضل ریسیا آفلاین
            ابوالفضل ریسیا آفلاین
            ابوالفضل ریسی
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            Ali Masouminya در گرامر به سبک انجمن-جلسه اول-افعال مدال(درس چهارم پایه دهم) گفته است:

            دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
            حالتون چطوره؟
            امیدوارم که عالی باشید.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
            سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
            درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

            امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

            • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
              ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
              3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
            ما در انگلیسی به افعالی همچون
            .....,can,must,may,should
            افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

            • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
              ۱)can
              این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
              ?Ex; Can you repair this car
              آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
              :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
              ۲)must
              این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
              .Ex; You must not drive over the speed limit
              شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
              🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
              ۳)may
              این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
              .Ex; You may fail the exam.
              ممکنه در امتحان شکست بخوری.
              🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
              ۴) should
              این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
              .Ex; You should check your homework before send it
              تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
            درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
            داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
            متن جایگزین

            راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
            درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
            خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
            ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
            دانش-آموزان-آلاء
            دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
            ریاضیا تجربیا انسانیا
            دهم یازدهم دوازدهم

            Ali Masouminya توضیحات بسیار خوبی بود ممنونم
            در مورد پرسشتون من که به شخصه خیلی ضعیفم😑

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            3
            • AbanA آفلاین
              AbanA آفلاین
              Aban
              فارغ التحصیلان آلاء
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              Ali Masouminya سلام خیلی ممنون بابت توضیحاتتون
              من وضعیتمو میگم شما خودتون حدس بزنید در چه سطحیم برا خودم که قابل تشخیص نیست😐
              مثلا سر آزمون تقریبا میفهمم سوال چی میخواد اما برا انتخاب گزینه ها نمیتونم گزینه درستو انتخاب کنم و بیشتر مواقع غلط هم از آب در میاد😐😂امتحانای مدرسه هم تقریباهمینطور ولی اونجا بیشتر درست در میاد🙄

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

                دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
                حالتون چطوره؟
                امیدوارم که عالی باشید.
                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
                سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
                درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

                امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

                • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
                  ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
                  3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
                ما در انگلیسی به افعالی همچون
                .....,can,must,may,should
                افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

                • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
                  ۱)can
                  این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
                  ?Ex; Can you repair this car
                  آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
                  :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
                  ۲)must
                  این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
                  .Ex; You must not drive over the speed limit
                  شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
                  🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                  ۳)may
                  این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
                  .Ex; You may fail the exam.
                  ممکنه در امتحان شکست بخوری.
                  🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                  ۴) should
                  این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
                  .Ex; You should check your homework before send it
                  تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
                درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
                داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
                متن جایگزین

                راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
                درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
                خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
                ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                گرامریست-های-آلاء
                دانش-آموزان-آلاء
                دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
                ریاضیا تجربیا انسانیا
                دهم یازدهم دوازدهم

                Amir SiavshA آفلاین
                Amir SiavshA آفلاین
                Amir Siavsh
                دانش آموزان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                Ali Masouminya
                سلام توضیحات خوبی بود
                ولی بهتره یادآوری بشه که modalverbs با شکل‌ ساده ی فعل میان

                Ali MasouminyaA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

                  دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
                  حالتون چطوره؟
                  امیدوارم که عالی باشید.
                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
                  سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
                  درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

                  امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

                  • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
                    ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
                    3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
                  ما در انگلیسی به افعالی همچون
                  .....,can,must,may,should
                  افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

                  • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
                    ۱)can
                    این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
                    ?Ex; Can you repair this car
                    آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
                    :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
                    ۲)must
                    این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
                    .Ex; You must not drive over the speed limit
                    شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
                    🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                    ۳)may
                    این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
                    .Ex; You may fail the exam.
                    ممکنه در امتحان شکست بخوری.
                    🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                    ۴) should
                    این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
                    .Ex; You should check your homework before send it
                    تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
                  درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
                  داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
                  متن جایگزین

                  راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
                  درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
                  خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
                  ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                  گرامریست-های-آلاء
                  دانش-آموزان-آلاء
                  دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
                  ریاضیا تجربیا انسانیا
                  دهم یازدهم دوازدهم

                  marziyeh fallahM آفلاین
                  marziyeh fallahM آفلاین
                  marziyeh fallah
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  Ali Masouminya سلام ممنون بابت نکات گفته شده منم سطح زبانم ضعیف:expressionless_face:

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

                    دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
                    حالتون چطوره؟
                    امیدوارم که عالی باشید.
                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
                    سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
                    درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

                    امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

                    • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
                      ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
                      3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
                    ما در انگلیسی به افعالی همچون
                    .....,can,must,may,should
                    افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

                    • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
                      ۱)can
                      این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
                      ?Ex; Can you repair this car
                      آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
                      :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
                      ۲)must
                      این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
                      .Ex; You must not drive over the speed limit
                      شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
                      🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                      ۳)may
                      این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
                      .Ex; You may fail the exam.
                      ممکنه در امتحان شکست بخوری.
                      🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                      ۴) should
                      این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
                      .Ex; You should check your homework before send it
                      تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
                    درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
                    داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
                    متن جایگزین

                    راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
                    درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
                    خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
                    ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                    گرامریست-های-آلاء
                    دانش-آموزان-آلاء
                    دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
                    ریاضیا تجربیا انسانیا
                    دهم یازدهم دوازدهم

                    M آفلاین
                    M آفلاین
                    Morteza Khodaie
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Morteza Khodaie انجام شده
                    #9

                    Ali Masouminya سلام ممنون خیلی خوب بود :ok_hand_light_skin_tone: :rose: :rose:

                    Başkalarını yargılamak eleştiri değil hakarettir

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • Mohammad Lotfi 0M آفلاین
                      Mohammad Lotfi 0M آفلاین
                      Mohammad Lotfi 0
                      تجربی
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      سلام من یه سال کلاس رفتم و توی هر تست معنی دو سه تا کلمه رو نمی‌دونم

                      زود بیدار شدن سخت نیست زود خوابیدن سخته!!😴

                      Arian AbediA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • Mohammad Lotfi 0M Mohammad Lotfi 0

                        سلام من یه سال کلاس رفتم و توی هر تست معنی دو سه تا کلمه رو نمی‌دونم

                        Arian AbediA آفلاین
                        Arian AbediA آفلاین
                        Arian Abedi
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        Mohammad Lotfi 0 ای لعنت بر کلاس های بی مصرف و به درد نخور زبان. انشالله خدا لعنتشون کنه. بهت بگم من از 4 سالگی کلاس میرم؛ یعنی 13 سال. ولی امسال ول کردم و از اول سال تا الان 3 برابر کلاس زبان یاد گرفتم. از خودت بپرس معلمات تو کلاس زبان چند تا دوست نیتیو اسپیکر دارن. خودشون درست حسابی صحبت میکنن؟ اینارو از خودت بپرس. بعد خودت رو نگاه کن. خودت چند کلمه میتونی صحبت کنی؟
                        احتمالا همه سوالاتم رو جواب بدی شاید و یا نه! ولی عادیه. کلاس زبان سمه. کلا 20% آزمون های بین المللی رو گرامر تشکیل میده بقیش لغته. هیچ کس با گرامر یاد گرفتن نتونسته حرف بزنه. خودمون وقتی بزرگ میشدن بهمون گفتن این فعل ماضیه این مضارع؟ یا دیدیم و تکرار کردیم؟ دیدیم و تکرار کردیم! پس دیگه وقتتو تلف نکن دایره لغاتتو گسترش بده.
                        Nobody, LEGIT NOBODY, learn ANY GODDAMN language with grammar courses. I can assure you you are wasting your time, money, and definitely your life! Now stop this wrong method and save yourself.
                        برو این یه 2-3 جمله بالایی رو بخون میفهمی چی میگم. من الان هم آلمانی یاد میگیرم هم مترجمی زبان میکنم و هیچ خیری از کلاس زبان ندیدم.

                        I 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

                          دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
                          حالتون چطوره؟
                          امیدوارم که عالی باشید.
                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
                          سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
                          درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

                          امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

                          • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
                            ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
                            3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
                          ما در انگلیسی به افعالی همچون
                          .....,can,must,may,should
                          افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

                          • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
                            ۱)can
                            این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
                            ?Ex; Can you repair this car
                            آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
                            :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
                            ۲)must
                            این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
                            .Ex; You must not drive over the speed limit
                            شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
                            🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                            ۳)may
                            این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
                            .Ex; You may fail the exam.
                            ممکنه در امتحان شکست بخوری.
                            🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                            ۴) should
                            این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
                            .Ex; You should check your homework before send it
                            تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
                          درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
                          داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
                          متن جایگزین

                          راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
                          درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
                          خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
                          ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                          گرامریست-های-آلاء
                          دانش-آموزان-آلاء
                          دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
                          ریاضیا تجربیا انسانیا
                          دهم یازدهم دوازدهم

                          SuccinateS آفلاین
                          SuccinateS آفلاین
                          Succinate
                          ⭐
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          Ali Masouminya سلام ممنون از توضیحات عالی تون☺️🌹من خودم کلاس زبان میرفتم ولی بخاطر کرونا فعلا نمیرم و در حد کلاسم نمیخونم در حد مدرسه میخونم دیگه😬😬

                          !Ich versuche, besser zu werden als gestern

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • Arian AbediA Arian Abedi

                            Mohammad Lotfi 0 ای لعنت بر کلاس های بی مصرف و به درد نخور زبان. انشالله خدا لعنتشون کنه. بهت بگم من از 4 سالگی کلاس میرم؛ یعنی 13 سال. ولی امسال ول کردم و از اول سال تا الان 3 برابر کلاس زبان یاد گرفتم. از خودت بپرس معلمات تو کلاس زبان چند تا دوست نیتیو اسپیکر دارن. خودشون درست حسابی صحبت میکنن؟ اینارو از خودت بپرس. بعد خودت رو نگاه کن. خودت چند کلمه میتونی صحبت کنی؟
                            احتمالا همه سوالاتم رو جواب بدی شاید و یا نه! ولی عادیه. کلاس زبان سمه. کلا 20% آزمون های بین المللی رو گرامر تشکیل میده بقیش لغته. هیچ کس با گرامر یاد گرفتن نتونسته حرف بزنه. خودمون وقتی بزرگ میشدن بهمون گفتن این فعل ماضیه این مضارع؟ یا دیدیم و تکرار کردیم؟ دیدیم و تکرار کردیم! پس دیگه وقتتو تلف نکن دایره لغاتتو گسترش بده.
                            Nobody, LEGIT NOBODY, learn ANY GODDAMN language with grammar courses. I can assure you you are wasting your time, money, and definitely your life! Now stop this wrong method and save yourself.
                            برو این یه 2-3 جمله بالایی رو بخون میفهمی چی میگم. من الان هم آلمانی یاد میگیرم هم مترجمی زبان میکنم و هیچ خیری از کلاس زبان ندیدم.

                            I آفلاین
                            I آفلاین
                            Infinitie. A
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Infinitie. A انجام شده
                            #13

                            Arian Abedi با کمال احترام با حرفت مخالفم
                            کسی که قراره انگلیسی یاد بگیره باید ماهیگیری بلد باشه نه اینکه بخواد ماهی از بقیه بگیره
                            گرامر و لغت و اسپیکینگ مثل دو تا بال واسه پرواز پرنده میمونن ممکنه تا یه جایی پیش بری
                            ولی مطمئنا یه جا به مشکل برمیخوری بعدشم اسپیکینگ رو کسی میاد یاد میگیره که قصد مهاجرتی چیزی داشته باشه یا مگه اینکه بخواد با یه رفیقی از خارج کشور صحبت کنه اگه کسی قصد همچین کاریو داره باشه بره یاد بگیره ولی خیلیا همچین فکریو ندارن و همون گرامر و لغت کارشونو راه میندازه
                            بعدشم اینجا تاپیک کنکوریه
                            و ما داریم واسه کنکور میخونیم و تو کنکورم گرامر سوال میاد:/

                            Do What is Right, Not What is Easy

                            Arian AbediA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • Ali MasouminyaA Ali Masouminya

                              دوستایه خوبم سلام:hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed: :hand_with_fingers_splayed:
                              حالتون چطوره؟
                              امیدوارم که عالی باشید.
                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              خب همونطور که درجریان هستید از امروز قرار به صورت روزانه نکاتی رو از گرامر زبان انگلیسی باهم دیگه یاد بگیریم.
                              سعی می کنیم که ابتدا از نکات ساده تر شروع کنیم و نکاتی رو که تکرار بیشتری دارند و پیش نیاز گرامر هایه دیگه هستن رو کار کنیم.
                              درضمن هر نکته ای رو که یاد می گیریم فرداش چند تست از اون نکته رو با هم بررسی میکنیم.
                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              خب خب. باهم بریم سراغ اولین جلسه از گرامر زبان انگلیسی.

                              امروز می خوایم در رابطه با افعال وجهی یا همون افعال مدال صحبت کنیم (گرامر درس 4 دهم). افعال مدال یکی از پرکاربردترین قسمت های گرامر زبان هستند(البته مهم ترین قسمت زبان مبحث زمان ها هست چون پایه هایه زبان رو تشکیل میده و انشاءالله به اون ها هم خواهیم رسید).
                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              اما چرا افعال مدال مهم هستند؟

                              • ۱)کاربرد هایه بسیار زیادی دارند.
                                ۲)مبحث ساده ای هستن و زود در ذهن ثبت میشن.
                                3)چون در سئوالات کنکور اکثر اوقات به کار میرن. حتی در قالب گرامر هایه دیگه.

                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              حالا افعال مدال چه افعالی هستند؟
                              ما در انگلیسی به افعالی همچون
                              .....,can,must,may,should
                              افعال مدال میگیم. البته بعضی از این افعال شکل گذشته هم دارن اما فعلا نیاز به یادگیری اونها نیست و شکل گذشته اونها رو در گرامر هایی همچون شرطی و... باهم دیگه یاد خواهیم گرفت.
                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳

                              • بررسی افعال مدال و مثال هایی از آنها:
                                ۱)can
                                این فعل به معنای توانستن هست. و کاربرد هایه زیادی داره همچون بیان توانایی،درخواست انجام کاری و یا اجازه گرفتن برای کاری و .....
                                ?Ex; Can you repair this car
                                آیا می توانی این ماشین را درست کنی؟
                                :red_circle: :blue_circle: :red_circle: :blue_circle: :red_circle:
                                ۲)must
                                این فعل به معنای باید و اجبار می باشد. اجباری که تاکید بسیاری رویه اون هست. و اکثرا برایه قانون ها و .... به کار میره.
                                .Ex; You must not drive over the speed limit
                                شما نباید(با سرعتی) بیشتر از محدودیت سرعت رانندگی کنید.
                                🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                                ۳)may
                                این فعل به معنای امکان و یا احتمال هست. چه زمانی به کار میره؟ زمانی که ما بخوایم احتمال انجام کاری رو بدیم. البته برای بیان درخواست ها هم استفاده میشه.
                                .Ex; You may fail the exam.
                                ممکنه در امتحان شکست بخوری.
                                🔴 🔵 🔴 🔵 🔴
                                ۴) should
                                این فعل به معنای اجبار هست اما خیلی ضعیف. بهتره بگم که به معنایه نصیحت کردنه و از تاکید خییلی کمی برخورداره.
                                .Ex; You should check your homework before send it
                                تو باید(بهتر است) تکلیفت را قبل از ارسال چک کنی.

                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              خب دوستان این هم از گرامر افعال مدال یا به عبارتی وجهی. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
                              درضمن در تصویر زیر گرامر امروز رو به همراه همۀ نکاتش آوردم.
                              داخل گوشیتون ذخیرش کنید که هر وقت نیاز بود سریع مرورش کنید.
                              متن جایگزین

                              راستی دوستان اگه سئوالی در مورد این گرامر دارید در زیر همین پست سئوالتون رو بپرسید.
                              درضمن لطف کنید و زیر همین پست بگید که سطح زبانتون چه قدره و نیاز هست که به پایه،یعنی بررسی ضمایر،ساخت جملات سئوالی و .... هم اشاره کنیم یا نه؟
                              خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.
                              ✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
                              گرامریست-های-آلاء
                              دانش-آموزان-آلاء
                              دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
                              ریاضیا تجربیا انسانیا
                              دهم یازدهم دوازدهم

                              Fazal LaghariF آفلاین
                              Fazal LaghariF آفلاین
                              Fazal Laghari
                              یازدهم تجربی دانش آموزان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Fazal Laghari انجام شده
                              #14

                              Ali Masouminya سلام
                              EX که اول هر جمله آوردین چیه؟
                              راستش خودم هم نمی‌دونم سطحم تو زبان چقدره😂 خودتون بگید سطحم چقدره:
                              متن انگلیسی پایین رو خوندنم و کاملا فهمیدم
                              تقریبا ۷۰ درصد تمام لغات کتاب زبان دهم و یازدهم رو بلدم (از قبل اینا رو حفظ بودم)
                              تو speaking افتضاحم☹️ البته نه تو مطالب زبان پایه دهم و یازدهم
                              بخاطر این speaking من خوب نیست که جمله بندی و قرار گرفتن درست یه کلمه تو جمله رو خوب بلد نیستم

                              راستی می‌توانم همینجا یه مشاوره ای ازتون بگیرم

                              Ali MasouminyaA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • mohammad s 0M mohammad s 0

                                سلام . ممنون بابت توضیحتون :tulip:

                                Ali MasouminyaA آفلاین
                                Ali MasouminyaA آفلاین
                                Ali Masouminya
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                سلام
                                mohammad s 0
                                Fragile Amir Siavsh Aban Fazal Laghari marziyeh fallah Morteza Khodaie Mohammad Lotfi 0 @Infinitie-A @sani-Painting ابوالفضل ریسی
                                و.......
                                خیلی ممنون از مشارکتتون. 🌹

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                5
                                • Fazal LaghariF Fazal Laghari

                                  Ali Masouminya سلام
                                  EX که اول هر جمله آوردین چیه؟
                                  راستش خودم هم نمی‌دونم سطحم تو زبان چقدره😂 خودتون بگید سطحم چقدره:
                                  متن انگلیسی پایین رو خوندنم و کاملا فهمیدم
                                  تقریبا ۷۰ درصد تمام لغات کتاب زبان دهم و یازدهم رو بلدم (از قبل اینا رو حفظ بودم)
                                  تو speaking افتضاحم☹️ البته نه تو مطالب زبان پایه دهم و یازدهم
                                  بخاطر این speaking من خوب نیست که جمله بندی و قرار گرفتن درست یه کلمه تو جمله رو خوب بلد نیستم

                                  راستی می‌توانم همینجا یه مشاوره ای ازتون بگیرم

                                  Ali MasouminyaA آفلاین
                                  Ali MasouminyaA آفلاین
                                  Ali Masouminya
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #16

                                  Fazal Laghari
                                  دوست خوبم سلام.🤚🤚
                                  منظور از Ex کلمه Example هست. به معنای مثال.
                                  در رابطه با سطحتون هم خب چون کار نکردید و کلاس هایی که رفتید رو فقط در کلاس حاضر بودید و بعدش رویه مطالبی که در کلاس مطرح شده کار نکردید الآن مقداری مشکل دارید. البته نه فقط شما. اکثر دوستان همین مشکل رو دارن. انشاءالله در طی این دو هفته سعی میشه بحث جمله بندی و ضمایر و..... یعنی هر آنچه که شما نیاز دارید از گرامر پایه(از کلاس هفتم تا نهم) رو توضیح بدیم تا مشکلتون از پایه حل بشه.
                                  اگر هم سئوالی دارید(سئوال در مورد بخش هایه دیگه زبان،مشاوره و....) لطف کنید یک تاپیک بزنید و سئوالتون رو مطرح کنید تا پاسخ سئوالتون رو در اونجا بدم. چون این تاپیک مختص همین گرامر هست و نمیشه چیز هایه خارج از این موضوع رو بحث کرد.
                                  ممنون از مشارکتتون.

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • Ali MasouminyaA آفلاین
                                    Ali MasouminyaA آفلاین
                                    Ali Masouminya
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #17

                                    دوستان چون اکثرا مشکلتون یکی هست پس یک پاسخ کلی به همتون اینجا میدم.
                                    ببنید دوستان اینکه در یک تست گرامر معنای چند لغت رو متوجه نشید مشکل دشواری نیست. با قوی کردن گرامرتون می تونید راحت ۵ تا تست گرامر رو جواب بدید. البته لغت هم مهمه اما ما فعلا بحثمون گرامر هست. انشاءالله در آینده بخش هایه دیگه رو هم کار خواهیم کرد. اما نگران این مسئله نباشید. چون گرامر یک قائده و یک ساختار داره. و به راحتی می تونید سئوالایه اون رو با تمرین زیاد جواب بدید. در رابطه با مشکل تست زنی تون هم بعدا باهم صحبت خواهیم کرد. فعلا شما سعی کنید هر روز چند لغت رو یاد بگیرید. و در کنارش گرامر هایی رو که توضیح داده میشه رو کار کنید. یعنی برید تست حل کنید و.... تا گرامرتون قوی بشه.

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    3
                                    • Amir SiavshA Amir Siavsh

                                      Ali Masouminya
                                      سلام توضیحات خوبی بود
                                      ولی بهتره یادآوری بشه که modalverbs با شکل‌ ساده ی فعل میان

                                      Ali MasouminyaA آفلاین
                                      Ali MasouminyaA آفلاین
                                      Ali Masouminya
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      Amir Siavsh ممنون از توجهتون دوست عزیز.
                                      دوستان به یک نکته توجه کنید که همیشه بعد از افعال مدال فعل ما به صورت ساده(قسمت اول فعل یا به عبارتی مصدر بدون to) همراه میشه.
                                      یعنی چی؟ یعنی ما بعد از این افعال بلافاصله فعلمون رو به شکل ساده میاریم و از شکل هایه دیگه مثل pp و ....(قسمت دوم و قسمت سوم فعل) استفاده نمی کنیم.
                                      برای بررسی این نکته به مثال های گفته شده در متن تاپیک و داخل تصویر توجه کنید و یکبار اونها رو بررسی کنید.

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      2
                                      • I Infinitie. A

                                        Arian Abedi با کمال احترام با حرفت مخالفم
                                        کسی که قراره انگلیسی یاد بگیره باید ماهیگیری بلد باشه نه اینکه بخواد ماهی از بقیه بگیره
                                        گرامر و لغت و اسپیکینگ مثل دو تا بال واسه پرواز پرنده میمونن ممکنه تا یه جایی پیش بری
                                        ولی مطمئنا یه جا به مشکل برمیخوری بعدشم اسپیکینگ رو کسی میاد یاد میگیره که قصد مهاجرتی چیزی داشته باشه یا مگه اینکه بخواد با یه رفیقی از خارج کشور صحبت کنه اگه کسی قصد همچین کاریو داره باشه بره یاد بگیره ولی خیلیا همچین فکریو ندارن و همون گرامر و لغت کارشونو راه میندازه
                                        بعدشم اینجا تاپیک کنکوریه
                                        و ما داریم واسه کنکور میخونیم و تو کنکورم گرامر سوال میاد:/

                                        Arian AbediA آفلاین
                                        Arian AbediA آفلاین
                                        Arian Abedi
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        @infinitie-a مشکل همینه. میگیم کنکور ولی کنکور یه امتحانه و بعد از اون زبان برا خودمونه نه امتحان. از هرکی میخوای بپرس رو گرامر لنگ نمیزنه رو لغت لنگ میزنه.

                                        0-0ftm0 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • Arian AbediA Arian Abedi

                                          @infinitie-a مشکل همینه. میگیم کنکور ولی کنکور یه امتحانه و بعد از اون زبان برا خودمونه نه امتحان. از هرکی میخوای بپرس رو گرامر لنگ نمیزنه رو لغت لنگ میزنه.

                                          0-0ftm0 آفلاین
                                          0-0ftm0 آفلاین
                                          0-0ftm
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          Arian Abedi من رو گرامر لنگ میزنم:/

                                          Arian AbediA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع