Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. ترکیبی زیست شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

ترکیبی زیست شیمی

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده حل شده زیست شناسی
20 دیدگاه‌ها 5 کاربران 585 بازدیدها 6 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • سروش قادریس آفلاین
    سروش قادریس آفلاین
    سروش قادری
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    سلام دوستان
    مگه تو شیمی نمیگیم تشکیل پیوند گرماده و جدا کردن و شکستن پیوندا گرماگیره؟
    تو اکسایش گلوکوز که ترکیب ADP+P------->ATP درست میشه،یعنی تشکیل پیوند،فرایند گرماده هستش
    ولی تو شکستن ATPو تبدیلش به ADP+P که به واکنش گرماگیره،انرژی از کجا به یاخته میرسه؟؟
    منظور از انرژی شکستن پیوند فسفات،گرماگیر بودنش و گرفتن انرژی به صورت گرما از محیط به سامانه یعنی یاخته‌س؟
    همیار یازدهم تجربیا دانش-آموزان-آلاء دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا

    z GheibiZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • سروش قادریس سروش قادری

      سلام دوستان
      مگه تو شیمی نمیگیم تشکیل پیوند گرماده و جدا کردن و شکستن پیوندا گرماگیره؟
      تو اکسایش گلوکوز که ترکیب ADP+P------->ATP درست میشه،یعنی تشکیل پیوند،فرایند گرماده هستش
      ولی تو شکستن ATPو تبدیلش به ADP+P که به واکنش گرماگیره،انرژی از کجا به یاخته میرسه؟؟
      منظور از انرژی شکستن پیوند فسفات،گرماگیر بودنش و گرفتن انرژی به صورت گرما از محیط به سامانه یعنی یاخته‌س؟
      همیار یازدهم تجربیا دانش-آموزان-آلاء دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا

      z GheibiZ آفلاین
      z GheibiZ آفلاین
      z Gheibi
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      سروش قادری سلام این دقیقا سوال منم بودش،
      ۱)این یک واکنش هست این واکنش به شدت گرماده هست
      ۲)در خلال این واکنش یک پیوند هم شکسته میشه، که شکستن پیوند گرماگیر هست

      برآیند انرژی خیلی زیادی که آزاد میشه و انرژی که صرف شکستن پیوند میشه »»» واکنش گرماده و آزاد شدن انرژی

      🇵🇸🇮🇷

      سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
      1
      • z GheibiZ z Gheibi

        سروش قادری سلام این دقیقا سوال منم بودش،
        ۱)این یک واکنش هست این واکنش به شدت گرماده هست
        ۲)در خلال این واکنش یک پیوند هم شکسته میشه، که شکستن پیوند گرماگیر هست

        برآیند انرژی خیلی زیادی که آزاد میشه و انرژی که صرف شکستن پیوند میشه »»» واکنش گرماده و آزاد شدن انرژی

        سروش قادریس آفلاین
        سروش قادریس آفلاین
        سروش قادری
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        z Gheibi پس تو اکسایش گلوکز یاخته انرژی از دست میده و تو شکستن پیوند پسفات تو ATP از محیط گرما میگیره؟؟
        بنویسم تو کتاب؟😂

        z GheibiZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • سروش قادریس سروش قادری

          z Gheibi پس تو اکسایش گلوکز یاخته انرژی از دست میده و تو شکستن پیوند پسفات تو ATP از محیط گرما میگیره؟؟
          بنویسم تو کتاب؟😂

          z GheibiZ آفلاین
          z GheibiZ آفلاین
          z Gheibi
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط z Gheibi انجام شده
          #4

          سروش قادری برای شکستن پیوند انرژی مصرف می‌شود اما واکنش اکسایش گلوکز در کل گرماده هست
          ابهامی هست؟

          🇵🇸🇮🇷

          سروش قادریس Nila YSN 2 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • z GheibiZ z Gheibi

            سروش قادری برای شکستن پیوند انرژی مصرف می‌شود اما واکنش اکسایش گلوکز در کل گرماده هست
            ابهامی هست؟

            سروش قادریس آفلاین
            سروش قادریس آفلاین
            سروش قادری
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            z Gheibi نه در کل گفتم
            ببخشید خو😐

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • mj323M آفلاین
              mj323M آفلاین
              mj323
              تجربی
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              سلام این سوال منم بود البته یه تناقض دیگع هم بین اینا دیده بودم
              اینکه اوره محلول در آب ولی فصل چهار زیست گفتار دو فک کنم میخونیم که مواد محلول در چربی مانند اوره

              بگذریم
              در مورد سوال شما بحث آنتالپی پیوند هست
              بحث انرژی زایی یا انرژی گرفتن رو هم که میدونیم همون گرماده یا گرماگیر بودن هست
              در شیمی گفتیم عمومااااا شکستن ، گرماگیره و تشکیل، گرماده، ولی همونجا هم برای تشکیل اوزون میتونستیم استثنا ببینیم
              آنتالپی هم میدونیم میشه مجموع پیوند واکنش دهنده که پیوند فرآورده رو ازش کم میکنیم
              حالا توی این ای تی پی هم همین هست. در واکنش شکستن آی تی پی، انژی تشکیل پیوند فسفات ای دی پی که برای فرآورده هست، از شکسته شدن پیوند در واکنش دهنده بیشتره همین باعث میشه که واکنش گرماده یا همون انرژی زا باشه

              z GheibiZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • mj323M mj323

                سلام این سوال منم بود البته یه تناقض دیگع هم بین اینا دیده بودم
                اینکه اوره محلول در آب ولی فصل چهار زیست گفتار دو فک کنم میخونیم که مواد محلول در چربی مانند اوره

                بگذریم
                در مورد سوال شما بحث آنتالپی پیوند هست
                بحث انرژی زایی یا انرژی گرفتن رو هم که میدونیم همون گرماده یا گرماگیر بودن هست
                در شیمی گفتیم عمومااااا شکستن ، گرماگیره و تشکیل، گرماده، ولی همونجا هم برای تشکیل اوزون میتونستیم استثنا ببینیم
                آنتالپی هم میدونیم میشه مجموع پیوند واکنش دهنده که پیوند فرآورده رو ازش کم میکنیم
                حالا توی این ای تی پی هم همین هست. در واکنش شکستن آی تی پی، انژی تشکیل پیوند فسفات ای دی پی که برای فرآورده هست، از شکسته شدن پیوند در واکنش دهنده بیشتره همین باعث میشه که واکنش گرماده یا همون انرژی زا باشه

                z GheibiZ آفلاین
                z GheibiZ آفلاین
                z Gheibi
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                mj323 سلام
                اوره هم تناقض داره به نتیجه خاصی نرسیدم اما یکی از دبیران می‌گفتند که اوره به سبب ریز بودن از غشا عبور می‌کنه نه به سبب انحلال پذیری
                مثل مولکول آب که به خاطر ریز بودن از غشا عبور می‌کنه
                در مورد شکستن پیوند ،شکستن همواره گرما گیر هست اما کل واکنش گرمای زیادی میده که در آخر برآیند تبادلات انرژی میشه گرماده بودن
                درموردش فکر می کردم به این نمودار برای فهم بهتر رسیدم امیدوارم درست باشه
                شبیه نمودار های فصل چهار شیمی دوازدهمIMG_۲۰۲۱۰۳۲۴_۱۳۵۱۱۳~2.jpg
                کمپلکس فعال (اگه شنیده باشین) به این مفهومی که دارم میگم خیلی نزدیکه
                سروش قادری به نمودار در شکل برای فهم بهتر توجه کنید

                سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                z Gheibi نه در کل گفتم
                ببخشید خو😐

                😂

                🇵🇸🇮🇷

                mj323M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • z GheibiZ z Gheibi

                  mj323 سلام
                  اوره هم تناقض داره به نتیجه خاصی نرسیدم اما یکی از دبیران می‌گفتند که اوره به سبب ریز بودن از غشا عبور می‌کنه نه به سبب انحلال پذیری
                  مثل مولکول آب که به خاطر ریز بودن از غشا عبور می‌کنه
                  در مورد شکستن پیوند ،شکستن همواره گرما گیر هست اما کل واکنش گرمای زیادی میده که در آخر برآیند تبادلات انرژی میشه گرماده بودن
                  درموردش فکر می کردم به این نمودار برای فهم بهتر رسیدم امیدوارم درست باشه
                  شبیه نمودار های فصل چهار شیمی دوازدهمIMG_۲۰۲۱۰۳۲۴_۱۳۵۱۱۳~2.jpg
                  کمپلکس فعال (اگه شنیده باشین) به این مفهومی که دارم میگم خیلی نزدیکه
                  سروش قادری به نمودار در شکل برای فهم بهتر توجه کنید

                  سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                  z Gheibi نه در کل گفتم
                  ببخشید خو😐

                  😂

                  mj323M آفلاین
                  mj323M آفلاین
                  mj323
                  تجربی
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  z Gheibi
                  بحث کمپلکس خب برای هر واکنشی مطرح هست چه گرماده چه گرما گیر

                  از دبیر زیست پرسیدم گفت از شیمی بپرس از اوشون هم پرسیدم به نتیجه آی نرسیدم باز
                  در نهایت خودم رو با بحث آنتالپی پیوند قانع کردم. از آی تی پی میخایم برسیم به ای دی پی. خب انرژی پیوند فسفات و آی دی پی، خیلی زیاد هست پس انرژی ای که آزاد میشه، از انرژی مصرف شده برای شکستنش بیشتره. کمپلکس رو چون واسه هر واکنشی میشه در نظر گرفت و اینجا برای یک واکنش، در کل یا گرماده هست یا گرماگیر، خیلی ملموس نیست واسم . در کل یه چیزایی رو بهمون یاد نمیدن و ابهام بوجود میارن مجبور میشیم یه جوری قانع کنیم خودمونو، چون اول سال اونجوری قانع شدم الان اگر بحث کمپلکس هم دلیلش باشه طول میکشه قانع شم😁😁😁 مرسی گل

                  mj323M 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • mj323M mj323

                    z Gheibi
                    بحث کمپلکس خب برای هر واکنشی مطرح هست چه گرماده چه گرما گیر

                    از دبیر زیست پرسیدم گفت از شیمی بپرس از اوشون هم پرسیدم به نتیجه آی نرسیدم باز
                    در نهایت خودم رو با بحث آنتالپی پیوند قانع کردم. از آی تی پی میخایم برسیم به ای دی پی. خب انرژی پیوند فسفات و آی دی پی، خیلی زیاد هست پس انرژی ای که آزاد میشه، از انرژی مصرف شده برای شکستنش بیشتره. کمپلکس رو چون واسه هر واکنشی میشه در نظر گرفت و اینجا برای یک واکنش، در کل یا گرماده هست یا گرماگیر، خیلی ملموس نیست واسم . در کل یه چیزایی رو بهمون یاد نمیدن و ابهام بوجود میارن مجبور میشیم یه جوری قانع کنیم خودمونو، چون اول سال اونجوری قانع شدم الان اگر بحث کمپلکس هم دلیلش باشه طول میکشه قانع شم😁😁😁 مرسی گل

                    mj323M آفلاین
                    mj323M آفلاین
                    mj323
                    تجربی
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    mj323 اوه الان که دقت میکنم میبینم حرفمون یکیه🤔🤔🤔👌👌

                    z GheibiZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • mj323M mj323

                      mj323 اوه الان که دقت میکنم میبینم حرفمون یکیه🤔🤔🤔👌👌

                      z GheibiZ آفلاین
                      z GheibiZ آفلاین
                      z Gheibi
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط z Gheibi انجام شده
                      #10

                      mj323 حرفمون یکیه ، اتفاقاتی هم که برامون افتاده یکیه 😂 چون منم از دبیر زیست پرسیدم گفت از دبیر شیمی بپرس و بازم به نتیجه قطعی نرسیدم مثل شما 😂
                      فکر می کنم این دلیلی که درمورد آنتالپی پیوندو...گفتیم با کمپلکس فعال در توازی و هر دومیتونن درست و همسو باشن
                      اگه اذیت تون می کنه بهش فعلا فکر نکنید تا بعد کنکور
                      خواهش می کنم 🌷🌷🌷 موفق باشید 🌷

                      🇵🇸🇮🇷

                      سروش قادریس 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • z GheibiZ z Gheibi

                        mj323 حرفمون یکیه ، اتفاقاتی هم که برامون افتاده یکیه 😂 چون منم از دبیر زیست پرسیدم گفت از دبیر شیمی بپرس و بازم به نتیجه قطعی نرسیدم مثل شما 😂
                        فکر می کنم این دلیلی که درمورد آنتالپی پیوندو...گفتیم با کمپلکس فعال در توازی و هر دومیتونن درست و همسو باشن
                        اگه اذیت تون می کنه بهش فعلا فکر نکنید تا بعد کنکور
                        خواهش می کنم 🌷🌷🌷 موفق باشید 🌷

                        سروش قادریس آفلاین
                        سروش قادریس آفلاین
                        سروش قادری
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • z GheibiZ z Gheibi

                          سروش قادری برای شکستن پیوند انرژی مصرف می‌شود اما واکنش اکسایش گلوکز در کل گرماده هست
                          ابهامی هست؟

                          Nila YSN آفلاین
                          Nila YSN آفلاین
                          Nila YS
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          z Gheibi در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                          سروش قادری برای شکستن پیوند انرژی مصرف می‌شود اما واکنش اکسایش گلوکز در کل گرماده هست
                          ابهامی هست؟

                          مگه شکستنش یه جور هیدرولیز نیست که اب مصرف و انرژی تولید میکنه؟از طرفی ام داریم میگیم تو شیمی شکستن پیوند گرماگیره من متوجه نمیشم چطور میشه،میتونید یه کم توضیح بدید😕

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • BioB آفلاین
                            BioB آفلاین
                            Bio
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Bio انجام شده
                            #13

                            اسم اون فسفات هایی که به ATP وصل پایروفسفاته، اما پایروفسفات یعنی چی؟ پای و یعنی آتشین و چرا بهش میگیم فسفات آتشین چون خیلی پر انرژی و ناپایدار و خیلی خیلی علاقه داره که جدا بشه و با یه مولکول دیگه پیوند بده، و طبق بحث شیمیایی ش شکستن پیوند انرژی میگیره، این تا اینجا درست
                            حالا اصلا این فسفاتی که آزاد میشه چطوری انرژی رو منتقل میکنه؟ یهویی یه انفجار کوچولو رخ میده انرژی ول میشه پروتئین می‌گیرد‌ش و استفاده ش میکنه؟
                            باید بگم نه! مهم ترین ویژگی هر پروتئین کانفورماسیون یا همون شکل فضایی اونه که خیلی خیلی منحصر به فرده، وقتی که فسفات از ATP جدا میشه وصل میشه به پروتئین وشکلشو عوض میکنه و به یه کانفورماسیون ثانویه میرسوندش و کاری که میخوایم انجام میشه، مثلا پمپ سدیم پتاسیم توی حالت عادی رو به سیتوپلاسم بازه و جایگاه اتصال برای سدیم داره با اتصال فسفات کانفورماسیون ش عوض میشه رو به خارج سلول با جایگاه اتصال پتاسیم میشه، پس فهمیدیم این قضیه انتقال انرژی همون اتصال و جدا شدن فسفات و تغییر شکل پروتئینه.
                            خب حالا همه رو بریزیم رو هم
                            ما یه پایروفسفات داریم که دوست داره جدا بشه، حالا یه پروتئین هم هست که جایگاه اتصال داره برای فسفات و تمایلش به فسفات بیشتره فسفاتم که می بینه پروتئین چقد دوسش داره از ATP جدا میشه و می چسبه به پروتئین و تغییر و شکلو انجام کار و... این جدا شدنه و متصل شدنه رو میشه با واکنش ترمیت شبیه سازی کرد و اکسیژن آهن اکسید رو مثل همون فسفات پرانرژی درنظر گرفت که وقتی میبینه آلومینیوم بیشتر دوسش داره میره پیش اون و پیوند یونی ش با آهن شکسته میشه و انرژی هم مصرف میکنه ولی چون رفته پیش آلومینیوم که تمایل بیشتری نسبت به اون داره انرژی آزاد میشه

                            z Gheibi

                            Nila YSN mj323M z GheibiZ 3 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • سروش قادریس آفلاین
                              سروش قادریس آفلاین
                              سروش قادری
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              یا خیلی سنگینه یا خیلی عجیبه
                              چون من که نمیفمم چی میگید😐

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • BioB Bio

                                اسم اون فسفات هایی که به ATP وصل پایروفسفاته، اما پایروفسفات یعنی چی؟ پای و یعنی آتشین و چرا بهش میگیم فسفات آتشین چون خیلی پر انرژی و ناپایدار و خیلی خیلی علاقه داره که جدا بشه و با یه مولکول دیگه پیوند بده، و طبق بحث شیمیایی ش شکستن پیوند انرژی میگیره، این تا اینجا درست
                                حالا اصلا این فسفاتی که آزاد میشه چطوری انرژی رو منتقل میکنه؟ یهویی یه انفجار کوچولو رخ میده انرژی ول میشه پروتئین می‌گیرد‌ش و استفاده ش میکنه؟
                                باید بگم نه! مهم ترین ویژگی هر پروتئین کانفورماسیون یا همون شکل فضایی اونه که خیلی خیلی منحصر به فرده، وقتی که فسفات از ATP جدا میشه وصل میشه به پروتئین وشکلشو عوض میکنه و به یه کانفورماسیون ثانویه میرسوندش و کاری که میخوایم انجام میشه، مثلا پمپ سدیم پتاسیم توی حالت عادی رو به سیتوپلاسم بازه و جایگاه اتصال برای سدیم داره با اتصال فسفات کانفورماسیون ش عوض میشه رو به خارج سلول با جایگاه اتصال پتاسیم میشه، پس فهمیدیم این قضیه انتقال انرژی همون اتصال و جدا شدن فسفات و تغییر شکل پروتئینه.
                                خب حالا همه رو بریزیم رو هم
                                ما یه پایروفسفات داریم که دوست داره جدا بشه، حالا یه پروتئین هم هست که جایگاه اتصال داره برای فسفات و تمایلش به فسفات بیشتره فسفاتم که می بینه پروتئین چقد دوسش داره از ATP جدا میشه و می چسبه به پروتئین و تغییر و شکلو انجام کار و... این جدا شدنه و متصل شدنه رو میشه با واکنش ترمیت شبیه سازی کرد و اکسیژن آهن اکسید رو مثل همون فسفات پرانرژی درنظر گرفت که وقتی میبینه آلومینیوم بیشتر دوسش داره میره پیش اون و پیوند یونی ش با آهن شکسته میشه و انرژی هم مصرف میکنه ولی چون رفته پیش آلومینیوم که تمایل بیشتری نسبت به اون داره انرژی آزاد میشه

                                z Gheibi

                                Nila YSN آفلاین
                                Nila YSN آفلاین
                                Nila YS
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                Bio
                                Wowwwمرسییی

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                2
                                • BioB Bio

                                  اسم اون فسفات هایی که به ATP وصل پایروفسفاته، اما پایروفسفات یعنی چی؟ پای و یعنی آتشین و چرا بهش میگیم فسفات آتشین چون خیلی پر انرژی و ناپایدار و خیلی خیلی علاقه داره که جدا بشه و با یه مولکول دیگه پیوند بده، و طبق بحث شیمیایی ش شکستن پیوند انرژی میگیره، این تا اینجا درست
                                  حالا اصلا این فسفاتی که آزاد میشه چطوری انرژی رو منتقل میکنه؟ یهویی یه انفجار کوچولو رخ میده انرژی ول میشه پروتئین می‌گیرد‌ش و استفاده ش میکنه؟
                                  باید بگم نه! مهم ترین ویژگی هر پروتئین کانفورماسیون یا همون شکل فضایی اونه که خیلی خیلی منحصر به فرده، وقتی که فسفات از ATP جدا میشه وصل میشه به پروتئین وشکلشو عوض میکنه و به یه کانفورماسیون ثانویه میرسوندش و کاری که میخوایم انجام میشه، مثلا پمپ سدیم پتاسیم توی حالت عادی رو به سیتوپلاسم بازه و جایگاه اتصال برای سدیم داره با اتصال فسفات کانفورماسیون ش عوض میشه رو به خارج سلول با جایگاه اتصال پتاسیم میشه، پس فهمیدیم این قضیه انتقال انرژی همون اتصال و جدا شدن فسفات و تغییر شکل پروتئینه.
                                  خب حالا همه رو بریزیم رو هم
                                  ما یه پایروفسفات داریم که دوست داره جدا بشه، حالا یه پروتئین هم هست که جایگاه اتصال داره برای فسفات و تمایلش به فسفات بیشتره فسفاتم که می بینه پروتئین چقد دوسش داره از ATP جدا میشه و می چسبه به پروتئین و تغییر و شکلو انجام کار و... این جدا شدنه و متصل شدنه رو میشه با واکنش ترمیت شبیه سازی کرد و اکسیژن آهن اکسید رو مثل همون فسفات پرانرژی درنظر گرفت که وقتی میبینه آلومینیوم بیشتر دوسش داره میره پیش اون و پیوند یونی ش با آهن شکسته میشه و انرژی هم مصرف میکنه ولی چون رفته پیش آلومینیوم که تمایل بیشتری نسبت به اون داره انرژی آزاد میشه

                                  z Gheibi

                                  mj323M آفلاین
                                  mj323M آفلاین
                                  mj323
                                  تجربی
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #16

                                  Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  2
                                  • BioB Bio

                                    اسم اون فسفات هایی که به ATP وصل پایروفسفاته، اما پایروفسفات یعنی چی؟ پای و یعنی آتشین و چرا بهش میگیم فسفات آتشین چون خیلی پر انرژی و ناپایدار و خیلی خیلی علاقه داره که جدا بشه و با یه مولکول دیگه پیوند بده، و طبق بحث شیمیایی ش شکستن پیوند انرژی میگیره، این تا اینجا درست
                                    حالا اصلا این فسفاتی که آزاد میشه چطوری انرژی رو منتقل میکنه؟ یهویی یه انفجار کوچولو رخ میده انرژی ول میشه پروتئین می‌گیرد‌ش و استفاده ش میکنه؟
                                    باید بگم نه! مهم ترین ویژگی هر پروتئین کانفورماسیون یا همون شکل فضایی اونه که خیلی خیلی منحصر به فرده، وقتی که فسفات از ATP جدا میشه وصل میشه به پروتئین وشکلشو عوض میکنه و به یه کانفورماسیون ثانویه میرسوندش و کاری که میخوایم انجام میشه، مثلا پمپ سدیم پتاسیم توی حالت عادی رو به سیتوپلاسم بازه و جایگاه اتصال برای سدیم داره با اتصال فسفات کانفورماسیون ش عوض میشه رو به خارج سلول با جایگاه اتصال پتاسیم میشه، پس فهمیدیم این قضیه انتقال انرژی همون اتصال و جدا شدن فسفات و تغییر شکل پروتئینه.
                                    خب حالا همه رو بریزیم رو هم
                                    ما یه پایروفسفات داریم که دوست داره جدا بشه، حالا یه پروتئین هم هست که جایگاه اتصال داره برای فسفات و تمایلش به فسفات بیشتره فسفاتم که می بینه پروتئین چقد دوسش داره از ATP جدا میشه و می چسبه به پروتئین و تغییر و شکلو انجام کار و... این جدا شدنه و متصل شدنه رو میشه با واکنش ترمیت شبیه سازی کرد و اکسیژن آهن اکسید رو مثل همون فسفات پرانرژی درنظر گرفت که وقتی میبینه آلومینیوم بیشتر دوسش داره میره پیش اون و پیوند یونی ش با آهن شکسته میشه و انرژی هم مصرف میکنه ولی چون رفته پیش آلومینیوم که تمایل بیشتری نسبت به اون داره انرژی آزاد میشه

                                    z Gheibi

                                    z GheibiZ آفلاین
                                    z GheibiZ آفلاین
                                    z Gheibi
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #17

                                    Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                    mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                    Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                    😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                    سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                    z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                    اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                    نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                    🇵🇸🇮🇷

                                    سروش قادریس BioB 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • z GheibiZ z Gheibi

                                      Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                      mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                      Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                      😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                      سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                      z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                      اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                      نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                      سروش قادریس آفلاین
                                      سروش قادریس آفلاین
                                      سروش قادری
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      z Gheibi در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                      Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                      mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                      Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                      😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                      سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                      z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                      اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                      نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                      خیلی ممنون

                                      z GheibiZ 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • سروش قادریس سروش قادری

                                        z Gheibi در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                        Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                        mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                        Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                        😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                        سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                        z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                        اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                        نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                        خیلی ممنون

                                        z GheibiZ آفلاین
                                        z GheibiZ آفلاین
                                        z Gheibi
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        سروش قادری خواهش میکنم

                                        🇵🇸🇮🇷

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • z GheibiZ z Gheibi

                                          Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                          mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                          Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                          😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                          سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                          z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                          اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                          نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                          BioB آفلاین
                                          BioB آفلاین
                                          Bio
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          z Gheibi در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                          Bio سلام خیلی ممنون کلی مطلب یاد گرفتم عالی بود 👌

                                          mj323 در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                          Bio من برم ساندیس و ترشی بخورم😐😑✌️✋

                                          😂😂 و سروش قادری صحبت خاصی نیست ، ایشون توضیح دادن که اون فسفاتی که از ATP جدا میشه میل زیادی داره با یک پروتئین دیگه ای ترکیب بشه؛ چیزی ناقض صحبت های قبلی که داشتیم نیست و مکمل اونه

                                          سروش قادری در ترکیبی زیست شیمی گفته است:

                                          z Gheibi اگه واسه کنکور بیاد چی😑

                                          اگر برای کنکور میخواین برای درس زیست مطالب کتاب زیست و برای درس شیمی مطالب شیمی را در نظر بگیرید
                                          نقطه ابهامی هست بفرمایید 🌷

                                          خواهش

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          1
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع