سلام دوستان خسته نباشین من این حروف تعریف رو متوجه نمیشم اصلا بر چه اساسی تقسیم بندی میشه بر اساس معرفه نکره یامثلا بر اساس اسم خاص و عام یه جا میخونم با اسم خاص حرف تعریف نمیاد اما یه مثال دیدم که the sun آورده بود مگه خورشید اسم خاص نیس چون یدونه ازش هست دیگه پس چرا the آورده یا معلممون میگفت با اسم شهر و جاده ها کوه the نمیاد ولی چند تا مثال دیدم که با اسم رودخونه یا شهر the آورده بود یدونه هم اینکه اسم معرفه آیا همون اسم خاص هست یا فرق داره
کسی میتونه اینو توضیح بده و اینا رو برام دسته بندی کنه که اصلا بر چه اساسی هست
@دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا @همیار @انسانیا @راه-ابریشمی-ها-زبان
سلام دوستان عزیز
سری تاپیک های لقمه زبان انگلیسی رو باهم ادامه میدیم
این بار با قسمت دوم از این تاپیک باهاتون همراه هستم😁 🌹
برخی از کاربردهای حرف اضافه on:
%(#ff0000)[روی چیزی:]
The egg is on the table
تخم مرغ روی میز است.
%(#ff0000)[قبل از روزها و تاریخ ها:]
On Monday
On the fourtheenth of June
On June fourteenth
%(#ff0000)[قبل از کلمات computer و phone و TV و Radio]
on the computer
پشت کامپیوتر (درحال استفاده از کامپیوتر)
On the phone
در حال حرف زدن با تلفن
On TV /the radio
در حال پخش در تلویزیون / رادیو
%(#ff0000)[قبل از کلمه sale:]
The shirts are on sale
پیراهن ها حراج هستند.
%(#ff0000)[قبل از وسایل نقلیه بزرگ و دوچرخه و موتور سیکلت و چهارپایان]
On the train/plane/bus/ship/bicycle/motorcycle/donke
%(#ff0000)[قبل از خیابانی که در آن زندگی می کنیم!]
I live on Bahar Street
در خیابان بهار زندگی می کنم.
@دانش-آموزان-آلاء
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز میخوایم به بررسی سئوالات گرامر درس زبان انگلیسی کنکور انسانی سال ۹۹ بپردازیم و اون ها رو تحلیل کنیم.
لطفا به هر چهار تا تست پاسخ بدید و پاسخ های خودتون رو در قالب یک پست تا ساعت 12 فردا در همین تاپیک ارسال کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
بازم یاداوری می کنم:
خودتون رو زیاد درگیر معنای تست نکنید.
هر قسمت که معنیش رو بلد نبودید ازش رد بشید یا حدس بزنید. اما وقتتون رو درگیر معنا نکنید ، چون اصلا نیازی به معنای تست های گرامر در اکثر موارد نیست .
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
%(#001cd1)[درضمن فردا ساعت 12 کلید تست ها و فیلم تحلیلشون رو براتون قرار خواهم داد.]
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز میخوایم به بررسی سئوالات گرامر درس زبان انگلیسی کنکور تجربی سال ۹۹ بپردازیم و اون ها رو تحلیل کنیم.
لطفا به هر چهار تا تست پاسخ بدید و پاسخ های خودتون رو در قالب یک پست تا ساعت 12 فردا در همین تاپیک ارسال کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
بازم یاداوری می کنم:
خودتون رو زیاد درگیر معنای تست نکنید.
هر قسمت که معنیش رو بلد نبودید ازش رد بشید یا حدس بزنید. اما وقتتون رو درگیر معنا نکنید ، چون اصلا نیازی به معنای تست های گرامر در اکثر موارد نیست .
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
%(#0036bd)[درضمن فردا ساعت 12 کلید تست ها و فیلم تحلیلشون رو براتون قرار خواهم داد.]
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
از اونجایی که مباحث گرامری تموم شده
از امروز میخوایم به بررسی سئوالات گرامر کنکور های سال ۹۹ بپردازیم
و اون ها رو تحلیل کنیم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
فقط قبلش یک چیزی رو خدمتتون بگم
یه مقدار صورت سئوال ها طولانی تره
و به سئوال پر و بال بیشتری دادن
درصورتی که زیاد سخت هم نیستن
گرامر یه سری ساختار ها داره و طبق اون ساختار ها شما میتونید خیلی راحت به این سئوال ها جواب بدید
پس در نگاه اول نترسید✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
یه نکته خیلی مهم دیگه هم اینکه
خودتون رو زیاد درگیر معنایه تست ها نکنید
در اکثر موارد تست های گرامر رو میشه بدون معنی کردن جواب داد
چون گرامر ساختاره
و از طریق ساختار میشه راحت جوابشو داد و نیاز به معنی نداره
پس نرید درگیر معنی بشید یه وقت!(تست لغت رو گذاشتن برا معنی کردن. اما گرامر نه)
البته یه سری تست ها نیاز به معنی کردن دارن
اما اکثرشون نیازی ندارن
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
خب تست های امروز ، مربوط به گرامر درس زبان انگلیسی کنکور 99 گروه ریاضی هستن.
لطفا پاسخ هر 4 تا تست رو در قالب یک پست تا فردا ساعت 12 در همین تاپیک ارسال کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز چند تا تست از مبحث زمان گذشته کامل(ماضی نقلی) (گرامر درس سوم دوازدهم)براتون آماده کرده ام.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
لطفا پاسخ هر ۵ تست رو در یک پست تا ساعت ۲2 ارسال کنید. ساعت ۲2 کلید تست هارو قرار خواهم داد. اگر هم مشکلی داشتید از طریق برچسب "دورهمی گرامری" و یا دسته "گرامر" به جلسه شصت و پنجم مراجعه کنید و مطالبش رو یکبار مطالعه کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
درضمن
اگه دهمی و یا یازدهمی هستی و هنوز این مبحث رو نخوندی ، میتونی از اون نکته ای که با رنگ سبز برات تو جلسه شصت و پنجم توضیح دادم استفاده کنی و خیلی راحت به هر 5 تا تست جواب بدی.
پس حتما همه تون شرکت کنید و از اینکه پاسختون اشتباه باشه نترسید.
هرچند اگه از اون نکته هه استفاده کنید همه تون درست جواب میدید. 😉😉
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
همچنین اگه سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث و یا این تست ها داشتید ساعت ۲2 حاضر باشید و سئوالتون رو بپرسید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
روزتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز می خوایم با هم دیگه به مبحث زمان گذشته کامل(ماضی نقلی) (گرامر درس سوم دوازدهم) بپردازیم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
زمان گذشته کامل همون ماضی بعید در زبان فارسیه. ماضی بعید چه زمانیه؟ زمانیه که در گذشته دور اتفاق افتاده. یعنی یه عملی قبل از یه عمل دیگه ای در گذشته انجام شده.
مثلا شما ساعت 8 میرسی به مدرسه و متوجه میشی که ساعت 7 زنگ خورده بوده. این ساعت 8ماضی هست(گذشته ساده) و ساعت 7 ماضی بعید(گذشته کامل) حساب میشه.
و میگی چی؟
میگی: من ساعت 8 به مدرسه رسیدم، اما ساعت 7 زنگ خورده بود.
جمله اول زمانش گذشته ساده و جمله دوم زمانش گذشته کامل هست.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
حالا ما امروز میخوایم این زمان رو در زبان انگلیسی بررسی کنیم:
ساختار این زمان در انگلیسی به صورت زیر هست
had+pp+فاعل
که pp همون قسمت سوم فعل است.
توجه کنید که had مثل زمان حال کامل، مفرد و جمع نداره و برای همه فاعل ها یکسانه.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
این زمان دوتا کاربرد مهم در حد دبیرستان داره.
یعنی چی؟ یعنی یه عملی تویه گذشته انجام شده حالا یه عمل دیگه قبل تر از اون عمله انجام شده که اون اولی میشه گذشته ساده و اونی که قبل تر بوده میشه گذشته کامل.
.Ex; When Sarah arrived, we had left the house
مثلا تویه این جمله اونها خونه رو ترک کرده بودنن قبل از اینکه سارا برسه.
یعنی ترک کردن خونه قبل تر از رسیدن سارا بوده.
پس اون رسیدن سارا گذشته ساده میشه و اون ترک کردنه چون قبل تر بوده میشه گذشته کامل(ماضی بعید). برای بیان عملی که در گذشته شروع شده و تا انجام عمل دیگه ای در گذشته ادامه یافته.
یعنی چی؟ یعنی یه عملی در گذشته دور(گذشته کامل) شروع شده و تا یه عمل دیگه ای در گذشته ساده ادامه داشته.
.Ex; I had lived in Tehran before I studied art in there
مثلا تویه این جمله تا زمانی که هنر رو مطالعه می کرده(مظور رشته هنر) در تهران زندگی میکرده.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
%(#00c8cf)[حالا برسیم به یه نکته خییییییلی خفن و تستی] 😁
%(#00cf18)[هرگاه قیدهای for, since, already, just, after, before در زمان گذشته بکار برده شوند، یک طرف اونها "زمان گذشته کامل" و طرف دیگه "زمان گذشته ساده" خواهد بود. و چنانچه در زمان حال بکار برده شوند یک طرف اونها "زمان حال کامل" و طرف دیگه "زمان حال ساده" خواهد بود. (به غیر از since که اگه در زمان حال کامل بیاد، بعد از اون جمله ای در زمان گذشته ساده خواهد آمد.)]
خیلی نکته خفنیه!!!
پس یه چندتا تست بزنید و این نکته رو، روش پیاده کنید تا هم ببینید چه قدر کارآمده و هم تو ذهنتون تثبیت بشه.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
خب دوستان این هم از نکات این مبحث. خلاصه این نکات رو در تصویر زیر مشاهده می کنید. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
درضمن اگر سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث دارید می تونید در همین تاپیک مطرح کنید تا راهنماییتون کنم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
حالتون چطوره؟🌷
امیدوارم که همیشه سالم و سلامت باشید.🌹
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
در رابطه با دورهمی گرامری
اولا یه عذر خواهی به خاطر این تاخیر
یه مقدار متاسفانه بیش از حد درگیر درس هایه دانشگاه و یه سری از کار ها بودم که متاسفانه واقعا وقت نداشتم.
به همین علت چند تا از تاپیک هایه آخرِ دورهمی گرامری یه ذره کامل نشدن.
همچنین ما یه مبحث دیگه هم داریم که باید اون رو هم توضیح بدیم تا گرامر کنکور کامل تموم بشه.
که اون مبحث ، گذشته کامل یا همون ماضی بعیده(درس سوم زبان پایه دوازدهم).
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
از اونجایی هم که احتمال اشتباه گرفتن این مبحث با مبحث حال کامل بود و دبیران شما هنوز بهتون تدریسش نکرده بودن ، ترجیح دادم که دیر تر توضیحش بدم که شما از قبل آشنایی ای باهاش پیدا کرده باشید و راحت تر مبحث رو متوجه بشید و با مبحث حال کامل نکاتش رو اشتباه نگیرید. چون این دو مبحث شباهت هایه زیادی دارن.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
انشاالله فردا و پس فردا تاپیک هایِ آخر رو تکمیل میکنم و این مبحث آخر رو هم جمع می کنیم و بعد از اون به بررسی سئوالات گرامر ۵ کنکور سال ۹۹ یعنی سوالات گرامر کنکور ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان می پردازیم و بعد از اینکه سوالات گرامر رو بررسی کردیم ، به امید خدا باهم دیگه ، تکنیک هایِ درک مطلب رو کار می کنیم تا درک مطلبتون هم تقویت بشه.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
در کل من سعیم رو میکنم که تا روز کنکور هر روز یه قسمتی از زبان رو کار کنیم تا انشاالله شما در زبان کنکور بتونید یه نتیجه خوبی کسب کنید.
موفق باشید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز چند تا تست از مبحث واحد های اندازه گيری(درس اول پایه یازدهم)براتون آماده کرده ام.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
لطفا پاسخ هر ۵ تست رو در یک پست تا ساعت ۲2 ارسال کنید. ساعت ۲2 کلید تست هارو قرار خواهم داد. اگر هم مشکلی داشتید از طریق برچسب "دورهمی گرامری" و یا دسته "گرامر" به جلسه شصت و سوم مراجعه کنید و مطالبش رو یکبار مطالعه کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
همچنین اگه سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث و یا این تست ها داشتید ساعت ۲2 حاضر باشید و سئوالتون رو بپرسید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
وقتتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز چند تا تست از مبحث اسامی(درس اول پایه یازدهم)براتون آماده کرده ام.
برای پاسخ دادن به این تست ها یه مقدار نیاز به مطالب جلسه پنجاه و نهم هم دارید. پس اگه نیازی داشتید حتما یک بار اون جلسه رو مطالعه کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
لطفا پاسخ هر ۵ تست رو در یک پست تا ساعت ۲2 ارسال کنید. ساعت ۲2 کلید تست هارو قرار خواهم داد. اگر هم مشکلی داشتید از طریق برچسب "دورهمی گرامری" و یا دسته "گرامر" به جلسه شصت و یکم مراجعه کنید و مطالبش رو یکبار مطالعه کنید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
همچنین اگه سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث و یا این تست ها داشتید ساعت ۲2 حاضر باشید و سئوالتون رو بپرسید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
روزتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز می خوایم با هم دیگه به مبحث واحد های اندازه گيری(درس اول پایه یازدهم) بپردازیم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
این مبحث یه مبحث خیلی ساده هست و اکثر اوقات هم تو کنکور مورد سئوال واقع میشه. پس حتما توجه ویژه ای بهش داشته باشید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
اما بریم سراغ مبحث امروز
همونطور که در جلسه قبل گفتیم ، اسم هاى غیر قابل شمارش اسم هایى هستند که قابل شمارش نیستند و نمیتونیم اونها رو بشمریم. در نتیجه این گونه اسمها به صورت مفرد دیده میشن و حالت جمع ندارند. پس اسم هاى غیر قابل شمارش رو نمیتونیم جمع ببندیم.
اما براى جمع بستن و اندازه گیری اسم هاى غیر قابل شمارش میتونیم از واحدهای اندازه گیرى استفاده کنیم. این واحدها قابل شمارش هستند و قبل از اسم هاى غیر قابل شمارش آورده میشن تا ما بتونیم این اسم ها رو بشماریم و مفاهیم مورد نظر رو انتقال بدیم. مثلا "cheese "یک اسم غیر قابل شمارش میباشد،
برای آن از واحد کیلوگرم استفاده میشود. مثلا میگیم 3 کیلو پنیر مى خوام که انگلیسی اون به صورت زیر خواهد بود:
I want three kilos of cheese
اگه دقت کرده باشید اسم "cheese" جمع بسته نشده. بلکه واحد شمارش جمع بسته شده.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
خب این هم یه خلاص کوچیک از این مطلب.
امیدوارم که مفید بوده باشه براتون. در تصویر زیر هم این واحد های اندازه گیری رو براتون آوردم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
درضمن اگر سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث دارید می تونید در همین تاپیک مطرح کنید تا راهنماییتون کنم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
دوستان سلام🖐
روزتون بخیر💎 💙
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
امروز می خوایم با هم دیگه به مبحث اسامی(درس اول پایه یازدهم) بپردازیم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
این مبحث یه مبحث خیلی ساده هست و اکثر اوقات هم تو کنکور مورد سئوال واقع میشه. پس حتما توجه ویژه ای بهش داشته باشید.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
اما بریم سراغ مبحث امروز.
اسامی به طور کلی به دو بخش تقسیم میشن.
1) اسامی قابل شمارش
اسم هاى قابل شمارش اسم هایى هستند که بتوان آنها را شمارش کرد. این اسم ها میتوانند به دو صورت "مفرد" و "جمع" باشند.
قبل از اسم هاى قابل شمارش میتوان از اعداد براى شمارش آنها استفاده کرد. مثال اسم "کتاب ". ما مى توانیم بگوییم 1 کتاب، 2
کتاب و.... . همچنین اسم مفرد قابل شمارش، هیچ وقت به صورت تنها در جمله آورده نمیشود و حتمأ باید قبل از آن تعیین کنندهایى مثل a،an، the صفات ملکی و... استفاده شود:
I have a book✅
NOT: I have book ❌
2) اسامی غیرقابل شمارش
اسم هاى غیر قابل شمارش اسم هایى هستند که قابل شمارش نیستند و نمیتوان آنها را شمرد. در نتیجه این گونه اسمها به صورت
مفرد دیده میشوند و حالت جمع ندارند. پس اسم هاى غیر قابل شمارش رو نمیتوان جمع بست.
مثلا نمی تونیم بگیم یک پنیر، یک کره، یک نمک، یک آب و....
و همیییشه مفرد هستن(مگر اینکه قبل از اسم از واحد های شمارنده استفاده کنیم که در جلسه آینده به آن اشاره خواهیم کرد)
I want cheese✅
NOT: I want one cheese ❌
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
خب دوستان این هم از نکات این مبحث. خلاصه این نکات رو در تصویر زیر مشاهده می کنید. امیدوارم که مفید بوده باشه براتون.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
متن جایگزین
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
درضمن اگر سئوالی و یا ابهامی در رابطه با این مبحث دارید می تونید در همین تاپیک مطرح کنید تا راهنماییتون کنم.
✴ ✳ ✴ ✳ ✴ ✳
@گرامریست-های-آلاء
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@ریاضیا @تجربیا @انسانیا
@دهم @یازدهم @دوازدهم
گرامر حال کامل
-
Abolfazl Sattarireplied to mahdi shokry on آخرین ویرایش توسط Abolfazl Sattari انجام شده
mahdi shokry در گرامر حال کامل گفته است:
Abolfazl Sattari در گرامر حال کامل گفته است:
mahdi shokry در گرامر حال کامل گفته است:
گزینه 3؟
بله پاسخ گزینه سه هست ، اما دلیلش رو نمیدونم .
ببینید جمله گزینه 3 درسته که تو فرم حال کامل (Present Perfect) نوشته شده ولی کلا نکته سوال یچیز دیگس
عبارت "to try to" کارو خراب کرده اونجا
شکل درست عبارت میتونه به دو مدل باشه:
I've spent years learning French
I've spent years trying to learn the French -
درواقع فعل "try" باید به صورت استمراری (gerund) آورده میشد که به صورت infinitive آورده شده
-
Abolfazl Sattari در گرامر حال کامل گفته است:
درواقع فعل "try" باید به صورت استمراری (gerund) آورده میشد که به صورت infinitive آورده شده
منظور شما اینه که بعد speant فعل بعدی که try هست باید به صورت اسم مصدر یا جروند باید؟
-
Abolfazl Sattarireplied to mahdi shokry on آخرین ویرایش توسط Abolfazl Sattari انجام شده
mahdi shokry در گرامر حال کامل گفته است:
Abolfazl Sattari در گرامر حال کامل گفته است:
درواقع فعل "try" باید به صورت استمراری (gerund) آورده میشد که به صورت infinitive آورده شده
منظور شما اینه که بعد speant فعل بعدی که try هست باید به صورت اسم مصدر یا جروند باید؟
تو این جمله بله این طور هست (اصن "to try to" جایی نداریم)
ولی الزامی نداره هر جا gerund بیاد -
mahdi shokry
سلام%(#339900)[نکته: بعد از حروف اضافه، افعال همراه با ing میان. به اصطلاح gerund.]
در اینجا to یک حرف اضافه هست، پس بعدش باید فعلمون به صورت gerund (همراه با ing ) بیاد.
%(#339900)[حروف اضافه عبارتند از: ...,to, for, about, in, on,at]
-
Abolfazl Sattarireplied to Ali Masouminya on آخرین ویرایش توسط Abolfazl Sattari انجام شده
Ali Masouminya در گرامر حال کامل گفته است:
mahdi shokry
سلام%(#339900)[نکته: بعد از حروف اضافه، افعال همراه با ing میان. به اصطلاح gerund.]
در اینجا to یک حرف اضافه هست، پس بعدش باید فعلمون به صورت gerund (همراه با ing ) بیاد.
%(#339900)[حروف اضافه عبارتند از: ...,to, for, about, in, on,at]
خب فک کنم اشتب گفتید یه تجدید نظر ریزی بکنید
این دو عبارتو ببینید:
i remember going somewhere
i remember to go somewhere
(همونطور که میدونید معنی این دو جمله زمین تا آسمون فرق داره)
بعد از حرف اضافه، فعل با ing نمیاد!!!!!!!!! -
Ali Masouminyareplied to Abolfazl Sattari on آخرین ویرایش توسط Ali Masouminya انجام شده
تجدید نظر نیاز نیست!
نکته اشتباهی نگفتم.ما کاری نداریم به این موضوعی که شما گفتید.
آره یه سری از افعال بعدشون هم gerund میاد و هم infinitive.try هم جزیی از این دسته هست. اما بعدش مهمه. اون بعدش هست که میتونه gerund باشه یا infinitive. که اینجا try to learn اومده و این عبارت به تنهایی درسته.
و اینکه میگید معناشون فرق داره، خب داشته باشه.
تست به ما گفته اشتباه از نظر معنی؟؟ خب خیر.
بلکه گفته اشتباه از نظر گرامری...!و اینکه، ما قبلش رو بررسی کردیم که حرف اضافه to اومده. و خب بعد از حروف اضافه فعل همراه با ing به کار برده میشه! (یعنی باید بشه to trying)
%(#ff0000)[حروف اضافه، بعدشون فعل به صورت gerund (ing دار) به کار برده میشه...!]
-
Ali Masouminyareplied to Abolfazl Sattari on آخرین ویرایش توسط Ali Masouminya انجام شده
اگه دقت کنید میبینید که گفته: وقتی فعلمون بعد از حرف اضافه میاد، باید از جرند استفاده کنیم...!
دقت کنید که گفته must!
و یعنی باید بیاد. نیاد اشتباهه.و این نکته ایه که اکثر اوقات تو کنکور میاد و کسی دقت نمیکنه.
-
من فک کنم گزینه ۲ غلطه
-
Ali Masouminya در گرامر حال کامل گفته است:
اگه دقت کنید میبینید که گفته: وقتی فعلمون بعد از حرف اضافه میاد، باید از جرند استفاده کنیم...!
دقت کنید که گفته must!
و یعنی باید بیاد. نیاد اشتباهه.و این نکته ایه که اکثر اوقات تو کنکور میاد و کسی دقت نمیکنه.
ببینید ما در کل یه بار بعد حرف اضافه اسم مصدر میاریم ، یه بار بعد از افعال خاصی که اونارو باید حفظ کرد الان بحث من اینه که ما در اینجا برای فعلمون هست که اسم مصدر میاریم و گزینه سه جواب میشه ویا اینکه برای حرف اضافه
-
Ali Masouminya در گرامر حال کامل گفته است:
mahdi shokry
سلام%(#339900)[نکته: بعد از حروف اضافه، افعال همراه با ing میان. به اصطلاح gerund.]
در اینجا to یک حرف اضافه هست، پس بعدش باید فعلمون به صورت gerund (همراه با ing ) بیاد.
%(#339900)[حروف اضافه عبارتند از: ...,to, for, about, in, on,at]
بسیار جامع و درست . این سوال از بخش تفتان استاد عزتی گلچین شده بود
-
mahdi shokry ظاهرا گزینه 3 میشه
-
ببینید
یه فعلی مثل try بعدش هم to learn درسته و هم learning و این بستگی به معناش داره.و چون هر دو شکل از نظر گرامری میتونه درست باشه پس ما اینجا نمیتونیم به عنوان اشتباه در نظرش بگیریم.
اما اینکه
بعد از حروف اضافه همیشه باید gerund به کار ببریم. پس باید trying باشه.
و صد در صد اشتباه این تست همین قسمته.چرا؟؟
چون همیشه همیشه همیشه بعد از حروف اضافه، فعل باید به صورت جرند بیاد و این یک قانونه!که اینجا رعایت نشده و صد در صد اشتباهه