Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زبان انگلیسی
  4. نحوه درست خواندن درس زبان
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

نحوه درست خواندن درس زبان

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زبان انگلیسی
35 دیدگاه‌ها 10 کاربران 1.6k بازدیدها 10 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • alireza DinarvandA آفلاین
    alireza DinarvandA آفلاین
    alireza Dinarvand
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #2

    دوستان چجور میشه درس زبانم رو بتونم از صفر به بالا بکشم ممنون میشم راهنماییم کنید و زبان عربی .
    ریاضیا
    تجربیا

    Yegane DehqanY 1 پاسخ آخرین پاسخ
    5
    • SachliS Sachli

      سلام
      براي فهميدن درست زبان اون رو چطور بايد خوند؟روش خوندن درس زبان چيه؟

      دانش-آموزان-آلاء
      تجربیا

      Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
      Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
      Yeganeh Robat Sarpooshi
      تجربی یازدهم
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #3

      @roghayeh-eftekhari سلام وقتتون بخیر
      برای کلمات که میتونید از کتابچه های لغت مثل کتاب مبتکران شهاب اناری کلمات رو بخونید و میتونید از حعبه لاینتر استفاده کنید و حتما روزی 10 تست لغت بزنید و معنی کلماتی که در تست متوجه نشدید بنویسید و هی مرور کنید
      برای گرامر هم میتونید از صفر تاصد های الا استفاده کنید و بعد خودتون تست بزنید
      فقط تست زیاد بزنید

      SachliS siamak slamtalabS 2 پاسخ آخرین پاسخ
      4
      • SachliS Sachli

        سلام
        براي فهميدن درست زبان اون رو چطور بايد خوند؟روش خوندن درس زبان چيه؟

        دانش-آموزان-آلاء
        تجربیا

        Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
        Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
        Yeganeh Robat Sarpooshi
        تجربی یازدهم
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #4

        @roghayeh-eftekhari
        alireza Dinarvand

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        3
        • Yeganeh Robat SarpooshiY Yeganeh Robat Sarpooshi

          @roghayeh-eftekhari سلام وقتتون بخیر
          برای کلمات که میتونید از کتابچه های لغت مثل کتاب مبتکران شهاب اناری کلمات رو بخونید و میتونید از حعبه لاینتر استفاده کنید و حتما روزی 10 تست لغت بزنید و معنی کلماتی که در تست متوجه نشدید بنویسید و هی مرور کنید
          برای گرامر هم میتونید از صفر تاصد های الا استفاده کنید و بعد خودتون تست بزنید
          فقط تست زیاد بزنید

          SachliS آفلاین
          SachliS آفلاین
          Sachli
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Sachli انجام شده
          #5

          Yeganeh Robat Sarpooshi
          ممنونم از راهنماييتون
          براي تست زبان چه برندي خوبه؟

          Yeganeh Robat SarpooshiY 1 پاسخ آخرین پاسخ
          8
          • SachliS Sachli

            Yeganeh Robat Sarpooshi
            ممنونم از راهنماييتون
            براي تست زبان چه برندي خوبه؟

            Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
            Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
            Yeganeh Robat Sarpooshi
            تجربی یازدهم
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #6

            @roghayeh-eftekhari منظورتون کتابه ؟
            کتاب مبتکران شهاب اناری خوبه
            میتونید پی دی اف نمونه کتاب ها رو مشاهده کنید و بعد با توجه به سطح و ... انتخاب کنید

            SachliS 1 پاسخ آخرین پاسخ
            3
            • Yeganeh Robat SarpooshiY Yeganeh Robat Sarpooshi

              @roghayeh-eftekhari منظورتون کتابه ؟
              کتاب مبتکران شهاب اناری خوبه
              میتونید پی دی اف نمونه کتاب ها رو مشاهده کنید و بعد با توجه به سطح و ... انتخاب کنید

              SachliS آفلاین
              SachliS آفلاین
              Sachli
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #7

              Yeganeh Robat Sarpooshi بله كتاب منظورم بود
              خيلي ممنون :rose:

              Yeganeh Robat SarpooshiY 1 پاسخ آخرین پاسخ
              8
              • SachliS Sachli

                Yeganeh Robat Sarpooshi بله كتاب منظورم بود
                خيلي ممنون :rose:

                Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
                Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
                Yeganeh Robat Sarpooshi
                تجربی یازدهم
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #8

                @roghayeh-eftekhari موفق باشید 💕🌸❤

                Nafas ShahiN 1 پاسخ آخرین پاسخ
                3
                • F آفلاین
                  F آفلاین
                  F Gh 1
                  انسانی دوازدهم
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #9

                  سلام
                  بهتره با درک مطلب لغات رو یاد بگیرید.
                  یه بار متن رو بخونید لغاتی که یاد ندارید رو یادداشت کنید و یکسره مرور کنید

                  ♡𝒸𝒶𝓅𝓉𝒶𝒾𝓃 ℴ𝒻 𝓁ℴ𝓋ℯ

                  SachliS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  6
                  • F آفلاین
                    F آفلاین
                    F Gh 1
                    انسانی دوازدهم
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #10

                    ۲۰۲۱۰۸۱۲_۲۰۴۱۴۴.jpg
                    مثل این تصویر

                    ♡𝒸𝒶𝓅𝓉𝒶𝒾𝓃 ℴ𝒻 𝓁ℴ𝓋ℯ

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    4
                    • F آفلاین
                      F آفلاین
                      F Gh 1
                      انسانی دوازدهم
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #11

                      چون هرچی دایره لغات بالاتر باشه بهتره

                      ♡𝒸𝒶𝓅𝓉𝒶𝒾𝓃 ℴ𝒻 𝓁ℴ𝓋ℯ

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      6
                      • Yeganeh Robat SarpooshiY Yeganeh Robat Sarpooshi

                        @roghayeh-eftekhari سلام وقتتون بخیر
                        برای کلمات که میتونید از کتابچه های لغت مثل کتاب مبتکران شهاب اناری کلمات رو بخونید و میتونید از حعبه لاینتر استفاده کنید و حتما روزی 10 تست لغت بزنید و معنی کلماتی که در تست متوجه نشدید بنویسید و هی مرور کنید
                        برای گرامر هم میتونید از صفر تاصد های الا استفاده کنید و بعد خودتون تست بزنید
                        فقط تست زیاد بزنید

                        siamak slamtalabS آفلاین
                        siamak slamtalabS آفلاین
                        siamak slamtalab
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #12

                        Yeganeh Robat Sarpooshi

                        سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه توضیح بدین که جعبه لایتنر دقیقا چیه؟

                        چون من خیلی جاها شنیدم ولی هیچی متوجه نشدم.ممنون میشم که یه توضیح مختصری بدین.

                        Yeganeh Robat SarpooshiY 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • siamak slamtalabS siamak slamtalab

                          Yeganeh Robat Sarpooshi

                          سلام وقتتون بخیر ببخشید میشه توضیح بدین که جعبه لایتنر دقیقا چیه؟

                          چون من خیلی جاها شنیدم ولی هیچی متوجه نشدم.ممنون میشم که یه توضیح مختصری بدین.

                          Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
                          Yeganeh Robat SarpooshiY آفلاین
                          Yeganeh Robat Sarpooshi
                          تجربی یازدهم
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #13

                          siamak slamtalab سلام
                          یکم طولانیه من خودم از سایت قلم چی خوندم اینجا میزارم شما هم استفاده کنید

                          جعبه‌ي لايتنر يک قوطي در باز است که از پنج قسمت تشکيل مي‌‌شود. عرض قسمت‌های مختلف به ترتيب 15,8,4,2,1 واحد است. اين جعبه را مي‌‌توانيد خودتان با مقوا، جعبه يا قوطی‌های پودر لباس‌شویی، کفش و... درست کنيد، يا اينکه از بازار تهيه نمایید.

                          اين روش را مي‌‌توانيد براي يادگيري لغات زبان انگليسي، فارسي و يا هر فرمول يا مطالب درسي فراري که مي‌‌خواهيد به خاطر بسپاريد به‌کارگیرید.

                          دقت کنيد که روي هر فيش تنها يک موضوع يادگرفتني نوشته شود. يعني لغت را در يک روي کاغذ و جواب آن را در روي ديگر آن مي‌‌نويسيد.

                          روش کار:

                          روز اول، تعدادي از برگه‌ها را تکميل مي‌‌کنيد و پس‌ازاینکه هر دوروي برگه را يکي دو بار مرور کرديد، برگه‌ها را در خانه‌ي اول جعبه قرار دهيد. مي‌‌توانيد هر روز، ده‌پانزده يا تعداد بيش‌تري برگه آماده نمایید. شايد در بعضي روزها هم برگه‌ای تهيه نکنيد.

                          روز دوم، ابتدا برگه‌هايي را که ديروز تهیه‌کرده بوديد از خانه‌ي اول برداريد. سؤالات را از روي برگه بخوانيد و سعي کنيد جواب‌ها را به خاطر بياوريد. آن‌هايي را که بلد نبوديد، مجدداً در خانه‌ي اول قرار دهيد و آن‌هايي را که بلد بوديد، به خانه‌ي دوم منتقل کنيد. پشت اين برگه‌هاي خانه‌ي دوم يک کاغذ رنگي با ارتفاع بيشتر قرار دهيد. در پايان، برگه‌هايي را که در روز دوم براي اولين بار تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول قرار دهيد.

                          روز سوم،به برگه‌هاي خانه‌ي دوم دست نمی‌زنید زيرا خانه‌ي دوم هنوز تکميل نشده است و ظرفيت دو گروه برگه را دارد. پس بازهم از برگه‌هاي خانه‌ي اول شروع مي‌‌کنيد و برگه‌هايي را که جواب سؤالاتشان را بلد هستيد به خانه‌ي دوم منتقل می‌نمایید و در پشت کاغذ رنگي قرار مي‌‌دهيد تا اين برگه‌ها با برگه‌هاي روز گذشته مخلوط نشود. برگه‌هايي که پاسخشان را بلد نيستيد به همراه برگه‌هاي جديدي که امروز تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول قرار دهيد.

                          در روز چهارم مراحل زير را انجام دهيد:
                          الف. ابتدا از خانه‌ي دوم شروع کنيد، زيرا خانه‌ي دوم ظرفيت دو گروه برگه را دارد و ظرفيت آن روز قبل تکميل شده است. ولي فقط برگه‌هاي رديف جلوتر را برمی‌دارید. (يعني برگه‌هايي که جلو کاغذ رنگي قرار دارند) سؤالات روي اين برگه‌ها را مطالعه مي‌‌کنيد و اگر جواب درست داديد برگه‌ها را در داخل خانه‌ي سوم و در ابتداي آن قرار مي‌‌دهيد و پشت اين برگه‌ها يک کاغذ رنگي با ارتفاع

                          بيش‌تر قرار مي‌‌دهيد تا فاصله‌گذاری مشخص شود. ضمناً برگه‌هاي باقی‌مانده در خانه‌ي دوم را جلوتر مي‌‌بريد و کاغذ رنگي را در پشت اين برگه‌ها مي‌‌گذاريد.
                          ب. سپس به خانه‎ي اول برگرديد و برگه‌هاي آن را برداريد و آن‌هايي را که بلد هستيد در خانه‌ي دوم و پشت کاغذ رنگي قرار دهيد.
                          ج. برگه‌هايي که پاسخ آن‌ها را بلد نيستيد و همچنين برگه‌هاي جديدي را که تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول مي‌‌گذاريد.

                          خانه‌ي سوم براي چهار گروه برگه در نظر گرفته‌شده و بايد چهار روز صبر کنيد تا اين قسمت تکميل شود. البته هر روز پس از ورود برگه‌ها از خانه‌ي دوم به خانه‌ي سوم، پشت اين برگه‌ها يک کاغذ رنگي مي‌‌گذاريد تا قسمت سوم هم به‌تدریج و پس از چهار روز تکميل شود.

                          خانه‌ي چهارم جاي هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولين برگه‌ها پر خواهد شد. خانه‌ي پنجم جاي پانزده گروه برگه را دارد و شانزده روز پس از ورود اولين برگه‌ها، اين قسمت تکميل مي‌‌شود. يعني اگر شما در کارتان وقفه‌ای نيندازيد سي روز طول خواهد کشيد تا هر پنج قسمت جعبه‌ي لايتنر تکميل شود. توجه داريد که بين هر دو گروه برگه يک کاغذ رنگي با ارتفاع بيش‌تر قرار مي‌‌دهيد تا برگه‌هاي مربوط به روزهاي مختلف با يکديگر مخلوط نشوند. از روز سي و يکم به‌تدریج برگه‌ها از داخل جعبه خارج مي‌‌شوند و شما مي‌‌توانيد اين برگه‌ها را بايگاني نمایید. زيرا پس از پنج بار تکرار موفقیت‌آمیز هر برگه در زمان‌های متفاوت، مي‌‌توانيد مطمئن باشيد که آن موضوع را براي هميشه فراگرفته‌اید و هيچ‌گاه آن را فراموش نخواهيد کرد.

                          به‌این‌ترتیب شما با روشي که شبيه بازي انفرادي است، در اوقات فراغت مي‌‌توانيد با کم‌ترين ميزان اتلاف وقت آنچه را که یادگیری‌اش برايتان مشکل‌تر است بيش‌تر تکرار کنيد و زودتر و براي هميشه به خاطر بسپاريد و آنچه را که زودتر ياد مي‌‌گيريد فقط با پنج بار تکرار براي هميشه فرابگیرید.

                          نکته‌ي مهم: در هر مرحله که به سؤال يک برگه نتوانستيد جواب دهيد بايد آن را به اولين خانه برگردانيد.

                          siamak slamtalabS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          4
                          • Yeganeh Robat SarpooshiY Yeganeh Robat Sarpooshi

                            siamak slamtalab سلام
                            یکم طولانیه من خودم از سایت قلم چی خوندم اینجا میزارم شما هم استفاده کنید

                            جعبه‌ي لايتنر يک قوطي در باز است که از پنج قسمت تشکيل مي‌‌شود. عرض قسمت‌های مختلف به ترتيب 15,8,4,2,1 واحد است. اين جعبه را مي‌‌توانيد خودتان با مقوا، جعبه يا قوطی‌های پودر لباس‌شویی، کفش و... درست کنيد، يا اينکه از بازار تهيه نمایید.

                            اين روش را مي‌‌توانيد براي يادگيري لغات زبان انگليسي، فارسي و يا هر فرمول يا مطالب درسي فراري که مي‌‌خواهيد به خاطر بسپاريد به‌کارگیرید.

                            دقت کنيد که روي هر فيش تنها يک موضوع يادگرفتني نوشته شود. يعني لغت را در يک روي کاغذ و جواب آن را در روي ديگر آن مي‌‌نويسيد.

                            روش کار:

                            روز اول، تعدادي از برگه‌ها را تکميل مي‌‌کنيد و پس‌ازاینکه هر دوروي برگه را يکي دو بار مرور کرديد، برگه‌ها را در خانه‌ي اول جعبه قرار دهيد. مي‌‌توانيد هر روز، ده‌پانزده يا تعداد بيش‌تري برگه آماده نمایید. شايد در بعضي روزها هم برگه‌ای تهيه نکنيد.

                            روز دوم، ابتدا برگه‌هايي را که ديروز تهیه‌کرده بوديد از خانه‌ي اول برداريد. سؤالات را از روي برگه بخوانيد و سعي کنيد جواب‌ها را به خاطر بياوريد. آن‌هايي را که بلد نبوديد، مجدداً در خانه‌ي اول قرار دهيد و آن‌هايي را که بلد بوديد، به خانه‌ي دوم منتقل کنيد. پشت اين برگه‌هاي خانه‌ي دوم يک کاغذ رنگي با ارتفاع بيشتر قرار دهيد. در پايان، برگه‌هايي را که در روز دوم براي اولين بار تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول قرار دهيد.

                            روز سوم،به برگه‌هاي خانه‌ي دوم دست نمی‌زنید زيرا خانه‌ي دوم هنوز تکميل نشده است و ظرفيت دو گروه برگه را دارد. پس بازهم از برگه‌هاي خانه‌ي اول شروع مي‌‌کنيد و برگه‌هايي را که جواب سؤالاتشان را بلد هستيد به خانه‌ي دوم منتقل می‌نمایید و در پشت کاغذ رنگي قرار مي‌‌دهيد تا اين برگه‌ها با برگه‌هاي روز گذشته مخلوط نشود. برگه‌هايي که پاسخشان را بلد نيستيد به همراه برگه‌هاي جديدي که امروز تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول قرار دهيد.

                            در روز چهارم مراحل زير را انجام دهيد:
                            الف. ابتدا از خانه‌ي دوم شروع کنيد، زيرا خانه‌ي دوم ظرفيت دو گروه برگه را دارد و ظرفيت آن روز قبل تکميل شده است. ولي فقط برگه‌هاي رديف جلوتر را برمی‌دارید. (يعني برگه‌هايي که جلو کاغذ رنگي قرار دارند) سؤالات روي اين برگه‌ها را مطالعه مي‌‌کنيد و اگر جواب درست داديد برگه‌ها را در داخل خانه‌ي سوم و در ابتداي آن قرار مي‌‌دهيد و پشت اين برگه‌ها يک کاغذ رنگي با ارتفاع

                            بيش‌تر قرار مي‌‌دهيد تا فاصله‌گذاری مشخص شود. ضمناً برگه‌هاي باقی‌مانده در خانه‌ي دوم را جلوتر مي‌‌بريد و کاغذ رنگي را در پشت اين برگه‌ها مي‌‌گذاريد.
                            ب. سپس به خانه‎ي اول برگرديد و برگه‌هاي آن را برداريد و آن‌هايي را که بلد هستيد در خانه‌ي دوم و پشت کاغذ رنگي قرار دهيد.
                            ج. برگه‌هايي که پاسخ آن‌ها را بلد نيستيد و همچنين برگه‌هاي جديدي را که تهیه‌کرده‌اید در خانه‌ي اول مي‌‌گذاريد.

                            خانه‌ي سوم براي چهار گروه برگه در نظر گرفته‌شده و بايد چهار روز صبر کنيد تا اين قسمت تکميل شود. البته هر روز پس از ورود برگه‌ها از خانه‌ي دوم به خانه‌ي سوم، پشت اين برگه‌ها يک کاغذ رنگي مي‌‌گذاريد تا قسمت سوم هم به‌تدریج و پس از چهار روز تکميل شود.

                            خانه‌ي چهارم جاي هشت گروه برگه را دارد و هشت روز پس از ورود اولين برگه‌ها پر خواهد شد. خانه‌ي پنجم جاي پانزده گروه برگه را دارد و شانزده روز پس از ورود اولين برگه‌ها، اين قسمت تکميل مي‌‌شود. يعني اگر شما در کارتان وقفه‌ای نيندازيد سي روز طول خواهد کشيد تا هر پنج قسمت جعبه‌ي لايتنر تکميل شود. توجه داريد که بين هر دو گروه برگه يک کاغذ رنگي با ارتفاع بيش‌تر قرار مي‌‌دهيد تا برگه‌هاي مربوط به روزهاي مختلف با يکديگر مخلوط نشوند. از روز سي و يکم به‌تدریج برگه‌ها از داخل جعبه خارج مي‌‌شوند و شما مي‌‌توانيد اين برگه‌ها را بايگاني نمایید. زيرا پس از پنج بار تکرار موفقیت‌آمیز هر برگه در زمان‌های متفاوت، مي‌‌توانيد مطمئن باشيد که آن موضوع را براي هميشه فراگرفته‌اید و هيچ‌گاه آن را فراموش نخواهيد کرد.

                            به‌این‌ترتیب شما با روشي که شبيه بازي انفرادي است، در اوقات فراغت مي‌‌توانيد با کم‌ترين ميزان اتلاف وقت آنچه را که یادگیری‌اش برايتان مشکل‌تر است بيش‌تر تکرار کنيد و زودتر و براي هميشه به خاطر بسپاريد و آنچه را که زودتر ياد مي‌‌گيريد فقط با پنج بار تکرار براي هميشه فرابگیرید.

                            نکته‌ي مهم: در هر مرحله که به سؤال يک برگه نتوانستيد جواب دهيد بايد آن را به اولين خانه برگردانيد.

                            siamak slamtalabS آفلاین
                            siamak slamtalabS آفلاین
                            siamak slamtalab
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #14

                            Yeganeh Robat Sarpooshi

                            ممنون واقعا لطف کردین🌹🌹

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            3
                            • Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                              Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                              Sarah Ghanaatiyan
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #15

                              بقول یکی از بچا فقط خودتو در معرض محیط انگلیسی قرار بده و دایره لغاتتو افزایش بده تا جایی ک میتونی
                              از یوتیوب هم میتونی کمک بگیری

                              Amir ShafieA SachliS Mohammad Hossein KazemiM 3 پاسخ آخرین پاسخ
                              4
                              • Sarah GhanaatiyanS Sarah Ghanaatiyan

                                بقول یکی از بچا فقط خودتو در معرض محیط انگلیسی قرار بده و دایره لغاتتو افزایش بده تا جایی ک میتونی
                                از یوتیوب هم میتونی کمک بگیری

                                Amir ShafieA آفلاین
                                Amir ShafieA آفلاین
                                Amir Shafie
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #16

                                Sarah Ghanaatiyan
                                سلام
                                ببخشید جسارتا شما اصالتا جهرمی هستید؟

                                Sarah GhanaatiyanS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                1
                                • Amir ShafieA Amir Shafie

                                  Sarah Ghanaatiyan
                                  سلام
                                  ببخشید جسارتا شما اصالتا جهرمی هستید؟

                                  Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                  Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                  Sarah Ghanaatiyan
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #17

                                  Amir Shafie لعنت به ای فامیلیم🤦🏻‍♀️😑
                                  والو راسیاتش پدر پدرم متولد اونجا هستن اما بزرگ شده شیراز و پدرمم کلا به دنیا اومده و بزرگ شده شیراز
                                  اینم ذکر کنم یبارم نرفتم جهرم ت ای 17 سال!
                                  به امید خدا یکی دوسال دیگه عوضش میکنم:)

                                  Amir ShafieA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  3
                                  • Sarah GhanaatiyanS Sarah Ghanaatiyan

                                    Amir Shafie لعنت به ای فامیلیم🤦🏻‍♀️😑
                                    والو راسیاتش پدر پدرم متولد اونجا هستن اما بزرگ شده شیراز و پدرمم کلا به دنیا اومده و بزرگ شده شیراز
                                    اینم ذکر کنم یبارم نرفتم جهرم ت ای 17 سال!
                                    به امید خدا یکی دوسال دیگه عوضش میکنم:)

                                    Amir ShafieA آفلاین
                                    Amir ShafieA آفلاین
                                    Amir Shafie
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Amir Shafie انجام شده
                                    #18

                                    Sarah Ghanaatiyan
                                    چرا لعنت😐😐😂
                                    اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه
                                    حتما برید
                                    من یه بار رفتم لذت بردم👌🏻 شهر زیبایی هست

                                    Sarah GhanaatiyanS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • Amir ShafieA Amir Shafie

                                      Sarah Ghanaatiyan
                                      چرا لعنت😐😐😂
                                      اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه
                                      حتما برید
                                      من یه بار رفتم لذت بردم👌🏻 شهر زیبایی هست

                                      Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                      Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                      Sarah Ghanaatiyan
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Sarah Ghanaatiyan انجام شده
                                      #19

                                      Amir Shafie در نحوه درست خواندن درس زبان گفته است:

                                      Sarah Ghanaatiyan
                                      چرا لعنت😐😐😂

                                      عاموو جیگرم خون شده بنا ب کلی دلیل
                                      از خوش شانسی زیادم معاون پرورشی رومخ مدرسه هم فامیلیش اینه!!

                                      اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه

                                      خیلییی😐😂 نظر لطفتونه🙏

                                      Amir ShafieA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • Sarah GhanaatiyanS Sarah Ghanaatiyan

                                        Amir Shafie در نحوه درست خواندن درس زبان گفته است:

                                        Sarah Ghanaatiyan
                                        چرا لعنت😐😐😂

                                        عاموو جیگرم خون شده بنا ب کلی دلیل
                                        از خوش شانسی زیادم معاون پرورشی رومخ مدرسه هم فامیلیش اینه!!

                                        اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه

                                        خیلییی😐😂 نظر لطفتونه🙏

                                        Amir ShafieA آفلاین
                                        Amir ShafieA آفلاین
                                        Amir Shafie
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Amir Shafie انجام شده
                                        #20

                                        Sarah Ghanaatiyan

                                        عاموو جیگرم خون شده بنا ب کلی دلیل
                                        از خوش شانسی زیادم معاون پرورشی رومخ مدرسه هم فامیلیش اینه!!

                                        به به نور علی نور شده پس😂😂

                                        اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه

                                        خیلییی😐😂 نظر لطفتونه🙏

                                        خواهش میکنم
                                        جدی گفتم👌🏻🌹 جهرم عالیه
                                        یاد وزیر جوان افتادم😂😐

                                        Sarah GhanaatiyanS 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • Amir ShafieA Amir Shafie

                                          Sarah Ghanaatiyan

                                          عاموو جیگرم خون شده بنا ب کلی دلیل
                                          از خوش شانسی زیادم معاون پرورشی رومخ مدرسه هم فامیلیش اینه!!

                                          به به نور علی نور شده پس😂😂

                                          اتفاقا خیلی فامیلی تون قشنگه

                                          خیلییی😐😂 نظر لطفتونه🙏

                                          خواهش میکنم
                                          جدی گفتم👌🏻🌹 جهرم عالیه
                                          یاد وزیر جوان افتادم😂😐

                                          Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                          Sarah GhanaatiyanS آفلاین
                                          Sarah Ghanaatiyan
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #21

                                          Amir Shafie بیخیال حاجیی😑😂😂

                                          Amir ShafieA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          1
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع