اسم تفضیل
-
@sara-haghighatrad سلام گ 4
-
@sara-haghighatrad
آخِر » وزن فاعل » اسم فاعل » بمعنای پایان » مونث آخرة » جمع آخِرین بمعنای آیندگان
آخَر» وزن افعل » اسم تفضیل » بمعنای دیگر » مونث اُخری » جمع آخَرین بمعنای دیگران
و تو این سوال اونی اسم تفضیله ک معنی دیگران بده
-
hamed bagheri 0 اشتباه شد 1 میشه چون لیس داره
-
hamed bagheri 0 خب الان گزینه یک معنی دیگران نمیده؟
-
@sara-haghighatrad خیر معنی آیندگان میده / برای من یاذی نیک در آیندگان قرار بده / حتی اگه معنی این گ هم نمیدونستید / 3گ دیگر واضحا دیگران معنی میده
-
hamed bagheri 0 ایندگان با دیگران چه فرقی داره؟
یا بگیم یاد نیکو در دیگران قرار بده
مگه اگ معنی غیر پایان بده نمیشه اسم تفضیل؟ -
@sara-haghighatrad خب اولا در دیگران یکم با جمله جور درنمیاد / دوما آیه قرآنه ومعنی شده آیندگان
-
@sara-haghighatrad خب گ1 معنی پایان میده پس اسم تفضیل نیس
-
hamed bagheri 0 معنی پایان میده؟
الان آیندگان بود ک -
@sara-haghighatrad
اینجا معنی آیندگان میده (چون جمعِ)، ولی اگه خیلی خطاکارانه هم فرض کنیم معنی «پایان» میده ترجمه غلطِ جمله اینجوری میشه:« در پایان برای من یاد نیک قرار بده» و اگر نمیدونستی معنی آیندگان میده و اشتباه فرض می کردی معنی پایان میده (چون پایان بیشتر بهش میخوره به جای در دیگران یاد نیک ... )، باز هم چون «پایان، آیندگان» هردو میشه «آخِر»، پس ۱ اسم تفضیل نیست.
می خوام بگم کلا فرقی نمیکنه پایان بگیری یا آیندگان بگیری، اگر هر کدوم از این دوتا (این تست حتی به اشتباه) به جمله بخوره، اسم تفضیل نیست. -
@sara-haghighatrad
نه دیگ / جمع پایان میشه پایانیان / ودر کتابدرسی پایانیان آیندگان معنا شده
-
@amin-forouzan خب ینی ممکن نیس یکی هم خودش زنده باشه هم بچش؟
-
@amin-forouzan به اونایی که زنده نیستن نمیگن دیگران؟
خو اصلا اینا هیچی
پس هر وقت معنی پایان یا ایندگان داد اسم تفضیل نیست درسته؟ -
hamed bagheri 0
نه ببین دقت نکردی، در اون صورت بچش آیندگان حساب نمیشه همون دیگران حساب میشه. وقتی مرد، لیبِل بچش عوض میشه از دیگران تبدیل میشه به آیندگان!