معده
-
سلام دوستان
توی جزوم نوشتم ک یاخته های درون ریز معده به صورت پراکنده هستند (یعنی جز غده دسته بندیشون نکردم)پس غضیه اون شکل معده توی دهم که یه بخشیشو میگفتن غده معده چیه؟
یعنی در مواقع سلول های درون ریز معده رو به صورت غده در نظر میگیرن یا پراکنده؟
-
S Sara_R marked this topic as a question on
-
ماجرا اینه که ما میگیم هورمون ها یا از غده ها ی درون ریز (به شکل مجتمع) ترشح میشن
یا از یاخته های درون ریز (پراکنده ان)
هورمون ها چون به خون ترشح میشن براشون از کلمه ی درون ریز استفاده میکنم
کلا اینطوریه که ما دو تا دستگاه درون ریز و دستگاه برون ریز داریم که دستگاه درون ریز شامل یاخته های درون ریز و غده های درون ریز میشن
تو معده هم اینطوریه که یاخته های درون ریز پراکنده ی ترشح کننده ی گاسترین داخل عده ها هستن وگرنه اینطور نیست که خودشون غده باشن
تو صفحه ی ۵۵ زیست یازدهم توضیح داده -
ماجرا اینه که ما میگیم هورمون ها یا از غده ها ی درون ریز (به شکل مجتمع) ترشح میشن
یا از یاخته های درون ریز (پراکنده ان)
هورمون ها چون به خون ترشح میشن براشون از کلمه ی درون ریز استفاده میکنم
کلا اینطوریه که ما دو تا دستگاه درون ریز و دستگاه برون ریز داریم که دستگاه درون ریز شامل یاخته های درون ریز و غده های درون ریز میشن
تو معده هم اینطوریه که یاخته های درون ریز پراکنده ی ترشح کننده ی گاسترین داخل عده ها هستن وگرنه اینطور نیست که خودشون غده باشن
تو صفحه ی ۵۵ زیست یازدهم توضیح دادهمحدثه شعبانی ممنونم🌸
پس یه سوال
چرا تو دهم میگه غده معده؟ -
محدثه شعبانی ممنونم🌸
پس یه سوال
چرا تو دهم میگه غده معده؟Sara_R دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم اینطوریه که به هر حال غیر مستقیم داره از غده ی معده ترشح میشه
چون یاخته هاش تو غده ان -
Sara_R دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم اینطوریه که به هر حال غیر مستقیم داره از غده ی معده ترشح میشه
چون یاخته هاش تو غده انمحدثه شعبانی ممنونم🌸
-
S Sara_R marked this topic as a regular topic on


