کلیه
-
سلام دوستان چند تا سوال دارم که به شدت توشون گیر کردم و برام ابهام دارن اگر بلدین لطفا کمک کنید
یکی اینکه ستون کلیه جزو بخش مرکزیه یا قشری ؟ من خودم با توجه به متن کتاب معتقدم تو بخش قشریه اما تو کتاب نشر الگو گفته تو بخش مرکزیه
تو گوگل م زدم بهش میگن مرکزی قشری 😐😂
سوال دوم اینکه لوله هنله کاملا تو هرمه یا فقط قسمتیش؟ مجرای جمع کننده ی ادرار هم همینطور ایآ کاملا تو هرمه یا تو بخش قشری هم دیده میشع؟ به نظر خودم هست
و باز اینکه آیا تو ستون کلیه کلافک دارم ؟ به نظر خودم هست منتها تو یه تستی گفته بود نه (بازم نشر الگو، ب نظرم اصلا واسه کنکور مناسب نیست)
بعدی : ایآ این جمله درسته 👈 تو لوله جمع کننده ادرار ترشح ندارم ولی باز جذب دارم .
و ی سوال دیگه چرا تو کپسول بومن ترشح ندارم ؟ تو گوگل زدم گفت داریم توی فیلم آلا آقای امینی هم گفت داریم کتابم که گفته کلا تو دیواره گردیزه داریم منتها بازم کتاب نشر الگو زحمت کشید گفته نداریم -
ایی
دستم به ضربدر خورد هر چی نوشتم پاک شد:rolling_on_the_floor_laughing: :neutral_face: :neutral_face:
چن دقیقه صبر کن -
سلام دوستان چند تا سوال دارم که به شدت توشون گیر کردم و برام ابهام دارن اگر بلدین لطفا کمک کنید
یکی اینکه ستون کلیه جزو بخش مرکزیه یا قشری ؟ من خودم با توجه به متن کتاب معتقدم تو بخش قشریه اما تو کتاب نشر الگو گفته تو بخش مرکزیه
تو گوگل م زدم بهش میگن مرکزی قشری 😐😂
سوال دوم اینکه لوله هنله کاملا تو هرمه یا فقط قسمتیش؟ مجرای جمع کننده ی ادرار هم همینطور ایآ کاملا تو هرمه یا تو بخش قشری هم دیده میشع؟ به نظر خودم هست
و باز اینکه آیا تو ستون کلیه کلافک دارم ؟ به نظر خودم هست منتها تو یه تستی گفته بود نه (بازم نشر الگو، ب نظرم اصلا واسه کنکور مناسب نیست)
بعدی : ایآ این جمله درسته 👈 تو لوله جمع کننده ادرار ترشح ندارم ولی باز جذب دارم .
و ی سوال دیگه چرا تو کپسول بومن ترشح ندارم ؟ تو گوگل زدم گفت داریم توی فیلم آلا آقای امینی هم گفت داریم کتابم که گفته کلا تو دیواره گردیزه داریم منتها بازم کتاب نشر الگو زحمت کشید گفته نداریممحدثه شعبانی
سلام مجدد
پاسخ سوال اول)
در فاصله بین هرم ها،انشعاباتی از بخش قشری به نام ستون کلیه دیده میشه پس در بخش قشری وجود داره و لوله هنله مجاور مرکز طولانی تر از لوله هنله نفرون قشریهپاسخ سوال دوم)
بخش بزرگی از لوله هنله(نه همه ی آن)توی قسمت مرکزی وجود داره(مجاور مرکزه) و بخش دیگه اون توی قشریهو اما یه نکته:
مجرای جمع کننده و لوله رابط جزو نفرون نیستنپاسخ سوال سوم)
به اول نفرون رو کپسول بومن میگیم که توی اون کلافک قرار داره و همون طور که میدونیم بیشتر کپسول بومن در بخش قشری کلیه قرار داره و بخش کمتری رو در مجاور مرکز(در بخش قشری)قرار داره و چون
ستون کلیه توی بخش قشری قرار داره یه جورایی میشه گفت که در ستون کلیه کلافک قرار دارهسوال بعدی:درستی یا نادرستی جمله)
به نظرم غلطه
لوله جمع کننده(که جزو نفرون نیست)در بازجذب NaCl،H۲o،بی کربنات و اوره نقش داره و همچنین در ترشح H مثبت و Cl منفی نقش دارهپاسخ سوال چهارم)
ترشح به دو صورت انجام میشه:
۱.ترشح مواد دفعی از شبکه دور لوله ای به لوله نفرون
توضیحش:
عمل ترشح توی کپسول بومن،لوله جمع کننده نزدیک،دور و هنله و مجرای جمع کننده ادرار مستقیم از یاخته های دیواره اونها به درون مجرا انجام میشه۲.ترشح مواد دفعی از یاخته های کپسول بومن و لوله های جمع کننده به مجرای این قسمت ها
توضیحش:
عمل ترشح توی لوله های پیچ خورده نزدیک،دور و هنله از شبکه دور لوله ای به درون این مجراها انجام ميشهپس نتیجه میگیریم که:
عمل ترشح توی کپسول بومن و مجرای جمع کننده ادرار انجام میشه و ....تعداد سوالت زیاد بود و دیگه ادامه نمیدم :grinning_face_with_sweat: :rolling_on_the_floor_laughing:
-
محدثه شعبانی
سلام مجدد
پاسخ سوال اول)
در فاصله بین هرم ها،انشعاباتی از بخش قشری به نام ستون کلیه دیده میشه پس در بخش قشری وجود داره و لوله هنله مجاور مرکز طولانی تر از لوله هنله نفرون قشریهپاسخ سوال دوم)
بخش بزرگی از لوله هنله(نه همه ی آن)توی قسمت مرکزی وجود داره(مجاور مرکزه) و بخش دیگه اون توی قشریهو اما یه نکته:
مجرای جمع کننده و لوله رابط جزو نفرون نیستنپاسخ سوال سوم)
به اول نفرون رو کپسول بومن میگیم که توی اون کلافک قرار داره و همون طور که میدونیم بیشتر کپسول بومن در بخش قشری کلیه قرار داره و بخش کمتری رو در مجاور مرکز(در بخش قشری)قرار داره و چون
ستون کلیه توی بخش قشری قرار داره یه جورایی میشه گفت که در ستون کلیه کلافک قرار دارهسوال بعدی:درستی یا نادرستی جمله)
به نظرم غلطه
لوله جمع کننده(که جزو نفرون نیست)در بازجذب NaCl،H۲o،بی کربنات و اوره نقش داره و همچنین در ترشح H مثبت و Cl منفی نقش دارهپاسخ سوال چهارم)
ترشح به دو صورت انجام میشه:
۱.ترشح مواد دفعی از شبکه دور لوله ای به لوله نفرون
توضیحش:
عمل ترشح توی کپسول بومن،لوله جمع کننده نزدیک،دور و هنله و مجرای جمع کننده ادرار مستقیم از یاخته های دیواره اونها به درون مجرا انجام میشه۲.ترشح مواد دفعی از یاخته های کپسول بومن و لوله های جمع کننده به مجرای این قسمت ها
توضیحش:
عمل ترشح توی لوله های پیچ خورده نزدیک،دور و هنله از شبکه دور لوله ای به درون این مجراها انجام ميشهپس نتیجه میگیریم که:
عمل ترشح توی کپسول بومن و مجرای جمع کننده ادرار انجام میشه و ....تعداد سوالت زیاد بود و دیگه ادامه نمیدم :grinning_face_with_sweat: :rolling_on_the_floor_laughing:
این پست پاک شده! -
محدثه شعبانی
سلام مجدد
پاسخ سوال اول)
در فاصله بین هرم ها،انشعاباتی از بخش قشری به نام ستون کلیه دیده میشه پس در بخش قشری وجود داره و لوله هنله مجاور مرکز طولانی تر از لوله هنله نفرون قشریهپاسخ سوال دوم)
بخش بزرگی از لوله هنله(نه همه ی آن)توی قسمت مرکزی وجود داره(مجاور مرکزه) و بخش دیگه اون توی قشریهو اما یه نکته:
مجرای جمع کننده و لوله رابط جزو نفرون نیستنپاسخ سوال سوم)
به اول نفرون رو کپسول بومن میگیم که توی اون کلافک قرار داره و همون طور که میدونیم بیشتر کپسول بومن در بخش قشری کلیه قرار داره و بخش کمتری رو در مجاور مرکز(در بخش قشری)قرار داره و چون
ستون کلیه توی بخش قشری قرار داره یه جورایی میشه گفت که در ستون کلیه کلافک قرار دارهسوال بعدی:درستی یا نادرستی جمله)
به نظرم غلطه
لوله جمع کننده(که جزو نفرون نیست)در بازجذب NaCl،H۲o،بی کربنات و اوره نقش داره و همچنین در ترشح H مثبت و Cl منفی نقش دارهپاسخ سوال چهارم)
ترشح به دو صورت انجام میشه:
۱.ترشح مواد دفعی از شبکه دور لوله ای به لوله نفرون
توضیحش:
عمل ترشح توی کپسول بومن،لوله جمع کننده نزدیک،دور و هنله و مجرای جمع کننده ادرار مستقیم از یاخته های دیواره اونها به درون مجرا انجام میشه۲.ترشح مواد دفعی از یاخته های کپسول بومن و لوله های جمع کننده به مجرای این قسمت ها
توضیحش:
عمل ترشح توی لوله های پیچ خورده نزدیک،دور و هنله از شبکه دور لوله ای به درون این مجراها انجام ميشهپس نتیجه میگیریم که:
عمل ترشح توی کپسول بومن و مجرای جمع کننده ادرار انجام میشه و ....تعداد سوالت زیاد بود و دیگه ادامه نمیدم :grinning_face_with_sweat: :rolling_on_the_floor_laughing:
Alireza Varamanzar نه اتفاقا خیلی هم جامع و کامل بود ممنونم 😅
-
Alireza Varamanzar نه اتفاقا خیلی هم جامع و کامل بود ممنونم 😅
محدثه شعبانی
خواهش میکنم :beaming_face_with_smiling_eyes: :tulip:


