سلام
حتما باید سکته ی قلبی رخ بده تا خون به بخشی از ماهیچه نرسه و یاخته ها بمیرن؟
زیستاز در این مورد گفته
بسته شدن سرخرگ های کرونری توسط لخته یا سخت شدن دیواره، ممکن است باعث سکته ی قلبی شود که یکی از اثرات سکته ی قلبی نرسیدن خون به ماهیچه ی قلب و مرگ یاخته های آنها است.
چون من تو ذهن خودم این بود که اول باید یاخته ها بمیرن بعد بگیم سکته ی قلبی رخ داده و کتابم به نظرم بیانش همینطوریه.
@دوازدهم @دهم @یازدهم @تجربیا
IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
لطفا اگه میشه استاد فصل ۱۱ سال سوم یعنی تولید مثل رو تدریس کنند .
ممنون -
این فصل تولید مثل اگه فهمیده بشه خیلی راحته تستاش . تقاضای عاجزانه از دست اندرکاران داریم...
-
دوستان ديگه هم فصلايي از زيست كه نظرشون به تدريس اونهاست رو پيشنهاد بدين ببينيم اوضاع چجورياست؟
-
من هم با نظر دوستمون samabaaaaaaaaaaaaaaaaa موافقم.
-
سلام دوستان مباحث بر اساس نظر مشاوران آلاء و دبیر درس مشخص می شوند.
دلیلش هم اینه که این فیلم همایشه و تا کنکور وقت زیادی نمونده لذا ابتدا مباحثی تدریس می شوند که پر تست تر و راحت ترند و ترتیب تدریس هم کارشناسی شده است که شما بالا ترین راندمان را داشته باشید.
یه خواهش توضیحات فیلم های آلاء رو تکمیل کنید خیلی از وقتمون صرف توضیحات فیلم ها میشه، اینکار هم به نفع شماست و هم به نفع ما
به نفع شماست چون ما می تونیم انرژی و هزینه ی خودمون رو صرف تولید محتوای بیشتر و با کیفیت بیشتر کنیم.به نفعماست چون سایت زیبا تر میشه و عزیزان بیشتری می تونند ازش بهره ببرند که این همون هدف ماست.
-
Mr.Shahrokhi & sohrab .
سلام عیدتون مبارک
.
میشه از دکتر رحیمی در مورد کانال پروتونِ تیلاکوئید و فعالیت ATP سازیش این سوالو بپرسید؟
تو جلسه ی 29 ایشون چند بار میگن این کانال فعالیت ATP سازی داره ، بعد آخر دقیقه ی 18 که میخوان برن سراغ مبحث بعدی میگن : پس خیلی دقت کنید که این کانال این فعالیت رو نداره، خیلی هم رو نداشتنش تاکید میکنن.
.
میشه سوال کنید ازشون که آیا اشتباه لفظی ای صورت گرفته یا من مطلبو درست نگرفتم؟
و اگه اشتباه لفظیه، کدومش درسته؟
و اگه نیست، یه توضیح کوچولو بدن که رفع ابهام شه.
.
ممنونم بخاطر زحمات تیم قدرتمند آلاء مدیران زحمتکش و اساتید فرهیخته و به روز -
جلسه 28
مدت فیلم: 35 دقیقه
متابولیسم
تقسیم بندی و توضیح جانداران اتوتروف و هتروتروف
توضیح کلّیات فتوسنتز
بررسی مراحل نوری و تاریکی فتوسنتزجلسه 29
مدت فیلم:26 دقیقه
شرح کامل فتوسیستم ها
بررسی جزئیات مرحله دوم فتوسنتز
چرخه ی کالوینجلسه 30
مدت فیلم: 21 دقیقه
عوامل موثر بر فتوسنتز و نمودارها
تنفس نوری
آناتومی برگ گیاهان C4جلسه 31
مدت فیلم: 14 دقیقه
تثبیت CO2 در گیاهان C4
تثبیت CO2 در گیاهان CAMجلسه 32
مدت فیلم: 23 دقیقه
بیان کلّیات تنفس نوری و واکنش های آن
گلیکولیز
تشکیل استیل کو آنزیم آ
چرخه ی کربس
زنجیره انتقال الکترونجلسه 33
مدت فیلم: 16 دقیقه
بررسی کلیِ محصولات مراحل مختلف تنفس هوازی
تنفس بی هوازی
تخمیر لاکتیکی
تخمیر الکلی
چند توصیه استاد رحیمی در مورد مطالعه ی این فصل -
دوستان گفتن قرار
فصل ۴ و ۸ دوم
۲ و ۴ و۱۱ سوم تدریس بشه .
خیلی ممنون واقعا بهترین و چالشی ترین فصل ها رو انتخاب کردید .دستون درد نکنه . خیلی خیلی سپاسگذارم -
از زییت سال سوم با این حساب فقط فصل ۱ و ۳ و۱۰ میمونه که اگه استاد زحمت اوناروهم بعد تدریس اینا بکشن ممنون میشیم!