سوالات ریز فیزیک و ریاضی
-
Mr Unknown XD دانش آموزان آلاء بچه های ریاضی کنکور 1401replied to Mehrsa 14 on آخرین ویرایش توسط انجام شده
Mehrsa 14 درود
-
Mr Unknown XD دانش آموزان آلاء بچه های ریاضی کنکور 1401replied to lO_Ol on آخرین ویرایش توسط انجام شده
@soniaaa سلام نه من پخشو پلا میفرستم ،،،، بفرست حتماً
-
Mr Unknown XD خیلی ایده قشنگی بود
کار راه اندازه.میشه p-a/p -
Mr Unknown XD دانش آموزان آلاء بچه های ریاضی کنکور 1401replied to Parsa Nm on آخرین ویرایش توسط انجام شده
Parsa Nm در سوالات ریز فیزیک و ریاضی گفته است:
Mr Unknown XD خیلی ایده قشنگی بود
کار راه اندازه.میشه p-a/pشب انواع سوالات برد رو میذارم ، یک مدلش هست فکر میکنم کمتر استفاده کرده باشین ولی جالبه
-
خب قبل از برد ها که امشب نرسیدم مرتب کنم،، یک مطلب جالب از هندسه میفرستم فکر میکنم واسه بیشتر بچه ها جدید باشه و جنبه یک بازی داره که هی جاشونو عوض میکنی
البته جو گیر نباید شد و هر جایی نباید استفاده کرد ،، بیشتر در سوالات نسبتی خوبه (بازم میگم قرار نیست همه سوالا با این روش حل بشه اما روش قشنگیه )
من چند تا مثال هم میفرستم که مطلب قشنگ تر باشه ولی به عنوان تکلیف هر کسی این تاپیک رو چک میکنه خودش حل کنه -
ببخشید سوال اصلی مطلب پایینو فراموش کردم بدمش مستقیم رفتم سراغ حل کردن
سوالش این بوده اول سوال رو بخونید بعد اون راه رو -
تست ۶۹ در راستای روش الاکلنگ یا همون نقاط جرمی -
Mr Unknown XD سلام فقط ۶۸ رو تونستم حل کنم که میشه ۱۸️
این نسبت مساحت ها هم متوجه نشدم اصلا
ربطش داده بودی به فرمول های فیزیک (اگه ربط نمیدادی هم نمیفهمیدم )
داداش من هندسه دهمم افتضاحه.حالا یازدهم بازم دو تا فصل اول یکم بهتره.قرار بود سوال برد بفرستی منتظریم
یه پیامی دادی ولی وارد نشد که جواب بدم.ارور داد.از همینجا عذر میخوام -
Mr Unknown XD دانش آموزان آلاء بچه های ریاضی کنکور 1401replied to Parsa Nm on آخرین ویرایش توسط انجام شده
Parsa Nm در سوالات ریز فیزیک و ریاضی گفته است:
Mr Unknown XD سلام فقط ۶۸ رو تونستم حل کنم که میشه ۱۸️
این نسبت مساحت ها هم متوجه نشدم اصلا
ربطش داده بودی به فرمول های فیزیک (اگه ربط نمیدادی هم نمیفهمیدم )
داداش من هندسه دهمم افتضاحه.حالا یازدهم بازم دو تا فصل اول یکم بهتره.قرار بود سوال برد بفرستی منتظریم
یه پیامی دادی ولی وارد نشد که جواب بدم.ارور داد.از همینجا عذر میخوامنه خواهش ، یک کم گویاتر دوباره مینویسم ، اول این قضیه الاکلنگ رو درستش کنیم بعدش برد میفرستم ، خیلی قشنگه اگر بتونی ازش استفاده کنی میشه مثل وزنه گذاری
-
Mr Unknown XD آره این تیپ پرتکرار هم هست
میگم من دوتا سوال ترمودینامیک دارم عیب نداره اینجا بفرستم ؟ -
Mr Unknown XD دانش آموزان آلاء بچه های ریاضی کنکور 1401replied to Parsa Nm on آخرین ویرایش توسط انجام شده
Parsa Nm ترجیحا یک تاپیک دیگه بزن ،، اگر بلد بودم چک میکنم و میگمش چون خیلیا اینجارو چک نمیکنن
-
اون شکل ته صفحه رو تقریبا سعی کردم تحلیل و بررسی کنم ، -
خلاصه ای از ایده های اولیه برد که خب به عنوان یک کنکوری نیاز هست اینارو بدونید ( اون فرمول مثلثاتیه رو بچه های ریاضی باید بتونن اثباتش کنن همین الآن بچه های تجربی الان نمیتونن تا مشتق رو بخونن ، ولی اگر دوست داشتین به اثباتش فکر کنین) -
سطح سوالای بردی که میفرستم متاسفانه اصلا در حد دانش اموز متوسط نیست ،، و باید همه راه حل هارو بلد باشه تا بفهمه واسه همین اگر نفهمیدین مشکلی نداره،،، میتونین چند ماه دیگه برگردین نگاه کنید که به تسلط بهتری رسیدین منظورم اینه نگران حل نکردنشون نباشین ،
خب این راه حل اینطوریه میگیم یک عدد آشنا که بتونه عبارت اصلی مارو خیلی سریع ساده کنه و مارو اذیت نکنه مثلا در همین مثال بخشی که نوشته
یک منهایx² خودش نشونه ای هست تا ما بفهمیم تغییر متغیر مثلثاتی کارو راه میندازه خب ایکس رو مساوی سینوس تتا میگیرم
بعد عبارت رو ساده میکنم تا یک جایی بعد سینوش و کسینوسو میاره یک سمت ، بعدش از همون نکته ساده که صفحه قبلی نوشته شده استفاده میکنه به عنوان شرط جواب تا بررسیش کنه (البته یک سوتی کوچولو داره که اهمیتی نداره) خب در ادامش حل معادله ساده بوده -
خب این سوال در حد متوسط هست اول بخشی که اذیت میکنه رو t میگیره بعدش یک تفکیک کسر ساده و استفاده از اینکه u+1/u همیشه بزرگتز از ۲ هست استفاده میکنه -
یک راه قشنگ که واقعا مفهوم جالبی داره ،، به نظرت اگر تابع رو چپ و راست حرکت بدیم در برد تاثیر داره؟؟ نه
خب پس
گاهی در یک مسئله چپ و راست کردن تابع میتونع مفید باشه (البته خود سوال نشونشو بهت میده)یک چیز از کجا بفهمیم سرهر سوال چه کاری بکنیم؟؟
اولا راه اصلی هر بردی مشتقه
پس اصلا گیر نباید بکنی به ذهنت نرسید درجا مشتقو میزنی
اما خود سوالا نشونه های لازم و کافی رو میدن
در این سوال باید از انتقال کمک گرفته بشه (نشونش داخل اون بازه بندی که شده بهتون داده شده) -
این سوال هم در حد متوسط به بالا هست
هر دو تا راه حلی که میفرستم تقریبا گویا هستن و نیازی به توضیح زیاد ندارن اگر کسی مشکل داشت بگه بیشتر توضیح میدم
-
خب اینم تقریباً یک سوال روتین هست که به جز این راه حل میتونین بعد از تبدیل سینوس به توان دو به کسینوس بعد از تبدیلش میتونین Cos+uبگیرین و حل کنین
-
البته حتما حتمل حواستون موقع تغییر متغیر گرفتن باید به اینکه cos بین ۱- و ۱ هست باشه (مخصوصا در درجه دو ها)