Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. مشاوره تحصیلی
  3. تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده مشاوره تحصیلی
22 دیدگاه‌ها 12 کاربران 1.3k بازدیدها 13 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • kosariK آفلاین
    kosariK آفلاین
    kosari
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #2

    سلام

    رویایی انتخاب نکنین فقط صرفا به خاطر اینکه قبول بشین
    مخصوصا تجربیا
    چون پس فردا اگه قبول بشین کارآموزی دارین مشکل رفت وآمد هس

    مسیر برای رفتن به دانشگاه ببین اینجوری نباشه که از شهرتون تا دانشگاه باید چن تا اتوبوس عوض کنین بالاخره خسته میشین

    فعلا همینا یادمه🤭

    ‹‹ اُوِردُوزِ مَغزي دَر اَثَرِ مَصرَفِ زیادِ فِڪر... ››

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    6
    • مجتبی ازادم آفلاین
      مجتبی ازادم آفلاین
      مجتبی ازاد
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط مجتبی ازاد انجام شده
      #3

      تاثیر گذار بود ...💐

      LOVE.mp4

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • MM.zahedM آفلاین
        MM.zahedM آفلاین
        MM.zahed
        رتبه های آلاخونه فارغ التحصیلان آلاء
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #4

        رشته شیمی با مهندسی شیمی فرق داره از زمین تا آسمون اینا رو جابجا نزنین !!

        jahad_121J M 2 پاسخ آخرین پاسخ
        5
        • monirsM آفلاین
          monirsM آفلاین
          monirs
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #5

          در مورد اینکه دانشگاه مدنظرتون خوابگاه می‌ده یا نه به نوشته‌های داخل دفترچه بسنده نکنید؛ حتما تماس بگیرید و از خود مسئولین دانشگاه سوال کنید.
          مطمئن بشید دانشکده‌ای که قراره محلِ تحصیلتون باشه توی همون شهر هست یا نه. مثال می‌زنم؛ دانشکدۀ کشاورزی و منابع طبیعیِ دانشگاه تهران، واقع در کرجه نه تهران.
          تیم مشاوره و انتخاب رشتۀ آلاء همیشه گفته، من هم تاکید می‌کنم که حتما خودتون کد رشته‌ها رو وارد کنید و به فامیل و دوست و کافی نت نسپرید.

          شتاب کن؛

          که «تو» را قُدْرَتیستْـ در اسرار...

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          6
          • OpalO آفلاین
            OpalO آفلاین
            Opal
            فارغ التحصیلان آلاء
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #6

            درسته که تا وارد یه رشته نشید نمیتونید کامل اونو بشناسید ولی تاجایی که میتونید از همه جنبه ها و موقعیت ها اونو بسنجید... محیط کاری‌‌تون در آینده ... اینکه به جند طریق میتونید از رشته تحصیلی‌تون کسب درآمد کنید؟ آیا به مباحثی که قراره مطالعه کنید علاقه دارید؟ آینده تحصیلی اون چجوریه یعنی میتونید ادامه تحصیل بدید توی اون رشته یا نه(ادامه تحصیل تو اون رشته چقدر تو موقعیت شغلی شما تاثیر داره)... البته این مورد به علاقه خودتون به ادامه تحصیل بستگی داره
            زمینه تحقیقاتی رشته تون رو بررسی کنید این برای کسانی که به کارهای تحقیقاتی علاقه دارن مهمه...
            این روزا خیلی جاها مصاحبه با دانشجو ها میذارن پس از دستش ندید

            درمورد خوابگاه بقیه هم گفتن منم تاکید میکنم حتما بررسی کنید بهتون خوابگاه میدن یا نه چون تو دفترچه تو توضیحات دانشگاه معمولا میزنن دانشگاه برای دادن خوابگاه تعهدی نداره

            فعلا همینا یادم میاد
            به هر حال مطمئنم برای همه شما اتفاقای خوبی میوفته، فقط هر جا که هستید در مسیر درست سخت تلاش کنید✨

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            6
            • GaladrielG آفلاین
              GaladrielG آفلاین
              Galadriel
              دانشجویان پزشکی
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #7

              سلام
              بنظرم حتما از مشاور استفاده کنین

              مژده ای دل…🌱💚

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • MM.zahedM MM.zahed

                رشته شیمی با مهندسی شیمی فرق داره از زمین تا آسمون اینا رو جابجا نزنین !!

                jahad_121J آفلاین
                jahad_121J آفلاین
                jahad_121
                فارغ التحصیلان آلاء
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #8

                @MM-zahed

                واقعا؟ نمی دونستم. کدوم شیمیش بیشتره؟

                786

                MM.zahedM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • S آفلاین
                  S آفلاین
                  SepehrAlizadeh
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #9

                  خب..
                  سلام
                  موقع انتخاب واحد بحث اولویتاتون رو خیلی جدی بگیرید چون تو همون مدت کوتاه، در واقع دارید چند تا از مهمترین تصمیمات چهار سال (یا هفت سال) بعدتون رو میگیرید. تصمیماتی که زمان رفت و آمدتون در دانشگاه، هزینه های حاشیه ای دانشگاه (خورد و خوراک و پوشاک متناسب با جو دانشگاه) هزینه های تحصیل در دانشگاه (دانشگاه های شهریه پرداز)، توانایی اشتغال حین تحصیل و از همه مهمتر خوب بودن حالتون با توجه به این شرایط و شرایط بعد از فارغ التحصیل شدنتون رو در بر میگیره.
                  اولویت من حین انتخاب واحد بعد از شهر، رنک دانشگاه و بعدش رشته بود ولی شما اشتباه من رو نکنید ! این حرفم بیشتر رو به بچه های مهندسیه که شاید مثل من چند تا رشته رو دوست داشتن ولی یک رشته باشه که نخوندنش براشون حسرت بشه. درسته که خود دانشگاه مهمه و تاثیر به سزایی در آیندتون داره ولی اگر بین دانشگاه خیلی خوب با رشته ای که دوست دارید و دانشگاه خوب با رشته ای که عاشقشید قرار بود یکی رو انتخاب کنید به نظر من گزینه دو انتخاب بهتریه.
                  و اما اولویت اصلیتون یعنی شهر که خیلی مهمه! من که توی شهر خودم قبول شدم گاها از مسیر یک ساعت و ربعی تا دانشگاه خیلی خسته میشم. وای به حال اونایی که میرن یه شهر دیگه. این مسئله برای پسرا هم به اندازه دخترا مهمه، چرا که دیگه نم نمک باید صابون سرکار رو به تنشون بمالن.

                  موفق باشید

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  5
                  • jahad_121J jahad_121

                    @MM-zahed

                    واقعا؟ نمی دونستم. کدوم شیمیش بیشتره؟

                    MM.zahedM آفلاین
                    MM.zahedM آفلاین
                    MM.zahed
                    رتبه های آلاخونه فارغ التحصیلان آلاء
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #10

                    @jahad-128 در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                    @MM-zahed

                    واقعا؟ نمی دونستم. کدوم شیمیش بیشتره؟

                    اینکه شیمی کدوم بیشتره رو باید از کسایی که این دوتا رشته رو خوندن پرسید ولی به نظر می رسه که مهندسی شیمی باز کار خیلی بهتری داره نسبت به خود شیمی محض یا کاربردی

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • MM.zahedM MM.zahed

                      رشته شیمی با مهندسی شیمی فرق داره از زمین تا آسمون اینا رو جابجا نزنین !!

                      M آفلاین
                      M آفلاین
                      motahare kameli
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #11

                      @MM-zahed سلام وقت بخیر.امکانش هست بیشتر توضیح بدید.ممنون

                      MM.zahedM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      1
                      • M motahare kameli

                        @MM-zahed سلام وقت بخیر.امکانش هست بیشتر توضیح بدید.ممنون

                        MM.zahedM آفلاین
                        MM.zahedM آفلاین
                        MM.zahed
                        رتبه های آلاخونه فارغ التحصیلان آلاء
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #12

                        motahare kameli در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                        @MM-zahed سلام وقت بخیر.امکانش هست بیشتر توضیح بدید.ممنون

                        سلام
                        اول ببخشید که دیر جواب دادم دیروز سرم خیلی شلوغ بود
                        من پیام های قبلی هم اشاره کردم که باید از کسایی که این رشته ها رو خوندن بپرسین تا دقیق تر جواب بدن حتی شاید خیلی از مشاور ها هم فرق این دوتا رشته رو ندونن اما موارد محدودی که من میدونم اینه که رشته مهندسی شیمی در بعضی از گرایش هاش بیشتر به ساخت تجهیزات و نحوه کار باهاشون مربوطه و حتی بعضی جاها فکر میکنم مباحث نزدیک به مکانیک هم داشته باشن اما خود رشته شیمی اینطور نیست و بیشتر بحث های تئوری و عملی ش توی حوزه ساخت و تولید تجهیزات نیست

                        بهتر بخوام بگم مثلا یکی از جاهایی که یه مهندس شیمی استخدام ممکنه بشه پالایشگاه هاست اما توی رشته شیمی تا جایی که اطلاع دارم اینطور نیست که مثلا برن توی پالایشگاه کار کنن

                        یه سایتی رو پیدا کردم به نظرم خیلی بهتر از من مقایسه کرده بود تونستین یه سری بهش بزنین

                        https://www.bargozideha.com/share/q3b18vb1-تفاوت-مهندسی-شیمی-و-شیمی-محض-و-شیمی-کاربردی-چیست؟

                        M jahad_121J 2 پاسخ آخرین پاسخ
                        3
                        • MM.zahedM MM.zahed

                          motahare kameli در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                          @MM-zahed سلام وقت بخیر.امکانش هست بیشتر توضیح بدید.ممنون

                          سلام
                          اول ببخشید که دیر جواب دادم دیروز سرم خیلی شلوغ بود
                          من پیام های قبلی هم اشاره کردم که باید از کسایی که این رشته ها رو خوندن بپرسین تا دقیق تر جواب بدن حتی شاید خیلی از مشاور ها هم فرق این دوتا رشته رو ندونن اما موارد محدودی که من میدونم اینه که رشته مهندسی شیمی در بعضی از گرایش هاش بیشتر به ساخت تجهیزات و نحوه کار باهاشون مربوطه و حتی بعضی جاها فکر میکنم مباحث نزدیک به مکانیک هم داشته باشن اما خود رشته شیمی اینطور نیست و بیشتر بحث های تئوری و عملی ش توی حوزه ساخت و تولید تجهیزات نیست

                          بهتر بخوام بگم مثلا یکی از جاهایی که یه مهندس شیمی استخدام ممکنه بشه پالایشگاه هاست اما توی رشته شیمی تا جایی که اطلاع دارم اینطور نیست که مثلا برن توی پالایشگاه کار کنن

                          یه سایتی رو پیدا کردم به نظرم خیلی بهتر از من مقایسه کرده بود تونستین یه سری بهش بزنین

                          https://www.bargozideha.com/share/q3b18vb1-تفاوت-مهندسی-شیمی-و-شیمی-محض-و-شیمی-کاربردی-چیست؟

                          M آفلاین
                          M آفلاین
                          motahare kameli
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #13

                          @MM-zahed خیلی ممنونم:bouquet: :bouquet: :hibiscus: :hibiscus:

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          2
                          • MM.zahedM MM.zahed

                            motahare kameli در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                            @MM-zahed سلام وقت بخیر.امکانش هست بیشتر توضیح بدید.ممنون

                            سلام
                            اول ببخشید که دیر جواب دادم دیروز سرم خیلی شلوغ بود
                            من پیام های قبلی هم اشاره کردم که باید از کسایی که این رشته ها رو خوندن بپرسین تا دقیق تر جواب بدن حتی شاید خیلی از مشاور ها هم فرق این دوتا رشته رو ندونن اما موارد محدودی که من میدونم اینه که رشته مهندسی شیمی در بعضی از گرایش هاش بیشتر به ساخت تجهیزات و نحوه کار باهاشون مربوطه و حتی بعضی جاها فکر میکنم مباحث نزدیک به مکانیک هم داشته باشن اما خود رشته شیمی اینطور نیست و بیشتر بحث های تئوری و عملی ش توی حوزه ساخت و تولید تجهیزات نیست

                            بهتر بخوام بگم مثلا یکی از جاهایی که یه مهندس شیمی استخدام ممکنه بشه پالایشگاه هاست اما توی رشته شیمی تا جایی که اطلاع دارم اینطور نیست که مثلا برن توی پالایشگاه کار کنن

                            یه سایتی رو پیدا کردم به نظرم خیلی بهتر از من مقایسه کرده بود تونستین یه سری بهش بزنین

                            https://www.bargozideha.com/share/q3b18vb1-تفاوت-مهندسی-شیمی-و-شیمی-محض-و-شیمی-کاربردی-چیست؟

                            jahad_121J آفلاین
                            jahad_121J آفلاین
                            jahad_121
                            فارغ التحصیلان آلاء
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #14

                            @MM-zahed

                            خیلی ممنون لطف کردید ✨🌷

                            786

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            2
                            • maryam111M آفلاین
                              maryam111M آفلاین
                              maryam111
                              فارغ التحصیلان آلاء
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط maryam111 انجام شده
                              #15

                              و در ادمه...
                              :digit_nine: بچه‌های رتبه برتر با چشم بااااز انتخاب رشته کنید
                              مخصوصا بچه‌های تجربی که به عشق پزشکی دارید میاید دانشگاه
                              از دانشجوهای اینترن (حتی از استاژرها نه) بپرسید شرایط پزشکی رو کاملا بررسی کنید ببینید واقعا میتونید اون شرایط رو تحمل کنید یا نه
                              پزشکی خیلی قشنگه خیلی خوبه ولی روزای سخت زیاد داره
                              من دارم از نزدیک میبینم دوستا و همکارا رو تو بیمارستان که چقدر شبانه روزی درس میخونن و از خیلی تفریحات و خوشی‌هاشون میگذرن
                              یه نکته خیلی مهم‼️ بلاگرهای پزشک مجبورن پزشکی رو گل و بلبل و رنگی رنگی نشون بدن(: پس در دنیای حقیقی پزشک‌هارو پیدا کنید و باهاشون صحبت کنید و سختی‌ها رو بشنوید
                              من چند نمونه از استوری‌های این روزای دوستای پزشکم رو براتون میذارم
                              تاکید میکنم! نمیگم نرید پزشکی، ولی میخوام با دید باز برید و واقع بین باشید تا مثل هزاران دانشجوی پزشکی دیگه که اومدن ولی به فارغ التحصیلی نرسیدن نشید و اسمتون تو اون لیست تلخ نره
                              20220809_001905.jpg
                              Screenshot_20220803-135348_Instagram.jpg

                              :digit_one: :digit_zero: نکته مهم بعدی پوله😂 بچه‌ها پول واقعا مهمه واقعا
                              بعضی وقتا دانش‌آموزا آرمانی فکر میکنن میگن من فلان رشته رو دوست دارم حالا پول و کار هم نداره نداشته باشه ولی وقتی به سن ۲۴_۲۵ سالگی میرسن پشیمون میشن..
                              واقعا تو این دوره و زمونه آدم باید مستقل باشه درسته پدر و مادر تا هرسنی هم که باشیم بهمون پول میدن بدون هیچ منتی ولی خب مگه چه گناهی کردن که هرچی پول درمیارن بدن به ما..؟! بعدم تا کِی؟
                              مثال میزنم: شما یه دختر که الان دانشجو هستی ماهیانه از پدرت میگیری بعد از فارغ التحصیلی هم بازارکاری نداری، ازدواج میکنی خب از اینجا به بعد اوضاع بهتر میشه چون یه آدم به نام شوهر هست که خرج خونه زندگی رو میده، حالا اومدیم و خدایی نکرده این آقای شوهر ورشکست شد، کار به طلاق کشید، اصلا خدایی نکرده فوت کرد، اون وقت دختر باید از کجا خرج خودشو بچه‌هاشو بده؟!
                              اصلا اینا رو هم کنار بذاریم تو این دوره زمونه با یه حقوق نمیشه زندگی رو چرخوند (مگر در موارد خاص) بنابراین زن و شوهر باید کمک همدیگه باشن تو خرج خونه
                              آقا اصلا همههه اینا به کنار
                              فرض میگیریم دختر میخواد مجرد بمونه ولی بالاخره مادر و پدر تا یه سنی زنده هستن و حواسشون به دختر هست، بعد از اون چی؟
                              اگه میخواد زندگی مستقل تشکیل بده چی؟
                              باید پول داشته باشه
                              حتی اگه دوران دانشجویی هم کار سبکی که حقوق اندکی هم داشت و دیدید میتونید کار کنید، کارکنید حقوق بگیرید ، حداقلش اینه که پول بلیط رفت و برگشت به شهرتون رو خودتون درمیارید..
                              همینا متقابلا برای پسرا هم صدق میکنه

                              یه نکته یازده هم بود الان یادم رفت
                              اینا رو داشته باشید تا بعد😂
                              بچه-های-تجربی-کنکور-1401 بچه-های-ریاضی-کنکور-1401

                              ما را دگر حوصله شرح حال نیست...🤞

                              Mohammad Lotfi 0M مجتبی ازادم 2 پاسخ آخرین پاسخ
                              16
                              • maryam111M maryam111

                                و در ادمه...
                                :digit_nine: بچه‌های رتبه برتر با چشم بااااز انتخاب رشته کنید
                                مخصوصا بچه‌های تجربی که به عشق پزشکی دارید میاید دانشگاه
                                از دانشجوهای اینترن (حتی از استاژرها نه) بپرسید شرایط پزشکی رو کاملا بررسی کنید ببینید واقعا میتونید اون شرایط رو تحمل کنید یا نه
                                پزشکی خیلی قشنگه خیلی خوبه ولی روزای سخت زیاد داره
                                من دارم از نزدیک میبینم دوستا و همکارا رو تو بیمارستان که چقدر شبانه روزی درس میخونن و از خیلی تفریحات و خوشی‌هاشون میگذرن
                                یه نکته خیلی مهم‼️ بلاگرهای پزشک مجبورن پزشکی رو گل و بلبل و رنگی رنگی نشون بدن(: پس در دنیای حقیقی پزشک‌هارو پیدا کنید و باهاشون صحبت کنید و سختی‌ها رو بشنوید
                                من چند نمونه از استوری‌های این روزای دوستای پزشکم رو براتون میذارم
                                تاکید میکنم! نمیگم نرید پزشکی، ولی میخوام با دید باز برید و واقع بین باشید تا مثل هزاران دانشجوی پزشکی دیگه که اومدن ولی به فارغ التحصیلی نرسیدن نشید و اسمتون تو اون لیست تلخ نره
                                20220809_001905.jpg
                                Screenshot_20220803-135348_Instagram.jpg

                                :digit_one: :digit_zero: نکته مهم بعدی پوله😂 بچه‌ها پول واقعا مهمه واقعا
                                بعضی وقتا دانش‌آموزا آرمانی فکر میکنن میگن من فلان رشته رو دوست دارم حالا پول و کار هم نداره نداشته باشه ولی وقتی به سن ۲۴_۲۵ سالگی میرسن پشیمون میشن..
                                واقعا تو این دوره و زمونه آدم باید مستقل باشه درسته پدر و مادر تا هرسنی هم که باشیم بهمون پول میدن بدون هیچ منتی ولی خب مگه چه گناهی کردن که هرچی پول درمیارن بدن به ما..؟! بعدم تا کِی؟
                                مثال میزنم: شما یه دختر که الان دانشجو هستی ماهیانه از پدرت میگیری بعد از فارغ التحصیلی هم بازارکاری نداری، ازدواج میکنی خب از اینجا به بعد اوضاع بهتر میشه چون یه آدم به نام شوهر هست که خرج خونه زندگی رو میده، حالا اومدیم و خدایی نکرده این آقای شوهر ورشکست شد، کار به طلاق کشید، اصلا خدایی نکرده فوت کرد، اون وقت دختر باید از کجا خرج خودشو بچه‌هاشو بده؟!
                                اصلا اینا رو هم کنار بذاریم تو این دوره زمونه با یه حقوق نمیشه زندگی رو چرخوند (مگر در موارد خاص) بنابراین زن و شوهر باید کمک همدیگه باشن تو خرج خونه
                                آقا اصلا همههه اینا به کنار
                                فرض میگیریم دختر میخواد مجرد بمونه ولی بالاخره مادر و پدر تا یه سنی زنده هستن و حواسشون به دختر هست، بعد از اون چی؟
                                اگه میخواد زندگی مستقل تشکیل بده چی؟
                                باید پول داشته باشه
                                حتی اگه دوران دانشجویی هم کار سبکی که حقوق اندکی هم داشت و دیدید میتونید کار کنید، کارکنید حقوق بگیرید ، حداقلش اینه که پول بلیط رفت و برگشت به شهرتون رو خودتون درمیارید..
                                همینا متقابلا برای پسرا هم صدق میکنه

                                یه نکته یازده هم بود الان یادم رفت
                                اینا رو داشته باشید تا بعد😂
                                بچه-های-تجربی-کنکور-1401 بچه-های-ریاضی-کنکور-1401

                                Mohammad Lotfi 0M آفلاین
                                Mohammad Lotfi 0M آفلاین
                                Mohammad Lotfi 0
                                تجربی
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #16

                                maryam111 تازه برای پسرا بدتره
                                چون اونا میخوان غیر از خودشون مسئولیت ۲ ۳ نفر دیگه رو به عهده بگیرن

                                زود بیدار شدن سخت نیست زود خوابیدن سخته!!😴

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                5
                                • maryam111M maryam111

                                  و در ادمه...
                                  :digit_nine: بچه‌های رتبه برتر با چشم بااااز انتخاب رشته کنید
                                  مخصوصا بچه‌های تجربی که به عشق پزشکی دارید میاید دانشگاه
                                  از دانشجوهای اینترن (حتی از استاژرها نه) بپرسید شرایط پزشکی رو کاملا بررسی کنید ببینید واقعا میتونید اون شرایط رو تحمل کنید یا نه
                                  پزشکی خیلی قشنگه خیلی خوبه ولی روزای سخت زیاد داره
                                  من دارم از نزدیک میبینم دوستا و همکارا رو تو بیمارستان که چقدر شبانه روزی درس میخونن و از خیلی تفریحات و خوشی‌هاشون میگذرن
                                  یه نکته خیلی مهم‼️ بلاگرهای پزشک مجبورن پزشکی رو گل و بلبل و رنگی رنگی نشون بدن(: پس در دنیای حقیقی پزشک‌هارو پیدا کنید و باهاشون صحبت کنید و سختی‌ها رو بشنوید
                                  من چند نمونه از استوری‌های این روزای دوستای پزشکم رو براتون میذارم
                                  تاکید میکنم! نمیگم نرید پزشکی، ولی میخوام با دید باز برید و واقع بین باشید تا مثل هزاران دانشجوی پزشکی دیگه که اومدن ولی به فارغ التحصیلی نرسیدن نشید و اسمتون تو اون لیست تلخ نره
                                  20220809_001905.jpg
                                  Screenshot_20220803-135348_Instagram.jpg

                                  :digit_one: :digit_zero: نکته مهم بعدی پوله😂 بچه‌ها پول واقعا مهمه واقعا
                                  بعضی وقتا دانش‌آموزا آرمانی فکر میکنن میگن من فلان رشته رو دوست دارم حالا پول و کار هم نداره نداشته باشه ولی وقتی به سن ۲۴_۲۵ سالگی میرسن پشیمون میشن..
                                  واقعا تو این دوره و زمونه آدم باید مستقل باشه درسته پدر و مادر تا هرسنی هم که باشیم بهمون پول میدن بدون هیچ منتی ولی خب مگه چه گناهی کردن که هرچی پول درمیارن بدن به ما..؟! بعدم تا کِی؟
                                  مثال میزنم: شما یه دختر که الان دانشجو هستی ماهیانه از پدرت میگیری بعد از فارغ التحصیلی هم بازارکاری نداری، ازدواج میکنی خب از اینجا به بعد اوضاع بهتر میشه چون یه آدم به نام شوهر هست که خرج خونه زندگی رو میده، حالا اومدیم و خدایی نکرده این آقای شوهر ورشکست شد، کار به طلاق کشید، اصلا خدایی نکرده فوت کرد، اون وقت دختر باید از کجا خرج خودشو بچه‌هاشو بده؟!
                                  اصلا اینا رو هم کنار بذاریم تو این دوره زمونه با یه حقوق نمیشه زندگی رو چرخوند (مگر در موارد خاص) بنابراین زن و شوهر باید کمک همدیگه باشن تو خرج خونه
                                  آقا اصلا همههه اینا به کنار
                                  فرض میگیریم دختر میخواد مجرد بمونه ولی بالاخره مادر و پدر تا یه سنی زنده هستن و حواسشون به دختر هست، بعد از اون چی؟
                                  اگه میخواد زندگی مستقل تشکیل بده چی؟
                                  باید پول داشته باشه
                                  حتی اگه دوران دانشجویی هم کار سبکی که حقوق اندکی هم داشت و دیدید میتونید کار کنید، کارکنید حقوق بگیرید ، حداقلش اینه که پول بلیط رفت و برگشت به شهرتون رو خودتون درمیارید..
                                  همینا متقابلا برای پسرا هم صدق میکنه

                                  یه نکته یازده هم بود الان یادم رفت
                                  اینا رو داشته باشید تا بعد😂
                                  بچه-های-تجربی-کنکور-1401 بچه-های-ریاضی-کنکور-1401

                                  مجتبی ازادم آفلاین
                                  مجتبی ازادم آفلاین
                                  مجتبی ازاد
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #17

                                  maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                  LOVE.mp4

                                  MM.zahedM maryam111M 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                  4
                                  • مجتبی ازادم مجتبی ازاد

                                    maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                    MM.zahedM آفلاین
                                    MM.zahedM آفلاین
                                    MM.zahed
                                    رتبه های آلاخونه فارغ التحصیلان آلاء
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #18

                                    مجتبی ازاد باید همه ی احتمالات رو در نظر گرفت اومدیم و نشد 😅😅

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    2
                                    • مجتبی ازادم مجتبی ازاد

                                      maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                      maryam111M آفلاین
                                      maryam111M آفلاین
                                      maryam111
                                      فارغ التحصیلان آلاء
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #19

                                      مجتبی ازاد در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                                      maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                      😂😂😂باید با یه کارخونه پولسازی ازدواج کنی اونوقت

                                      ما را دگر حوصله شرح حال نیست...🤞

                                      مجتبی ازادم Zahra.HDZ 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                      3
                                      • maryam111M maryam111

                                        مجتبی ازاد در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                                        maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                        😂😂😂باید با یه کارخونه پولسازی ازدواج کنی اونوقت

                                        مجتبی ازادم آفلاین
                                        مجتبی ازادم آفلاین
                                        مجتبی ازاد
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #20

                                        maryam111 فکر بدیم نیست :))

                                        LOVE.mp4

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • maryam111M maryam111

                                          مجتبی ازاد در تجربه فارغ التحصیلان از انتخاب رشته 🎓 گفته است:

                                          maryam111 نتیجه زن یا شوهر پولداری بگیریم ورشکست نشن :))

                                          😂😂😂باید با یه کارخونه پولسازی ازدواج کنی اونوقت

                                          Zahra.HDZ آفلاین
                                          Zahra.HDZ آفلاین
                                          Zahra.HD
                                          فارغ التحصیلان آلاء ⭐
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #21

                                          maryam111 کمبود کاغذ باشه اونم ورشکست میشه😂

                                          نتیجه اخلاقی: دستتون تو جیب خودتون باشه😌😎

                                          So
                                          What is the point
                                          of every thing?...

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          1
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع