Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. طرح زیست شناسی نود پلاس : زیست دوم
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

طرح زیست شناسی نود پلاس : زیست دوم

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
24 دیدگاه‌ها 14 کاربران 9.0k بازدیدها 1 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • P آفلاین
    P آفلاین
    pourya_blueyahoo.com
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #1

    بنام خالق زیبایی ها

    پروژه ی زیست نود پلاس!

    هفته اول: فصول 1 و 2 زیست دوم دبیرستان
    فصل اول: مولکول های زیستی
    صحیح یا غلط بودن جملات زیر را با ذکر دلیل مشخص کنید.(حداکثر مدت پاسخگویی:10 دقیقه)

    1.همه ی هیدرات های کربن، کربوهیدرات هستند.

    2.همه ی هیدروکربن ها، هیدرات کربن هستند.

    3.تار عنکبوت فقط از یک نوع پروتئین ویژه تشکیل شده است.

    4.سرعت عنکبوت در تنیدن تار کم است.

    5.همه ی مولکول های زیستی نسبت به مولکول های غیر زیستی بزرگتر هستند.

    6.برخی از درشت مولکول ها در سلول بصورت پلی مر ساخته می شوند.

    7.یک پلیمر می تواند از واحد هایی مشابه تشکیل شده باشد.

    8.مونوساکاریدها فقط شامل پنتوز ها و هگزوز ها هستند.

    9.در همه ی میوه های خوراکی، گلوکز و فروکتوز وجود دارد.

    10.گالاکتوز، هملن قند شیر است.

    11.نشاسته، دی ساکاریدی است که از مونومرهایی به نام گلوکز تشکیل شده است.

    12.مالتوز، نوعی قند است که به فراوانی در جوانه ی گندم یافت می شود.

    13.دستگاه گوارش انسان و بسیاری از جانوران،آنزیم هیدرولیز کننده ی نشاسته را دارد اما هیچ یک از جانوران، آنزیم هیدرولیز کننده ی سلولز را نمی سازند.

    14.هزار رشته ی سلولزی،یک فیبریل سلولزی را تشکیل می دهند.

    15.در بسیاری از چربی ها،3 اسید چرب موجود در ساختار هر مولکول تری گلیسرید، با یکدیگر تفاوت دارند.

    16.همه ی چربی های جانوری، سیر شده و جامد هستند.

    17.تعداد اسید های چرب فسفولیپید ها از چربی ها بیشتر است.

    18.تنوع عناصر در فسفولیپیدها، بیشتر از چربی هاست.

    19.بعضی از جانوران مانند زنبور عسل، موم تولید می کنند.

    20.ساختار همه ی استروئید ها یکسان و شبیه مولکول چربی است.

    21.پروتئین ها، همه ی کارهای درون سلول ها را انجام می دهند.

    22.یک پروتئین می تواند تنها از یک پلی پپتید تشکیل شده باشد.

    23. همه ی رشته های پروتئینی، جزء پروتئین های منبقض شونده هستند.

    24.همه ی پروتئین های نشانه ای، هورمون هستند.

    25.همه ی هورمون ها از پروتئین های نشانه ای هستند.

    26.مهم ترین پروتئین ها، مهم ترین ابزارهای سلول هستند.

    27.در هر سلول بدون هسته و زنده در بدن انسان، هزاران نوع آنزیم وجود دارد.

    28.همه ی آنزیم ها، پروتئینی هستند.

    29.همه ی آنزیم های بدن انسان، در دمای بالاتر از 45 درجه ی سانتیگراد غیر فعال می شوند.

    30.بعضی از آنزیم های بدن انسان، در محیط های اسیدی و یا قلیایی فعالیت میکنند.

    31.همه ی آنزیم ها، شکل سه بعدی ویژه ای دارند.

    32.استفاده از آنزیم ها در پودر های لباسشویی، نمونه ای از کاربرد آنزیم ها در صنعت است.

    33.آمیلاز ها، آنزیم هایی هستند که سلولز را به قند های شیرین تبدیل میکنند.

    34.برای ساختن اسفنج می توان از آنزیمی استفاده کرد که در سلولهای کبد، سم زدایی می کند.

    35.همه ی واکنشش های متابولیسمی با کمک آنزیم ها انجام می شوند.

    36.هر واکنش انرژی زایی در سلول، باعث افزایش دمای سلول می شود.

    37.در ساختار مولکول atp، یک مونو ساکارید 6 کربنی بکار رفته است.

    38.بیش از یک سوم مواد تشکیل دهنده ی بدن، کربن دارند.

    39.برای اثبات عمل آنزیم آمیلاز، میتوان از ید استفاده کرد.

    40.گوناگونی 2 نوع مولکول زیستی dna(اسیدهای نوکلئیک) و پروتئین، زمینه ی گوناگونی جانداران است.

    «خب بچه ها! فصل اول بود و قصدم از آوردن این همه حفظیات، توجه بیشتر شما به خط کتاب درسی بود.اگه بالاتر از 80 زدین بدونین تسلط نسبی خوبی به این فصل دارین اما این سوالا همگی خط به خط کتاب بودن و در ادامه، یعنی با خوندن فصلای بعدی، سوالای ترکیبی این فصل هم رونمایی میشن...»
    ................................................................................................................................................................................................................................................نکات فصل اول:

    1.انواع مولکول های زیستی رو میشناسین؟؟؟
    4 دسته مولکول زیستی عبارتند از کربوهیدرات ها،لیپیدها،پروتئین ها و نوکلئیک اسیدها.
    کربوهیدرات ها میتوانند نقش ذخیره ای(نشاسته در گیاهان و گلیکوژن در جانوران) یا استحکامی(سلولز در گیاهان و کیتین در قارچ ها وبندپایان) داشته باشند.
    همچنین لیپیدها هم میتوانند نقش ذخیره ای(تری گلیسرید) یا ساختاری(در غشاها مانند فسفو لیپیدها و کلسترول) داشته باشند.
    2.گوناگون ترین مولکولهای زیستی، پروتئین ها هستند.
    3.لیپیدها پلیمر نیستند به جز کوتین.
    4.در تشکیل پلی مری با n مونومر، n-1 مولکول آب آزاد می شود و در هیدرولیز(تجزیه) پلی مری با n مونومر،n-1 مولکول آب مصرف می شود.
    5.نشاسته به کمک محلول ید،به رنگ آبی در می آید پس میتوان برای اثبات عمل آنزیم آمیلاز(که نشاسته را به قندهای شیرین تبدیل می کند) از محلول ید استفاده کرد.
    6.سلولاز توسط برخی باکتری ها وبرخی آغازیان مانند تاژکداران جانور مانند تولید می شود.
    7.نقطه ی ذوب تری گلیسریدها به چی وابسته س؟؟؟؟
    آفرین...به نوع اسیدهای چرب(مثلا اینکه پیوند دوگانه داره یا نه...)
    8.با توجه به کتاب دوم چاپ 92، یاد بگیرین که کلسترول از 4 حلقه ی آلی تشکیل شده...3 حلقه ی حلقه ی 6 ضلعی و یه حلقه ی 5 ضلعی...(تصویر کلسترول رو در تصویر غشای سلول در فصل 2 ببینید)
    در ضمن ممکنه این نکته رو در خیلی سبز دوم هم دیده باشید.
    9.ساختار همه ی استروئید ها یکسان و مشابه کلسترول است پس کلسترول و هورمون های استروئیدی چون کورتیزول، آلدوسترون، استروژن، پروژسترون و تستوسترون ساختار یکسان و مشابه دارند.
    10.کوتین، خاص گیاهان /موم، مشترک بین گیاهان و جانوران/ و استروئید، خاص جانوران است.
    11.نمودار فعالیت آنزیم ها در دما و پی اچ های مختلف، زنگوله ای است.
    12.در تهیه ی پروتوپلاست میتوان از آنزیم سلولاز استفاده کرد.(10 سوم)
    13.به نمودار دایره ای ص13 نگاه کنید.منظور از سایر مواد آلی، نوکلئیک اسیدها،ویتامین ها و ...... است.
    14.کدامیک از مولکولهای زیستی، فراوان ترین ترکیب آلی در گیاهان و جانوران است؟
    در گیاهان،کربوهیدرات/در جانوران،پروتئین
    15.میزان حل شدن مونو ساکاریدها در آب از دی ساکاریدها و پلی ساکاریدها بیشتر است.(بعلت کوچیکیشون دیگه!!!)
    16.نشاسته در آب سرد حل نمی شود اما در آب گرم حل می شود.
    میدونین مثل کدوم عنصره تو شیمی؟؟؟
    ایول...منیزیم...
    17.لیپیدها در آب نامحلول هستند در نتیجه در غشای سلول ها و اندامک ها، مانع عبور مواد محلول در آب می شوند.
    18.آلبومین، پروتئینی محلول در آب است که با گرم کردن آن، منعقد شده و به پروتئین جامد تبدیل می شود.(یعنی تبدیل سفیده ی تخم مرغ به بخش سفید نیمرو!!!)
    19.گوارش اسیدهای چرب سیر نشده، که در محل خمیدگی پیوند دوگانه دارند،آسان تر است.
    20.ویژگی های عنصر کربن سبب گوناگونی مولکول های زیستی می شود و فراوان ترین عنصر بدن هیدروژن است.
    21.نقطه ی ذوب و جوش اسیدهای چرب سیر شده بیشتر از دمای اتاق(25 درجه سلسیوس) است.(چرا؟؟؟)
    22.تغییرات دما و ph با تغییر جایگاه فعال آنزیم ها بر عمل آنزیم ها اثر می گذارد.
    23.کربوهیدرات=هیدرات کربن>>>متشکل از عناصر کربن و هیدروژن و اکسیژن
    هیدروکربن ها فقط از عناصر کربن و هیدروژن تشکیل شده اند مانند هورمون اتیلن...
    24.همون طور که از اسم فسفولیپیدها پیداست، این لیپیدها در ساختارشون فسفر دارن پس تنوع عناصر در فسفولیپیدها بیشتر از چربی هاست.
    c,n,p.h,o>c,h,o
    25.پروتئین ها باعث انجام همه ی کارهای درون سلول می شوند اما همه ی آن ها را انجام نمی دهند!
    این 2 جمله با هم متفاوتن(علی کرامت)
    26.تاژک در باکتری ها، یک رشته ی پروتئینی است اما جزء پروتئین های منقبض شونده نیست.
    رشته های پروتئینی که باعث حرکت ماهیچه ها میشوند،پروتئین های منقبض شونده اند.(علی کرامت)
    27.در زیست کنکور میتونیم فرض کنیم هر واکنش هیدرولیز،با مصرف آب همراه است و در نتیجه باعث افزایش فشار اسمزی در سلول مربوط می شود.
    28.همچنین میتونیم بگیم هر واکنش تشکیل، با آزاد شدن آب همراه است و در نتیجه باعث کاهش فشار اسمزی در سلول مربوط می شود.
    دو نکته ی بالا رو خوب یاد بگیرید...
    29.در هر سلول بدن ما، هزاران نوع آنزیم وجود دارد.
    30.امروزه آنزیم های پر کاربرد در خانه و صنعت با کشت دادن میکروب ها(نه فقط باکتری ها) در بشکه های بزرگ و مخصوص استخراج می شوند.

    پاسخنامه کلیدی:

    1.ص
    2.غ
    3.غ
    4.غ
    5.غ
    6.غ
    7.ص
    8.غ

    9.غ
    10.غ
    11.غ
    12.غ
    13.ص
    14.غ
    15.ص
    16.غ

    17.غ
    18.ص
    19.غ
    20.غ
    21.غ
    22.ص
    23.غ
    24.غ

    25.غ
    26.ص
    27.ص
    28.غ
    29.غ
    30.ص
    31.ص
    32.غ

    33.غ
    34.ص
    35.غ
    36.ص
    37.غ
    38.ص
    39.ص
    40.ص

    "نکات در چارچوب کتاب درسی+سوالاتو پیشنهادات و انتقاداتتون رو در همین تاپیک مطرح کنید."

    فایل پی دی اف قرار گرفت...
    با تشکر بسیار ویژه از دوست عزیزم امید(omidcitizen)
    http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/426_01405526409.pdf
    آرزومند همه ی آرزوهای قشنگ و خیرتون
    پوریا**

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • P آفلاین
      P آفلاین
      pourya_blueyahoo.com
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #2

      بنام خدا

      پروژه ی زیست نود پلاس!

      هفته اول:فصول 1 و 2 زیست دوم دبیرستان
      فصل دوم: سفری به درون سلول

      صحیح یا غلط بودن جملات زیر را با ذکر دلیل مشخص کنید.(حداکثر مدت پاسخگویی:15 دقیقه)

      1.هسته ی تریکودینا نعلی شکل است و نسبت به خار های اتصال دهنده به دهان سلولی نزدیک تر است.

      2.همه ی سلول های زنده، غشای پلاسمایی دارند.

      3.مشاهده ی برخی سلول ها و اندامک های آن ها، بدون میکروسکوپ ممکن است.

      4.توانایی هر ابزار نوری به بزرگنمایی آن بستگی دارد.

      5.مشاهده ی ساختار درونی باکتری ها با وضوح بالا به وسیله ی ذره بین میسر نیست اما با میکروسکوپ نوری ممکن است.

      6.قدرت تفکیک همه ی میکروسکوپ های الکترونی، 0.2 نانومتر است.

      7.با اختراع میکروسکوپ های الکترونی،بعلت قدرت تفکیک بالا،مطالعه ی ساختار درونی تریکودینای زنده ممکن شد.

      8.کم و زیاد کردن روشنایی(میدان دید) میکروسکوپ نوری، به وسیله ی دیافراگم ممکن است.

      9.با صفحه ی چرخان، میتوان عدسی های شیئی میکروسکوپ نوری را جابجا کرد.

      10.در میکروسکوپ نوری، از پیچ های بزرگ و کوچک تنظیم کننده، برای تنظیم وضوح تصویر استفاده می شود.

      11.دیواره ی سلولی، وظیفه ی محافظت از سلول و حفظ شکل سلول را در همه ی باکتری ها بر عهده دارد.

      12.کپسول به همه ی باکتری های کپسول دار کمک میکند تا به سطوح مختلف بچسبند.

      13.در سلول زنده،همه ی اندامک ها بی رنگ هستند.

      14.در همه ی سلول ها، بسیاری از آنزیم های لازم برای انجام فرآیندهای متابولیسمی، درون غشای اندامک ها جای دارند.

      15.سانتریول ها در تشکیل دوک تقسیم در همه ی سلول ها دخالت دارند.

      16.برخی سلول های جانوری به شکل چند وجهی هستند.

      17.برخی از سلول های گیاهی بالغ، واکوئل مرکزی بزرگ ندارند.

      18.واکوئل مرکزی، همواره آنزیم های مسئول گوارش سلولی را در خود جای میدهد.

      19.ضخامت دیواره ی سلولی گیاهان، همواره از غشای پلاسمایی آن ها بیشتر است.

      20.دیواره ی سلولی گیاهان عمدتا از رشته های سلولزی ضخیم و بدون انشعاب ساخته شده است.

      21.دیواره ی دومین، تنها در سلول های مسن گیاهی و یا سلول های گیاهی مرده دیده می شود.

      22.پلاسمودسم در همه ی سلول های گیاهی دیده می شود.

      23.آب،مواد غذایی و هورمون ها از جمله ی موادی هستند که از طریق پلاسمودسم ها از سلولی به سلول مجاور، منتقل می شوند.

      24.همه ی کانال های پروتئینی غشا، تخصصی عمل میکنند.

      25.ریز رشته های اسکلت سلولی سیتوپلاسم، هرگز به فسفو لیپیدهای غشا متصل نمی شوند.

      26.تاژک در همه ی سلول های یوکاریوتی، بدون غشا است.

      27.دیواره ی سلولی و واکوئل مرکزی ار اختصاصات سلول های گیاهی است و دیگر سلول های یوکاریوتی از آن ها بی بهره اند.

      28.امکان اتصال زنجیره های قند به فسفولیپید های غشا وجود دارد.

      29.رشته های ماده ی بین سلولی، بیشتر به پروتئین های غشا از سمت خارج متصل هستند.

      30.کلسترول، در همه ی غشاها، در ضخامت غشای سلولی قرار دارد.

      31.تنوع مونومر های تشکیل دهنده ی یک ریبوزوم پروکاریوتی می تواند بیشتر از 23 نوع باشد.

      32.اندازه ی همه ی ریبوزوم های موجود در یک سلول یوکاریوتی کمی بزرگتر از ریبوزوم های سلول های پروکاریوتی است.

      33.هسته ی سلول های یوکاریوتی بر خلاف سلول های پروکاریوتی، کل ماده ی ژنتیک سلول را در خود جای داده است.

      34.در یک سلول یوکاریوتی، میتوان 2 هسته یافت.

      35.در سلول های یوکاریوتی،پوشش هسته از غشایی منفذ دار تشکیل شده است که تبادل مواد بین هسته و سیتوپلاسم از طریق همین منافذ صورت می گیرد.

      36.پروتئین های اسکلت هسته ای، بصورت شبکه ی در هم رفته ای بین 2 غشای هسته قرار دارند.

      37.محل ساخت ریبوزوم ها، توده هایی است متشکل از رشته ها و دانه هایی که rna نیز در این توده ها قرار دارد.

      38.پادتن ها در سلول های یوکاریوتی در ریبوزوم های چسبیده به شبکه آندوپلاسمی زبر و در پروکاریوت ها توسط ریبوزوم های موجود در سیتوپلاسم سلول ساخته می شوند.

      39.یک سلول می تواند همزمان توسط شبکه آندوپلاسمی صاف خود، اسید چرب، فسفولیپید و استروئید بسازد.

      40.پیش از کشف میکروسکوپ های الکترونی، زیست شناسان از وجود اندامک های مختلف اطلاع نداشتند.

      41.بین تعداد اجسام گلژی در سلول و فعالیت ترشحی همان سلول، رابطه ی مستقیم وجود دارد.

      42.محل ایجاد پادتن کامل و فعال در اندامکی است که مسئول نشانه گذاری مولکول هاست.

      43.سمت رو به غشای جسم گلژی ، مقعر است.

      44.واکوئل مرکزی در گلبرگ های همه ی گیاهان، رنگیزه های جاذب حشرات را دارد.

      45.یک سلول نمیتواند بیش از یک واکوئل ضربان دار داشته باشد.

      46.هر قرص درون کلروپلاست را ، یک گرانوم میگویند.

      47.در همه ی سلول های گیاهی، بیش از یک نوع پلاست دیده می شود.

      48.در سلول های پیاز، هیچ کلروپلاستی یافت نمی شود.

      49.همواره دیدن هسته در سلول های خزه غیر ممکن است.

      50.نتیجه ی نهایی انتشار یک ماده، یکسان شدن غلظت آن در همه ی نقاطی است که آن ماده قرار دارد.

      51.اگزوسیتوز برخلاف انتشار برای انجام به انرژی زیستی نیاز دارد.

      52.دیواره ی سلولی نسبت به آب و مواد محلول در آن، کاملا تراواست.

      53.اریترومایسین، آنتی بیوتیکی است که بر ریبوزوم های پروکاریوتی، اثر بازدارنده دارد.

      54.توان زنده ماندن و تولید مثل کردن همه ی سلول های پروکاریوتی از سلول های یوکاریوتی کمتر است.

      55.می توان جانداری یافت که در ایجاد تاژک آن سانتریول دخالت نداشته باشد.

      56.پروکاریوت ها آندوسیتوز و اگزوسیتوز ندارند.

      57.در ناحیه ی نوکلئوئیدی باکتری ها، علاوه بر dna ، پروتئین نیز دیده می شود.

      58.همه ی سلول های گیاهی تاژک دار، قطعا آنتروزوئید هستند.

      59.تریکودینا و جسم گلژی با میکروسکوپ نوری کشف شدند.

      60.پروکاریوت ها به 2 دسته ی باکتری ها و سیانوباکتری ها تقسیم می شوند.

      «خب اینم از ص/غ های این فصلمون...سطحشون یه level بالاتر از فصل 1 بود.اگه بالاتر از 70 زدین، خوبه! بالاتر از 80 خیلی خوبه! بالاتر از 90 دمتون خیلی گرمه! البته بازم یادتون باشه ، این 2 فصل پایه بودن، امیدوارم با بررسی 100 تا ص/غ این 2 فصل و انطباقشون با کتاب درسی ، شیوه زیست خوندن دستتون اومده باشه...قطعا، حتما، ممکن است، اغلب، گاهی، همواره و از این تیریپ واژه های قیدگونه!!!»
      ................................................................................................................................................................................................................................................نکات فصل دوم:

      1.غشا، ریبوزوم و ناحیه ی نوکلئوئیدی در همه ی باکتری ها وجود دارد، دیواره در بسیاری از آن ها وجود دارد و کپسول، پیلی ، تاژک، اندوسپور و پلازمید در بعضی از باکتری ها وجود دارد.
      2.نگاره(ن+گاره)
      1-نگاره:تصویر 3 بعدی از سطح نمونه
      2-گذاره:مطالعه ساختار درونی سلول(در قوی ترین میکروسکوپ های الکترونی مدرن با قدرت تفکیک 0.2 نانومتر)
      3.تصاویر حاصل از میکروسکوپ های الکترونی، سیاه و سفید هستند.
      4.بزرگ ترین سلول، سلول تخمک پرندگان و کوچک ترین سلول ، باکتری ها هستند...
      5.دراز ترین سلول ها، سلول های عصبی و ماهیچه ای هستند.
      6.لوله ها و رشته های پروتئینی، اسکلت سلولی را تشکیل می دهند.(ریزلوله یا میکروتوبول و ریز رشته یا...خارج از کتابه ولی میکروفلامنت)
      7.سلول های گیاهی مرده، لان دارند اما پلاسمودسم زنده و فعال ندارند.
      8.دیواره سازی در گیاهان از خارج به سمت داخل است پس جوان ترین لایه، دیواره ی دومین و مسن ترین لایه، تیغه ی میانی است...
      9.گلیکو پروتئین و گلیکو لیپید، در سطح خارجی غشای سلولی وجود دارند.
      10.هسته، کلروپلاست و میتوکندری،2 غشای 2 لایه ی فسفولیپیدی دارند یعنی هر کدام 4 لایه ی فسفولیپیدی دارند.
      11.کیسه های شبکه ی آندوپلاسمی برخلاف کیسه های گلژی به هم پیوسته اند.
      12.گیاهان، فاقد لیزوزوم هستند و کار لیزوزوم در آن ها به عهده ی واکوئل بزرگ مرکزی است.(گرفتین چی شد؟؟؟ این، یعنی یه نقض بزرگ تو کتاب درسی! این پارادوکس رو پیدا کنید و اعلام کنید بعدش!!!)
      13.چین خوردگی های غشای درونی میتوکندری را کریستا گویند که محل استقرار آنزیم های سازنده ی atp در میتوکندری است.(راستی بچه ها! میدونین atp نوعی نوکلئوتیده؟!)
      14.آندوسیتوز و اگزوسیتوز برای انجام نیازمند کیسه های غشایی(کیسه چه های انتقالی گلژی) هستند.
      15.تورژسانس در محیط رقیق و پلاسمولیز در محیط غلیظ روی می دهد.
      16.تورژسانس در سلول های جانوری(فاقد دیواره) سبب پاره شدن سلول می شود ولی سلولهای گیاهی به علت داشتن دیواره ی سلولی در برابر تورژسانس مقاوم هستند.
      17.پراکسی زوم گیاهان بزرگتر از پراکسی زوم جانوران است.(علتش خارج از کتابه ولی اگه خواستین میگم!)
      18.پروکاریوت ها، غشای هسته و اندامک های غشادار ندارند!!!
      19.پروئین های غشا
      19.1: برخی پذیرنده>>>به ویژه آن ها که بر سطح خارجی قرار گرفته اند(اتصال فیزیکی)
      19.2: برخی کانال: عمل تخصصی
      19.3: برخی ناقل: با صرف انرژی زیستی(atp یا.....فصل 8 چهارم توضیح میدم....فعلا بدونین که ناقل ها می تونن بجای atp از انرژی دیگه ای استفاده کنن!
      انواع دیگه ای هم هستند ولی فعلا کافیه!!!
      20.اندامک های دستگاه غشایی درونی:
      شبکه آندوپلاسمی زبر و صاف+گلژی+لیزوزوم+پراکسی زوم+واکوئل
      21.با افزایش اندازه ی سلول، نسبت سطح به حجم کاهش می یابد.
      22.مسیر حرکت پروتئین های ترشحی در یوکاریوت ها:
      ریبوزوم>>شبکه آندوپلاسمی زبر>>وزیکول انتقالی>>گلژی>>ترشح به خارج از سلول
      23.هنگام رسیدن پیام عصبی انقباض به ماهیچه ها،یون کلسیم از شبکه ی آندوپلاسمی صاف به بیرون نشت می کند!!!
      24.تعداد واکوئل های ضربان دار در پارامسی،2 عدد است.
      25.مواد زیر به چه طریق بین سلول و محیط پیرامون، مبادله می شوند؟؟؟
      الف)آب ب)اکسیژن پ)دی اکسید کربن ت)پروتئین

      الف)اسمز ب)انتشار پ)انتشار ت)اگزوسیتوز و آندوسیتوز
      26.روش تغذیه ی آمیب؟ آندوسیتوز
      27.کدام فرمانروها از جانداران دیواره دارند؟
      الف)باکتری ها(بسیاری)
      ب)قارچ ها(همه)
      پ)گیاهان(همه)
      ت)آغازیان(تعدادی یا بسیاری)
      28.آنزیم اسفنج ساز را در کدام اندامک میتوان دید؟ پراکسی زوم
      29.در غشاهای سلولی، تعداد پروتئین ها از فسفولیپیدها کمتر ولی اندازه ی آن ها بزرگ تر است.
      30.ساخت پذیرنده های غشای پلاسمایی برعهده ی ریبوزوم های شبکه ی آندوپلاسمی زبر است.
      31.تاژک سلول های یوکاریوتی معمولا بدون غشاست اما در فصل 11 سوم می خوانیم دم اسپرم تاژک نیرومندی است که به وسیله ی غشا احاطه شده است(البته در شکل فصل 11 سوم هم مشخصه این موضوع) پس تاژک می تواند توسط غشا احاطه شده باشد.
      32.جانوران هم می توانند واکوئل داشته باشند(واکوئل غذایی یا گوارشی ...........در واقع میشه گفت لیزوزوم + واکوئل غذایی= واکوئل گوارشی){خیلی سبز}
      33.واکوئل مرکزی فقط در گیاهان دیده می شود اما واکوئل غذایی و گوارشی هرگز در گیاهان دیده نمی شود!{خیلی سبز}
      34.ریبوزوم از پروتئین+ r rna تشکیل شده است پس تنوع مونومر های آن می تواند بیش از 23 نوع باشد!(پروتئین>20 نوع آمینو اسید+آر آر ان ای>4 نوع نوکلئوتید!)
      35.محل های قرار گیری ریبوزوم ها(جایگاه ریبوزوم ها در سلول):
      35.1: برخی پراکنده در سیتوسل
      35.2:برخی روی شبکه ی آندوپلاسمی زبر
      35.3:برخی درون میتوکندری و کلروپلاست
      35.4: برخی بر روی غشای هسته
      36.واسه عزیزایی که مورد 38 رو غلط زدن:
      باکتری ها از اختصاصات یوکاریوتی بی بهره اند یعنی اندامک غشادار ندارن، عوامل رونویسی، گلبول های قرمز،سفید ، پلاکت ها و غیره و ذلک ندارن!!! دیگه اینو آویزه ی گوشتون کنین...همیشه باکتری ها رو بعنوان یه استثنای مهم در نظر بگیرین...یعنی وقتی از قیدهای همواره، همه و ....... استفاده شد یکی از استثناهاتون باید سلول باکتری باشه...در ضمن گرچه باکتری ها پروتئین دارند -حتی همراه دی ان ای خودشون- اما هیستون ندارند!!!(حالا باز فردا برو تو دام طراح بیفت و باکتری رو از یاد ببر!!!)
      37.هر قرص درون کلروپلاست رو یه تیلاکوئید میگن.(فصل 8 چهارم)
      38.مورد 54 هم نادرسته...فعالیت کتابه...اتفاقا معمولا توان زنده ماندن و تولید مثل کردن سلول های پروکاریوتی از سلول های یوکاریوتی بیشتره...حتی برخی اندوسپور می سازند و....(فصل 9 چهارم)
      39.مورد 55 درسته...خب بگین کدوم جاندار؟؟؟
      آفرین....باکتری....
      40.مورد 60 هم طبق کتاب دوم درسته...ولی در عالم واقعیت....بی خیال! در هر حال این جمله رو حفظ کنین...(کنکوری ها نخوانند:بچه های سال دوم حواسشون باشه یه قید عمدتا تو کتاب چاپ 92 به این جمله اضافه شده ها)
      ................................................................................................................................................
      پاسخنامه ی کلیدی:
      1.ص
      2.ص
      3.ص
      4.غ
      5.غ
      6.غ
      7.غ
      8.ص
      9.ص
      10.ص
      11.غ
      12.غ
      13.غ
      14.غ
      15.غ
      16.ص
      17.ص
      18.غ
      19.ص
      20.غ
      21.غ
      22.غ
      23.ص
      24.ص
      25.غ
      26.غ
      27.غ
      28.ص
      29.ص
      30.غ
      31.ص
      32.غ
      33.غ
      34.ص
      35.غ
      36.غ
      37.ص
      38.غ
      39.غ
      40.غ
      41.ص
      42.غ
      43.ص
      44.غ
      45.غ
      46.غ
      47.غ
      48.ص
      49.غ
      50.ص
      51.ص
      52.ص
      53.ص
      54.غ
      55.ص
      56.ص
      57.ص
      58.ص
      59.ص
      60.ص
      «منتظر نکات حرفه ای تر این فصل در فصول آتی باشید.فصل 3 دوم یکی از مهم ترین فصوله...خوب خوب، این فصلو بخونین...»نظرات، پیشنهادات، انتقادات و سوالات خودتون رو در همین تاپیک مطرح کنید...حمایت شما باعث دل گرمی منه...

      فایل پی دی اف قرار گرفت...
      با تشکر بسیار ویژه از دوست عزیزم امید(omidcitizen)
      http://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/uploaded/426_01405526936.pdf
      آرزومند همه ی آرزوهای قشنگ و خیرتون
      پوریا**

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • P آفلاین
        P آفلاین
        pourya_blueyahoo.com
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #3

        بنام خالق زیبایی ها

        پروژه ی زیست نود پلاس!
        هفته ی دوم: فصل 3 زیست دوم دبیرستان

        سازمان بندی سلول ها
        صحیح یا غلط بودن جملات زیر را با ذکر دلیل مشخص کنید.(مدت پاسخگویی: 10دقیقه)

        1.آمیب آب شیرین که یک آغازی است، واکوئل ضربان دار دارد.

        2.یک سلول ولوکس، هزاران تاژک دارد.

        3.همه ی جانداران پرسلولی، سلول های تخصصی برای انجام وظایف خاص دارند.

        4.بافت ها از تمایز سلول ها به وجود می آیند.

        5.در مریکیپوس برخلاف لامپری، چهار نوع بافت اصلی وجود دارد.

        6.در زیر همه ی انواع بافت های پوششی، غشای پایه وجود دارد.

        7.تنوع مونومر های تشکیل دهنده ی غشای پایه نمی تواند از 20 نوع بیشتر باشد.

        8.بافت های پوششی را به 3 نوع بافت، تقسیم بندی می کنند.

        9.سطح همه ی بافت های پوششی سنگفرشی را لایه ای از سلول های مرده می پوشاند.

        10.در ماده ی زمینه ای همه ی انواع بافت های پیوندی، شبکه ای از رشته های پروتئینی یافت می شود.

        11.در همه ی مهره داران،6 نوع بافت پیوندی وجود دارد.

        12.هسته ی سلول های بافت چربی،حاشیه ای است.

        13.تعداد رشته های موجود در بافت پیوندی رشته ای، بیشتر از بافت پیوندی سست است.

        14.تعداد شیار های موجود در شش راست، کمتر از شش چپ است.

        15.ماده ی بین سلولی نیمی از انواع بافت های پیوندی در انسان، جامد یا متراکم است.

        16.ماده ی بین سلولی سخت ترین نوع بافت پیوندی در انسان، شامل رشته های کلاژن ومواد کلسیم دار است.

        17.سنگین ترین بافت پیوندی انسان، بافت ماهیچه ای است.

        18.همه ی ماهیچه های مخطط انسان، ارادی هستند.

        19.همه ی ماهیچه های ارادی انسان، مخطط هستند.

        20.همه ی انواع سلول های ماهیچه ای، پس از تولد،دیگر تقسیم نمی شوند.

        21.سلول های ماهیچه ی اسکلتی، بدون انشعاب و سلول های ماهیچه ی قلبی، منشعب و سلول های ماهیچه ی صاف، دوکی شکل هستند.

        22.همه ی سلول های ماهیچه ای صاف، به آهستگی منقبض می شوند و انقباض خود را مدت بیشتری نگه می دارند.

        23.سلول های غیر عصبی بافت عصبی، غلاف لیپیدی اطراف آکسون ها و دندریت های همه ی انواع نورون ها را می سازند.

        24.سرعت انتقال شیره ی خام در نخود فرنگی بیشتر از کاج است.

        25.سلول های هادی آبکش برخلاف سلول های همراه(زنده) می توانند فاقد ماده ی وراثتی باشند.

        26.همه ی سلول های گیاهی، محل های نازکی در دیواره شان بنام لان دارند.

        27.همه ی سلول های گیاهی می توانند موم تولید کنند.

        28.سلول موثر در استحکام گیاه،می تواند دیواره ی دوم نداشته باشد.

        29.سلول پارنشیم می تواند از دومین نقطه ی وارسی عبور کند.

        30.همه ی کلانشیم ها و کلرانشیم ها در بافت زمینه ای، کلروفیل دارند.

        31.در گیاهان دانه دار، سلول های بنیادی می توانند سانتریول داشته باشند.

        32.گیاهی که آب و مواد در آن از طریق سلول های زنده پخش می شوند،پروتال دارد.

        33.سلول گیاهی که باعث استحکام گیاه می شود می تواند متعلق به بافت کلانشیمی یا اسکلرانشیمی نباشد.

        34.مغز در ریشه ی یک گیاه علفی می تواند وجود داشته باشد.

        35.قسمت زرد رنگ موجود در شکل 7-3(ساقه)، همان اشعه ی مغزی است.

        36.تار کشنده در همه ی روپوست ها، می تواند دیده شود.

        37.کرک ها نمی توانند در برگ ها دیده شوند.

        38.پارانشیم نمی تواند در بافت هادی دیده شود.

        39.اسکلریید ها همواره سلول های کوتاهی هستند که بیشتر در پوشش دانه ها و میوه ها یافت می شوند.

        40.هر سلول گیاهی، دارای دیواره ی دومین، مرده است.

        «متاسفانه سوالات بخش گیاهی بیشتر در ترکیب با فصول دیگر گیاهی هستن...به امید خدا یه آموزش کامل گیاهی+سوالات خفن گیاهی رو اوایل سال تحصیلی جدید واستون قرار میدم...فعلا اول کاره»

        پاسخنامه

        1.ص
        رجوع کنید به قسمت واکوئل در فصل 2
        2.غ
        ولوکس پرسلولی است و هر سلول آن، 2 تاژک دارد.
        3.غ
        بسیاری
        4.ص
        از این جمله واسه رفع ابهام یه غلط مصطلح در فصل 6 استفاده می کنیم.
        5.غ
        هردو مهره دارند.نگید هنوز نرسیدیم که تو طبقه بندی ازتون خواهش کردم اسم ها رو به خاطر بسپارید...
        6.ص
        در محدوده ی کتاب درسته دیگه!
        7.غ
        8.غ
        دقت به جملات: 2 نوع و 3 شکل....
        9.غ
        درون مری هم اینطوریه یا....؟
        10.غ
        ممکن است.....یافت شود....به شکل هام نگاه کنید معلومه...
        11.غ
        در انسان.....یادتونه گفتم بعضی ماهی ها اصلا استخوان ندارند؟!
        اینم مثال نقض....
        12.ص
        تو شکل معلومه دیگه!
        13.ص
        از اسمشم مشخصه دیگه!
        14.غ
        شکل ها رو بجوین!
        15.ص
        3 از 6 میشه نیمی دیگه!!!
        16.ص
        استخوان...حالا قلمچی هی میگه سخت ترین نوع بافت پیوندی...بشناسین دیگه!
        17.ص
        اینم دیگه تمومه...تو کنکور بجای بافت ماهیچه ای،این عبارت رو بکار میبرن...سخت نیست ولی تمرکز میخواد...
        18.غ
        ماهیچه ی قلبی ارادیه؟!
        19.ص
        همه ی ماهیچه های اسکلتی مخططن!
        20.غ
        همه که اسکلتی نیستن...
        21.ص
        22.غ
        طبق فصل 6، ماهیچه های صاف حلقوی دیواره ی سرخرگ های کوچک که اتفاقا فراوان هم هستند(ماهیچه ها رو میگم) از مورد 22 تبعیت نمیکنن!!!
        23.غ
        همه ی انواع نورون ها، غلاف میلین ندارند!!!
        یعنی مثلا نورون های رابط کلا ندارن...دندریت حرکتی ها هم ندارن!
        24.ص
        عناصر آوندی داره پس صحیحه!!!
        25.ص
        26.ص
        قبلا توضیح دادم دیگه!
        27.غ
        خیلی پرته...نه؟!
        28.ص
        کلانشیم مثلا
        29.ص
        سلولی میتونه از نقطه ی وارسی دوم عبور کنه که میتوز داشته باشد...
        30.غ
        بعضی کلانشیم ها
        31.غ
        گیاهان دانه دار سانتریول ندارند...
        32.غ
        گیاه مورد نظر خزه است..سرخس، پروتال دارد.
        33.ص
        مثلا مریستم پسین و ....
        34.ص
        به شکل ساختار بخش های مختلف یک گیاه علفی نگاه کنید.(ص48)
        35.غ
        کامبیوم آوندیه...
        36.غ
        روپوست ساقه، تار کشنده ندارد.
        37.غ
        طبق پاراگراف آخر ص 96 ، روی برگها می تواند کرک وجود داشته باشد!!!
        38.غ
        پس پارانشیم آبکشی کنار لوله غربالی چیه؟
        پس سلول های پارانشیمی نشون داده شده در شکل ص51 کنار آوند چوبی چین؟!!!
        39.ص
        40.غ
        به شرطی مرده است که دیواره ی دومین آن چوبی شود(ماده ی چوب یا لیگنین در دیواره دومین آن رسوب کند.)

        "واسه رویاهاتون بجنگید...نابرده رنج گنج میسر نمی شود...."
        آرزومند همه آرزوهای زیبا و خیرتون
        پوریا**

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • navidi_irajyahoo.comN آفلاین
          navidi_irajyahoo.comN آفلاین
          navidi_irajyahoo.com
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #4

          الهی خیر از جوونیت ببینی برادر!!!!!!!!!!!!!!!!!نمیدونی چقدر دنبال صحیح غلط می گشتم:63:

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • R آفلاین
            R آفلاین
            raharad.528gmail.com
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #5

            میشه واسه همشون فایل پیوست بزارین واسه دانلود؟مرسیییییییییییییییی

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • D آفلاین
              D آفلاین
              dr.alirezaegh12gmail.com
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #6

              واقعا عالیییی بود،خواهشا طرح رو ادامه بدین برای فصول دیگه هم کار کنین :)

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • aass4320gmail.comA آفلاین
                aass4320gmail.comA آفلاین
                aass4320gmail.com
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #7

                خیلی خوب بود واسه بقیه فصل ها هم بزارین

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • M آفلاین
                  M آفلاین
                  MOZAFFARI.IRANIYAHOO.COM
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #8

                  دمت گرم برادر انشاالله موفق تر بشی

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • T آفلاین
                    T آفلاین
                    taranehnaseri130gmail.com
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #9

                    واقعا عالیه اگه طبق برنامه کانون باشه فوق العاده میشه:strawberry:

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • kpabaghiyahoo.comK آفلاین
                      kpabaghiyahoo.comK آفلاین
                      kpabaghiyahoo.com
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #10

                      اقا پوریا میشه از فصل یک زیست پیشم بزارید

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • kpabaghiyahoo.comK آفلاین
                        kpabaghiyahoo.comK آفلاین
                        kpabaghiyahoo.com
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #11

                        این تاپیک چرا سوتو کوره
                        عاقا پوریا به یاریتون نیازمندیم
                        تشریف بیارین لدفن:black_eyed:

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • mehrsa_nymail.comM آفلاین
                          mehrsa_nymail.comM آفلاین
                          mehrsa_nymail.com
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #12

                          منم با نکاتشون پیش میرفتم
                          چرا دیگه نیستن؟؟
                          تو وبلاگشونم چیزی نذاشتن

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • S آفلاین
                            S آفلاین
                            sepehr3298yahoo.com
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #13

                            خیلی ممنون عالیییی بودن...

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • M آفلاین
                              M آفلاین
                              mmrpbmgmail.com
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #14

                              من هم همینو میگم اگه بشه خوبه ممنون

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • fat-smyahoo.comF آفلاین
                                fat-smyahoo.comF آفلاین
                                fat-smyahoo.com
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #15

                                فصل 3 دوم......اگر مفیذ بود براتون باز هم میزارم

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • DrfariborzD آفلاین
                                  DrfariborzD آفلاین
                                  Drfariborz
                                  فارغ التحصیلان آلاء دانش آموزان آلاء
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #16

                                  @bahare-r;7518 said:

                                  فصل 3 دوم......اگر مفیذ بود براتون باز هم میزارم

                                  سلام و تشكر.اگر مزاحم درس خواندنتان نمي شود هر وقت فرصت داشتيد باز هم از اين فايل هاي چكيده و خلاصه درسي بگذاريد

                                  اهرمی قوی و تکیه گاهی محکم به من بدهید تا با یک دست کره زمین را از جا بلند کنم«ارشمیدس»
                                  بزرگترین اهرم دردی است که از درون سرچشمه گیرد نه از بیرون. و بزرگترین درد زندگی نکردن مطابق معیارهای شخصی است. انتونی رابینز

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • fat-smyahoo.comF آفلاین
                                    fat-smyahoo.comF آفلاین
                                    fat-smyahoo.com
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #17

                                    @farifari;7519 said:

                                    سلام و تشكر.اگر مزاحم درس خواندنتان نمي شود هر وقت فرصت داشتيد باز هم از اين فايل هاي چكيده و خلاصه درسي بگذاريد

                                    سلام خواهش می کنم وقت زیادی نمی گیره حتما باز هم میذارم اینطوری یه بهانه ای برای مرور خودمم میشه...

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • fat-smyahoo.comF آفلاین
                                      fat-smyahoo.comF آفلاین
                                      fat-smyahoo.com
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #18

                                      امیدوارم مفید باشه...

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • DrfariborzD آفلاین
                                        DrfariborzD آفلاین
                                        Drfariborz
                                        فارغ التحصیلان آلاء دانش آموزان آلاء
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #19

                                        @bahare-r;7677 said:

                                        امیدوارم مفید باشه...

                                        مگه ميشه مفيد نباشه.اجركم لله

                                        اهرمی قوی و تکیه گاهی محکم به من بدهید تا با یک دست کره زمین را از جا بلند کنم«ارشمیدس»
                                        بزرگترین اهرم دردی است که از درون سرچشمه گیرد نه از بیرون. و بزرگترین درد زندگی نکردن مطابق معیارهای شخصی است. انتونی رابینز

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • DrfariborzD آفلاین
                                          DrfariborzD آفلاین
                                          Drfariborz
                                          فارغ التحصیلان آلاء دانش آموزان آلاء
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #20

                                          راستي خان بهاره اگر براتون مقدور هستش يكي از كاربران بنامdonya در قسمت رفع مشكلات كنكوري ها در مورد خوندن زيست دچار مشكل هستن اگه تجربه اي داريد كمكشون كنيد.باز هم ممنونhttp://sanatisharif.ir/sanatisharif-forum-ala/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7/1086-%2a%2a%2a%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%ba-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-94-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%ac%d8%a7-%d9%88-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%87%d9%85-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a8%d8%b1%db%8c%d9%85%2a%2a%2a-48.html#post7674

                                          اهرمی قوی و تکیه گاهی محکم به من بدهید تا با یک دست کره زمین را از جا بلند کنم«ارشمیدس»
                                          بزرگترین اهرم دردی است که از درون سرچشمه گیرد نه از بیرون. و بزرگترین درد زندگی نکردن مطابق معیارهای شخصی است. انتونی رابینز

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع