۴ اسفند
-

بچه ها برای گزینه ۳
توی شکلی که چرخه کالوین رو نشون میده مگه تولید ADP به تولید NADP+ مقدم نیست ؟
اصلا توی تبدیل ATP به ADP مگه جدا شدن گروه فسفات نداریم ؟
فکر کنم مرحله بعدش رو در نظر گرفته برای اینجا اونجایی که ۱۲ تا فسفات آزاد میشهپرستو بابایی اینطور که کتاب شکلش رو کشیده و خارج شدن P رو از تولید ADP فاصله داده بنظرم میاد (حدسه) اون P تا قبل از مصرف NADPH متصل به مولکول داخل چرخه می مونه و بعد از اکسایشی که NADPH انجام میده اون P اتصالش از مولکول قطع میشه و خارج میشه
-
البته خانوم بابایی این موضوع یکم خارج از کتابه و زیست شناسی دوازدهم چرخه رو ناقص رسم کرده،در واقعا در مرحله اول ATP مصرف میشه،زمانی که مصرف میشه این فسفات های به اسید سه کربنه ما متصل میشن و اسید سه کربنه دو فسفاته رو تشکیل میدن بعدش NADPH میاد و مصرف میشه و اونجا دوباره این فسفات ازش جدا میشه و وارد فضای بستره میشه کتاب درسی دو مرحله رو یک مرحله کرده.
-

پیرو توضیحاتم اینو هم ببینید چرخه کامل تره. -
@O-P-S
آدمک
چقدر جالب شد!
پرستو بابایی در فتوسنتز🌱 گفته است:
بچه ها برای گزینه ۱

این مگه تک فسفاته نیست؟؟🤧دقیقا مثل این تست مشابه که توی ازمون هدف گذاری بود...
در نهایت نتیجه می گیریم که :- تولید ATP به ADP به معنای آزاد شدن فسفات نیست!
- حالا اون یه گروه فسفاتی که جدا میشه میره کجا ؟ به اسید فسفاته اضافه میشه:)
ممنونم ✨
-
@O-P-S
آدمک
چقدر جالب شد!
پرستو بابایی در فتوسنتز🌱 گفته است:
بچه ها برای گزینه ۱

این مگه تک فسفاته نیست؟؟🤧دقیقا مثل این تست مشابه که توی ازمون هدف گذاری بود...
در نهایت نتیجه می گیریم که :- تولید ATP به ADP به معنای آزاد شدن فسفات نیست!
- حالا اون یه گروه فسفاتی که جدا میشه میره کجا ؟ به اسید فسفاته اضافه میشه:)
ممنونم ✨
پرستو بابایی در ۴ اسفند گفته است:
تولید ATP به ADP به معنای آزاد شدن فسفات نیست!
حالا اون یه گروه فسفاتی که جدا میشه میره کجا ؟ به اسید فسفاته اضافه میشه:)این گزاره درست هست اما نمیشه با توجه به کتاب برداشتش کرد
-
پرستو بابایی در ۴ اسفند گفته است:
تولید ATP به ADP به معنای آزاد شدن فسفات نیست!
حالا اون یه گروه فسفاتی که جدا میشه میره کجا ؟ به اسید فسفاته اضافه میشه:)این گزاره درست هست اما نمیشه با توجه به کتاب برداشتش کرد
@O-P-S
آره و متاسفانه چه توی چرخه کالوین چه توی چرخه کربس که کتاب کامل اشاره نکرده انتظار دارن ما بدونیم 💔🚶🏻 -
@O-P-S
آره و متاسفانه چه توی چرخه کالوین چه توی چرخه کربس که کتاب کامل اشاره نکرده انتظار دارن ما بدونیم 💔🚶🏻پرستو بابایی نمیشه و نمیتونن کامل بیان کن چون بعدش ابهامات زیاد تری پیش میاد
چون زیست تنها نیست و همه رشته ها داخلش دخیل هستند برای همین سخته بخوان مستقل مطالب رو پیش ببرند -
سوال بعدی

در مورد گزینه ۲
من اینو برای اینکه گفته بود تخمک رد کردم
اما علتی که پاسخنامه آورده

علتی که من براش آوردم درسته دیگه آره ؟ نباید می گفت اووسیت ثانویه ؟ -
سوال بعدی

در مورد گزینه ۲
من اینو برای اینکه گفته بود تخمک رد کردم
اما علتی که پاسخنامه آورده

علتی که من براش آوردم درسته دیگه آره ؟ نباید می گفت اووسیت ثانویه ؟پرستو بابایی سلام بعد از اینکه تخمک تشکیل میشه هنوزم اطرافش سلول ها هستن پس قسمت اول درسته و غلط بودنش فقط مربوط به همون اینکه این فرایند برای قبل لقاح هست
-
پرستو بابایی سلام بعد از اینکه تخمک تشکیل میشه هنوزم اطرافش سلول ها هستن پس قسمت اول درسته و غلط بودنش فقط مربوط به همون اینکه این فرایند برای قبل لقاح هست
@O-P-S
آخه اینجا داره میگه برای عبور اسپرم ،یعنی هنوز لقاح انجام نشده که تخمک تشکیل بشه 🤧
شایدم لقاح انجام شده و حالا یه اسپرم دیگه می خواد رد شه...نمی دونم -
@O-P-S
آخه اینجا داره میگه برای عبور اسپرم ،یعنی هنوز لقاح انجام نشده که تخمک تشکیل بشه 🤧
شایدم لقاح انجام شده و حالا یه اسپرم دیگه می خواد رد شه...نمی دونمپرستو بابایی وقتی لقاح انجام میشه و جدار لقاحی تشکیل میشه دیگه اسپرم نمیتونه وارد بشه ولی میتونه از بین سلول های اطراف تخمک رد شه(که بعدش به جدار لقاحی میخوره)
-
پرستو بابایی وقتی لقاح انجام میشه و جدار لقاحی تشکیل میشه دیگه اسپرم نمیتونه وارد بشه ولی میتونه از بین سلول های اطراف تخمک رد شه(که بعدش به جدار لقاحی میخوره)
@O-P-S
درسته ممنونم


