IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
elinamoradi123 در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
زمین شناسی نداریم....
نه نخواهیم داشت!
-
zahra1303 در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
sohrab ن بابا اقا سهرابِ عزیز این چ حرفیه ... من ب شخصه هنوز تازه شروع کردم دارم زیست1 رو میخونم ... ب زیست2 نرسیدم ... بازم اگه هنوز کسی ننوشته من بنویسم ... همین چندتا جلسه ی جدیدی ک از اقای رحیمی گذاشتین رو میگین ؟
ممنون این بزرگی شما رو می رسونه، هم این جدیدا و هم اون قدیمیا، کلا هر فیلمی که می بینی اگه می تونی توضیحات بیشتر و کامل تری از توضیحاتی که رو سایت هست بنویسی، دریغ نکن!
ممنون -
sohrab در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
zahra1303 در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
sohrab ن بابا اقا سهرابِ عزیز این چ حرفیه ... من ب شخصه هنوز تازه شروع کردم دارم زیست1 رو میخونم ... ب زیست2 نرسیدم ... بازم اگه هنوز کسی ننوشته من بنویسم ... همین چندتا جلسه ی جدیدی ک از اقای رحیمی گذاشتین رو میگین ؟
ممنون این بزرگی شما رو می رسونه، هم این جدیدا و هم اون قدیمیا، کلا هر فیلمی که می بینی اگه می تونی توضیحات بیشتر و کامل تری از توضیحاتی که رو سایت هست بنویسی، دریغ نکن!
ممنونببخشید سهراب جان بخدا شرمندم نتونستم بنویسم اونارو اصلا برنامم پیش نمیره و وقتی برام نمیمونه که برم اون فیلمارو ببینم دوباره و بنویسم تیترشو ولی انشاالله زنده بودم هر جلسه جدید شیمی اومد همون روز که میبینم تیترشم یادداشت میکنم که شرمنده شما هم نشم
-
توضیحات جلسات دکتر رحیمی کامل بود ... غیر از جلسه ی 54 تا 58 ک توضیحی نداشت ...
جلسه ٥٤ - فصل ٩ زیست پیش: ویروسها و باکتریها - قسمت ١ :
- نحوه ی خوندن فصل 9و10و11
- تدریس مبحث ویروس ها :
تدریس ص204 تا 207 کتاب درسی ( جنس ، اندازه ، تولیدمثل ، آلوده کردن ، کپسید ، پوشش ، انواع کپسید ، وجود آنزیم در برخی ویروس ها ، همانندسازی )
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5169
-
جلسه ٥٥ - فصل ٩ زیست پیش: ویروسها و باکتریها - قسمت ٢ :
ادامه ی تدریس مبحث ویروس ها :- روش های نفوذ ویروس ها به درون میزبان خود
- بررسی تفاوت آلوده کردن با ضرر رساندن
- کشف ویروس ها
- بررسی ویروس ها از نظر DNA یا RNA دار بودن
- ویروس تبخال
- ویروس HIV
- چرخه ویروس ها
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5170
-
جلسه ٥٦ - فصل ٩ زیست پیش: ویروسها و باکتریها - قسمت ٣ :
ادامه ی تدریس مبحث ویروس ها :- بررسی چرخه ی لیزوژنی و لیتیک
- پریون ها
- ویروئید ها
- عوامل بیماری زایی در گیاهان
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5171
-
جلسه ٥٧ - فصل ٩ زیست پیش: ویروسها و باکتریها - قسمت ٤ :
تدریس مبحث باکتری ها :- تفاوت باکتری ها با یوکاریوت ها
- بررسی باکتری ها از لحاظ شکل
- طبقه بندی باکتری ها بر اساس نوع دیواره ( باکتری های گرم مثبت و منفی )
- آندوسپور
- ویژگی های سلول های پروکاریوتی
- باکتری های تولیدکننده و مصرف کننده
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5172
-
جلسه ٥٨ - فصل ٩ زیست پیش: ویروسها و باکتریها - قسمت ٥ :
ادامه ی تدریس مبحث باکتری ها :- باکتری های هتروتروف
- روش های بیماری زایی در باکتری ها :
١- استفاده از میزبان به عنوان منبع غذایی ( مایکوباکتریوم توبرکلوسیز ، پروپیونی باکتریوم آکنس )
٢- توکسین های باکتریایی ( کورینه باکتریوم دیفتریا ، استافیلوکوکوس اورئوس ، کلستریدیوم بوتولینم ) - مبارزه با بیماری های باکتریایی
- آنتی بیوتیک ها
- اهمیت باکتری ها
http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5173
-
سلام ممنون از همه ی دست اندر کاران آلا
من از همه ی کلاسها ی آلااستفاده میکنم واقعا عاااااااالی هست
ممنون میشم زیست امسال رو هم تو سایت قرار بدید، صفر تا صد -
zende bad alaa
سلام از مهر به بعد ان شالله -
سلام خسته نباشید. اقای رحیمی ژنتیک رو تا فصل 7 سال سوم تدریس کردن. ایا فصل 8 هم تدریس کردن؟ آخه تمام ایرادای من از فصل 8 و مسسائل ژنتیکه. ممنون
-
miss.sarlaky ن هنوز تدریس نشده ...انشاءالله تدریس میشه
-
سلام و وقت بخیر به همه ی همکارای خوبم
امیدوارم حالتون خوب باشه و این روزها از تعطیلاتتون به خوبی بهره ببرید
خواستم بدونید که تو این تعطیلات فراموشتون نکردم و به یادتون هستم و از مهرماه انشالله سورپرایزهای زیادی از من خواهید دید
عزیزان دل؛ حواستون باشه وقتی که بقیه خوابن زمان سبقت گرفتن و پیش رویه!یادت که نرفته!!!!جایی که بقیه ضعیفن تو قوی باش هم برای اعتماد بنفست خوبه هم برای درصدت
یادت نره که اگه به هدفت برسی،مسافرت و گردش و تفریح و ورزش و.... خییییییلی بیشتر برات لذت بخشه!
پس.....باهدف بخون و برای هدفت بجنگ و برو جلو
روزای خوب تو راهه
زیبایی های زندگی برای تو جمع شدن
اینارو گفتم که بدونی تو این تعطیلات درست خییییلی مهمه و نباید از برنامه ت عقب بمونی
نکته بعدی اینه که عزیزان سعی کنید تو این روزها این فصلا رو بخونید:
سال دوم( مرور مطالب):فصل۴-۶-۸
سال سوم(آمادگی برای مهرماه):فصل۵-۶-۷
سال چهارم(آمادگی برای تدریس پیش۱):فصل۱
برنامه به این شکله که از مهر؛از فصل۱پیش یعنی پروتئین سازی استارت میزنیم و میترکونیم و میریم جلو
برای یادگیری بهتر خواهشا فصل۵سال سوم رو مطالعه کنید
اگرهم نیاز به کمک داری؛فیلم های تدریس من کمکت میکنه قطعا
توپ بخونید
هواتونو دارم
امیدوارم همیشه جاتون تو آغوش گرم خدا باشه
یادتون نره که؛آرزومند آرزوهاتونم
ارادتمندشما؛پوریا رحیمی -
با سلام به شما و سایت خوب الاء واقعا ممنونم با این کار خداپسندانه
من دانش اموز سوم ریاضی بودم که میخواستم تغییر رشته بدم و واقعااااااااا این فیلما به دردم خورد مخصوصا تدریس اقای رحیمی
خواسته ای داشتم اگر میشه فصل 8 ژنتیک را در سایت قرار بدین چون تابستان در حال اتمام هست و در مهر دیگه وقت دیدن فیلم کم تر هست
منظورم روش حل کردن تست ها و شجرنامه ها و.....
بازم ممنون -
@mehdinasiri اینا رو استاد کجا گفتن ؟
-
raha khanoom ღ
کانال تلگرامشون
https://telegram.me/pouryarahimi