Screenshot_2024-10-05-00-43-14-899_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-05-00-43-37-283_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام روزتون بخیر 🥰
ببخشید من سوال 40رو متوجه نمیشم از کجا باید بفهمم منظورش اینکه الکتروسکوپ به روش القا باردار شده ؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
سلام. در روش مالش امکان خنثی شدن یک جسم باردار وجود داره؟ برای مثال، دو تا جسم که قبلاً باردار شدن و بارهاشون هم ناهمنام هستن رو مالش میدیم و اون مقدار الکترونی که از سطح یک جسم کنده میشه و منتقل میشه به جسم دیگه، بیاد و مقدار اون بار های مثبت جسمی که الکترون گرفته رو جبران کنه و در نهایت مجموع جبری بار های الکتریکی بشه صفر.
@یازدهم @دوازدهم @ریاضیا @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_2056.jpeg IMG_2055.jpeg
بچه ها این سوالو من هرچقدر فکر کردم نتونستم خوده بارهای اولیه رو از فرمول بدست بیارم مجبور شدم با بدست اوردن جمع و ضربشون از توی گزینه ها بدست بیارم.
بعد رفتم پاسخنامه رو چک کردم دیدم پاسخنامه هم همینطوری حل کرده
سوالم اینه اگه دوتا گزینه داشته باشیم که به ضرب و جمع بخورن باید چیکار کنیم ؟هیچجوره نمیشه تک تک بدست اوردشون؟
کلاس اقای رفیعی
-
چرا تو کلاس اقای رفیعی چندین صفحه از جزوه تدریس نمیشه؟
میشه حداقل از جزوه ی یکی از بچه ها اسکن کنید تو سایت بزارید?صفحات 18 19 و 20 دینامیک -
همین امروز دیدم! تدریس میشه. یه فایل رو احتمالا دانلود نکردی
کلا من از اول تابستون فیلم های اقای رفیعی رو دنبال میکنم،هیچ نقصی نداره و همه فیلم ها هست.
-
@sina3656355;5345 said:
همین امروز دیدم! تدریس میشه. یه فایل رو احتمالا دانلود نکردی
کلا من از اول تابستون فیلم های اقای رفیعی رو دنبال میکنم،هیچ نقصی نداره و همه فیلم ها هست.
میشه بگی این صفحات تو کدوم فیلم تدریس میشه و لینک بزاری؟
-
@khatere.mohammadi;5418 said:
میشه بگی این صفحات تو کدوم فیلم تدریس میشه و لینک بزاری؟
راسی؟این چن صفه که مونده تا برسن ب حرکت دایره ای جز فیلمای نجات یافته نشده ست؟
-
تو پست اول گفتم هیچ نقصی نداره.نجات نیافته چیه !
اینم فیلم،http://sanatisharif.ir/sanati-sharif-video/11/10/1728
-
اره اینو که گرفتم مرسی
منظور من چیز دیگه بود
ازمون قلم تا اول حرکت دایره ایه ولی اقای رفیعی هنوز تکانه رو تدریس نکردن!از ازمون عقب موندن یا این قسمتا از دس رف؟خبر نداری؟ -
@khatere.mohammadi;5465 said:
اره اینو که گرفتم مرسی
منظور من چیز دیگه بود
ازمون قلم تا اول حرکت دایره ایه ولی اقای رفیعی هنوز تکانه رو تدریس نکردن!از ازمون عقب موندن یا این قسمتا از دس رف؟خبر نداری؟هیچ قسمتی از درس حذف نشده، نمی دونم درس داده شما ندیدی یا اینکه نرسیده ولی مطمئن هستم که قسمتی از درس حذف نشده
-
@khatere.mohammadi;5465 said:
اره اینو که گرفتم مرسی
منظور من چیز دیگه بود
ازمون قلم تا اول حرکت دایره ایه ولی اقای رفیعی هنوز تکانه رو تدریس نکردن!از ازمون عقب موندن یا این قسمتا از دس رف؟خبر نداری؟هنوز درس ندادن آقای رفیعی
-
احتمالا چهارشنبه درس میدن که تا بیاد رو سایت میشه پنجشنبه تازه با حجم بالا،یه گیگ حجم میبره.
ندیدم تو فیلم های پارسال اقای رمضانی هست یا نه اما از اونجا هم میشه یاد گرفت،اقای رمضانی هم خیلی دبیر باحالی بود. -
آقای رفیعی مبحث امواج الکترومغناطیس رو تدریس نمیکنن؟آخه بعد صوت وارد فیزیک اتمی شدن و بعدش هم پایه....
-
سلام.
سوال
یه سوال از صوت بخش اثر دوپلر هست که با دو راه مختلف دو جواب مختلف داره:indecisiveness:. کمک کنید بفهمیم چرا؟a s b
متحرک منبع(با سرعت vبه چپ) ساکنمنبع صوت s با سرعت v=30m/s به شنونده ساکن a نزدیک میشود.سرعت صوت 330m/s است. b با چه سرعتی به سمت منبع حرکت کند تا بسامد دریافتی برابری با a داشته باشد؟
راه اول: s با سرعت نسبی 30 متر بر ثانیه به a نزدیک میشود. پس باید برای دریافت بسامد برابر b نیز با همان سرعت نسبی به s نزدیک شود.
از دید ناظر بیرونی سرعت نسبی b با سرعت s جمع میشود:
v(b) = v(s) + v(b,s) >>> v=30+30=60
و جواب 60 میشود.راه دوم(راه اصلی): استفاده از رابطه ی اثر دوپلر:
f(0) = (v-v(0))/(v-v(s))*f >> f1= v-0/v-v(s) *f >> f1=330/(330-30)*f=11/10*f
f>> f2=(v+v(2))/(v+v(s))*f >> f2=(330+v(2))/(330+30)*fفرکانس برابر:
f*11/10 = (330+v(b))/360*f
در نتیجه: v(b)=66 -
راه دوم(راه اصلی): استفاده از رابطه ی اثر دوپلر:
f(0) = (v-v(0))/(v-v(s))*f >> f1= v-0/v-v(s) *f >> f1=330/(330-30)*f=11/10*f
f>> f2=(v+v(2))/(v+v(s))*f >> f2=(330+v(2))/(330+30)*fفرکانس برابر:
f*11/10 = (330+v(b))/360*f
در نتیجه: v(b)=66 -
سلام.
یه سوال دارم چرا این مسئله دو جواب مختلف داره؟
سوال اینه: منبه طوتی با سرعت v=30 به شنونده ساکن a نزدیک میشود. در سوی مقابل b را با چه سرعتی به منبع نزدیک کنیم تا بسامد های دریافتی شان برابر شود؟a s b
متحرک منبع (سرعت 30 به سمت چپ) ساکنراه اول: سر عت نسبی نزدیک شده منبع به a با سرعت نسبی نزدیک شدن b به منبع برابر باشد لذا:
v(b) = 30+30 =60راه دوم(راه اصلی): استفاده از رابطه ی اثر دوپلر:
f(0) = (v-v(0))/(v-v(s))*f >> f1= v-0/v-v(s) *f >> f1=330/(330-30)*f=11/10*f
f>> f2=(v+v(2))/(v+v(s))*f >> f2=(330+v(2))/(330+30)*fفرکانس برابر:
f*11/10 = (330+v(b))/360*f
در نتیجه: v(b)=66لطفاً دلیل اشتباه را توضیح دهید. متشکرم.
-
.......................