Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. شیمی
  4. سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی )
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
صبح بخیر ✨ توی درس هفتم سودای عشق ترک خود بکند اینجا گروه مفتولی ترک خود هستش الان بخوایم روات تر بکنیمش میشه خود را ترک بکند خود م. الیه در حالت اولیه متن ولی در حالت تبدیل یافته خود را ترک بکند این حالت اتفاق نمی افته الان دستور این بخش چی میشه @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی

سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی )

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده شیمی
105 دیدگاه‌ها 11 کاربران 3.2k بازدیدها 10 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • ب آفلاین
    ب آفلاین
    باهآر
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #71

    Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
    بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
    این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
    ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

    B AmirbernosiA 2 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • ب باهآر

      Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
      بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
      این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
      ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

      B آفلاین
      B آفلاین
      Brilliant
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #72

      @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

      Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
      بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
      این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
      ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

      طبیعی که این مدل راه ها گاها به ذهن نرسن
      خود من وحتی تو ممکنه با اینکه گاهی ببینیمشون وبفهمیمشون هم در ان لحظه تو ذهنمون نیاد
      راه حل بهتر !؟نمی دونم شاید
      باشه حتما
      خیلی خوبه که درگیر سوالات ازمونی میشی
      چون واقعا خلاقیتشون وتنوعشون خیلی زیاده🍁🌹
      موفق باشی 💙

      ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      2
      • ب باهآر

        Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
        بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
        این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
        ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

        AmirbernosiA آفلاین
        AmirbernosiA آفلاین
        Amirbernosi
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #73

        @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

        Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
        بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
        این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
        ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

        خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

        B 1 پاسخ آخرین پاسخ
        1
        • AmirbernosiA Amirbernosi

          @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

          Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
          بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
          این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
          ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

          خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

          B آفلاین
          B آفلاین
          Brilliant
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #74

          @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

          @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

          Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
          بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
          این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
          ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

          خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

          اضافه شدن O!??درسته فکر کنم
          باید حواسمون باشه جرم oکه واکنش میده تاثیر داره

          ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

          B AmirbernosiA 2 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • B Brilliant

            @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

            @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

            Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
            بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
            این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
            ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

            خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

            اضافه شدن O!??درسته فکر کنم
            باید حواسمون باشه جرم oکه واکنش میده تاثیر داره

            B آفلاین
            B آفلاین
            Brilliant
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #75

            Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

            @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

            @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

            Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
            بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
            این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
            ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

            خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

            اضافه شدن O!??درسته فکر کنم
            باید حواسمون باشه جرم oکه واکنش میده تاثیر داره

            اما چطوری یعنی جرم اکسیژن منهای جرم so3برابر تغییر جرم قرار بدیم !؟؟

            ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • B Brilliant

              @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

              @zedtwo در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

              Brilliant @Amir-Bernousi من اصصصلا به ذهنم نمیرسه این راها
              بعد این پاسخنامه سوالای خیلی ساده رو هم سخت حل کرده
              این ینی راه بهتری نداشت واقعا؟ من به جواب نمیرسیدم با راه حلای دیگه البته :|
              ولی زهرا راه حلتو وقت کردی بذار.مرسییی

              خب اینجا تغییر جرم M2S3 ناشی از خارج شدن S و اضافه شدن O هست که از این راه رفته :| به ذهنم نرسید

              اضافه شدن O!??درسته فکر کنم
              باید حواسمون باشه جرم oکه واکنش میده تاثیر داره

              AmirbernosiA آفلاین
              AmirbernosiA آفلاین
              Amirbernosi
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Amirbernosi انجام شده
              #76

              Brilliant
              بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

              B 1 پاسخ آخرین پاسخ
              1
              • AmirbernosiA Amirbernosi

                Brilliant
                بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                B آفلاین
                B آفلاین
                Brilliant
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #77

                @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                Brilliant
                بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                درسته من محاسباتش رفتم
                تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                AmirbernosiA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • B آفلاین
                  B آفلاین
                  Brilliant
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #78

                  دوستان می بینید چقدر حل سوال کنار هم وبا هم خوبه کاش این اتفاق درمورد اکثر درسا بیفته 🍁
                  موفق باشید‌
                  ممنون از هر دوتون

                  ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • B Brilliant

                    @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                    Brilliant
                    بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                    درسته من محاسباتش رفتم
                    تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                    یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                    AmirbernosiA آفلاین
                    AmirbernosiA آفلاین
                    Amirbernosi
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #79

                    Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                    @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                    Brilliant
                    بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                    درسته من محاسباتش رفتم
                    تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                    یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                    من نتونسم :/
                    چطوری حل میشه :/

                    AmirbernosiA 1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • AmirbernosiA Amirbernosi

                      Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                      @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                      Brilliant
                      بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                      درسته من محاسباتش رفتم
                      تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                      یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                      من نتونسم :/
                      چطوری حل میشه :/

                      AmirbernosiA آفلاین
                      AmirbernosiA آفلاین
                      Amirbernosi
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #80

                      @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                      Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                      @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                      Brilliant
                      بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                      درسته من محاسباتش رفتم
                      تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                      یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                      من نتونسم :/
                      چطوری حل میشه :/

                      گرفتم باید یه مقدار میدادم خودمون :|

                      B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • AmirbernosiA Amirbernosi

                        @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        Brilliant
                        بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                        درسته من محاسباتش رفتم
                        تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                        یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                        من نتونسم :/
                        چطوری حل میشه :/

                        گرفتم باید یه مقدار میدادم خودمون :|

                        B آفلاین
                        B آفلاین
                        Brilliant
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #81

                        @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        @Amir-Bernousi در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                        Brilliant
                        بله دیگه M2S3 تبدیل شده به MO2، پس گوگرد از ترکیب اولیه خارج شده و به جاش O اضافه شده، این تغیرات برابر 0.6 گرم بوده

                        درسته من محاسباتش رفتم
                        تغییر جرمی که طی واکنش ایجاد میشه
                        یکی ناشی از خروج so3است یکی اضافه شدن o2ناخالصی ها وفراورده جامد که باقی می مونن

                        من نتونسم :/
                        چطوری حل میشه :/

                        گرفتم باید یه مقدار میدادم خودمون :|

                        نه من مقداره ندادم
                        بازم مقدار مول m2s3حساب کردم
                        بعد
                        {(ضریب o2در جرممولیش ) منهای (ضریب so3در جرم مولیش)}ضرب در مول m2s3( که تومخرجش جرم مولی برحسب mمجهوله) برابر کاهش جرم

                        ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        1
                        • dan-lD آفلاین
                          dan-lD آفلاین
                          dan-l
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط dan-l انجام شده
                          #82

                          سلام من تو تشخیص شدتی یا مقداری بودن کمیت ها مشکل دارم. چطوری باید شدتی یا مقداری بودنش رو تعیین کرد؟
                          من خودم با این کار میکنم که مثلا یه کمیتی رو اگه نصف کنیم تفاوتی حاصل میشه یا نه.
                          مثلا دما خاصیت شدتی هست و ....

                          ولی مثلا ضریب شکست نور و مثلا دمای شعله چطور؟
                          دمای شعله شدتی باید در نظر بگیریم فکر کنم چون همون دما هست که اون شدتی هست.
                          در مورد ضریب شکست نور اگه یه محیط رو در نظر بگیریم و محیط رو نصف کنیم خاصیت دو طرف برابر همه. پس میشه شدتی.

                          این استدلالم درست بود یا غلطه؟

                          Brilliant @Amir-Bernousi

                          پ.ن: اینایی که گفتم طبق گفته ویکی پدیا درست هست. ولی این راه بعضی جاها جواب نمیده یعنی نصف کردن سامانه یا محیط جواب نمیده که مثلا شدتی یا مقداری بودنش رو تعیین کرد.

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • dan-lD آفلاین
                            dan-lD آفلاین
                            dan-l
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #83

                            چه تکنیک دیگه ای برای تشخیص مقداری یا شدتی بودن هست؟ (جدا از بحث این که به مقدار بستگی داشته باشه یا نه که خوده تعریف اصلیه هست و زیاد بدرد بخور نیست)

                            B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • dan-lD آفلاین
                              dan-lD آفلاین
                              dan-l
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط dan-l انجام شده
                              #84

                              یه سوال از محلول ها... :

                              اون ترکیب هایی که توی لیست محلول ها جزو استثنا ها هستن مثلا میگیم که سولفات ها محلول اند به جز مثلا باریم سولفات.
                              بعد سوال اینجاست که باریم سولفات رو الان باید کدوم در نظر بگیریم؟ کم محلول یا به کل نامحلول ؟
                              مثلا کتاب اقای اقاجانی کلسیم سولفات رو کم محلول در نظر گرفته و باریم سولفات رو نامحلول .

                              مثلا ترکیب cucl (مس _1) رو باید چی در نظر بگیریم کم محلول یا نامحلول ؟

                              دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

                              B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • پ آفلاین
                                پ آفلاین
                                پشمک
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #85

                                من سوال ندارم فقط میخواستم بدونم کسی اینجا شیمی2 رو خلاصه کرده؟!

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • dan-lD dan-l

                                  چه تکنیک دیگه ای برای تشخیص مقداری یا شدتی بودن هست؟ (جدا از بحث این که به مقدار بستگی داشته باشه یا نه که خوده تعریف اصلیه هست و زیاد بدرد بخور نیست)

                                  B آفلاین
                                  B آفلاین
                                  Brilliant
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #86

                                  dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                  چه تکنیک دیگه ای برای تشخیص مقداری یا شدتی بودن هست؟ (جدا از بحث این که به مقدار بستگی داشته باشه یا نه که خوده تعریف اصلیه هست و زیاد بدرد بخور نیست)

                                  کمیت های که از جنس دما (سانتی گراد ،فارنهایت ،کلوین)هستن یا کمیت های که درمخرجشون جرم (گرم ) ومول وحجم ماده (لیتر ،سانتی متر کعب)هست شدتی اند

                                  ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                                  dan-lD 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • dan-lD dan-l

                                    یه سوال از محلول ها... :

                                    اون ترکیب هایی که توی لیست محلول ها جزو استثنا ها هستن مثلا میگیم که سولفات ها محلول اند به جز مثلا باریم سولفات.
                                    بعد سوال اینجاست که باریم سولفات رو الان باید کدوم در نظر بگیریم؟ کم محلول یا به کل نامحلول ؟
                                    مثلا کتاب اقای اقاجانی کلسیم سولفات رو کم محلول در نظر گرفته و باریم سولفات رو نامحلول .

                                    مثلا ترکیب cucl (مس _1) رو باید چی در نظر بگیریم کم محلول یا نامحلول ؟

                                    دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

                                    B آفلاین
                                    B آفلاین
                                    Brilliant
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #87

                                    dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                    یه سوال از محلول ها... :

                                    اون ترکیب هایی که توی لیست محلول ها جزو استثنا ها هستن مثلا میگیم که سولفات ها محلول اند به جز مثلا باریم سولفات.
                                    بعد سوال اینجاست که باریم سولفات رو الان باید کدوم در نظر بگیریم؟ کم محلول یا به کل نامحلول ؟
                                    مثلا کتاب اقای اقاجانی کلسیم سولفات رو کم محلول در نظر گرفته و باریم سولفات رو نامحلول .

                                    مثلا ترکیب cucl (مس _1) رو باید چی در نظر بگیریم کم محلول یا نامحلول ؟

                                    دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

                                    درکل یه سری ترکیب هست که نامحلول در اب تو گوشه وکنار کتاب های شیمی اومدن
                                    به ویژه استوکیومتری یه سری ترکیب هم تو جدول محلول ها اومده تحت عنوان کم محلول ونامحلول ومحلول
                                    ویا حل شدن به هر نسبت که نباید با هم اشتباهشون کرد

                                    ♥یا رفیق من لا رفیق له♥

                                    dan-lD 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • B Brilliant

                                      dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                      چه تکنیک دیگه ای برای تشخیص مقداری یا شدتی بودن هست؟ (جدا از بحث این که به مقدار بستگی داشته باشه یا نه که خوده تعریف اصلیه هست و زیاد بدرد بخور نیست)

                                      کمیت های که از جنس دما (سانتی گراد ،فارنهایت ،کلوین)هستن یا کمیت های که درمخرجشون جرم (گرم ) ومول وحجم ماده (لیتر ،سانتی متر کعب)هست شدتی اند

                                      dan-lD آفلاین
                                      dan-lD آفلاین
                                      dan-l
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #88

                                      Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                      dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                      چه تکنیک دیگه ای برای تشخیص مقداری یا شدتی بودن هست؟ (جدا از بحث این که به مقدار بستگی داشته باشه یا نه که خوده تعریف اصلیه هست و زیاد بدرد بخور نیست)

                                      کمیت های که از جنس دما (سانتی گراد ،فارنهایت ،کلوین)هستن یا %(#ff0000)[کمیت های که درمخرجشون جرم (گرم )] ومول وحجم ماده (لیتر ،سانتی متر کعب)هست %(#ff0000)[شدتی] اند

                                      ولی ظرفیت گرمایی که توی مخرج m داره مقداری هست درسته؟ و همچنین مولی ؟
                                      اینارو واقعا گیج شدم :/

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • B Brilliant

                                        dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                        یه سوال از محلول ها... :

                                        اون ترکیب هایی که توی لیست محلول ها جزو استثنا ها هستن مثلا میگیم که سولفات ها محلول اند به جز مثلا باریم سولفات.
                                        بعد سوال اینجاست که باریم سولفات رو الان باید کدوم در نظر بگیریم؟ کم محلول یا به کل نامحلول ؟
                                        مثلا کتاب اقای اقاجانی کلسیم سولفات رو کم محلول در نظر گرفته و باریم سولفات رو نامحلول .

                                        مثلا ترکیب cucl (مس _1) رو باید چی در نظر بگیریم کم محلول یا نامحلول ؟

                                        دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

                                        درکل یه سری ترکیب هست که نامحلول در اب تو گوشه وکنار کتاب های شیمی اومدن
                                        به ویژه استوکیومتری یه سری ترکیب هم تو جدول محلول ها اومده تحت عنوان کم محلول ونامحلول ومحلول
                                        ویا حل شدن به هر نسبت که نباید با هم اشتباهشون کرد

                                        dan-lD آفلاین
                                        dan-lD آفلاین
                                        dan-l
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط dan-l انجام شده
                                        #89

                                        Brilliant در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                        dan-l در سوالات چالشی ، تست های مهم ونکته دار،برنامه های تستی برای شیمی(گروه شیمی خوانی ) گفته است:

                                        یه سوال از محلول ها... :

                                        اون ترکیب هایی که توی لیست محلول ها جزو استثنا ها هستن مثلا میگیم که سولفات ها محلول اند به جز مثلا باریم سولفات.
                                        بعد سوال اینجاست که باریم سولفات رو الان باید کدوم در نظر بگیریم؟ کم محلول یا به کل نامحلول ؟
                                        مثلا کتاب اقای اقاجانی کلسیم سولفات رو کم محلول در نظر گرفته و باریم سولفات رو نامحلول .

                                        مثلا ترکیب cucl (مس _1) رو باید چی در نظر بگیریم کم محلول یا نامحلول ؟

                                        دانش-آموزان-نظام-قدیم-آلا

                                        درکل یه سری ترکیب هست که نامحلول در اب تو گوشه وکنار کتاب های شیمی اومدن
                                        به ویژه استوکیومتری یه سری ترکیب هم تو جدول محلول ها اومده تحت عنوان کم محلول ونامحلول ومحلول
                                        ویا حل شدن به هر نسبت که نباید با هم اشتباهشون کرد

                                        نه منظورم فصل محلول ها بود اجازه بدید ....:

                                        4444.JPG

                                        بی نظم شد ولی این راحت تر توضیح میده
                                        : باریم سولفات و کلسیم سولفات نمیتونن محلول باشن. پس یا نامحلول ان و یا کم محلول . برای کلسیم سولفات نوشته کم محلول و برای باریم سولفات نوشته نامحلول
                                        چرا؟ مورد خاصی برای طبقه بندی وجود داره؟ یادمه تو جند سوال کنکور تو این مورد مشکل داشتم

                                        B 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • پ آفلاین
                                          پ آفلاین
                                          پشمک
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #90

                                          سلام
                                          من چیزیو نفهمیدم هنوز 
                                          پرتو آلفا
                                          1/چهار برابر جرم اتم هیدروژنِ
                                          2/برابر با جرم اتم هلیوم
                                          3/برابر با جرم هسته هلیوم
                                          ینی چی؟!

                                          میدونم سوال اسونیه :| ببخشید

                                          پ B 2 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • 6
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع