IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
توضیحات فیلم های زیست دهم موقاری
-
-
عالیه ادامه بده و ممنون
-
%(#04ff00)[فیلم2]
فصل1گفتار2
مباحثی که تدریس می شوند: انواع هم زیستی ، کل بیشتر از اجتماع است ، اخلاق زیستی ، فناوری نوین ، مهندسی ژنتیک
فصل1گفتار3
مباحثی که تدریس می شوند: انواع انرژی ، حفاظت از بوم سازگان ، پیامد های جنگل زدایی ، عوارض سوخت های فسیلی ، تامین انرژی های تجدید پذیر ، سلامت و درمان بیماری ها(پزشکی شخصی) -
%(#fbff00)[فیلم4]
فصل2گفتار1 (قسمت دوم)
مباحثی که تدریس می شوند: ادامه ی توضیح مولکول های زیستی(نوکلئیک اسید) ، توضیح جامع ATP و ADP ، فرایند تنفس یاخته ای ، غشای یاخته و مایع بین یاخته ای ، بررسی شکل مولکول ATP ، بررسی شکل غشای یاخته و نکات آن -
%(#ff00ff)[فیلم5]
فصل2 گفتار1 (قسمت سوم)
مباحثی که تدریس می شوند:روش های عبور مواد از غشای یاخته(انتشار ساده ، انتشار تسهیل شده ، اسمز ، انتقال فعال )، نگاهی گذرا به بحث تورژسانس و پلاسمولیز در یاخته گیاهی ، وجود سدیم و پتاسیم در یاخته و مقدار آنها ، ورود و خروج سدیم و پتاسیم در یاخته -
%(#00fff2)[فیلم6]
فصل2 گفتار1 (قسمت چهارم)
مباحثی که تدریس می شوند: روش های عبور مواد از غشا( درون بری و برون رانی) ، مقایسه ی درون بری و برون رانی ، بافت های جانوری ( پوششی ، پوششی غده ای ، پیوندی ) ، اشکال مختلف بافت پوششی در بدن ، توضیح انواع بافت بافت پیوندی(سست ، متراکم ) ، مقایسه ی بافت پیوندی سست و متراکم -
%(#de91db)[فیلم7]
فصل 2گفتار1 (قسمت پنجم)
مباحثی که تدریس می شوند: بافت پیوندی ( چربی ، خون ، استخوان ، غضروف ) ، بافت ماهیچه ای (اسکلتی ، قلبی ، صاف ) ، مقایسه ی یاخته های ماهیچه ای صاف ، اسکلتی و قلبی ، بافت عصبی ، تحلیل کامل شکل یاخته ی عصبی -
%(#ff8400)[فیلم11]
فصل2 گفتار2 (قسمت چهارم)
مباحثی که تدریس می شوند : گوارش در معده ،تحلیل شکل " دیواره ی معده" ، شیره ی معده ، فاکتور داخلی و نقش آن در بدن ، توضیح مواد مورد نیاز برای ساخته شدن گلبول قرمز ، حرکات معده ، ریفلاکس ، زخم پپتیک( بیشتر بدانید) -
%(#33ff00)[فیلم12]
فصل2 گفتار2 (قسمت پنجم)
مباحثی که تدریس می شوند : گوارش در روده ی باریک ، تحلیل شکل صفحه 26 "مجراها" ، حرکت های روده باریک ، شیره ی روده ، بررسی صفرا و مواد تشکیل دهنده ی آن ، محل هایی که در آنها بی کربنات ساخته می شود ، صفرا و نقش های آن ، سنگ کیسه صفرا -