IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
@_Mr.Gentleman_ در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
بچه ها رحیمی عزیز کل پیشو درس میده؟
و ی سوال من اخر نفهمیدم این فیلماشون واسه جمع بندی خوبه یا کلا بخونی باهاشفک کنم بیشتر برا جمع بندی ِ...یک پیش که اینجوری بود!!!
-
@_Mr.Gentleman_ در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
بچه ها رحیمی عزیز کل پیشو درس میده؟
و ی سوال من اخر نفهمیدم این فیلماشون واسه جمع بندی خوبه یا کلا بخونی باهاشارره خووبه کمکت میکنه میتونی باهاش بخونی
این مال جمع بندی پارساله برای کنکوریا اما ناقص موند الان دیگ دارن تکمیلش میکنن احتمالا درس بدن هرچی کمه -
%(#00ffd5)[با اجازه ادمین های عزیز و مدیر عزیز تر]
%(#04ff00)[من میخوام برا اولین بار این جمله رو بگم]
لطفن منو دعوا نکنین
اما :
زیست به شدت عقب
امیدوارم این عقب بودن با عث نشه استاد بیخیال 3 و 4 پیش بشن و مستقیم برن سراغ 5
چون تقریبا من از هر 10 تا تجربی که میبینم]:
8 تا شون هنوز نفهمیدن فصل 4 پیش اون قسمت اخرش چی میگه
نه اینکه حفظ کنن اونو که بچه 8 ماهه ام بلد ...ولی کمتر کسی هس 4 پیش رو درک کرده باشه
الا انقد فوق العادس که ما رو به خودش وابسته کرده به شدت :
برای همین بچه ها به الا امید بستن و همش نگرانن
-
مارال در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
%(#00ffd5)[با اجازه ادمین های عزیز و مدیر عزیز تر]
%(#04ff00)[من میخوام برا اولین بار این جمله رو بگم]
لطفن منو دعوا نکنین
اما :
زیست به شدت عقب
امیدوارم این عقب بودن با عث نشه استاد بیخیال 3 و 4 پیش بشن و مستقیم برن سراغ 5
چون تقریبا من از هر 10 تا تجربی که میبینم]:
8 تا شون هنوز نفهمیدن فصل 4 پیش اون قسمت اخرش چی میگه
نه اینکه حفظ کنن اونو که بچه 8 ماهه ام بلد ...ولی کمتر کسی هس 4 پیش رو درک کرده باشه
الا انقد فوق العادس که ما رو به خودش وابسته کرده به شدت :
برای همین بچه ها به الا امید بستن و همش نگرانن
من 4 پیش رو خودم خوندم...هر فصلی تدریس بشه عب نداره فقط یه چیزی تدریس بشه
-
مارال خوب میشه استاد اگه به ترتیب برن اما آخه مهمتر از فصل 3 و 4 هم هست واسه همین ما میگیم فصل 5 رو الآن بگن (نه اینکه فصل های 3 و 4 رو اصلا نگن)
همچنین شما فرمودید که فصل 4 رو از هر 10 نفر 8 نفر نفهمیدن ... آخه مشکل اینجاست این فصل 5 رو از 10 نفر هیشکی نفهمیده یعنی اکثر کنکوری ها کسی نفهمیده ماجرای این فصل از چه قراره و فقط حفظ کردن و تست زدن بعد یه مدت همه چی از یاد رفته -
به نظر بنده اگر استاد ژنتیک جمعیت را در این بازه ی زمانی در الویت قرار دهند برای اکثر کنکوری ها و بخصوص دوستان آلایی عزیز بهتر می شود (البته از همه مهمتر نظر استاد محترم می باشد که کدام فصل برای کنکور 96 باید در الویت قرار بگیرد) باتشکر
-
سلام می خواستم بپرسم دوباره استاد دارن فیلم ضبط میکنن ! یازیست های قبلی هستند که حالا اضافه شدن؟
-
مارال در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
نه من تمایل دارم به ترتیب درس بدن
ولی خوب اگه به ترتیب هم نمیگن
4 پیش حتما درس بدن :bowtie:راس میگه منم با تمایل تو موافقم ههه
-
مارال در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
نه من تمایل دارم به ترتیب درس بدن
ولی خوب اگه به ترتیب هم نمیگن
4 پیش حتما درس بدن :bowtie:4 پیش آسونه که :|ما دانش آموزیم درک کن مارووو
-
مارال
تدریس فصل 5 (ژنتیک جمعیت) با رای اکثریت تصویب شد
البته اگه استاد از حق وتو خودشون استفاده نکنن:-) -
t.mohammadmahdi1999gmail.com در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
مارال
تدریس فصل 5 (ژنتیک جمعیت) با رای اکثریت تصویب شد
البته اگه استاد از حق وتو خودشون استفاده نکنن:-)من مشکل ندارم فقط میگم قبلیارم بگن
ولی خیلی بدین
من میخواستم 4 پیش رو بگن
بدا -
ببخشید ادرس اینستاگرام دکتر رحیمی چی بود ؟؟؟؟
-
پیدا کردم Biology_Rahimi