سلام بچه ها
توی شکل بی کیفیت ۶ صفحه ی ۲۰ زیست دهم نشون داده دو تا غدد زیرزبانی و زیرآرواره ای به هم متصل اند از طریق یک مجرا
بعد نشون داده که زیرزبانی تعدادی مجرا داره به سمت دهان ولی من مجرایی برای زیر آرواره ای به سمت دهان نمیبینم
آیا میشه گفت غده ی زیر آرواره ای مجرا نداره؟
یا تو شکل نشون نداده و برای کنکور سوال نمیاد؟!
@همیار
@دوازدهم
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1401
Screenshot_2025-01-01-23-27-53-938_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2025-01-01-23-28-26-076_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر
ببخشید تو سوال 10منظورش آکسون ولی چرا باید غلط باشه پایانه اکسونی انشعاب داره و جز آکسون یا من منظور این سوال نمیفهمم؟
@دانش-آموزان-آلاء
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@تجربیا
سلام
صورت تست این هست:
کدام گزینه درباره ی مراحل همانند سازی درست است؟
و گزینه ی جواب میشه:
آنزیم شکننده ی پیوند های هیدروژنی، فقط به بخش های فاقد پروتئین دنا وصل می شوند.
پاسخنامه در ادامه برای این گزینه بیان کرده:
آنزیم هلیکاز فقط پس از جدا شدن پروتئین های همراه دنا به آن وصل می شود.
سوال من اینه منظورش از فاقد پروتئین
اینه که هیچ پروتئینی نباشه یا فقط هیستون؟
چون تو متن کتاب داریم که: قبل همانند سازی دنا باید پیچ و تاب فامینه، باز و پروتئین های همراه آن یعنی هیستون ها از آن جدا شوند.
(تست از آزمون ماز هستش)
@دوازدهم @تجربیا @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
IMG_20241205_110806.jpg
[متن لینک](آدرس لینک)
IMG_20241205_110916.jpg
سلام. اون قسمتی که دورش خط کشیدم زائده عقبی ستون مهره هست؟
یک سوال دیگه هم داشتم. طبق شکل کتاب نیم لگن راست از نمای جلویی حالت برآمده داره و از نمای پشتی فرورفته تر از فرورفتگی نمای عقبی نیم لگن چپ هست. حالا در تصویر دوم، دقیقا همون برآمدگی مشابه برآمدگی نیم لگن راست از نمای جلویی مشاهده میشه اما در جزوه استادم نوشته شده بود که نیم لگن راست از نمای پشتی. نمای پشتی نیم لگن راست که حالت برآمده نداره. این سوالی که پرسیدم برداشت من از شکل کتاب بود و اطلاعی از اینکه واقعا درست باشه یا نه ندارم.
@یازدهم
@دوازدهم
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء
-
@Dr.Bernosi
سلام. کی میخاس جلو الا رو بگیره؟؟؟؟ ما بعد خدا امیدمون به همین الاس -
معرفی بهترین های آلا
برای دوستایی که میگن سرعت ضبط پایین است
عربی ۱ترجمه -آقای ناصحزاده۲-قواعد هم ایشون تدریس کردن
زیست هم اول آقای رحیمی دوم آقای امینی راد دوم وسوم . اینها مکمل هم اند یعنی ترکوندن
دینی کلاس کنکور آقای رنجبر زاده
شیمی کلاس کنکور۲ آقای آقاجانی
فیزیک بهترین آقای طلوعی بعد آقای کارزاریان
زبان انگلیسی وادبیات فارسی ندیدم و پیشنهادم نمیدم
استادانی هستند که زحمت کشیدن اسمشون نبردم این به دلیل تنبلی خودم بود که فیلماشون رو ندیدم
باتشکر از آلایی های عزیز به ویژه آقای رحیمی
ممنونم که به فکر مایی استاد -
یه پیشنهاد واسه ی دانلود فیلم ها
اگه با تلفن همراه دانلود میکنی .اگه سیم کارت همراه اول داری با شماره گیری #۱۰۰۰* بسته ی نامحدود شبانه ۱۰۰۰ تومانی رو بگیرید
واگه ایرانسلی هستی با استفاده از ایرانسل من بسته ی هفتگی ۵ گیگ ۲۰۰۰تومن (از۶صبح تا ۱۲ ظهر) رو بگیر .این ها از همی بصرفه ترن -
سلاااااااااام.خیلی پر انرژی بعد فیلم اومدم جواب رو بگم!!در جامعه 10% پس میتونیم بگیم که در مردان میشه 20% (یعنی 2برابر)و چون مردان یک آلل دارن (xy) پس q میشه0.2 و p میشه 0.8 در نتیجه زنان جامعه چون (xx) هستن میشن 0.04(q^2) و در آخر وترد جامعه و ضرب 1/2 یا همون 0.5 میکنیم و جواب میشهههههههههه 2% !!!!ودر آخر از آقای رحیمیه گل و آلا تشکر و تقدیر دارم<مرسی ک هستید.یا حق.!
-
سلام وخسته نباشید خدمت دکتر رحیمی پاسخ اون تست گزینه 2 میشود یعنی 0.2 بازم خسته نباشید
-
sohrab میشه تدریس زیست پیش رو هم بذارین
خواهش میکنم
من میخوام کنکور مجدد بدم و رشته ام ریاضی بوده :| -
آخر فیلما رو هم سرخابی کردین
خیلی هم خووووب -
Mina Salehi
هست ذیگه فیلمای دکتر رحیمی آخرا زیست پیش رو شروع کردن. -
negar2012 اره همین نوشتن ریز مباحث یکی از دلایلی هست ک فیلم زود یا دور بیاد روی سایت
-
DR.PeRshIA این ریز مباحثو چجوری می نویسن؟ کجا باید بنویسیم؟ چجوری؟ شامل چیا باشه؟
-
-
negar2012 در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
DR.PeRshIA این ریز مباحثو چجوری می نویسن؟ کجا باید بنویسیم؟ چجوری؟ شامل چیا باشه؟
سلام
یلدای شما مبارک
لطفا هر جلسه از فیلما رو که میبینید برای اون فیلم توضیحات بنویسید .
به طور مثال :http://forum.alaatv.com/post/80543
این ریز مباحث رو یکی از کاربرا نوشتن و لطفا شما هم طبق همین متود عمل کنید ...یعنی عنوان جلسه >> مدت زمان >> مباحث تدریس شده به طور دقیق (مثل تصویر بالا) >> ..در پایان لینک جلسه ای که توضیحاتش رو نوشتید رو قرار بدید و ادمین رو تگ کنید.سربلند باشید
-
negar2012 در همایش زیست شناسی پوریا رحیمی اردوی مطالعاتی آموزشی فرات ( 94-95) | آلاء گفته است:
DR.PeRshIA این ریز مباحثو چجوری می نویسن؟ کجا باید بنویسیم؟ چجوری؟ شامل چیا باشه؟
ریزمباحث هر فیلم رو توی صفحه مربوطه مینویسید مثلا این صفحه مربوط به زیست آقای رحیمیه.
من اینطوری مینویسم:
اول میگم طی جلسه کلا به چه چیز هایی پرداخته میشه. زمان فیلم رو هم مینویسم مثلا 30 دقیقه .نکاتی که توی اون جلسه بهشون اشاره میشه رو مینویسم. البته شما میتونید خیلی کلی بنویسید وارد جزئیات نشید.
@ ادمین رو حتما بنویسید تا ادمین ها ببینن.
لینک فیلم صفحه رو بزاریدمثل نمونه پایین:
@ ادمین ریز مباحث جلسه 12
مدت زمان: 27 دقیقه
در این جلسه به مفاهیم دستگاه عصبی مرکزی و محیطی پرداخته می شود و قسمت هایی از مغز توضیح داده می شود:
دستگاه عصبی به دو بخش تقسیم می شود: مرکزی و محیطی. بخش مرکزی شامل مغز و نخاع است.
نخاع یک طناب عصبی است که از مغز تا وسط کمر ادامه دارد (طبق شکل کتاب)
مجموعه اعصابی که به مغز و نخاع متصل است شامل 12 جفت عصب معزی و 31 جفت عصب نخاعی است.
دستگاه عصبی محیطی
دستگاه عصبی محیطی شامل بخش حسی و حرکتی است.
بخش حرکتی خود شامل 2 بخش ارادی (پیکری) و غیر ارادی (خود مختار) است.
بخش غیر ارادی دستگاه عصبی محیطی خود شامل 2 بخش سمپاتیک و پاراسمپاتیک است.
بخش سمپاتیک بیش تر در مواقع استرس و تنش فعال می شود ولی بخش پاراسمپاتیک در حالت آرامش فعال می شود.
طبق شکل کتاب می توان گفت بلند ترین رشته عصبی محیطی مربوط به پاها است.
بررسی متن کتاب:
نکات:
تفسیر اطلاعات را بیش تر قشر مخ انجام می دهد.
عصب می تواند هم دندریت و آکسون یا هردوی آن ها باشد.
اگر آکسون یا دندریت بلند باشد به آن تار عصبی می گویند.
تمام 31 جفت عصب متصل به نخاع مختلط است.
12 جفت عصب مغزی هم شامل عصب حسی، حرکتی و مختلط است.
بررسی آناتومی معز
بررسی متن کتاب (قسمت مربوط به مغز)
لینک فیلم: http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/30/5645 -
@ ادمین :sohrab
: ریز مباحث جلسه ۸۵ قسمت سوم ژنتیک جمعیت
مدت زمان: ۲۵:۳۰ دقیقه
در این جلسه به حل مسایل وابسته به جنس می پردازیم:
برای مسایل وابسته به جنس دو حالت داریم: ۱- فراوانی آلل ها را داشته باشیم ۲- فراوانی افراد را داشته باشیم.
در مورد ۱ در جلسه قبل توضیح داده شد.
در مورد ۲ الف- ابتدا یک مستطیل رسم کرده و در آن مردان و زنان و جامعه را مشخص می کنیم. ب- اطلاعات مساله را در آن پیاده می کنیم.
نکات: بدون فراوانی الل هیچ کاری نمیشه کرد. برای بدست آوردنش باید فراوانی الل را در خود آن جمعیت حساب کنیم.
اگر از جمعیت مرد یا زن به جمعیت کل برویم ضربدر ۰.۵ و اگر از جمعیت کل به جمعیت مرد یا زن برویم در ۲ ضرب می کنیم.
یادتون باشه: فراوانی الل ها در مردها و زنان یکسان است. نکته مهم اینه که مردا چون یک کروموزوم x دارن از هر الل یکی میگیرن.
بررسی چند تست.
در اخر نیز یک مسیله به عهده خود دانش آموز قرار داده می شود.
لینک فیلم: http://sanatisharif.ir/Sanati-Sharif-Video/15/19/5652