Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. دین و زندگی
  4. سوال 2 : جبر یا اختیار
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

سوال 2 : جبر یا اختیار

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده دین و زندگی
81 دیدگاه‌ها 8 کاربران 17.7k بازدیدها 1 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
    hashemi.saghgmail.comH آفلاین
    hashemi.saghgmail.com
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #61

    آقا سیاوش .... اینکه دلیل میخواهید درست ولی در هر محیطی انسان ها ازهر نظری ، چه عقلی ، فهمی ، اعتقادی و... متفاوتند ، لذا گفتن این مسایل باید با شرایط و آداب باشه .....آداب هم احترام به عقیده همدیگر است......اینکه شما میفرمایین ،شما مذهبی ها ، بی احترامی است ...... چون طعنه میزنید........ من عقیده ای دارم و شما هم همینطور ولی در شرایطش باید صحبت کرد......دلیلی هم که فرمودید ، نمیشه در اینجا بیان کرد چون هم وقت برای نوشتن کمه و هم نوشته زیاد........در ضمن بهشت فاحشه خونه نیس ....این عالم قواعدی داره و قطعا عالم دیگر هم قواعدی ولی طبیعتا قواعدش متفاوته.......بعدم کی گفته که در بهشت همه ی مردان و زنان دور همن که فاحشه خونه بشه.....هرکسی همسری داره که تعبیر به حورالعین شده......لطفا دقیق تر قرآن رو مطالعه کنید ......همه جای قرآن رو با هم ببینید نه یه آیه در واقعه که نام حورالعین رو برده.....

    1 پاسخ آخرین پاسخ
    0
    • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
      hashemi.saghgmail.comH آفلاین
      hashemi.saghgmail.com
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #62

      در ضمن بله جهان غیب وجود داره ..... شما کتاب جهان هولوگرافیک رو اگه مطالعه کنید در این باره گفته.....ولی اینکه میفرمایین هر چیزی رو نباید به غیب گره زد ....درسته.....اینم خدمت شما عرض کنم اگر بنده نظری دادم به دلیل مطالعم بوده پس بی سواد نیستم....ولی نمیتونم ادعا کنم میتونم نظریه بدم چون در این رشته تحصیل نکردم ولی میتونم نظر بدم ......

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • fat-smyahoo.comF آفلاین
        fat-smyahoo.comF آفلاین
        fat-smyahoo.com
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #63

        siavash;11598 said:

        بله شما درست میفرمایید، به همین خاطر میگم کسانی که سواد کافی ندارند جواب ندهند.... وگرنه خودم میدانیم تا کسی اهل مطالعه و تفکر و تعقل نباشد در برابر سوالات ناتوان خواهد بود....
        اگر پست های قبلی را مطالعه میکردید همچین جواب هایی نمیدادید... سوال من از شما این بود که چرا مواردی را که نمیتوانید آن را بفهمید سریعا آن را به مسائل غیبی و از جمله خدا گره میزنید؟؟!!
        آیا واقعا جهان غیبی وجود دارد؟؟ و یا یک امر توهمی است که انسان هایی به دلیل ناتوانی و ضعف از درک جهان ، آن را به وجود آورده اند تا خود را از پاسخ دهی به سوالات خلاص کنند؟؟؟

        اول از همه جملاتتون رو اصلاح میکنم افرادی از پاسخ سوالاتتون ناتونن که سواد کافی ندارن نه اینکه اهل تعقل و ....نباشن
        دوم از همه چه کسی مسایلی رو که درک نکرده و چگونه مسایلی رو دقیقا مد نظرتون بوده که به خدا و غیب گره زده؟ این مدل سوالات هرکدوم حوزه و محدوده ی خودش رو میطلبه
        سوم از اول تا اخر درجریان بودم و این پاسخمم کاملا اگاهانه بوده شاید شما متوجه نشدین؟!!!!
        چهارم از همه با این همه اگاهی شما بعیده بدونن که مکان پرسیدن و جایگاه سوال کجاست؟!!!!

        و در اخر از همه اینکه سواد کافی نداشتن هم سبب تزلزل میشه پاسخی در برابر افکار اشتباهتون بود

            • updated - - -

        siavash;11598 said:

        بله شما درست میفرمایید، به همین خاطر میگم کسانی که سواد کافی ندارند جواب ندهند.... وگرنه خودم میدانیم تا کسی اهل مطالعه و تفکر و تعقل نباشد در برابر سوالات ناتوان خواهد بود....
        اگر پست های قبلی را مطالعه میکردید همچین جواب هایی نمیدادید... سوال من از شما این بود که چرا مواردی را که نمیتوانید آن را بفهمید سریعا آن را به مسائل غیبی و از جمله خدا گره میزنید؟؟!!
        آیا واقعا جهان غیبی وجود دارد؟؟ و یا یک امر توهمی است که انسان هایی به دلیل ناتوانی و ضعف از درک جهان ، آن را به وجود آورده اند تا خود را از پاسخ دهی به سوالات خلاص کنند؟؟؟

        اول از همه جملاتتون رو اصلاح میکنم افرادی از پاسخ سوالاتتون ناتونن که سواد کافی ندارن نه اینکه اهل تعقل و ....نباشن
        دوم از همه چه کسی مسایلی رو که درک نکرده و چگونه مسایلی رو دقیقا مد نظرتون بوده که به خدا و غیب گره زده؟ این مدل سوالات هرکدوم حوزه و محدوده ی خودش رو میطلبه
        سوم از اول تا اخر درجریان بودم و این پاسخمم کاملا اگاهانه بوده شاید شما متوجه نشدین؟!!!!
        چهارم از همه با این همه اگاهی شما بعیده بدونن که مکان پرسیدن و جایگاه سوال کجاست؟!!!!

        و در اخر از همه اینکه سواد کافی نداشتن هم سبب تزلزل میشه پاسخی در برابر افکار اشتباهتون بود

        1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • siavashS آفلاین
          siavashS آفلاین
          siavash
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
          #64

          @nebula110;11599 said:

          آقا سیاوش .... اینکه دلیل میخواهید درست ولی در هر محیطی انسان ها ازهر نظری ، چه عقلی ، فهمی ، اعتقادی و... متفاوتند ، لذا گفتن این مسایل باید با شرایط و آداب باشه .....آداب هم احترام به عقیده همدیگر است......اینکه شما میفرمایین ،شما مذهبی ها ، بی احترامی است ...... چون طعنه میزنید........ من عقیده ای دارم و شما هم همینطور ولی در شرایطش باید صحبت کرد......دلیلی هم که فرمودید ، نمیشه در اینجا بیان کرد چون هم وقت برای نوشتن کمه و هم نوشته زیاد........در ضمن بهشت فاحشه خونه نیس ....این عالم قواعدی داره و قطعا عالم دیگر هم قواعدی ولی طبیعتا قواعدش متفاوته.......بعدم کی گفته که در بهشت همه ی مردان و زنان دور همن که فاحشه خونه بشه.....هرکسی همسری داره که تعبیر به حورالعین شده......لطفا دقیق تر قرآن رو مطالعه کنید ......همه جای قرآن رو با هم ببینید نه یه آیه در واقعه که نام حورالعین رو برده.....

          سوره واقعه را به عنوان مثال گفتم تا شما نگاهی به آن بیندازید ... در سوره واقعه فقط این کلمه مد نظرم نیست مطالب دیگر زیادی هست که گویا نمیدانید
          این مطالبی که عرض کردم با اشراف کامل بر همه آیات قرآن بود نه یک کلمه خاص و نه یک سوره خاص...
          اما سوال اصلی این است که آیا این عالم جدیدی ( بهشت و جهنم ) که میگویید واقعا وجود دارد؟؟ و یا تنها دلیل شما این است که با توجه به شرایط جهان نمیشود که نباشد؟؟!!

              • updated - - -

          @nebula110;11600 said:

          در ضمن بله جهان غیب وجود داره ..... شما کتاب جهان هولوگرافیک رو اگه مطالعه کنید در این باره گفته.....ولی اینکه میفرمایین هر چیزی رو نباید به غیب گره زد ....درسته.....اینم خدمت شما عرض کنم اگر بنده نظری دادم به دلیل مطالعم بوده پس بی سواد نیستم....ولی نمیتونم ادعا کنم میتونم نظریه بدم چون در این رشته تحصیل نکردم ولی میتونم نظر بدم ......

          دلایل را ذکر بفرمایید
          من هم میتوانم لیستی از کتب برای شما بیاورم تا آن ها رو مطالعه کنید!

          1 پاسخ آخرین پاسخ
          0
          • fat-smyahoo.comF آفلاین
            fat-smyahoo.comF آفلاین
            fat-smyahoo.com
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #65

            siavash;11602 said:

            سوره واقعه را به عنوان مثال گفتم تا شما نگاهی به آن بیندازید ... در سوره واقعه فقط این کلمه مد نظرم نیست مطالب دیگر زیادی هست که گویا نمیدانید
            این مطالبی که عرض کردم با اشراف کامل بر همه آیات قرآن بود نه یک کلمه خاص و نه یک سوره خاص...
            اما سوال اصلی این است که آیا این عالم جدیدی ( بهشت و جهنم ) که میگویید واقعا وجود دارد؟؟ و یا تنها دلیل شما این است که با توجه به شرایط جهان نمیشود که نباشد؟؟!!

            بهشت و جهنم به تعبیر خود قران همان اعمال انسان هاست که به وجود میاد نمونه ی ان در دنیا همان عذاب وجدان هست نه برخورد فیزیکی با شما میشه و نه لفظی وغیره اما از درون به خاطر موضوعاتی بسیار حالت پشیمانی و عذاب میگیرین شما تقسیر این سوره ی عزیز رو خوندین؟

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
              hashemi.saghgmail.comH آفلاین
              hashemi.saghgmail.com
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
              #66

              siavash;11602 said:

              سوره واقعه را به عنوان مثال گفتم تا شما نگاهی به آن بیندازید ... در سوره واقعه فقط این کلمه مد نظرم نیست مطالب دیگر زیادی هست که گویا نمیدانید
              این مطالبی که عرض کردم با اشراف کامل بر همه آیات قرآن بود نه یک کلمه خاص و نه یک سوره خاص...
              اما سوال اصلی این است که آیا این عالم جدیدی ( بهشت و جهنم ) که میگویید واقعا وجود دارد؟؟ و یا تنها دلیل شما این است که با توجه به شرایط جهان نمیشود که نباشد؟؟!!

                  • updated - - -

              دلایل را ذکر بفرمایید
              من هم میتوانیم لیستی از کتب برای شما بیاورم تا آن ها رو مطالعه کنید!

              آیا قصد شما به رخ کشیدن اطلاعاتیه که دارین یا میخوان واقعیت روشن شه؟؟؟!!.... پس دیگران رو لطفا به ناآگاهی متهم نکنید.......بار دیگه خدمتتون عرض میکنم اینجا محیطی برای بحث و تبادل نظر برای این مسایل نیست و اینم بدونید من کاملا از دلایل اعتقاداتم آگاهم ولی هر کاری مکانی داره.......اگر واقعا میخواهید در این باره بحث کنیم در محیطی دیگه باید انجام داد.......

              1 پاسخ آخرین پاسخ
              0
              • siavashS آفلاین
                siavashS آفلاین
                siavash
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #67

                @bahare-r;11603 said:

                بهشت و جهنم به تعبیر خود قران همان اعمال انسان هاست که به وجود میاد نمونه ی ان در دنیا همان عذاب وجدان هست نه برخورد فیزیکی با شما میشه و نه لفظی وغیره اما از درون به خاطر موضوعاتی بسیار حالت پشیمانی و عذاب میگیرین شما تقسیر این سوره ی عزیز رو خوندین؟

                گویا واقعا شما قرآن را کامل نخوانده اید چرا که حرف هایی که زدید خلاف نص صریح قرآن است!
                1. غذا و نوشيدنى ناگوار. بر اساس آيات متعدد قرآنى به دوزخيان غذاهايى بسيار ناگوار و نوشيدنىففهاى تلخ و سوزان مىففخورانند كه بر عذاب آنان مىففافزايد، (غاشيه 7 - 4).
                2. لباس آتشين، لباس دوزخيان از جنس آتشففسوزان است، (حج / 19).
                3. بادهاى كشنده و سايهففهاى سوزان، (واقعه 44 - 41).
                4. اسارت در غل و زنجير، (غافر 72 - 71).
                و از همه بد تر:
                آیه 56 سوره نساء «کلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غیرها لیذوقوا العذاب إن الله کان عزیزا حکیما؛ به زودی آن ها را به آتشی درآوریم که هربار پوستشان پخته شود، پوستی دیگر برجایش نهیم تا عذاب را (به طور کامل) بچشند. بی شک خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

                .....................
                آیا این آیات نوشته است که تنها عذاب وجدان و روحی و حسرت است و عذاب دیگری نیست...
                خواهش میکنم قرآن را بخوانید و بعد از اینکه از حرف خود مطمئن شدید پاسخ بدهید

                    • updated - - -

                @nebula110;11604 said:

                آیا قصد شما به رخ کشیدن اطلاعاتیه که دارین یا میخوان واقعیت روشن شه؟؟؟!!.... پس دیگران رو لطفا به ناآگاهی متهم نکنید.......بار دیگه خدمتتون عرض میکنم اینجا محیطی برای بحث و تبادل نظر برای این مسایل نیست و اینم بدونید من کاملا از دلایل اعتقاداتم آگاهم ولی هر کاری مکانی داره.......اگر واقعا میخواهید در این باره بحث کنیم در محیطی دیگه باید انجام داد.......

                خیر همچین قصدی ندارم چرا که هیچ فایده یا نفعی برای من ندارد
                این جا تالار گفتگوست و این نوشته ها همیشه هستند پس میتوانید صبر کنید تا کسی بیاید و جواب بدهد به جای اینکه ناراحت بشوید

                1 پاسخ آخرین پاسخ
                0
                • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                  hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                  hashemi.saghgmail.com
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #68

                  siavash;11605 said:

                  گویا واقعا شما قرآن را کامل نخوانده اید چرا که حرف هایی که زدید خلاف نص صریح قرآن است!
                  1. غذا و نوشيدنى ناگوار. بر اساس آيات متعدد قرآنى به دوزخيان غذاهايى بسيار ناگوار و نوشيدنىففهاى تلخ و سوزان مىففخورانند كه بر عذاب آنان مىففافزايد، (غاشيه 7 - 4).
                  2. لباس آتشين، لباس دوزخيان از جنس آتشففسوزان است، (حج / 19).
                  3. بادهاى كشنده و سايهففهاى سوزان، (واقعه 44 - 41).
                  4. اسارت در غل و زنجير، (غافر 72 - 71).
                  و از همه بد تر:
                  آیه 56 سوره نساء «کلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غیرها لیذوقوا العذاب إن الله کان عزیزا حکیما؛ به زودی آن ها را به آتشی درآوریم که هربار پوستشان پخته شود، پوستی دیگر برجایش نهیم تا عذاب را (به طور کامل) بچشند. بی شک خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

                  .....................
                  آیا این آیات نوشته است که تنها عذاب وجدان و روحی و حسرت است و عذاب دیگری نیست...
                  خواهش میکنم قرآن را بخوانید و بعد از اینکه از حرف خود مطمئن شدید پاسخ بدهید

                      • updated - - -

                  خیر همچین قصدی ندارم چرا که هیچ فایده یا نفعی برای من ندارد
                  این جا تالار گفتگوست و این نوشته ها همیشه هستند پس میتوانید صبر کنید تا کسی بیاید و جواب بدهد به جای اینکه ناراحت بشوید

                  آقای محترم من ناراحت نیستم .....این شمایید که با توهین به عقاید دیگران اون هم بدون علم قصد دارین دیگران رو متهم به نفهمی کنین.......آیاتی که نوشتید درسته ولی بهاره خانم(اگر دقت کنید!!) نوشتند نمونه......خواهش میکنم سوالتون رو دقیق ینویسید....

                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                  0
                  • fat-smyahoo.comF آفلاین
                    fat-smyahoo.comF آفلاین
                    fat-smyahoo.com
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #69

                    siavash;11605 said:

                    گویا واقعا شما قرآن را کامل نخوانده اید چرا که حرف هایی که زدید خلاف نص صریح قرآن است!
                    1. غذا و نوشيدنى ناگوار. بر اساس آيات متعدد قرآنى به دوزخيان غذاهايى بسيار ناگوار و نوشيدنىففهاى تلخ و سوزان مىففخورانند كه بر عذاب آنان مىففافزايد، (غاشيه 7 - 4).
                    2. لباس آتشين، لباس دوزخيان از جنس آتشففسوزان است، (حج / 19).
                    3. بادهاى كشنده و سايهففهاى سوزان، (واقعه 44 - 41).
                    4. اسارت در غل و زنجير، (غافر 72 - 71).
                    و از همه بد تر:
                    آیه 56 سوره نساء «کلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غیرها لیذوقوا العذاب إن الله کان عزیزا حکیما؛ به زودی آن ها را به آتشی درآوریم که هربار پوستشان پخته شود، پوستی دیگر برجایش نهیم تا عذاب را (به طور کامل) بچشند. بی شک خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

                    .....................
                    آیا این آیات نوشته است که تنها عذاب وجدان و روحی و حسرت است و عذاب دیگری نیست...
                    خواهش میکنم قرآن را بخوانید و بعد از اینکه از حرف خود مطمئن شدید پاسخ بدهید

                    اقای سیاوش شما پاسخ چند سوال اولتون رو نگرفتین؟
                    با این همه سواد متوجه جای جای قران نشدین که می فرمایند اتش از درون وجودشون شعله می کشه؟ و یا فقط به دنبال نقض ظاهری پاسخهام با قران می گردین؟
                    یا باین همه مطالعه متوجه نشدین و ی با پاسخی که بهتون دادم متوجه نشدین اندام دنیایی با اندام اخرت متفاوت هست؟

                    و در اخر سوال دیگه ای هم مونده؟( این همه سوال ازتون پرسیدم یه دونشم جواب ندادین)

                        • updated - - -

                    siavash;11605 said:

                    گویا واقعا شما قرآن را کامل نخوانده اید چرا که حرف هایی که زدید خلاف نص صریح قرآن است!
                    1. غذا و نوشيدنى ناگوار. بر اساس آيات متعدد قرآنى به دوزخيان غذاهايى بسيار ناگوار و نوشيدنىففهاى تلخ و سوزان مىففخورانند كه بر عذاب آنان مىففافزايد، (غاشيه 7 - 4).
                    2. لباس آتشين، لباس دوزخيان از جنس آتشففسوزان است، (حج / 19).
                    3. بادهاى كشنده و سايهففهاى سوزان، (واقعه 44 - 41).
                    4. اسارت در غل و زنجير، (غافر 72 - 71).
                    و از همه بد تر:
                    آیه 56 سوره نساء «کلما نضجت جلودهم بدلناهم جلودا غیرها لیذوقوا العذاب إن الله کان عزیزا حکیما؛ به زودی آن ها را به آتشی درآوریم که هربار پوستشان پخته شود، پوستی دیگر برجایش نهیم تا عذاب را (به طور کامل) بچشند. بی شک خداوند شکست ناپذیر حکیم است.»

                    .....................
                    آیا این آیات نوشته است که تنها عذاب وجدان و روحی و حسرت است و عذاب دیگری نیست...
                    خواهش میکنم قرآن را بخوانید و بعد از اینکه از حرف خود مطمئن شدید پاسخ بدهید

                    اقای سیاوش شما پاسخ چند سوال اولتون رو نگرفتین؟
                    با این همه سواد متوجه جای جای قران نشدین که می فرمایند اتش از درون وجودشون شعله می کشه؟ و یا فقط به دنبال نقض ظاهری پاسخهام با قران می گردین؟
                    یا باین همه مطالعه متوجه نشدین و ی با پاسخی که بهتون دادم متوجه نشدین اندام دنیایی با اندام اخرت متفاوت هست؟

                    و در اخر سوال دیگه ای هم مونده؟( این همه سوال ازتون پرسیدم یه دونشم جواب ندادین)

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    0
                    • siavashS آفلاین
                      siavashS آفلاین
                      siavash
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #70

                      @nebula110;11606 said:

                      آقای محترم من ناراحت نیستم .....این شمایید که با توهین به عقاید دیگران اون هم بدون علم قصد دارین دیگران رو متهم به نفهمی کنین.......آیاتی که نوشتید درسته ولی بهاره خانم(اگر دقت کنید!!) نوشتند نمونه......خواهش میکنم سوالتون رو دقیق ینویسید....

                      خیر بنده به هیچ وجه توهینی نکردم و این که شما از حرف های من طعنه زدن را برداشت کنید به من مربوط نیست...
                      سوالات دقیق و مشخص بار ها گفته شد

                          • updated - - -

                      @bahare-r;11607 said:

                      اقای سیاوش شما پاسخ چند سوال اولتون رو نگرفتین؟
                      با این همه سواد متوجه جای جای قران نشدین که می فرمایند اتش از درون وجودشون شعله می کشه؟ و یا فقط به دنبال نقض ظاهری پاسخهام با قران می گردین؟
                      یا باین همه مطالعه متوجه نشدین و ی با پاسخی که بهتون دادم متوجه نشدین اندام دنیایی با اندام اخرت متفاوت هست؟

                      و در اخر سوال دیگه ای هم مونده؟( این همه سوال ازتون پرسیدم یه دونشم جواب ندادین)

                          • updated - - -

                      اقای سیاوش شما پاسخ چند سوال اولتون رو نگرفتین؟
                      با این همه سواد متوجه جای جای قران نشدین که می فرمایند اتش از درون وجودشون شعله می کشه؟ و یا فقط به دنبال نقض ظاهری پاسخهام با قران می گردین؟
                      یا باین همه مطالعه متوجه نشدین و ی با پاسخی که بهتون دادم متوجه نشدین اندام دنیایی با اندام اخرت متفاوت هست؟

                      و در اخر سوال دیگه ای هم مونده؟( این همه سوال ازتون پرسیدم یه دونشم جواب ندادین)

                      سوال را با سوال جواب دادن از عهده هیچ کسی خارج نیست و بهترین راه برای طولانی کردن مسیر و در نتیجه خسته شدن طرفین است

                          • updated - - -

                      بگذارید بیش از این تاپیک شلوغ نشود و بحث به وقتی موکول شود که کسی با توانایی لازم بیاید....
                      با آرزوی موفقیت برای همه شما دوستان عزیز در مراحل زندگی

                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                        hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                        hashemi.saghgmail.com
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #71

                        siavash;11608 said:

                        خیر بنده به هیچ وجه توهینی نکردم و این که شما از حرف های من طعنه زدن را برداشت کنید به من مربوط نیست...
                        سوالات دقیق و مشخص بار ها گفته شد

                            • updated - - -

                        سوال را با سوال جواب دادن از عهده هیچ کسی خارج نیست و بهترین راه برای طولانی کردن مسیر و در نتیجه خسته شدن طرفین است

                        اینکه میگید شما مذهبی ها.....اینکه بهشت رو فاحشه خونه میدونید اگه توهین نیس نمیدونم چیه!!!!!!.....به مطالب قبلی خودتون برید ...تندی ها و توهین هاتون رو خواهید دید.....این طرز صحبت شیوه مناظره نیس شمایی که سطح مطالعتون وسیعه......شما که اصرار بر دلیل دارین و عقیده ی خودتون رو مستدل میدونین پس چه ناراحتی دا ه.....اگر خانم ایسان نظرشو گفته چرا ناراحت میشید چرا متهم میکنین به بیسوادی ؟؟؟؟ پس لطفا به دور از تعصب اندکی فکر کنید .....این صحبت ره به جایی نخواهد برد....
                        موفق باشین

                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                        0
                        • fat-smyahoo.comF آفلاین
                          fat-smyahoo.comF آفلاین
                          fat-smyahoo.com
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                          #72

                          siavash;11608 said:

                          خیر بنده به هیچ وجه توهینی نکردم و این که شما از حرف های من طعنه زدن را برداشت کنید به من مربوط نیست...
                          سوالات دقیق و مشخص بار ها گفته شد

                              • updated - - -

                          سوال را با سوال جواب دادن از عهده هیچ کسی خارج نیست و بهترین راه برای طولانی کردن مسیر و در نتیجه خسته شدن طرفین است

                          بگین نمی خوام جواب بدم اینقد جملات وعبارات طولانی به کار نمی خواد ببرین!!! سخته در مقام پاسخ دادن قرار بگیرین نه؟!!!! چون دارین بهانه میارین مگه نه؟!!!!!

                          وقتی اینقد دقت در پاسخ به سوالاتی که بهتون دادم رو ندارین و نمی خواین ببینین په اصراری دارین که متوجه خداوند و اون دنیا بشین؟
                          از همون اول گفتم شما واقعا قصد پرسش ندارین و هدفتون چیزه دیگه ای هست چون هر سوالی جایگاهی داره در ضمن سوالات شما کلی هست و محال ادمی با سواد شما با این همه مطالعه و شناخت کتب متفاوت بیاد اینجا سوالش رو مطرح کنه و

                          در اخر نفهمیدم کجا ازم سوال پرسیدین و من سوالتو رو با پرسش پاسخ دادم؟!!!! الله اکبر

                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                          0
                          • miliarderjavanM آفلاین
                            miliarderjavanM آفلاین
                            miliarderjavan
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #73

                            چرا فکر میکنی علامه ای و همه چیز بارته نمیدونم ....
                            جمع کن بابا سوالاتتو ، یه بار کامل کتاب خدا رو بخونی و به احادیث دقت کنی همه چی گفته شدی باز میای حرف از فلسفه میزنی؟ اخه ادم عاقل فلسفه ای ک خدا گفته رو قبول نداری بعد تو فلسفه چارتا ادم دنبال جوابتی؟ ههه

                            میزان ادم بودن به شعور و اگاهیشه هر وقت به این درجه رسیدی و تونستی چیزی به نام احترام رو حفظ کنی اینجا میتونی پیام بزاری

                            حالام با هخدافظیت همه رو خوشحال کن

                            به شدت گزینه ای به نام بلاک یا ریپورت کمه

                            اگه امروز آخرین روز زندگیت باشه اولین کاری که میکردی چی بود؟
                            اگه آخرین روز دنیا بود بازم میگفتی نمیشه؟ یا یه حرف دیگه ای میگفتی؟

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            0
                            • miliarderjavanM آفلاین
                              miliarderjavanM آفلاین
                              miliarderjavan
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #74

                              دوستان گزارش لطفا

                              اگه امروز آخرین روز زندگیت باشه اولین کاری که میکردی چی بود؟
                              اگه آخرین روز دنیا بود بازم میگفتی نمیشه؟ یا یه حرف دیگه ای میگفتی؟

                              1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                                hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                                hashemi.saghgmail.com
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                #75

                                @lovesick;11614 said:

                                دوستان گزارش لطفا

                                گزارش چی ؟؟؟؟؟؟؟

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • siavashS آفلاین
                                  siavashS آفلاین
                                  siavash
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #76

                                  برای بدبین بودنتون متاسفم
                                  همین
                                  آرزوی موفقیت و دلی شاد برای شما دارم

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  0
                                  • miliarderjavanM آفلاین
                                    miliarderjavanM آفلاین
                                    miliarderjavan
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                    #77

                                    @nebula110;11616 said:

                                    گزارش چی ؟؟؟؟؟؟؟

                                    که این پست چرت حذف بشه
                                    کنار پست فکر کنم گزینه گزارش دادن داشته باشه با تپاتالک ک نداره

                                    اگه امروز آخرین روز زندگیت باشه اولین کاری که میکردی چی بود؟
                                    اگه آخرین روز دنیا بود بازم میگفتی نمیشه؟ یا یه حرف دیگه ای میگفتی؟

                                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    0
                                    • miliarderjavanM آفلاین
                                      miliarderjavanM آفلاین
                                      miliarderjavan
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #78

                                      siavash;11617 said:

                                      برای بدبین بودنتون متاسفم
                                      همین
                                      آرزوی موفقیت و دلی شاد برای شما دارم

                                      بدبین نیستیم اما حق هیچ بی احترامی نداری
                                      والسلام

                                      اگه امروز آخرین روز زندگیت باشه اولین کاری که میکردی چی بود؟
                                      اگه آخرین روز دنیا بود بازم میگفتی نمیشه؟ یا یه حرف دیگه ای میگفتی؟

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      0
                                      • hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                                        hashemi.saghgmail.comH آفلاین
                                        hashemi.saghgmail.com
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #79

                                        siavash;11617 said:

                                        برای بدبین بودنتون متاسفم
                                        همین
                                        آرزوی موفقیت و دلی شاد برای شما دارم

                                        آرزوی موفقیت دارم برادر عزیز.....شاد باشین

                                        1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        0
                                        • بهارهب آفلاین
                                          بهارهب آفلاین
                                          بهاره
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #80

                                          siavash;11593 said:

                                          بار دیگه تکرار میکنم شما حق ندارید بدون شناخت از من بنده را به عدم مطالعه متهم کنید...
                                          دوم اینکه اگر جواب سوالات رو بلد نیستید پس لطفا پست نگذارید و به خاطر ناتوانی، سوال را غلط جلوه ندهید
                                          اجازه بدهید هر وقت کسی بلد بود بیاید و جواب بدهد...
                                          اگر ادعای قران را دارید پیشنهاد میکنم شما یک بار آن را بخوانید!
                                          با این حرف مشخص کردید خود نیز یک بار هم کامل نخوانده اید قران رو...
                                          سوم اینکه در مورد بهشت تصور شخصی خودم را نگفتم
                                          از کتاب خودتان قرآن گقتم
                                          شما به عنوان یک مسلمان تا حالا سوره واقعه را نخوانده اید؟؟!!( برید و درباره حور عین و دختران باکره و دست نخورده و نوجوانان زیبا و ... بخوانید )
                                          پس به جای متهم کردن دیگران به عدم مطالعه یا تحمیق بنده یا تحقیر سوال ، در صورت توانایی به سوالات پاسخ دهید و در غیر این صورت نظاره گر باشید و تاپیک را شلوغ نکنید

                                              • updated - - -

                                          این که شما نگاه از بالا به پایین دارید، انحراف است
                                          چگونه از عقیده خود مطمئن هستید که عقیده بنده را انحرافی میشمارید؟؟!( اگر بر عقیده خود مطمئن هستید باید دلیل عقلی بیاورید، نه اینکه عقیده خود را بیان کنید و بقیه را انحرافی معرفی کنید )

                                          دوم اینکه طبق فتوای همه مراجع شیعه عقاید باید تحقیقی و استدلالی باشد و نمیتواند تقلیدی باشد،.... تقلید فقط در احکام جایز است...
                                          پس قبل از اینکه از من بخواهید سراغ تحقیق بروم یهتر است خود این کار را انجام دهید تا از جواب دادن عاجز نشوید...

                                          من کجا گفتم شما مطالعه نکردی؟؟؟...من شمارو نمیشناسم وراجبتون اظهار نظری ندارم ...هرچی کتاب خوندید ومطالعه کردید من کاری با اونش ندارم ولی اگه قرآن رو خوندین معلومه دقیق نخوندین...یه بار دیگه خوب بخونید حل میشه...خداوند فرمودند که در بهشت هرچی شما بخوای واست فراهمه...شما ایشالله رفتی بهشت هرچی میخوای بخوا...زنان حوری وچشم سیاه رو که به زور به شما نمیدن ،در ضمن ماباید ازهمین افراد مذهبی ممنون باشیم چون همینان که تو عمل هم ایمانشون به خدا رو ثابت میکنن والگوی ما میشن....این تاپیک آینده خوبی در انتظارش نیست...سوالاتونو با یه فقیه درمیون بذارید خواهشا...به امید بسته شدن تاپیک..موفق باشید

                                          Nothing really matters :)

                                          1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          0
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع