Skip to content
  • دسته‌بندی‌ها
  • 0 نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
  • جدیدترین پست ها
  • برچسب‌ها
  • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
  • دوره‌های آلاء
  • گروه‌ها
  • راهنمای آلاخونه
    • معرفی آلاخونه
    • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
    • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
    • استفاده از ابزارهای ادیتور
    • معرفی گروه‌ها
    • لینک‌های دسترسی سریع
پوسته‌ها
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (بدون پوسته)
  • بدون پوسته
بستن
Brand Logo

آلاخونه | شبکه اجتماعی دانش آموزی آلاء

  • سوال یا موضوع جدیدی بنویس

  • سوال مشاوره ای
  • سوال زیست
  • سوال ریاضی
  • سوال فیزیک
  • سوال شیمی
  • سایر
  1. خانه
  2. دروس
  3. زیست شناسی
  4. کمپانی زیست(نظام جدید)
کمککککک شیمی یازدهم فصل ۳
دوپامیند
اقا اقا من اینارو مشکل دارم. ویدئو هم دیدم ولی بازم یاد نگرفتم. کمکم کنیییید
شیمی
گزارش مطالعه دانشجویی🤓🎓
maryam111M
سلام سلاااام🤩 بچه ها تو این تاپیک میخوایم دانشجوها هم مثل کنکوریا ساعت مطالعه شون رو اعلام کنن ✌ هم انگیزه بشه برای فارغ التحصیلای آلاء تا تو محیط دانشگاه هم دست از تلاشِ آلائی برندارن 💪و هم اینکه کنکوریای با درسایی که دانشجوها میخونن یکم آشنا میشن🤗 پس از امشب استارت این تاپیک رو میزنیم و هرشب میایم و میگیم در طول روز چ درسایی رو خوندیم ،چند ساعت و چیکارا کردیم😁 دعوت میکنم از @فارغ-التحصیلان-آلاء که باهامون همراه بشن🤝 خیلی ممنون از @z-gheibi و @M-ba78 بابت پیشنهاد و همراهیشون❤ راستی از @romisa جانم هم دعوت میکنم بهمون سر بزنه و همراهیمون کنه😍
دانشگاهی
سوال شیمی ۱۱ مبحث آمید
S.ghrmniS
Topic thumbnail image
شیمی
معدل کنکور ۱۳۸۴
S
سلام.من دیپلم تجربی ۱۳۸۴ هستم ... و سوابق دیپلمم ک اون موقع نهایی بود سال ۱۳۹۳ ک کنکور دادم تو سایت سنجش بود...متاسفانه سال ۹۷ مجبور شدم از دندانپزشکی انصراف بدم...میخوام سال ۱۴۰۶ مجدد کنکور بدم...شرایط معدل و .. چجوریه
سوال مشاوره ای
ترمیم نهایی ها
im_mjgnI
سلام لطفا راهنمایی کنید . من فارغ التحصیل سال 1401 تجربی هستم معدل کلم 18 و خورده ای هست و نهایی 15 و خورده ای با این سوابق شانس قبولی در فرهنگیان رو دارم ؟ اگرنه کف قبولی تراز سوابق تحصیلی برای فرهگیان چقدر هست. آیا میتونم با توجه به اینکه یکبار ترمیم نمره انجام دادم ،امسال ثبت نام کنم و فقط دروسی که نمره بدی دارم رو ترمیم بدم و باقی دروس که نمرم خوب هست رو غایب باشم @مشاوره-تحصیلی @مشاوره-رسمی-آلاء @soleiman-jahan @فارغ-التحصیلان-آلاء
سوال مشاوره ای
دبیر ریاضی جایگزین استاد لکستانی
H
سلام ، خسته نباشید . من ویدیو های ریاضی دهم رو با آقای لکستانی تا فصل ۴ دیدم و واقعااا فوق العاده بودن ، منتهی دیگه ویدیو هارو آپدیت نمی کنند ، خواستم از دوستان مشورت بگیرم ببینم دبیری که سبک تدریسشون مشابه با ایشون باشه کی رو معرفی می کنید؟
ریاضی تجربی
پارت گذاری
Zahra2020Z
سلام خدمت دوستان عزیز....خیلی سریع میرم سر اصل مطلب ممکنه خیلیا تو تایم مطالعه از گوشی استفاده نکنن یا خودشون مجازی نداشته باشن و از گوشی خانواده استفاده کنن (مثل من😭)...ولی بعضی وقتا پیش میاد نمیتونی درست مطالعه کنی یا هرچیز دیگه ای من زیاد با آلا آشنایی ندارم حقیقتا ...ولی دوست دارم بعضی وقتا پارت بذارم هرکسی خواست میتونه همراهی کنه
مشاوره تحصیلی
گزارش هویج
هویجججه
یه هفته مهلت دارم پس فایتینگگگگگگ
سوال مشاوره ای
نکات ریز آقای نصیری چتر نجات 2
F
سلام به همه دوستان امیدوارم بچه های یازدهم نهایی خوبی رو پشت سر بزارن و همچنین بچه های کنکوری به اون نتیجه دلخواهشون برسن و موفق باشن آقا جسارتا کسی نکات ریز و خفنی که آقای نصیری در چتر نجات آلا برای درس حسابان گفتن رو، جمع آوری و یادداشت کرده؟ منظورم از نکات ریز مثل اینه که میگن: اگر جایی شما تابع درجه دوِ کسینوسی یا سینوسی دیدید (مثلا aCos^x + bCosx + c) بیاید یه بار cosx=1 یه بار cosx=-1 و یه بار هم cosx= -b/2a رو حساب کنید که مقادیر بدست اومده کمترینشون به ما min رو میده و بیشترین به ما max مطلق رو میدهد اگر کسی جمع آوری کرده این نکات رو منت بزاره بی زحمت ارسال کنه
حسابان
چالش ۲۱ روزه نوشتن to do list📝
maryam111M
Topic thumbnail image
مشاوره تحصیلی
بیوشیمی و دیگر هیچ
Anzw 18A
سلام قشنگا اومدم با یه تاپیک و سوال خیلی خیلی حیاتی🥲 بچه‌ها من از اول ترم، واقعا چیز درست حسابی‌ای از بیوشیمی نخوندم. همون یه ذره‌ای هم که خوندم، واقعا خوندنی حساب نمی‌شد و الان خیلی راحت می‌تونم بگم که بیوشیمی رو شروع نکردم:)))))! و زنگ خطر اینه که تا سه هفته بعد امتحاناتمون شروع می‌شن و من این درس رو باید کنار باقی درسای نخونده‌م تا آخر خرداد جمع کنم🤦‍♀️! حالا ازتون کمک و مشورت می‌خوام💕 اصلا نمی‌دونم که چجوری باید شروع کنم و چجوری بخونم و خیلی نیاز به تجربه‌هاتون دارم از خوندن این درس زیبااااا🙏🏻 برم سراغ یوتوب؟ اپارات؟ کتاب بخونم براش؟ هوش مصنوعی قراره بتونه این درس رو حل کنه؟ نمونه سوال باید بزنم براش؟ شما چی کار کردین با بیوشیمی؟ کل چیزیم که الان تو دستم دارم، جزوه‌ی بچه‌های ترمای بالاتره که بعید می‌دونم برای فهمیدن کافی و مناسب باشه @فارغ-التحصیلان-آلاء @دانشجویان-پزشکی @دانشجویان-پیراپزشکی
دانشگاهی
اطلاعات لیپیدا درستن؟
Anzw 18A
Topic thumbnail image
زیست شناسی
گزارش ساعت مطالعه برای کنکوری ها (تمامی رشته ها)
M
:handshake: سلام خدمت دوستان %(#ff0000)[دوازدهمی]، داخل این تاپیک میتونید ساعت مطالعه روزانتون رو گزارش بدید. طبیعتا همه دوست داریم فعالیت ها تو یه تاپیک باشه و نه پراکنده پس تاپیک تکراری نخواهیم داشت. :date: تاریخ گزارشات رو هم ذکر کنید (مخصوصا اگر گزارش مربوط به ۱ روز قبل میشه). بازیگران این تاپیک شما هستید پس بترکونید :fire: موفق باشید :rose: :heart: :information_source: اگر کنکوری نیستید میتونید از لینک های زیر وارد تاپیک مخصوص خودتون بشید :linked_paperclips: :point_down: :male-student: :female-student: => :keycap_0: :keycap_1: تاپیک مخصوص دهمی ها :male-student: :female-student: => :keycap_2: :keycap_1: تاپیک مخصوص یازدهمی ها @دوازدهم
مشاوره تحصیلی
مشکل من یا دینی؟
Mohammad MoziriM
سلام و عرض ادب. اصل مطلب: سر خوندن دینی خیلی حواسم پرت میشه، مطالعه دینی ام مفید نیست خیلی. ولی بقیه درسای عمومی مثل عربی و فارسی خیلی راحت و سریع میخونم اما دینی خیلی لفتش میدم، نمیدونم چطوریه یازدهم ، ریاضی فیزیک.
سوال مشاوره ای
راه ابریشم الا
M
سلام دوستان وقت بخیر من یازدهم تجربیم باتوجه به اینکه امسال نهایی ها تیر برگزار میشه زمان کمی برای تست دهم و یازدهم هست خواستم بدونم توی دو ماه یا سه ماه میشه دهم یازدهم رو تست زد؟؟ و اینکه راه ابریشم الا رو اینجا کسی داشته؟؟ نظرتون چیه دربارش!
سوال مشاوره ای
شروع از صفر تستی
Kiana 5K
سلام همگی من پایه یازدهم ریاضی هستم و سال ۱۴۰۶ کنکور دارم ، منطقه ۳ هستم، من امسال و سال دهم فقط تونستم در حد امتحانای مدرسه بخونم، و نتونستم خوب و کامل تست کار کنم چون میترسیدم تو امتحان نهایی یهو تستی بنویسم تراز های قلمچیم ما بین ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هست کتاب تست هم دارم برای پایه یازدهم کلا قلمچی آبی دهم ریاضی و فیزیک و هندسه خیلی سبز یه شیمی جامع نشر الگو هم دارم تورو خدا کمکم کنید دارم از داخل از بین میرم..نمیدونم دارم با زندگیم چیکار میکنم.. معلممون میگه اگه نهایی ۱۹ به بالا بشین برین کنکور حتی ۳۰ درصد بزنین رشته تاپ قبولی من نمیدونم حرف کیو باور کنم
سوال مشاوره ای
شمارشگر رسیدن به آرزوهامون
macrophage Of nahang 0M
سلام.... هر کدوم از ما اگر در مسیر درست استعدادمون باشیم بدون شک آرزو های داریم چون واسه اونا خلق شدیم... تاحالا نمی‌دونم چقدر واسه آرزو و هدفتون تلاش کردید،منم خیلی....نه ماه شده،و نمی‌دونم چقدر دیگه بهش میرسم شیش ماه یسال دو سال نمیدونم اما بهش میرسم،،،می‌خوام اینجا تعهد ایجاد کنیم نه اینک این الزامه شدن باشه بلکه وقتی سرد شدیم بگیم چقدر اومدیم پسر پس پاشو....،هرشب چقدر براش تلاش میکنی...میتونی درمورد ارزوت بگی یا مثل من نگی فقط وقتی رسیدی بگیش، میتونی به این صورت پست بذاری، اسمشو بگی روزشو و مجموع شمارش ساعتشو از اول تا الان ،شمارشگر از الان ؛
مشاوره تحصیلی
فارسی دوازدهم|سودای عشق
HakoH
سلام مجددا توی درس هفتم سودای عشق وقتی میگیم به رنگ خود گرداند مند و مفعول به چه حالتی هستش؟ میشه خود را به رنگ او گرداند؟ خود مفعول و رنگ متمم اسنادی؟ @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|در حقیقت عشق
HakoH
سلام بازم من😂😭 توی بیت در عشق کسی قدم نهد کش جان نیست با جان بودن به عشق در سامان نیست نمیتونم درک و دریافتی از کش داشته باشم نقش متمم گرفته بعد کتابم نوشته که برای او ولی چون من خنگ تر از این حرفام نفهمیدم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
ادبیات و زبان فارسی
فارسی دوازدهم|حقیقت عشق
HakoH
توی جمله وجود عاشق از عشق است وجود عاشق گروه نهادی از حرف اضافه و عشق متمم هست اینجا عشق مسند هم میتونن باشه بگیم متمم اسنادی؟ @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا @تجربیا
ادبیات و زبان فارسی

کمپانی زیست(نظام جدید)

زمان بندی شده سنجاق شده قفل شده است منتقل شده زیست شناسی
97 دیدگاه‌ها 8 کاربران 2.6k بازدیدها 6 Watching
  • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
  • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
  • بیشترین رای ها
پاسخ
  • پاسخ به عنوان موضوع
وارد شوید تا پست بفرستید
این موضوع پاک شده است. تنها کاربرانِ با حق مدیریت موضوع می‌توانند آن را ببینند.
  • پایانپ آفلاین
    پایانپ آفلاین
    پایان
    اخراج شده
    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
    #37

    @Fre-que-nce
    my name
    اره خوب بود،یعنی 4غلطه اما واسه یوکاریوت ها!

    و این جمله ی کتابه؛تعداد برگشت برابر تعداد پیوند فسفودی استره
    و همینطور ک میدانیم تعداد پیوند فسفودی توی یوکاریوت تعداد نوکلوتید منهای 2
    و توی پروکاریوت برابر تعداد نکلوتیده!چون دنای حلقوی دارن

    my nameM 1 پاسخ آخرین پاسخ
    2
    • پایانپ آفلاین
      پایانپ آفلاین
      پایان
      اخراج شده
      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
      #38

      کاش تست 2 هم همینطوری خوب بررسی میکردید!

      1 پاسخ آخرین پاسخ
      0
      • پایانپ پایان

        @Fre-que-nce
        my name
        اره خوب بود،یعنی 4غلطه اما واسه یوکاریوت ها!

        و این جمله ی کتابه؛تعداد برگشت برابر تعداد پیوند فسفودی استره
        و همینطور ک میدانیم تعداد پیوند فسفودی توی یوکاریوت تعداد نوکلوتید منهای 2
        و توی پروکاریوت برابر تعداد نکلوتیده!چون دنای حلقوی دارن

        my nameM آفلاین
        my nameM آفلاین
        my name
        تجربی
        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
        #39

        @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

        @Fre-que-nce
        my name
        اره خوب بود،یعنی 4غلطه اما واسه یوکاریوت ها!

        و این جمله ی کتابه؛تعداد برگشت برابر تعداد پیوند فسفودی استره
        و همینطور ک میدانیم تعداد پیوند فسفودی توی یوکاریوت تعداد نوکلوتید منهای 2
        و توی پروکاریوت برابر تعداد نکلوتیده!چون دنای حلقوی دارن

        خوب ب نظرم گزینه 4 در مورد پروکادبوت ها هم غ چون ببینید درسته تعداد پیوند فسفودی استر برابر تعدا نوکلوتید هاست ولی ما توی پروکادبوت ها هم DNA.POI داریم پس توی اون ها هم نمیشه الزاما گفت 4 براشون ص چون اون هه هم ممکنه توی همانند سازی DNA.POI شان برای ی جفت نوکلوتید بیش از ی بار حرکت کنه

        "اسلام"
        ب ذات خود ندارد عیبی
        هر عیب که هست
        از مسلمانی ماست💔

        پایانپ 1 پاسخ آخرین پاسخ
        0
        • my nameM my name

          @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

          @Fre-que-nce
          my name
          اره خوب بود،یعنی 4غلطه اما واسه یوکاریوت ها!

          و این جمله ی کتابه؛تعداد برگشت برابر تعداد پیوند فسفودی استره
          و همینطور ک میدانیم تعداد پیوند فسفودی توی یوکاریوت تعداد نوکلوتید منهای 2
          و توی پروکاریوت برابر تعداد نکلوتیده!چون دنای حلقوی دارن

          خوب ب نظرم گزینه 4 در مورد پروکادبوت ها هم غ چون ببینید درسته تعداد پیوند فسفودی استر برابر تعدا نوکلوتید هاست ولی ما توی پروکادبوت ها هم DNA.POI داریم پس توی اون ها هم نمیشه الزاما گفت 4 براشون ص چون اون هه هم ممکنه توی همانند سازی DNA.POI شان برای ی جفت نوکلوتید بیش از ی بار حرکت کنه

          پایانپ آفلاین
          پایانپ آفلاین
          پایان
          اخراج شده
          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط پایان انجام شده
          #40

          my name
          اخه جایی از کتاب نگفته ک ب ازای هر پیوند فسفودی ممکنه دو بار برگرده،ییار برمیگرده اگ خطا داشت و متوجه شد،اصلاح میکنه،اگر نشد میشه جهش جانشینی.(مخصوص توی پروکاریوت ک اساس تنوع رو جهش تشکیل میده،زیاد سازوکار بررسی نداره،حالا مثلا تو حساب کن توی یوکاریوت نقطه وارسی G1 یبار دیگ توسط یسری پروتئین دنا رو بررسی میکنن (دم خدا گرم :| ))
          درنتیجه توی ی dna حلقوی باکتریایی،فرضا اگ 10000 نوکلو داره
          5000تاش توی سلول والد(چون قبل تقسیم غشا) چک شده و برگشت روش خورده(رشته ی جدید)
          5000تای دیگ،در والدِ والد(رشته ی مادری)
          و هردو رشته شدن ی مولکول دنا و اومده توی ی سلول دختری ک ده هزار نوکۓو داره فرضا

          my nameM 1 پاسخ آخرین پاسخ
          1
          • my nameM my name

            @Fre-que-nce در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

            my name چرا؟

            مشکلتون با کدومه ؟؟

            Dr.agonD آفلاین
            Dr.agonD آفلاین
            Dr.agon
            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
            #41

            my name حل شد.دقیقا ب دوتا نکته اشاره کردین ک حواسم ازشون پرت بود.ممنون

            ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

            1 پاسخ آخرین پاسخ
            0
            • پایانپ پایان

              تست2
              سطح بالا،ترکیبی

              چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
              «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

              1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
              2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
              3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

              1)0
              2)1
              3)2
              4)3

              (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

              Dr.agonD آفلاین
              Dr.agonD آفلاین
              Dr.agon
              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط Dr.agon انجام شده
              #42

              @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

              تست2
              سطح بالا،ترکیبی

              چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
              «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

              1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
              2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
              3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

              1)0
              2)1
              3)2
              4)3

              (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

              جمله صورت درسته چون ادنین دنا (دنا تایپش راحت تره!)میتونه تو رناجلوی یوراسیل قرار بگیره
              جمله اول هم درسته چون تنها درصورتی ک باز الی پورین باشه حلقه5ضلعی داره و اون ب میتونه ب قند متصل شه
              دومی اما غلطه چون گوانین دنا قند سبک تری نسبت ب گوانین رنا داره
              سومی هم درسته چون قبل از ازمایش چارگاف دانشمندا فک میکردن ک تعداد انواع نوکلئوتید ها تو دنا برابره

              من این تستو ندیده بودم اصلا :|

              ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

              Dr.agonD 1 پاسخ آخرین پاسخ
              2
              • Dr.agonD Dr.agon

                @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                تست2
                سطح بالا،ترکیبی

                چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
                «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

                1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
                2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
                3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

                1)0
                2)1
                3)2
                4)3

                (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

                جمله صورت درسته چون ادنین دنا (دنا تایپش راحت تره!)میتونه تو رناجلوی یوراسیل قرار بگیره
                جمله اول هم درسته چون تنها درصورتی ک باز الی پورین باشه حلقه5ضلعی داره و اون ب میتونه ب قند متصل شه
                دومی اما غلطه چون گوانین دنا قند سبک تری نسبت ب گوانین رنا داره
                سومی هم درسته چون قبل از ازمایش چارگاف دانشمندا فک میکردن ک تعداد انواع نوکلئوتید ها تو دنا برابره

                من این تستو ندیده بودم اصلا :|

                Dr.agonD آفلاین
                Dr.agonD آفلاین
                Dr.agon
                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                #43

                @Fre-que-nce در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                تست2
                سطح بالا،ترکیبی

                چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
                «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

                1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
                2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
                3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

                1)0
                2)1
                3)2
                4)3

                (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

                جمله صورت درسته چون ادنین دنا (دنا تایپش راحت تره!)میتونه تو رناجلوی یوراسیل قرار بگیره
                جمله اول هم درسته چون تنها درصورتی ک باز الی پورین باشه حلقه5ضلعی داره و اون ب میتونه ب قند متصل شه
                دومی اما غلطه چون گوانین دنا قند سبک تری نسبت ب گوانین رنا داره
                سومی هم درسته چون قبل از ازمایش چارگاف دانشمندا فک میکردن ک تعداد انواع نوکلئوتید ها تو دنا برابره

                من این تستو ندیده بودم اصلا :|

                شرمنده اسپم شد .اخه فراموش کردم گزینه مد نظرمو بگم گزینه هام یادم رفت تا چک کنمو برگردم تایم ادیت تموم شد :|
                الان ینی گزینه 3 نظرمه
                جواب چیه

                ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

                REZA.79R پایانپ 2 پاسخ آخرین پاسخ
                1
                • Dr.agonD Dr.agon

                  @Fre-que-nce در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                  @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                  تست2
                  سطح بالا،ترکیبی

                  چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
                  «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

                  1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
                  2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
                  3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

                  1)0
                  2)1
                  3)2
                  4)3

                  (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

                  جمله صورت درسته چون ادنین دنا (دنا تایپش راحت تره!)میتونه تو رناجلوی یوراسیل قرار بگیره
                  جمله اول هم درسته چون تنها درصورتی ک باز الی پورین باشه حلقه5ضلعی داره و اون ب میتونه ب قند متصل شه
                  دومی اما غلطه چون گوانین دنا قند سبک تری نسبت ب گوانین رنا داره
                  سومی هم درسته چون قبل از ازمایش چارگاف دانشمندا فک میکردن ک تعداد انواع نوکلئوتید ها تو دنا برابره

                  من این تستو ندیده بودم اصلا :|

                  شرمنده اسپم شد .اخه فراموش کردم گزینه مد نظرمو بگم گزینه هام یادم رفت تا چک کنمو برگردم تایم ادیت تموم شد :|
                  الان ینی گزینه 3 نظرمه
                  جواب چیه

                  REZA.79R آفلاین
                  REZA.79R آفلاین
                  REZA.79
                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                  #44

                  @Fre-que-nce صورت سوال درسته بخاطر تشکیل پیوند بین دو تیمین مجاور ک بخاطر پرتو فرابنفشه که یک جهش بیرونی و فیزیکیه

                  Dr.agonD 1 پاسخ آخرین پاسخ
                  2
                  • Dr.agonD Dr.agon

                    @Fre-que-nce در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                    @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                    تست2
                    سطح بالا،ترکیبی

                    چند گزینه،از نظر درستی و غلطی،همانند عبارت زیر خواهد بود:
                    «باز آلی نوکلوتید دنا،در شرایطی علاوه بر باز مقابل خود،میتواند با باز مجاور هم پیوند برقرار کند»

                    1)هر جفت باز، دارای پنج حلقه ی آلی است که هر گاه حلقه ی پنج ضلعی باز به قند متصل باشد،حتما باز پورین است
                    2)همه ی مولکول های گوانین دار سه فسفاته وزن مولکولی مشابه ای دارند
                    3)در ابتدا تصور میشد از یک مولکول دنای 1256 نوکلوتیدی باکتریایی، حتما 314 تای آن آدنین دار است.

                    1)0
                    2)1
                    3)2
                    4)3

                    (روش خوب فکر کنید،کتاب هم باز کردید ازاده،اما بعد اینک ب نتیجه نرسیدید)

                    جمله صورت درسته چون ادنین دنا (دنا تایپش راحت تره!)میتونه تو رناجلوی یوراسیل قرار بگیره
                    جمله اول هم درسته چون تنها درصورتی ک باز الی پورین باشه حلقه5ضلعی داره و اون ب میتونه ب قند متصل شه
                    دومی اما غلطه چون گوانین دنا قند سبک تری نسبت ب گوانین رنا داره
                    سومی هم درسته چون قبل از ازمایش چارگاف دانشمندا فک میکردن ک تعداد انواع نوکلئوتید ها تو دنا برابره

                    من این تستو ندیده بودم اصلا :|

                    شرمنده اسپم شد .اخه فراموش کردم گزینه مد نظرمو بگم گزینه هام یادم رفت تا چک کنمو برگردم تایم ادیت تموم شد :|
                    الان ینی گزینه 3 نظرمه
                    جواب چیه

                    پایانپ آفلاین
                    پایانپ آفلاین
                    پایان
                    اخراج شده
                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                    #45

                    @Fre-que-nce
                    اره فقط مشکل همون بود ک رضا اصلاح کرد

                    1 پاسخ آخرین پاسخ
                    1
                    • REZA.79R REZA.79

                      @Fre-que-nce صورت سوال درسته بخاطر تشکیل پیوند بین دو تیمین مجاور ک بخاطر پرتو فرابنفشه که یک جهش بیرونی و فیزیکیه

                      Dr.agonD آفلاین
                      Dr.agonD آفلاین
                      Dr.agon
                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                      #46

                      @REZA-79 اگه نخندین باید بگم نفهمیدم چی گفتین

                      ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

                      REZA.79R 1 پاسخ آخرین پاسخ
                      0
                      • Dr.agonD Dr.agon

                        @REZA-79 اگه نخندین باید بگم نفهمیدم چی گفتین

                        REZA.79R آفلاین
                        REZA.79R آفلاین
                        REZA.79
                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                        #47

                        @Fre-que-nce کتاب دوازدهم فصل چهار قسمت جهش ها خط کتابه

                        Dr.agonD 1 پاسخ آخرین پاسخ
                        2
                        • پایانپ پایان

                          my name
                          اخه جایی از کتاب نگفته ک ب ازای هر پیوند فسفودی ممکنه دو بار برگرده،ییار برمیگرده اگ خطا داشت و متوجه شد،اصلاح میکنه،اگر نشد میشه جهش جانشینی.(مخصوص توی پروکاریوت ک اساس تنوع رو جهش تشکیل میده،زیاد سازوکار بررسی نداره،حالا مثلا تو حساب کن توی یوکاریوت نقطه وارسی G1 یبار دیگ توسط یسری پروتئین دنا رو بررسی میکنن (دم خدا گرم :| ))
                          درنتیجه توی ی dna حلقوی باکتریایی،فرضا اگ 10000 نوکلو داره
                          5000تاش توی سلول والد(چون قبل تقسیم غشا) چک شده و برگشت روش خورده(رشته ی جدید)
                          5000تای دیگ،در والدِ والد(رشته ی مادری)
                          و هردو رشته شدن ی مولکول دنا و اومده توی ی سلول دختری ک ده هزار نوکۓو داره فرضا

                          my nameM آفلاین
                          my nameM آفلاین
                          my name
                          تجربی
                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط my name انجام شده
                          #48

                          @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                          my name
                          اخه جایی از کتاب نگفته ک ب ازای هر پیوند فسفودی ممکنه دو بار برگرده،ییار برمیگرده اگ خطا داشت و متوجه شد،اصلاح میکنه،اگر نشد میشه جهش جانشینی.(مخصوص توی پروکاریوت ک اساس تنوع رو جهش تشکیل میده،زیاد سازوکار بررسی نداره،حالا مثلا تو حساب کن توی یوکاریوت نقطه وارسی G1 یبار دیگ توسط یسری پروتئین دنا رو بررسی میکنن (دم خدا گرم :| ))
                          درنتیجه توی ی dna حلقوی باکتریایی،فرضا اگ 10000 نوکلو داره
                          5000تاش توی سلول والد(چون قبل تقسیم غشا) چک شده و برگشت روش خورده(رشته ی جدید)
                          5000تای دیگ،در والدِ والد(رشته ی مادری)
                          و هردو رشته شدن ی مولکول دنا و اومده توی ی سلول دختری ک ده هزار نوکۓو داره فرضا

                          بله این توضیحتون درسته
                          ولی منظور من این بود ک گزینه 4 در مورد پروکادبوت ها هم غ چون توی اون ها هم تعدا برگشت DNA.POI کمتر از تعداد نوکلوتید هاست ن برابر
                          البتع شاید هم منظورتون از "فقط ور مورد یوکاریوت ها " این بوده ک گفتم الزاما تعدادش برابر نصف نوکلوتید ها نیس...

                          "اسلام"
                          ب ذات خود ندارد عیبی
                          هر عیب که هست
                          از مسلمانی ماست💔

                          پایانپ 1 پاسخ آخرین پاسخ
                          1
                          • REZA.79R REZA.79

                            @Fre-que-nce کتاب دوازدهم فصل چهار قسمت جهش ها خط کتابه

                            Dr.agonD آفلاین
                            Dr.agonD آفلاین
                            Dr.agon
                            نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                            #49

                            @REZA-79 اهان.اممم خب من هنوز فصل یکم .ممنون

                            ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

                            1 پاسخ آخرین پاسخ
                            1
                            • my nameM my name

                              @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                              my name
                              اخه جایی از کتاب نگفته ک ب ازای هر پیوند فسفودی ممکنه دو بار برگرده،ییار برمیگرده اگ خطا داشت و متوجه شد،اصلاح میکنه،اگر نشد میشه جهش جانشینی.(مخصوص توی پروکاریوت ک اساس تنوع رو جهش تشکیل میده،زیاد سازوکار بررسی نداره،حالا مثلا تو حساب کن توی یوکاریوت نقطه وارسی G1 یبار دیگ توسط یسری پروتئین دنا رو بررسی میکنن (دم خدا گرم :| ))
                              درنتیجه توی ی dna حلقوی باکتریایی،فرضا اگ 10000 نوکلو داره
                              5000تاش توی سلول والد(چون قبل تقسیم غشا) چک شده و برگشت روش خورده(رشته ی جدید)
                              5000تای دیگ،در والدِ والد(رشته ی مادری)
                              و هردو رشته شدن ی مولکول دنا و اومده توی ی سلول دختری ک ده هزار نوکۓو داره فرضا

                              بله این توضیحتون درسته
                              ولی منظور من این بود ک گزینه 4 در مورد پروکادبوت ها هم غ چون توی اون ها هم تعدا برگشت DNA.POI کمتر از تعداد نوکلوتید هاست ن برابر
                              البتع شاید هم منظورتون از "فقط ور مورد یوکاریوت ها " این بوده ک گفتم الزاما تعدادش برابر نصف نوکلوتید ها نیس...

                              پایانپ آفلاین
                              پایانپ آفلاین
                              پایان
                              اخراج شده
                              نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                              #50

                              my name
                              چرا کمتر؟

                              my nameM 1 پاسخ آخرین پاسخ
                              0
                              • پایانپ آفلاین
                                پایانپ آفلاین
                                پایان
                                اخراج شده
                                نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط پایان انجام شده
                                #51

                                تست4)
                                سطح دشوار

                                چند گزینه درست است؟
                                1)با فرض 574 آمینو اسید برای پروتین هموگلوبین،
                                570مولکول آب برای تولید پیوند پپتدی آن مصرف میشود
                                2)آمینواسیدی با رمزه ی آغاز،همیشه فقط از طریق گروه کربوکسیل خود در پیوند پپتدی شرکت میکند
                                3)گروه آمینیه اولین آمینواسید یک رشته ی پلی پپتیدی میتواند با آمینو اسیدهای دیگر پیوند برقرار کند
                                4)گروه هم هموگلوبین را میتوان نوعی گروه ابگریز دانست

                                1)1
                                2)3
                                3)2
                                4)4

                                1 پاسخ آخرین پاسخ
                                0
                                • پایانپ آفلاین
                                  پایانپ آفلاین
                                  پایان
                                  اخراج شده
                                  نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                  #52

                                  زمان ویرایش سه دقیقه است،نشد ویراش کنم
                                  اصلاح گزینه ی دوم:«امینواسیدی که رمزه ی آغاز معرف آن است.....»

                                  1 پاسخ آخرین پاسخ
                                  1
                                  • پایانپ پایان

                                    my name
                                    چرا کمتر؟

                                    my nameM آفلاین
                                    my nameM آفلاین
                                    my name
                                    تجربی
                                    نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط my name انجام شده
                                    #53

                                    @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                                    my name
                                    چرا کمتر؟

                                    چون ب ازای هر جفت نوکلوتید ی بار بر میگرده ن ب ازای هر نوکلوتید پس تعداد برکشت DNA.POI کمتر از تعداد نوکلوتید هاست

                                    "اسلام"
                                    ب ذات خود ندارد عیبی
                                    هر عیب که هست
                                    از مسلمانی ماست💔

                                    پایانپ 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                    1
                                    • my nameM my name

                                      @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                                      my name
                                      چرا کمتر؟

                                      چون ب ازای هر جفت نوکلوتید ی بار بر میگرده ن ب ازای هر نوکلوتید پس تعداد برکشت DNA.POI کمتر از تعداد نوکلوتید هاست

                                      پایانپ آفلاین
                                      پایانپ آفلاین
                                      پایان
                                      اخراج شده
                                      نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                      #54

                                      my name
                                      خب ب ازای هرجفت یکبار برمیگرده و نوکلو رشته ی جدید رو چک میکنه!رشته ی قدیمی مادری ک الان رشته ی الگوعه،توی نسل قبل اونم ب ازای هرجفت یکبار دنابسپارازای روش برگشتن!درکل میشه برابر!
                                      نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه

                                      1 پاسخ آخرین پاسخ
                                      1
                                      • پایانپ آفلاین
                                        پایانپ آفلاین
                                        پایان
                                        اخراج شده
                                        نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                        #55

                                        روز اخر،
                                        تست5)
                                        کدام موارد غلط است
                                        الف)میتوان در ساختار سوم پیوندهای اشتراکی غیراز
                                        پیوند پپتیدی نیز مشاهده کرد
                                        ب)در ساختار چهارم برخلاف دوم و سوم پیوند هیدروژنی تشکیل نمیشود
                                        ج)آنزیم های برون سلولی میتوانند در خارج و داخل محیط داخلی فعالیت نمایند
                                        د)یک ماده سمی میتواند در جایگاه فعال قرار گرفته و بعنوان پیش ماده عمل کند
                                        ه)آنزیم های دارای کربوهیدرات،میتوانند بدون واسطه ی mrna ساخته شوند

                                        1)ج-د-ب
                                        2)ج-ه
                                        3)د-ه-ج
                                        4)همه ی موارد صحیح هستند

                                        (با علت لطفا)

                                        Dr.agonD 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                        1
                                        • پایانپ پایان

                                          روز اخر،
                                          تست5)
                                          کدام موارد غلط است
                                          الف)میتوان در ساختار سوم پیوندهای اشتراکی غیراز
                                          پیوند پپتیدی نیز مشاهده کرد
                                          ب)در ساختار چهارم برخلاف دوم و سوم پیوند هیدروژنی تشکیل نمیشود
                                          ج)آنزیم های برون سلولی میتوانند در خارج و داخل محیط داخلی فعالیت نمایند
                                          د)یک ماده سمی میتواند در جایگاه فعال قرار گرفته و بعنوان پیش ماده عمل کند
                                          ه)آنزیم های دارای کربوهیدرات،میتوانند بدون واسطه ی mrna ساخته شوند

                                          1)ج-د-ب
                                          2)ج-ه
                                          3)د-ه-ج
                                          4)همه ی موارد صحیح هستند

                                          (با علت لطفا)

                                          Dr.agonD آفلاین
                                          Dr.agonD آفلاین
                                          Dr.agon
                                          نوشته‌شده در آخرین ویرایش توسط انجام شده
                                          #56

                                          @hot_ice در کمپانی زیست(نظام جدید) گفته است:

                                          ب)د

                                          ب نظرم گزینه 1 چونن مطمئنم ک ب غلطه:ساختار سوم و چهارم هردو ساختار دوم(ک الگوش پ هیروژنی هست)رو دارن.
                                          درمورد د هم تو متن کتاب گفته مواد سمی میتونن مانع انزیم بشن اما از داشتنن نقش پیش ماده حرفی نزده
                                          راجب ج نظری ندارم

                                          چرا روز اخر؟

                                          ن ب قشنگی حرفا خودم،ن ب زشتی قضاوت شما،معمولی تر از معمولی=)

                                          پایانپ 1 پاسخ آخرین پاسخ
                                          2
                                          پاسخ
                                          • پاسخ به عنوان موضوع
                                          وارد شوید تا پست بفرستید
                                          • قدیمی‌ترین به جدید‌ترین
                                          • جدید‌ترین به قدیمی‌ترین
                                          • بیشترین رای ها


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • درون آمدن

                                          • حساب کاربری ندارید؟ نام‌نویسی

                                          • برای جستجو وارد شوید و یا ثبت نام کنید
                                          • اولین پست
                                            آخرین پست
                                          0
                                          • دسته‌بندی‌ها
                                          • نخوانده ها: پست‌های جدید برای شما 0
                                          • جدیدترین پست ها
                                          • برچسب‌ها
                                          • سوال‌های درسی و مشاوره‌ای
                                          • دوره‌های آلاء
                                          • گروه‌ها
                                          • راهنمای آلاخونه
                                            • معرفی آلاخونه
                                            • سوال‌پرسیدن | انتشار مطالب آموزشی
                                            • پاسخ‌دادن و مشارکت در تاپیک‌ها
                                            • استفاده از ابزارهای ادیتور
                                            • معرفی گروه‌ها
                                            • لینک‌های دسترسی سریع