-
سلام دوستان
خسته نباشید
خدا قوت
سوالی دارم در مورد تعریب
سوال سراسری خارج 93
متن سوال : ایمان به منزله ی نردبان است ک ده پله دارد و بالاترین این پله ها ایمان واقعی ب خداست
گزینه صحیح :انّ ایمان بمنزلة سلم له عشردرجات،و أعلی هذه الدرجات الایمان الحقیقيّ بالله
علت ال گرفتن الایمان الحقیقيّ چیه ؟
با -
miladkohpar سلام فکر کنم اینجوری باشه مطمن نیستم
اسم اشاره +اسم ال دار
اسم اشاره-->مشار
اسم ال دار-->مشارالیهاسم اشاره +اسم بدون ال
اسم اشاره-->مبتدا
اسم ال دار-->خبراعلی هذه درجات الایمان الحقیقی--> بالاترین این پله ها هستند ایمان حقیقی...
اعلی هذه الدرجات الایمان الحقیقی--> بالاترین این پله ها ایمان حقیقی... -
چون که این پله ها معرفست و کلمه واقعی صفت ایمان محسوب میشه پس هر دو ال میگیرن
اگه نکره بود هردو بدون ال میومدن ولی همراه با تنوین -
miladkohpar در سوال تعریب عربی گفته است:
سلام دوستان
خسته نباشید
خدا قوت
سوالی دارم در مورد تعریب
سوال سراسری خارج 93
متن سوال : ایمان به منزله ی نردبان است ک ده پله دارد و بالاترین این پله ها ایمان واقعی ب خداست
گزینه صحیح :انّ ایمان بمنزلة سلم له عشردرجات،و أعلی هذه الدرجات الایمان الحقیقيّ بالله
علت ال گرفتن الایمان الحقیقيّ چیه ؟
باخب ایمان معرفه ـست، باید ال بگیره،حقیقی هم صفتش هست،تبعیت میکنه از ایمان ال می گیره
-
تشکر از دوستان عزیز
یک نکته در مورد اسم اشاره موجود میباشد
بعد از اسم اشاره دنبال مکث در جمله میگردیم و اولین اسم قبل از مکث ال میگیرد ک در این جمله پله ( الدرجات) است و اولین اسم بعد از مکث بدون ال می آید ک در این جمله ایمان است و چون کلمه حقیقىّ اسم منسوب است و صفتی است برای ایمان پس باید تطابق کنند و بدون ال بیاد و بشه ایمان حقیقیّاین گفته من با توجه ب درس نامه استاد ناصح زاده چرا درست در نمیاد
-
miladkohpar
همچین نکته ای بلد نیستم والا و نمیدونم منطقش چیه
پیشنهاد میکنم از استاد جلادتی استفاده کنید من پارسال با این استاد عزیز86 زدم چون فک کنم تنها معلمیه که تو الا فرمولای به شدت چرت و پرت و مزخرف نگفته نو درس عربی -
miladkohpar در سوال تعریب عربی گفته است:
تشکر از دوستان عزیز
یک نکته در مورد اسم اشاره موجود میباشد
بعد از اسم اشاره دنبال مکث در جمله میگردیم و اولین اسم قبل از مکث ال میگیرد ک در این جمله پله ( الدرجات) است و اولین اسم بعد از مکث بدون ال می آید ک در این جمله ایمان است و چون کلمه حقیقىّ اسم منسوب است و صفتی است برای ایمان پس باید تطابق کنند و بدون ال بیاد و بشه ایمان حقیقیّاین گفته من با توجه ب درس نامه استاد ناصح زاده چرا درست در نمیاد
اولا که
گفتن به خاطر اینکه خبر میشه و خبر "عموما" نکره ست،بدون ال میاد،ولی گفتن "عموما"
و وقتی داشتن تدریس می کردن گفتن اگه ترکیب وصفی باشه اوضاع فرق میکنه.
با معجزه قران که مثال زدن،گفتن چون معرفه ـست و نکره نیست،پس قرآن ال می گیره و معجزه چون مضاف ـه نه ال میگیره و نه تنوین. اما تو ترکیب وصفی ـی که داریم،چون معرفه ـست و ترکیب اضافی نیست پس میتونه و باید ال بگیره و حقیقی هم تبعیت میکنه از ایمان و ال می گیره