1716636153296983885153997168406.jpg
سلام روزتون بخیر.
ببخشید اینجا انا
داخل ترجمه متوجه نمی شم چطور معنی شده. 2 جا هم برسی کردم همین معنی بود.
این طور نمیشه همانا ما قران را برتو قطعا نازل کردیم؟
داخل ترجمه قران نگاه کردم.
17166363519115495426405647840078.jpg
این طور نوشته بود.
نظر شما چیه این عبارت معنی ش با ترجمه انا چی میشه؟
@بچه-های-تجربی-کنکور-1403
@تجربیا @دانش-آموزان-آلاء @ریاضیا
فکر میکنی کی انجام میده!؟
-
سلام سلام این دفعه اومدم با یکی دیگه از درس ها رتبه ساز کنکور و بازم این شما و این عربی !
توی این تاپیک قراره درباره یکی دیگه از شاخ های عربی صحبت کنیم و در کنار هم یاد بگیریم ... حالا فک میکنید اون کیه؟؟!!؟ همممممم خب بازم معطل نمیکنیم و میریم سر اصل مطلب او کسی نیست به جزء فاعل!
باز هم مثل خبر خیلی از دانش آموزا توی پیدا کردن ضمیر مشکل دارن فاعلی که خیلی جا ها مهم هست و کار ساز ! برای رد گذینه برای صیغه شناسی و و و ...
خب توی این تاپیک اول یه درسنامه اجمالی ارائه میدم بعدش هم به زودی زود تست هاش رو قرار میدم که اگه توی این انجمن به این بزرگی آدم با دل و جرعتی هست یا علی بگه و جواب بدی ...خب نکته اول که باید خیلییییییییییی خوب بهش توجه کنید اینه که دوست من هر فعل معلوم فقط یک فاعل داره که باید حتما حتما حتما بعد از فعل بیاد! و کننده کار باشه...
یه نکته ای هم که همه از اول دبستان میدونیم اینه که هر وقت از فعل بپرسیم ( کی؟ چی ؟) سریع فاعل رو به ما لو میده ...نکته مخفی! ( فاعل دارای اعراب مرفوع است)
پ.ن: به زودی آموزش اعراب رو هم قرار میدم.
.
.
.
.خب حالا توی این قسمت فاعل رو به سه دسته تقسیم میکنیم ...
1)ضمیر بارز: ضمیر موجود توی صرف فعل رو ضمیر بارز میگن و اکثر فعل ها توی صرف شدنشون ضمیر بارز دارن ...
مثال: اجتمعوا فی شارع ( وا آخر اجتمعوا فاعل از نوع ضمیر بارز است)2)اسم ظاهر : اگه فاعل یا کننده کار به صورت یه اسم بعد از فعل بیاد اون رو فاعل از نوع اسم ظاهر میگیرم .
مثال : یدرس المعلم فی الصف ( المعلم فاعل از نوع اسم ظاهر است )3) ضمیر مستتر : اگر ضمیر بارز و اسم ظاهر نداشتیم چاره ای نداریم جز اینکه فاعل رو ضمیر مستتر در فعل در نظر بگیریم.
مثال : المعلم یدرس فی الصف ( چون کننده کار قبل از فعل اومده نمیتوننیم المعلم رو فاعلبگیریم پس ضمیر مسستر است )..
..
..
..
..برگ تقلب!
در صیغه های (نحن-انا-انتَ امر- انتِ مضارع) همواره فاعل ضمیر مستتر است!
در صیفه هو و هی ماضی ، مضارع از روش تیک و ضربدر برای پیدا کردن فاعل استفاده میکنیم! حالا این روش چطوریه:
به قبل از از فعل نگاه میکنیم اگه کننده کار اومده باشه فاعل به صورت ضمیر مستتر است ولی اگه نیومده باشه ایم ظاهر است .
بقیه صیغه ها همیشه دارای ضمیر بارز هستن.
..
..
..
..
..یکم پارتی بازی!
در مورد کاربرد صحیح فعل از نظر صیغه در جمله به نکات زیر توجه کنید :
اگه کننده کار در جمله بعد از فعل اومده باشه در این شرایط فعل باید همواره مفرد بیاد و فقط جنش با کننده کار مطابقت داشته باشه.
مثال: یدافع المسلمون عن الوطن الاسلامیاگه کننده کار در جمله قبل از فعل اومده باشه توی این شرایط هم صیغه و هم جنس با کننده کار باید بیاد.
مثال : المسلمون یدافعون عن الوطن الاسلامیخب خب خب اینم از درسنامه کوتاه و مختصر و لقمه ای که خیلی زود جمع میشه...به زودی تست هاش رو قرار میدم !
مثل همیشه روز به روز موفق تر از دیروز
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@بچه-های-تجربی-راه-ابریشم
@بچه-های-ریاضی-راه-ابریشم -
بفرمائید تست
۱. عين ضمیر «نا» يختلف في المحل الأعرابي»:
۱) عرفنا على هذا الصديق.
۲) و انصرنا على القوم الكافرين
۳) إنا فتحنا لك فتحا مبينا
۴) أتأمروننا بالبر وتنسون أنفسكم.@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
بفرمائید تست
۱. عين ضمیر «نا» يختلف في المحل الأعرابي»:
۱) عرفنا على هذا الصديق.
۲) و انصرنا على القوم الكافرين
۳) إنا فتحنا لك فتحا مبينا
۴) أتأمروننا بالبر وتنسون أنفسكم.@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهمسلام ️ گزینه %(#ff0000)[3]
-
۲.عين الفاعل اسما ظاهرا
) الحسد يأكل الحسنات.
۳) أخاف أن يأكله الدب و أنتم عنه غافلون.
۲) قل إن الله قادر على أن ينل آية.
۴) الله يضرب الأمثال للناس. -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
بفرمائید تست
۱. عين ضمیر «نا» يختلف في المحل الأعرابي»:
۱) عرفنا على هذا الصديق.
۲) و انصرنا على القوم الكافرين
۳) إنا فتحنا لك فتحا مبينا
۴) أتأمروننا بالبر وتنسون أنفسكم.@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهمگ۳
-
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۲.عين الفاعل اسما ظاهرا
) الحسد يأكل الحسنات.
۳) أخاف أن يأكله الدب و أنتم عنه غافلون.
۲) قل إن الله قادر على أن ينل آية.
۴) الله يضرب الأمثال للناس.گ۲
-
۳. عين الفاعل ليس اسما ظاهرا
) لم تقصر الطالبات في أداء واجباتهن الدراسية.
۲) بث هذه الشاعرة أولادها على القيم الاسلامية.
۳) إن الإسلام عند العلماء من المجاهدين في سبيل الله.
۴) عند الغروب يذهب الأطفال للمشاركة في إقامة الصلاة -
۴.عين نائب الفاعل ليس اسما ظاهرا
۱) تكتسب في مدرسة الحياة تجارب ثمينة مفيدة!
۲) لن أنسى أبدأ تلك العمليات التي جرحت فيها بشدة!
۳) لا يعرف من يساعد المساكين إذا كان مؤمنا!
۴) اشتركت في جلسة تعلم فيها طريقة حل مشاكل الحياة!تحلیل همه تست ها رو به زودی قرار میدم
ممنون از همکاریتون بچه ها @Kosar-Mortazavi @kosar-mottaghi
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۳. عين الفاعل ليس اسما ظاهرا
) لم تقصر الطالبات في أداء واجباتهن الدراسية.
۲) بث هذه الشاعرة أولادها على القيم الاسلامية.
۳) إن الإسلام عند العلماء من المجاهدين في سبيل الله.
۴) عند الغروب يذهب الأطفال للمشاركة في إقامة الصلاةگ۳
-
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۳. عين الفاعل ليس اسما ظاهرا
) لم تقصر الطالبات في أداء واجباتهن الدراسية.
۲) بث هذه الشاعرة أولادها على القيم الاسلامية.
۳) إن الإسلام عند العلماء من المجاهدين في سبيل الله.
۴) عند الغروب يذهب الأطفال للمشاركة في إقامة الصلاةگزینه %(#10f000)[2]
-
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
بفرمائید تست
۱. عين ضمیر «نا» يختلف في المحل الأعرابي»:
۱) عرفنا على هذا الصديق.
۲) و انصرنا على القوم الكافرين
۳) إنا فتحنا لك فتحا مبينا
۴) أتأمروننا بالبر وتنسون أنفسكم.@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهماومدم با تحلیل و پاسخ
جواب گذینه ۳ / ضمیر «نا» را که از نظر نقش متفاوت است مشخص کنید.
گزینه (۱): عرف (فعل امر = معرفی کن) + نا (ما را) (ضمير متصل منصوبي = مفعول به)
گزینه (۲): أنصر (فعل امر = یاری کن) + نا (ما را) مفعول به (ضمير متصل نصبی)
گزینه (۳): فتحنا (ما فتح کردیم) و نا (ضمير متصل مرفوعی = فاعل)
گزینه (۴): تأمرون (شما امر می کنید) + نا (ما را) (مفعول به، ضمير متصل نصبی)
نکته ! ضمیر «نا» هرگاه موجود در صرف فعل باشد، فاعل است و ضمیر مرفوعی محسوب می شود، اما هرگاه از بیرون به انتهای فعل بچسبد، مفعول است و ضمیر منصوبی محسوب می شود.@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@بچه-های-کنکور-ریاضی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهم -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۳. عين الفاعل ليس اسما ظاهرا
) لم تقصر الطالبات في أداء واجباتهن الدراسية.
۲) بث هذه الشاعرة أولادها على القيم الاسلامية.
۳) إن الإسلام عند العلماء من المجاهدين في سبيل الله.
۴) عند الغروب يذهب الأطفال للمشاركة في إقامة الصلاةگزینه3
-
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۲.عين الفاعل اسما ظاهرا
) الحسد يأكل الحسنات.
۳) أخاف أن يأكله الدب و أنتم عنه غافلون.
۲) قل إن الله قادر على أن ينل آية.
۴) الله يضرب الأمثال للناس.۲. جواب گذینه ۳ / فاعلی را مشخص کنید که اسم ظاهر است.
گزینه (۱): فاعل: هو مستتر در يأكل
گزینه (۲): فاعل: هو مستتر در ينزل
گزینه (۳): فاعل اول: أنا مستتر در أخاف / فاعل دوم:
الذئب: می ترسم که گرگ او را بخورد در حالی که
شما از او غافل هستید.
گزینه (۴): فاعل: هو مستتر در يضرب -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۳. عين الفاعل ليس اسما ظاهرا
) لم تقصر الطالبات في أداء واجباتهن الدراسية.
۲) بث هذه الشاعرة أولادها على القيم الاسلامية.
۳) إن الإسلام عند العلماء من المجاهدين في سبيل الله.
۴) عند الغروب يذهب الأطفال للمشاركة في إقامة الصلاةجواب گذینه ۳ / فاعلی را پیدا کنید که اسم ظاهر نیست.
گزینه (۱): فاعل: الطالبات (اسم ظاهر)
گزینه (۲): فاعل: هذه در ترکیب: هذه الشاعرة / فاعل اسم ظاهر است.
گزینه (۳): فاعل: هو مستتر در عدَّ
گزینه (۴): فاعل: الأطفال (اسم ظاهر)@دانش-آموزان-آلاء
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@دوازدهم
@دهم
@یازدهم -
H_R در فکر میکنی کی انجام میده!؟ گفته است:
۴.عين نائب الفاعل ليس اسما ظاهرا
۱) تكتسب في مدرسة الحياة تجارب ثمينة مفيدة!
۲) لن أنسى أبدأ تلك العمليات التي جرحت فيها بشدة!
۳) لا يعرف من يساعد المساكين إذا كان مؤمنا!
۴) اشتركت في جلسة تعلم فيها طريقة حل مشاكل الحياة!تحلیل همه تست ها رو به زودی قرار میدم
ممنون از همکاریتون بچه ها @Kosar-Mortazavi @kosar-mottaghi
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@تجربیا
@ریاضیا
@انسانیا
@دوازدهم
@یازدهم
@دهمجواب گذینه ۲ / نائب فاعلی را پیدا کنید که اسم ظاهر نیست.
گزینه (۱): در مدرسه زندگی تجربه های ارزشمند مفیدی کسب میشود، (تجارب) نائب فاعل و اسم
ظاهر است
گزينه (۲): هرگز فراموش نخواهم کرد آن عملیاتی را که در آن به شدت مجروح شدم. (جرخت) ضمیر بارز «ث» نائب فاعل است.
گزینه (۳): کسی که نیازمندان را کمک می کند شناخته نمی شود اگر مؤمن باشد. (من) و نائب فاعل اسم ظاهر
گزینه (۴): شرکت کردم در جلسه ای که در آن راه حل مشکلات زندگی آموخته می شود. (طريقة) نائب فاعل اسم ظاهر
یادآوری !!!!!طریقه پیدا کردن نائب فاعل در جمله مجهول، دقیقا مانند پیدا کردن فاعل در جمله معلوم می باشد.خب دوستان این بود از درسنامه و تست و تحلیل این مبحث امیدوارم مفید بوده باشه
روز به روز موفق تر از دیروز
@دانش-آموزان-آلاء
@بچه-های-کنکور-تجربی-1400
@ریاضیا
@تجربیا
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@بچه-های-همخوانی