IMG_20241101_152035.jpg
سلام. من یک موضوعی رو خوب متوجه نمیشم. قسمت اول که داره نحوه اصلاح چشم یک فرد نزدیک بین رو نشون میده، میگه باید از عدسی واگرا استفاده کنیم. بعد داخل شکل نشون داده شده که پرتوهای موازی نور پس از برخورد به عدسی مقعر، واگرا میشن و هنگام عبور از عدسی چشم که محدب هست، به جای همگرا شدن، میزان تقعرشون بیشتر میشه (این قسمت رو با فلش مشخص کردم) و در نهایت، زمان تمرکز روی شبکیه همگرایی اتفاق میوفته.
به طور مشابه همین اتفاق برای شکل پایین که چشم یک فرد دوربین رو نشون میده اتفاق میوفته اما با این تفاوت که پرتوهای موازی نور بعد از عبور از قرنیه که محدب هست، به جای همگرایی، واگرا می شوند.
IMG_20241031_110419.jpg
سلام. عدسی دو تا تحدب داره یکی تحدب جلویی و یکی تحدب پشتی که محدب تر از جلویی هست. زمانی که پرتوهای موازی نور به اولین تحدب برخورد میکنند، شکست نور انتقال میوفته و پرتو ها همگرا میشوند. حالا پس از برخورد به دومین تحدب، چه اتفاقی میوفته؟ لطفا شکلش رو رسم کنید.
@یازدهم @دوازدهم @تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
a54f2bb4ee72f55d1910e2a61059a8b0.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
a511aace3e3229a285a9bdfec042761d.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
7359f0b618fd81d985f6ecbf4b44bc26.jpg
سلام آلاییون عزیزم!🤗
امیدوارم حال همتون خوب باشه💖
من مهشید حسن زاده آلاخونه هستم و یکی دیگه اون بیرون،اما چیزی که اینجا کافیه ازم بدونید؛دانشجوی سال سوم پرستاریم و زیست کنکور تدریس میکنم☺️
یه روزی مثل الان شما آلایی بودم و همینجا درس میخوندم.حالا هم که مدرس شدم؛اومدم اینجا تا نذرمو ادا کنم(یادمه زمان دانش آموزی ما آلا نذر حضرت زهرا(س) بود).
از صمیم قلبم امیدوارم این تاپیک و نکته هاش حسابی کمکتون کنه.🤗آخه آلا خونه ی ماست و مااینجا یه خونواده ایم.پس موفقیت تو،موفقیت منم هست.🤝😉
Screenshot_2024-10-27-18-29-59-865_com.google.android.apps.docs.jpg Screenshot_2024-10-27-18-30-13-527_com.google.android.apps.docs.jpg
سلام وقتتون بخیر 🥰
ببخشید این سوال گفته مناسب نیستند الف و ب و د غلطه ولی گفته مورد ج درسته سوال غلطه یا جواب غلطه؟
@دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا
@دانش-آموزان-آلاء
@تجربیا
IMG_20241024_123317.jpg
IMG_20241024_123458.jpg
سلام. در ماده سفید نخاع رشته های عصبی میلین دار مشاهده میشه که اجتماعی از رشته های عصبی میلین دار و فاقد جسم سلولی هست. حالا گزینه ۳ (جزء موارد درست هست) گفته همه یاخته های این بخش ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند. از طرفی تمام یاخته های هسته دار بدن ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو دارند ولی فقط در نورون ها این ژن بیان میشه. الان ماده سفید که رشته های عصبی فاقد جسم سلولی و درنتیجه فاقد هسته داره، چطوری میتونه ژن مربوط به تولید ناقل عصبی رو داشته باشه؟
@یازدهم @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
سلام عصر بخیر
ی سوال اینک دقیقا بطن چهارم مغز کجاست؟!
داخل فعالیت دیدم ک نوشته شیار بین نیمکره های مخچه رو برش میدیم بعدش درخت زندگی و بطن چهارم دیده میشه
پس ینی بطن چهارم وسط مخچه هس؟!
حالا اگ اونطوری باشه درخت زندگی تو بخش سفید مخچه هس دیگ
پس بطن چهارم هم تو بخش سفیده؟! هدایت جهشی و این حرفا داریم!؟
@تجربیا
@بچه-های-تجربی-کنکور-1402
۲۰۲۴۱۰۱۴_۱۳۱۱۴۶.jpg
سلام دوستان
تو پاسخنامه سوال ۴۰۲ گفته این مورد برای همانند سازی نیمه حفاظتی و غیر حفاظتی درسته ولی استاد من گفتن که این گزاره تو کنکور اومده و پاسخنامه سنجش تشکیل پیوند هیدروژنی بین نوکلئوتید های جدید و قدیمی رو فقط برای نیمه حفاظتی در نظر گرفته
برای کنکور که خب قطعا باید فقط نیمه حفاظتی رو در نظر میگیریم .
حالا اگه تو نهایی همچین چیزی داد کدوم مورد درسته ؟
زیست1 /فصل 1/
-
سلام
بچهها این تست آسون رو متوجه نشدم اصلا میشه توضیح بدین
@تجربیا -
Maryam Nateqi منظورش از اینکه شیبش به سمت بیرونه اینه که به سمت بیرون منتشر میشه و درنتیجه یعنی غلظتش در درون بیشتر از بیرونه که داره از یاخته میره بیرون
وقتی هم شیب به سمت درون یاخته باشه، درنتیجه داره به سمت درون یاخته سوق پیدا میکنه و یعنی غلظتش در بیرون بیشتر از درون یاخته است.بنظرم الان بتونی سوالو حل کنی اما اگه جاییش رو بازم مشکل داری، بپرس
-
@m-sina
سلام مرسی از شما
من خود صورت سوال رو متوجه شده بودم منتها توی گزینه ها مخصوصا گزینه 4 مشکل دارم
چطور یه ماده زمانی که شیب غلظتش به سمت داخله مثل مثلا سدیم امکان خروجش از درون سلول در نوعی روش انتقال غیر فعال وجود دارد؟ (البته سدیم رو خودم گفتم) -
@m-sina
بازم ممنونم خودم فهمیدم
ممنون که اهمیت دادید -
-
-
Maryam Nateqi در زیست1 /فصل 1/ گفته است:
@m-sina
سلام مرسی از شما
من خود صورت سوال رو متوجه شده بودم منتها توی گزینه ها مخصوصا گزینه 4 مشکل دارم
چطور یه ماده زمانی که شیب غلظتش به سمت داخله مثل مثلا سدیم امکان خروجش از درون سلول در نوعی روش انتقال غیر فعال وجود دارد؟ (البته سدیم رو خودم گفتم)ببین یه چیزی داشتیم توی فیزیک سال یازدهم فصل 2 که میگفت الکترون ها به هر سمتی حرکت میکنند ولی برآیند(سوق) شون به سمت مشخصی هستش
اینجام همینطوریه. یعنی به همه طرف حرکت میکنند(چه به سمت درون چه به سمت بیرون) اما برآیند و حرکت خالص اون ذره به سمت شیب غلظتشه!
به عبارتی شیب غلظت، جهت برآیند حرکت رو نشون میده نه جهت همه ی سدیم هاروبازم یه طور دیگه میتونم توضیح بدم اگه متوجه نشدی
-
Maryam Nateqi در زیست1 /فصل 1/ گفته است:
@m-sina
بازم ممنونم خودم فهمیدم
ممنون که اهمیت دادیدخواهش میکنم.آره معمولا کسی اهمیت نمیده! البته حقم دارند. کی حوصله داره کل این تست رو تحلیلشو بنویسهشما توی تاپیکتون نوشتید کل تست رو متوجه نشدید. ولی بهتره اون بخشی که متوجه نشدی رو بپرسی تا پاسخ دادنش برای بچه هام آسون تر باشه
-
@m-sina
آخه فقط صورت سوال رو متوجه شده بودم دیگه اونم ننوشتم
فصل یک دهم کلا از همه فصل ها سخت تره برام -
Maryam Nateqi در زیست1 /فصل 1/ گفته است:
@m-sina
آخه فقط صورت سوال رو متوجه شده بودم دیگه اونم ننوشتم
فصل یک دهم کلا از همه فصل ها سخت تره برام