سلام. برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی یک اتم مشخص که دارای جفت الکترون ناپیوندی هست، الکترون های ناپیوندی خود اون عنصر رو جز قلمرو حساب میکنیم؟
IMG_20240905_224327.jpg
برای مثال در این شکل، برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی عنصر گوگرد، دو جفت الکترون ناپیوندی خود گوگرد رو جز قلمرو حساب نکرده.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
IMG_20240831_164229.jpg
سلام. منظور از جرم اتمی، میتونیم بگیم جرم مولی هست؟
یک سوال کلی دیگه هم داشتم. این عمل درست هست که در برخی مسائل درصورت نیاز، جرم مولی، جرم اتمی و عدد جرمی یک عنصر رو برابر بدونیم و اون سوال رو حل کنیم؟ به طور مثال در همین تست، اگر جرم اتمی فلز موردنظر رو میخواد یعنی باید جرم مولی اون فلز بدست بیاد.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240825_190152.jpg IMG_20240825_190117.jpg IMG_20240825_190045.jpg
سلام. برای استفاده از کسر های پیش ساخته حتما باید با هم متفاوت باشند؟ برای مثال، اگر حجم گازی (برحسب میلی لیتر) رو داده باشه و حجم یک گاز دیگه (برحسب میلی لیتر) رو باتوجه به واکنش موازنه شده بخواد، برای استفاده از کسر تبدیل نمیتونیم به صورتی که در تصویر ارسال شده نوشتم عمل کنیم؟ دلیلش چی هست و چرا پاسخنامه اومده جرم اتانول رو بدست آورده؟
@دهم @یازدهم @دوازدهم @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240819_010552.jpg
سلام. در این تست نیاز هست که تعداد زیادی از شبه فلزات رو همراه اعداد اتمی حفظ باشیم. در صورتی که استاد شیمی به ما گفته بود که از شبه فلزات فقط سیلیسیم و ژرمانیم رو بدونید کافی هست. به نظر شما باید چه کرد؟ چون تنها داشتن اطلاعات درباره این دو شبه فلز کمکی در حل سوال نمیکنه.
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@ریاضیا
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240815_210918.jpg
سلام. در صورتی که دو نمونه آب در اختیار داشته باشیم که در یکی از آنها ایزوتوپ پروتیم و در نمونه دیگر ایزوتوپ دوتریم به کار رفته باشد، آیا درسته که بگیم خواص شیمیایی دو نمونه آب با هم مشابه هست؟ باتوجه به اینکه ایزوتوپ ها خواص شیمیایی یکسان (نه مشابه) دارند؟ به نظر من این گزینه باید به جای واژه مشابه از یکسان استفاده می کرد ولی در هر صورت پاسخنامه این گزینه رو صحیح درنظر گرفته.
@تجربیا
@ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
amirh_hmyf
سوال درمورد اینه که باتوجه به سوال وقتی که به ما اختلاف تعداد الکترون و تعداد نوترون رو میدن از کجا بفهمیم که تعداد نوترون ها بیشتر بوده (n-e=اختلاف ) و یا تعداد الکترون ها بیشتر بوده (e-n=اختلاف)
اگه جوابش رو میدونید تا توی تاپیک منشنتون کنم توی اون تاپیک یه تست هم به عنوان مثال اورده شده
مسئله
-
سلام
کجاشو مشکل دارین -
اول باید گاز ها رو جدا کنیم تا جرم مواد باقی مانده به دست بیاد
-
معمار ویران کلی نمیدونم چطور حلش کنم
-
ANA Kamali تا چند درصد تجزیه میشه منظورش بازده هست؟
-
محمد طاها اصلانی
نه نه
اینجا بازده واکنش رو 100 درصد گرفته فرضا -
ANA Kamali
ببینید الگوی حل اش مثل سوال قبلیه که پرسیدید توضیح دادم
اون رو یبار دیگه بخونید و باز بیایید روی این سوال فکر کنید -
ANA Kamali من اینجوری حلش کردم
-
من اصلا اینجور سوال هارو درک نمی کنم
-
ANA Kamali کجاشو درک نمیکنید
بگید تا توضیح بدم -
این مهمه که شما چیزی که توی استو و کسر تناسب میگذارید
مقدار مصرفی واکنش دهنده یا مقدار تولیدی فراورده باشه
نه مقدار کلی ک وارد واکنش میکنه
مثلا من ۵ مول A برمیدارم فقط ۳ مولش مصرف میشه و توی واکنش شرکت میکنه و ۲ مول دست نخوردس
شما اون ۳ مول رو توی کسر تناسب باید بزارید -
ANA Kamali نمیدونم فیلماشو ندیدم
-
ANA Kamali این سوال رو از کجا اوردی؟؟
-
ANA Kamali
دارم مینویسم تا چند دقیقه دیگه میفرستم با توضیح براتون -
ANA Kamali
پاسخ تشریحی مسئله شیمی
خدمت شما
امیدوارم کامل تفهیم شده باشه مطلب
بازم جایی سوالی داشتید ازش در خدمتم -
محمد طاها اصلانی دانلودی
-
معمار ویران خیلی ممنون