سلام. برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی یک اتم مشخص که دارای جفت الکترون ناپیوندی هست، الکترون های ناپیوندی خود اون عنصر رو جز قلمرو حساب میکنیم؟
IMG_20240905_224327.jpg
برای مثال در این شکل، برای محاسبه تعداد قلمرو های الکترونی عنصر گوگرد، دو جفت الکترون ناپیوندی خود گوگرد رو جز قلمرو حساب نکرده.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @دانش-آموزان-آلاء @تجربیا @ریاضیا
IMG_20240831_164229.jpg
سلام. منظور از جرم اتمی، میتونیم بگیم جرم مولی هست؟
یک سوال کلی دیگه هم داشتم. این عمل درست هست که در برخی مسائل درصورت نیاز، جرم مولی، جرم اتمی و عدد جرمی یک عنصر رو برابر بدونیم و اون سوال رو حل کنیم؟ به طور مثال در همین تست، اگر جرم اتمی فلز موردنظر رو میخواد یعنی باید جرم مولی اون فلز بدست بیاد.
@دهم @یازدهم @دوازدهم @تجربیا @ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240825_190152.jpg IMG_20240825_190117.jpg IMG_20240825_190045.jpg
سلام. برای استفاده از کسر های پیش ساخته حتما باید با هم متفاوت باشند؟ برای مثال، اگر حجم گازی (برحسب میلی لیتر) رو داده باشه و حجم یک گاز دیگه (برحسب میلی لیتر) رو باتوجه به واکنش موازنه شده بخواد، برای استفاده از کسر تبدیل نمیتونیم به صورتی که در تصویر ارسال شده نوشتم عمل کنیم؟ دلیلش چی هست و چرا پاسخنامه اومده جرم اتانول رو بدست آورده؟
@دهم @یازدهم @دوازدهم @ریاضیا @تجربیا @دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240819_010552.jpg
سلام. در این تست نیاز هست که تعداد زیادی از شبه فلزات رو همراه اعداد اتمی حفظ باشیم. در صورتی که استاد شیمی به ما گفته بود که از شبه فلزات فقط سیلیسیم و ژرمانیم رو بدونید کافی هست. به نظر شما باید چه کرد؟ چون تنها داشتن اطلاعات درباره این دو شبه فلز کمکی در حل سوال نمیکنه.
@دهم
@یازدهم
@دوازدهم
@ریاضیا
@تجربیا
@دانش-آموزان-آلاء
IMG_20240815_210918.jpg
سلام. در صورتی که دو نمونه آب در اختیار داشته باشیم که در یکی از آنها ایزوتوپ پروتیم و در نمونه دیگر ایزوتوپ دوتریم به کار رفته باشد، آیا درسته که بگیم خواص شیمیایی دو نمونه آب با هم مشابه هست؟ باتوجه به اینکه ایزوتوپ ها خواص شیمیایی یکسان (نه مشابه) دارند؟ به نظر من این گزینه باید به جای واژه مشابه از یکسان استفاده می کرد ولی در هر صورت پاسخنامه این گزینه رو صحیح درنظر گرفته.
@تجربیا
@ریاضیا
@دانش-آموزان-آلاء
amirh_hmyf
سوال درمورد اینه که باتوجه به سوال وقتی که به ما اختلاف تعداد الکترون و تعداد نوترون رو میدن از کجا بفهمیم که تعداد نوترون ها بیشتر بوده (n-e=اختلاف ) و یا تعداد الکترون ها بیشتر بوده (e-n=اختلاف)
اگه جوابش رو میدونید تا توی تاپیک منشنتون کنم توی اون تاپیک یه تست هم به عنوان مثال اورده شده
کمک در افزایش درصد شیمی !
-
تدریس استاد اقاجانی به اضافه تست
-
farzin علت این که درصدتون صفره چون تسلططتون تو مباحث پایینه سعی کنین قبل از حل تست اون مباحث حتما سوال تشریحی هم برای قسمت حلیات حل کنین و از زدن تستا اموزشی شروع کنین به تست زدن وبعد اینکه خوب مطالب رو متوجه شدین تست تالیفی و سراسری ها رو هم حتما کارکنین ایشالله که موفق بشین
-
fateme khanom...
ممنون از راهنماییتون -
از تدریس آقای صنیعی هم میتونی استفاده کنی. بچا تعریف میکردند.
اون شیمی 1 چی بود گفتی؟ -
farzin در کمک در افزایش درصد شیمی ! گفته است:
س
دوستان من شیمی مبتکرانو مثل کتاب اول دبستان میدونم خیلی راحته به جز تست های سری خیلی سخت
برتای تسلط میتونین کتاب فار شیمی رو استفاده کنید خط به خطه جوری که باید کلا شیمی رو بلعیده باشید تا بزنید
-
مهمترین منبع برای شیمی کتاب درسیه درسنامه های مبتکران هم میتونه کتابو بیشتر توضیح بده و توو حل تستا بهت کمک زیادی بکنه که البته درسنامه هاش زیاده. استاد آقاجانی هم فوق العاده تدریس کردن و قلق های زیادی توو تست زنی بهتون یاد میدن همینطور مفهومی با توضیحات مفصل . ولی در کنار همه اینها حل تست خیلی خیلی لازم و ضروریه اما نه با دید سنجشی بلکه با دید آموزشی یعنی شما وقتی یه مبحثی رو با کمک استاد آقاجانی یا درسنامه و کتاب یاد گرفتید تست بزنید تا یادگیریتون کامل بشه و چه بسا ممکنه یه مبحث رو فقط با تست یاد بگیرید
اگه تست نزنید ممکنه اون مبحث رو سر آزمون غلط بزنید
وقتی یه مبحث رو مسلط شدید، تست سنجشی و زماندار بزنید