از انرژی به ماده (۶ دوازدهم)
-
سلام میشه توضیح بدین چطوری الکترون فتوسیستم یک باعث دور کردن پروتون از فضای درون تیلاکوئید میشه؟
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا بچه-های-تجربی-کنکور-1403 تجربیا دوازدهم -
سلام میشه توضیح بدین چطوری الکترون فتوسیستم یک باعث دور کردن پروتون از فضای درون تیلاکوئید میشه؟
دانش-آموزان-نظام-جدید-آلا بچه-های-تجربی-کنکور-1403 تجربیا دوازدهم@N-Sz سلام یکم سوال یک جوریه خب ولی دلیلش میتونه این در نظر گرفته بشه الکترون فتوسیستم به NADP+ وفتی منتقل میشه یدونه پروتون(همون H+) رو مصرف میکنه و حامل الکترون NADPH رو تشکیل میده و به همین جهت باعث کاهش مقدار H+ میشه و پروتون رو از فضای درون تیلاکوئید دور میکنه
-
@N-Sz سلام یکم سوال یک جوریه خب ولی دلیلش میتونه این در نظر گرفته بشه الکترون فتوسیستم به NADP+ وفتی منتقل میشه یدونه پروتون(همون H+) رو مصرف میکنه و حامل الکترون NADPH رو تشکیل میده و به همین جهت باعث کاهش مقدار H+ میشه و پروتون رو از فضای درون تیلاکوئید دور میکنه
@O-P-S
نظرتون راجع به شیب غلظت چیه ؟این کارش باعث میشه غلظت H+ کمتر بشه و شیب غلظت ایجاد بشه و H+ تمایل به خروج از تیلاکوئید داره -
@O-P-S
نظرتون راجع به شیب غلظت چیه ؟این کارش باعث میشه غلظت H+ کمتر بشه و شیب غلظت ایجاد بشه و H+ تمایل به خروج از تیلاکوئید دارهپرستو بابایی شیب غلظت همیشه هست تو تیلاکوئید به سمت خارج ولی بله میتونیم اینم بگم شیب غلظت بیشتر میشه،مگر نه شیب غلظت هست چون مقدار پروتون تو تیلاکوئید بیشتر هست
-
البته شیب غلظت عقلانی تره برای این گذاره...
-
پرستو بابایی شیب غلظت همیشه هست تو تیلاکوئید به سمت خارج ولی بله میتونیم اینم بگم شیب غلظت بیشتر میشه،مگر نه شیب غلظت هست چون مقدار پروتون تو تیلاکوئید بیشتر هست
@O-P-S
درسته ،شیب غلظت ایجاد نمیشه بلکه زیاد میشه ✨



