زیست دهم
-
فکر میکنم استدلالش این بوده که ماده مخاطی دهان و مری هم به مقداری همراه غذا وارد معده میشن پس تو قلیایی شدن کیسه معده فقط و فقط خوده یاخته های معده نقش نداره بلکه میشه گف اندام های بالاترم یمقداری نقش دارن
-
-
@N-Sz اخ اخ الان گفتید غده تازه چشمم بهش خورد
نخیر دلیلش اصن چیزی ک گفتم نبود
صورت گزاره داره میگه حاصل فعالیت یاخته های غدد معده!!!
این درست نیس، یاخته های غدد معده اصن بیکربنات ترشح نمیکنن بلکه فقط یاخته های سطحی بیکربنات ترشح میکنن -
@N-Sz گزینه 1 اشتباهه چون بخش برون ریز پانکراس اینارو میسازه، بخش درون ریزش هورمون میساخت
گزینه 4 اشتباهه چون صفرا میتونست تو کیسه صفرا (محل ذخیرش) نوعی سنگی ایجاد کنه نه شیره پانکراس
-
قلیایی شدن ماده مخاطی ژله ای حفاظت کننده از معده به طور حتم حاصل فعالیت یاخته های غدد معده نیست
چرا پاسخنامه اینو درست درنظر گرفته؟
مگه یاخته های ترشح کننده ماده مخاطی تو غده معده چکار داره میکنه؟



