اصطکاک
-
I IIAII marked this topic as a question on
-
-
IIAII زمانی که گلوله به بالاترین قسمت میرسه ینی سرعتش صفر شده، تو این لحظه هیچ نیروی مقاومت هوایی بهش اثر نمیکنه چون سرعتی نداره که بخواد با مولکول های هوا برخوردای زیادی داشته باشه و مقاومت هوا بهش اثر کنه
ینی فقط وزن بهش اثر میکنه که شتابش همون شتاب گرانش 10 هس -
IIAII زمانی که گلوله به بالاترین قسمت میرسه ینی سرعتش صفر شده، تو این لحظه هیچ نیروی مقاومت هوایی بهش اثر نمیکنه چون سرعتی نداره که بخواد با مولکول های هوا برخوردای زیادی داشته باشه و مقاومت هوا بهش اثر کنه
ینی فقط وزن بهش اثر میکنه که شتابش همون شتاب گرانش 10 هسIIAII زمانی که گلوله به بالاترین قسمت میرسه ینی سرعتش صفر شده، تو این لحظه هیچ نیروی مقاومت هوایی بهش اثر نمیکنه چون سرعتی نداره که بخواد با مولکول های هوا برخوردای زیادی داشته باشه و مقاومت هوا بهش اثر کنه
ینی فقط وزن بهش اثر میکنه که شتابش همون شتاب گرانش 10 هسآقا بیایم از اول شروع کنیم
بازه ی a نشون میده هر عددی بین 4 تا 10 اختیار میکنه. نیروی وزن ثابت هست. نیروی خالص هم داره به واسطه تغییر aتغییر میکنه. یعنی تنها دلیلی که میتونه باعث این اتفاق بشه متغیر بودن نیروی اصطکاکه -
IIAII زمانی که گلوله به بالاترین قسمت میرسه ینی سرعتش صفر شده، تو این لحظه هیچ نیروی مقاومت هوایی بهش اثر نمیکنه چون سرعتی نداره که بخواد با مولکول های هوا برخوردای زیادی داشته باشه و مقاومت هوا بهش اثر کنه
ینی فقط وزن بهش اثر میکنه که شتابش همون شتاب گرانش 10 هسآقا بیایم از اول شروع کنیم
بازه ی a نشون میده هر عددی بین 4 تا 10 اختیار میکنه. نیروی وزن ثابت هست. نیروی خالص هم داره به واسطه تغییر aتغییر میکنه. یعنی تنها دلیلی که میتونه باعث این اتفاق بشه متغیر بودن نیروی اصطکاکه -
IIAII قبول دارم بنظرم فرض سوال منطقی نیس
اومده در تمام نقاط مقاومت هوا رو ثابت گرفته بجز نقطه ماکزیمم ک صفر گرفتش
شما اصن پاسخنامه رو بذار ببینیم با این فرضی ک گفتیم هم خونی داره؟ -
IIAII خیلی منطقی گفته
کجاشو نمیفهمید
همونطور که گفتم مقاومت هوا به سرعت بستگی داره و چون در فرود از نقطه اوج تا h سرعتش از حالت اول کمتر میشه پس مقاومت کمتری هم بهش وارد میشه
اون راه من نیاز به یه نا معادله داره تا منطقی شه
همین کاری ک پاسخنامه کرده -
IIAII خیلی منطقی گفته
کجاشو نمیفهمید
همونطور که گفتم مقاومت هوا به سرعت بستگی داره و چون در فرود از نقطه اوج تا h سرعتش از حالت اول کمتر میشه پس مقاومت کمتری هم بهش وارد میشه
اون راه من نیاز به یه نا معادله داره تا منطقی شه
همین کاری ک پاسخنامه کرده -
I IIAII has marked this topic as solved on
-
آدمک تیکه رفتن به اوج رو نمیفهمم
شاید فعلا نفهمم بعدا بیام بخونم متوجه بشم
همین که زحمت کشیدی توضیح دادی خیلی لطف بزرگی کردی -
IIAII در مسیر رفت چون سرعت زیاده در اون ارتفاع بیشترین شتاب از سوی مقاوت هوا ناشی میشه که 10+بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا=16 پس بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا = 6 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا =0 است در مسیر برگشت بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=6-10=4 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=0-10=10 پس شتاب مسیر برگشت بین 4و10 است
-
IIAII در مسیر رفت چون سرعت زیاده در اون ارتفاع بیشترین شتاب از سوی مقاوت هوا ناشی میشه که 10+بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا=16 پس بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا = 6 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا =0 است در مسیر برگشت بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=6-10=4 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=0-10=10 پس شتاب مسیر برگشت بین 4و10 است
mohamadamin در اصطکاک گفته است:
IIAII در مسیر رفت چون سرعت زیاده در اون ارتفاع بیشترین شتاب از سوی مقاوت هوا ناشی میشه که 10+بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا=16 پس بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا = 6 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا =0 است در مسیر برگشت بیشترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=6-10=4 و کمترین شتاب ناشی مقاومت هوا-10=0-10=10 پس شتاب مسیر برگشت بین 4و10 است
بدتر شد ک